Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 11,285 14 mei 2024 17:35
  • +0,345 (+3,15%) Dagrange 10,940 - 11,425
  • 2.693.937 Gem. (3M) 2M

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 148 149 150 151 152 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BelgFre 15 juni 2018 20:55
    PARIS, June 14 (Reuters) - Air France on Thursday said it
    would roll out new measures in the summer to alleviate staff
    concerns which will include an exceptional budget to improve
    daily working conditions.
    The board of parent company Air France-KLM AIRF.PA however
    said that there was no mandate given to representatives for new
    pay negotiations in the present circumstances pending a new
    governance structure, a statement of the airline read.
    As the company hunts for a new CEO to replace outgoing
    executive Jean-Marc Janaillac, interim non-executive chairwoman
    Anne-Marie Couderc had sought to placate unions, which have
    called for a four-day strike from June 23 over a continuing pay
    dispute.
    Air France called on the unions to lift the strike notice,
    which it said "would worsen the company's situation and have a
    major impact on our customers on the eve of the busy summer
    period."
    The statement did not say how much it would spend to improve
    working conditions but mentioned better access of staff to rest
    areas.

    (Reporting by Dominique Vidalon ; Editing by Matthias Blamont)
    ((dominique.vidalon@thomsonreuters.com; +33149495432; Reuters
    Messaging: dominique.vidalon.reuters.com@reuters.net))
  2. forum rang 6 gbakl 16 juni 2018 13:22
    quote:

    Rewinter schreef op 15 juni 2018 17:39:

    Kan iemand mij uitleggen hoe dat in de eindveiling gaat ? Koers staat nu boven de 7 met ruim 10 miljoen stukjes omzet. Dank voor je reactie.
    helaas gaat dat elke (optie)expiratiedag zo...
    er wordt gemanipuleerd naar een lage slotkoers (de laatste maanden is dat steeds zo op expiratiedag).
    aan het eind bij de slot/nabeursveiling wordt er e.e.a. gladgestreken met enorme aantallen, vaak de helft vd hele dagomzet en kan/zal de koers daarbij wat oplopen.
    de nabeurs is de speeltuin van de grote jongens en de daghandelaren die daarbij de kleine handel negeren want die heeft hier niks te zoeken of kan er niks mee.

    vanaf 7 mei is er weinig of niks gebeurd en moddert de koers ongeveer tussen 6.80 en 07.30.

    je kunt hier volop brabbelen en theorien ophangen maar de actualiteit
    is weerbarstig en er gebeurt vanalles maar niet met de koers...
  3. Rewinter 16 juni 2018 15:08
    Op deze manier kan er dus niets met de koers gebeuren omdat er dus optiebelangen zijn. Ben gewend om op de nasdaq te beleggen en daar wordt de koers gemaakt tijdens de gewone handel. Dit riekt naar manipulatie. Overigens komt dit dus bij alle fondsen die op Euronext genoteerd zijn voor. In ieder geval bedankt voor je reactie.
  4. [verwijderd] 16 juni 2018 17:29

    "Ce chantage éhonté à la rémunération et cette grève perlée qui n’en finit pas montrent que les syndicats sont plus soucieux de leur intérêt que de celui de la Compagnie qui les emploie, de son image internationale, des aléas de sa gestion, de sa compétitivité et de sa possible disparition qui mettrait définitivement au chômage tout son personnel".

    "Deze schaamteloze chantage van bezoldiging en deze eindeloze hobbelige aanval laten zien dat de vakbonden meer belang hechten aan hun belangen dan aan het bedrijf dat ze in dienst heeft, het internationale imago, de grillen van het management, het concurrentievermogen en van zijn mogelijke verdwijning die al zijn personeelsleden zonder werk zou zetten".

  5. forum rang 5 manuss 17 juni 2018 08:44
    UIT HET FD 17 juni 2018:

    'We blijven maar geven, maar Air France doet niets terug'

    Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM heeft dit jaar al veertien stakingsdagen achter de rug, en het einde van de werkonderbrekingen is niet in zicht. Franse vakbonden willen eind deze maand nog eens vier dagen het werk neerleggen.

    De bonden zijn boos dat de interim-directie van de Franse-Nederlandse luchtvaartmaatschappij weigert om te onderhandelen zolang er geen nieuwe ceo is bij de fusiemaatschappij.

    Intervention de Karine Monségu d'air france en soutien aux véolia de Wissous 91

    De Franse stakingsbereidheid wekt in Nederland verwondering, om niet te zeggen ergernis. Toch kunnen de bonden niet anders, zegt Karine Monsegu, bestuurder van de linkse vakcentrale CGT, in een telefonisch interview. Maandag spreekt ze opnieuw met de interim-directie van Air France-KLM.

    Donderdag stelde de directie dat het geen mandaat heeft voor nieuwe salarisonderhandelingen met de bonden. Er komt wel geld vrij voor betere faciliteiten voor het personeel. Is dat genoeg?

