Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 179,995 1 mei 2024 22:00
  • +0,005 (+0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 418.060 Gem. (3M) 102,7M

Tesla blow-off

7.744 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 16 juni 2018 08:50
    quote:

    BackFire4 schreef op 15 juni 2018 16:51:

    In de eerste vijf kwartier alweer 3% van de uitstaande aandelen verhandeld, daarbij even ruim boven de weerstand van $360 uitgekomen. Begint verdacht veel op de definitieve capitulatie van de shorts te lijken.

    Voor elke met verlies geproduceerde auto wordt een dollar op de koers gezet ;)
    nogmaals mijn mening: veel zgn "shorters" zitten in een consortium van
    hedgefunds en die pakken eerst de uptrend mee omdat de markt nu eenmaal bestaat uit veel positivo's die onmiddellijk reageren op de propaganda van Musk.
    m.a.w. eerst wordt de koers max opgejaagd en als EINDELIJK de fut er een beetje uit is dan komt er een acute downtrend die ook weer overdreven en aangejaagd wordt en omdat het kapitaal en de macht groot is van deze partijern weten ze exact de omslagmomenten te timen...dus kassa.
    ook de turbo-stoplosses helpen hierbij serie short/361 (Commerzbank) is vrijdag alweer uitgestopt.

    VRAAG:

    www.iex.nl/Aandeel-Koers/350000520/Te...

    waarom zouden er geen actuele turbo long series aangemaakt worden waardoor er vrijwel geen hoge hefboom turbo-longs zijn...
    in tegenstelling tot de turbo-shorts die ook regelmatig uitgestopt worden de laatste tijd met die hallelujah koersen vh aandeel.

    dit gaat natuurlijk weer een keer omslaan en 360USD zal een behoorlijke uitdaging worden om echt te doorbreken...

  2. forum rang 6 gbakl 16 juni 2018 09:00
    www.iex.nl/Aandeel-Koers/350000520/Te...

    bij de BNP turbo's is de verhouding helemasal zoek tussen turbo-longs en turbo-shorts....

    iemand een idee waarom ???

    (afgezien vd koersontwikkeling natuurlijk maar bij volatiele aandelen worden er normaliter steeds weer nwe turbo series aangemaakt om de hefboom op peil te houden en de koers te volgen...)
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 juni 2018 09:08
    quote:

    gbakl schreef op 16 juni 2018 09:00:

    www.iex.nl/Aandeel-Koers/350000520/Te...

    bij de BNP turbo's is de verhouding helemasal zoek tussen turbo-longs en turbo-shorts....

    iemand een idee waarom ???

    (afgezien vd koersontwikkeling natuurlijk maar bij volatiele aandelen worden er normaliter steeds weer nwe turbo series aangemaakt om de hefboom op peil te houden en de koers te volgen...)
    Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen, daar is Tesla een mooi bewijs van.
  4. [verwijderd] 16 juni 2018 09:14
    quote:

    gbakl schreef op 16 juni 2018 09:00:

    www.iex.nl/Aandeel-Koers/350000520/Te...

    bij de BNP turbo's is de verhouding helemasal zoek tussen turbo-longs en turbo-shorts....

    iemand een idee waarom ???

    (afgezien vd koersontwikkeling natuurlijk maar bij volatiele aandelen worden er normaliter steeds weer nwe turbo series aangemaakt om de hefboom op peil te houden en de koers te volgen...)
    Dat is inderdaad opvallend. Wie weet is het laksheid. Het zal vast niet bedoeld zijn om beleggers tegen zichzelf in bescherming te nemen, dan zouden ze beter die hele turbo-handel opdoeken.

    Ik lees op veel draadjes (volgens mij ook op deze) overigens regelmatig over "turbo-jagen", m.a.w. het bewust laten afgaan van stop losses. Ik kan me daar in het algemeen en zeker specifiek bij Tesla echter niets bij voorstellen; gisteren is in de eerste vijf kwartier voor een tegenwaarde van bijna $2 miljard aan aandelen verhandeld. Ik geloof er geen snars van dat partijen zich daar met honderden miljoenen in zouden mengen om misschien een paar duizend in Amsterdam genoteerde turbootjes te laten knallen. Zoiets lijkt me een irrationele en paranoïde gedachte.
  5. forum rang 6 gbakl 16 juni 2018 10:04
    Dat laatste moet ik eigenlijk wel met je eens zijn hoewel ook citi-bank aanwezig is in de turbo-handel en er ook optie-serie belangen mee kunnen spelen...

    als je echter de miljoenen/miljarden belangen afweegt kan die hoge omzet (1e uur koersvorming) ook voor een groot deel juist uit die hedgefund hoek komen.
    ik vermoed dan ook dat de koers zo lang mogelijk rond de 360 moet blijven hangen en dan sterk kan/mag dalen.

    is ook maar een inschatting...:)
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 juni 2018 10:24
    quote:

    gbakl schreef op 16 juni 2018 10:19:

    en vervolgens is de vraag hoe al die hedgefund-partijen blijkbaar naadloos samen kunnen werken via een flitshandel-centrale die alle belangen blijkbaar bundelt zodat ze elkaar niet tegenwerken.

    maar dit zal ook wel onder mijn paranoia vallen :)
    Hedgefunds gunnen elkaar het licht in de ogen niet, dus dat valt zeker onder paranoia.
  7. forum rang 6 gbakl 16 juni 2018 10:37
    mijn paranoia zegt dat die splinterpartijen in het hedgefund-circuit
    regelmatig blind-dates hebben om hun belangen te bundelen omdat er
    zoveel kapitaal op het spel staat dat ze wel moeten.
    is ook een heel lucratieve handel als je steeds de goede timing kunt bewerkstelligen dat een koersstijging omslaat in daling en andersom.

    en zeker bij enorm volatiele aandelen.
  8. [verwijderd] 16 juni 2018 10:43
    quote:

    gbakl schreef op 16 juni 2018 10:12:

    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/90/a...

    AF/KLM:

    volgens dit shortsell register AFM is dat belang alleen maar groeiende
    en zijn er dus enorme belangen en krachten binnen die handel.

    bij Tesla vermoed ik hetzelfde maar heb er geen statistieken van.
    Per 31/5 waren er 39 miljoen aandelen geshort, op een totaal uitstaand aantal van 169 miljoen.

    www.nasdaq.com/symbol/tsla/short-inte...

    Dat totaal uitstaand aantal neemt overigens stelselmatig toe door het toekennen en uitoefenen van personeelsopties en het converteren van obligaties, zie o.a.:

    files.shareholder.com/downloads/ABEA-...

    De gegevens op shortsqueeze.com zijn misschien actueler, maar die site lijkt momenteel uit de lucht.

    Je kunt in ieder geval op je vingers natellen dat de short interest per 15/6 zal zijn gedaald, tenzij de absurde recente stijging alleen veroorzaakt zou zijn door goedgelovige financieel analfabeten met een groene bril op, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
  9. [verwijderd] 16 juni 2018 11:11
    PS

    Volgens onderstaand verhaal zullen de gegevens op shortsqueeze overigens niet actueler zijn:

    www.nasdaqtrader.com/Trader.aspx?id=S...

    Pas op 26 juni nabeurs zal blijken hoeveel de short interest gedaald is. Tot die tijd zal de koers het vooral moeten hebben van een voortzetting van de stroom aan slappe, veelal niet gekwantificeerde lulverhaaltjes.

    De eerste "harde" data zijn pas begin juli weer te verwachten (Q2 productiecijfers). Het zou me niet verbazen als de absolute geproduceerde aantallen weer sterk achter blijven bij de verwachting, maar daar weet Elon vast wel weer een positieve spin aan te geven. Daarnaast, al zouden ze momenteel structureel 5k M3's produceren en er een acceptabele winstmarge op maken, dan nog is het aandeel wat mij betreft een aantal keer overpriced. Dat blijkt echter totaal irrelevant in de sprookjeswereld van Tesla-beleggers.
  10. [verwijderd] 17 juni 2018 23:51
    Wel significant dat er ineens een 4e lijn staat, de 2e voor Model 3. Of die van begin tot eind is, of alleen het eind, heb ik nog niet bevestigd gezien.
    Tot de aan die 35K (eigenlijk $36K) wagen toekomen, verkopen ze wekelijks 3500+ van die $50K versie en nu dus ook $55K en wellicht ook binnenkort die $75K versie. Hoe je het ook wendt of keert, dat is goede business.
    Niet alleen wachten mensen op die $36K wagen, heel veel wagen op de dual motor versie, meest om pats-redenen (niets belangrijker dan 0-60mph) en voor een enkeling winterse omstandigheden.
  11. [verwijderd] 18 juni 2018 07:39
    Nu maar hopen dat het niet al te hard gaat waaien:

    www.marketwatch.com/Story/elon-musk-s...