    'Het is een grap. We hadden verwacht dat madame Couderc, de tijdelijke president-commissaris, zou komen met een salarisvoorstel. We waren bereid om te onderhandelen en niet vast te houden aan onze eis van 5,1% loonsverhoging. Dat gold voor alle vakbonden, voor de piloten, iedereen. Maar dit is onverantwoordelijk. Het bestuur ziet niet hoe ontvlambaar de situatie is.'

    Waarom is de situatie zo precair?

    'Werknemers hebben er genoeg van. We blijven het bedrijf maar meer geven, maar we zien er niets voor terug. Geen geld, geen vergoedingen, helemaal niets. De afgelopen zes jaar heeft het personeel geen loonsverhoging gehad. Het grondpersoneel heeft elf vakantiedagen moeten inleveren. Het cabinepersoneel heeft niet genoeg mankracht om alle problemen aan boord op te lossen. Sinds de crisis zijn er ongeveer 11.000 werknemers vertrokken, en we moeten alleen maar meer doen. En dan nog vindt het management het niet genoeg.'

    CV
    Karine Monsegu is afkomstig van het grondpersoneel van Air France. Ze is als 21 jaar actief bij CGT. Sinds 26 oktober is ze namens CGT vakbondsbestuurder bij Air France. De linkse CGT is met 860.000 leden de op één na grootste vakcentrale van Frankrijk. De CGT telt naar eigen zeggen zo'n 15% van de werknemers van Air France als lid.

    Maar hoe kan Air France concurreren met Ryanair of Easyjet of Emirates als de kosten niet dalen?

    'Dat is ook altijd het argument van het management. Ik ben sowieso tegen dit kapitalistische systeem. Bovendien moet er wel eerlijke concurrentie zijn. Het is niet eerlijk dat bedrijven als Emirates tientallen miljoenen krijgen van hun overheid. Ook tussen Air France en KLM is ongelijkheid. In Parijs betalen we heel veel geld aan de luchthaven. Dat probleem heeft KLM niet. Het moet wel eerlijk zijn.'

    De stakingen kosten Air France honderden miljoenen. Dat maakt de problemen toch alleen maar erger? Een Facebook-pagina tegen nog meer stakingen is erg populair bij het personeel van Air France.

    'Ik begrijp dat mensen zich zorgen maken. Maar wij zijn niet inflexibel, of onverantwoordelijk. We willen gewoon met iemand spreken met wie we een overeenkomst kunnen sluiten. We staken liever niet. We willen dat er iemand komt met wie we kunnen onderhandelen. Al is het de Kerstman. Wij zijn er klaar voor.'

    Nederlandse vakbonden komen er wel uit met de directie van KLM.

    'Ja maar in Nederland zouden ze zich niet in dezelfde situatie bevinden. De KLM-directie wacht niet eerst vijftien stakingen af voordat ze eindelijk bereid zijn tot onderhandelen. Soms lijkt het bijna alsof het management hier het gevecht nog meer opzoekt dan wij. Hoeveel dagen moeten we staken voordat ze open staan voor onderhandelingen?'

    Air France-KLM heeft voor 15 juli een nieuwe ceo, zo belooft Couderc. Wat voor persoon wilt u aan de top?

    'Iemand met kennis van luchtvaart, of in ieder geval de transportsector, die de internationale context kent. Iemand die naar ons luistert en met ons praat. Je kunt niet zonder je werknemers. Jean-Marc Janaillac, de vorige topman, is hier niet één keer geweest om met ons te praten. Niet eens een half uurtje.'
  6. forum rang 6 gbakl 17 juni 2018 12:47
    'Iemand met kennis van luchtvaart, of in ieder geval de transportsector, die de internationale context kent.'

    die weet dan ook uit die internationale context dat het AF-personeel het beste betaald is in de hele luchtvaartsector met ook nog eens de beste
    (en via stakingen in het verleden uitgevochte) CAO-bepalingen.

    dat ze iets hebben ingeleverd, zoals een paar verlofdagen, wil nog niet zeggen dat ze nu dramatisch toe zijn aan meer loon.
    ze vliegen nog steeds met dezelfde aantallen cockpit en cabine crew
    met de meest ruime werk- en rusttijden en luxe hotels etc.

    een verwend kind wil ook meestal niet iets inleveren, ook als alle andere kinderen minder speelgoed en veel minder luxe hebben.
    een kind wordt nog wel eens volwassen en is er hoop.
    dit personeel met bijbehorende bonden wordt nooit volwassen en heropvoeden is onvertaalbaar in het Frans.
  7. Erwin L 18 juni 2018 08:13
    quote:

    manuss schreef op 17 juni 2018 08:44:

    UIT HET FD 17 juni 2018:

    'We blijven maar geven, maar Air France doet niets terug'

    ......blablabla.....

    Een duidelijkere verklaring aan gebrek in vertrouwen in het huidige AF is nauwelijks denkbaar. Hier wil toch geen investeerder zijn/haar handen aan branden (oorzaak)? Niet gek dat o.a. hedgefondsen shortposities in AF/KLM zo zien zitten (gevolg).
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 148 149 150 151 152 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links