    @Skater

    Maak daar maar eens sommetjes bij en beoordeel zelf of een marktkapitalisatie van $60 miljard passend is.

    Je kunt je overigens ook afvragen hoe groot de markt uiteindelijk is voor die top end wagentjes, hoe groot is de schare kapitaalkrachtige fanboys eigenlijk?

    Wat Nederland betreft, je zult zien dat er opeens heel wat minder fans zijn zodra de "Tesla-tax" is ingevoerd, zoals ook bij plug-in-hybrides gebeurde:

    www.vwe.nl/Actualiteiten/Nieuws/verko...

    Het hierboven ergens aangehaalde artikel dat vorige week in het FD stond over een wagenparkbeheerder die sterk overwoog zijn reservering voor de mogelijk paar jaar later dan verwacht alsnog te leveren Model 3's waarschijnlijk inruilt voor Hyundai Kona's, omdat die wel geleverd kunnen worden en niet 2x zo duur uit pakken als oorspronkelijk voorgespiegeld duidt daar al op. Die wagenparkbeheerder is vast niet de enige die vanwege loze beloftes over levering en prijs op zoek gaat naar alternatieven.
  12. tomansky 18 juni 2018 09:46
    quote:

    gbakl schreef op 18 juni 2018 09:22:

    www.cnbc.com/2018/06/16/elon-musk-e-m...

    een hele geruststelling, dat succes alleen maar
    afhangt van "radical improvements"

    Musk op zijn best...
    Je vergeet voor het gemak even de eerste regel van de email te vermelden:

    "It's getting very exciting! All parts of the Model 3 production system are now above 500 and some are almost at 700 cars already. Congratulations to all on making so much progress!"

    De 'radical improvements' zijn nodig op 1 onderdeel van de lijn.

  13. [verwijderd] 18 juni 2018 09:47
    quote:

    gbakl schreef op 18 juni 2018 09:22:

    www.cnbc.com/2018/06/16/elon-musk-e-m...

    een hele geruststelling, dat succes alleen maar
    afhangt van "radical improvements"

    Musk op zijn best...
    Tja, mijn kort door de bocht interpretatie: de huidige productielijn zou in december al 5000 misbaksels per week moeten uit poepen. In een race om wederom een misleidend getal te kunnen noemen (totale productie viel tegen, maar in de laatste 7 dagen etc.) is nu op het parkeerterrein een tent neergezet met een extra productielijn (die compleet overbodig zou moeten om de doelstelling te bereiken) om zodoende kortstondig een leuk productiegetal te kunnen noemen. Direct na dat misleidende bericht kan de productie dan weer worden stilgelegd, om "verbeteringen" aan de productielijn door te voeren.

    Op basis van genoemde cijfers zou je op zijn minst 39K geproduceerde M3's verwachten. Ik denk dat het echter al heel wat is als het er meer dan 25K blijken te zijn. Een doorzichtig lulverhaaltje over dat het er in de laatste week 5232 waren en wellicht een hint naar (dankzij vele boekhoudtrucs eenmalige) winstgevend in Q3 en/of Q4 maken de show waarschijnijk compleet.

    "The machine that builds the machine" komt mijns inziens neer op een overambitieuze poging van een nieuwkomer om door andere producenten in decennia geperfectioneerde productieprocessen de loef af te steken. Het eindresultaat laat zich raden: veel kwaliteits- en productieproblemen verder komt Elon uit op het optimum: een fabriek zoals alle andere. Geen enkel concurrentievoordeel dus, eerder een nadeel vanwege hoge loonkosten wegens de gekozen locatie...
  14. Millius 18 juni 2018 11:02
    Uit een Tweet van Elon Musk zaterdag 16 juni bleek dat de assembly line voor de Model 3 Performance al opgezet is. www.teslarati.com/tesla-model-3 ... elon-musk/

    Dit is goed nieuws want hij had eerder al laten vallen dat hij pas zou beginnen met het opzetten van de Model 3 Performance assembly line pas als de Model 3 aan 5000 productie-eenheden per week zat. Dit impliceert dus dat de productiedoelstelling al behaald is.
7.744 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links