Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Tesla-baas erkent remkwestie Model 3
Door
op dinsdag 22 mei 2018
Views: 4.287
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Geen idee hoe die test is gedaan, maar bij mijn elektrische BMW i3 hoef ik de rem zelden te gebruiken, omdat de auto energie genereert als je het gaspedaal loslaat. Daardoor remt de auto al flink af op de elektromotor, tot stilstand zelfs. Dat rijdt super!
Dat is dus een test waarbij ook jij je remmen moet gebruiken mag ik hopen, namelijk die waarbij de maximale remkracht bepaald wordt (minimale remafstand). Het maakt even niet uit of dit de 'moter' is of de remmen zelf.
Ben ik nu de enige die het vreemd vindt dat dit nu pas wordt opgemerkt. Dat nieuwe model heeft toch een hele rit tests moeten doorstaan voordat er toestemming werd gegeven om ermee de weg op te gaan? Nu moet er een automagazine gaan testen om problemen met de remmen van een auto op te sporen. Zou tesla ook die testfase hebben overgeslagen? Net als bij de opstart van de productie. Die hebben ze nu, na bijna een jaar, nog niet op gang.
Zijn het geen sjoemel-remmen, misschien?
Niet alleen de remafstand; 'Ook de harde afstemming van het onderstel, de stoelen die weinig steun bieden en het windgeluid op de snelweg van de Model 3 nemen volgens de bond veel rijcomfort weg'. Kwalitatief goede auto's bouwen kunnen alleen Duitsers :). Ik wacht dan ook met spanning af totdat de Duitsers met een volume e-model komen. Dan worden de e-kaarten opnieuw geschud. www.autoweek.nl/nieuws/tesla-model-3-...
Wederom mooie musk praatjes: tot dat hij beter remt dan vergelijkbare autos. Als het zo makkelijk was, heeft brembo zeker de laatste dertig jaar liggen slapen?
langzaamaan wordt duidelijk dat de keizer erg schaars gekleed gaat. wachten op duitsers...ok let ook op chinese e-cars...konden zeker qua volume nog weleens ernstig gaan verrassen. zit al geruime tijd short TSLA success met uw keuze
Eil je echt milieu vriendelijk rijden, dan rij je niet elektrisch. Wat ern extreme co2 bron is dst in vergelijking met conventionele verbrandingsmotoren.
Stock-King24 schreef op 22 mei 2018 15:55 :
Niet alleen de remafstand; 'Ook de harde afstemming van het onderstel, de stoelen die weinig steun bieden en het windgeluid op de snelweg van de Model 3 nemen volgens de bond veel rijcomfort weg'.
Kwalitatief goede auto's bouwen kunnen alleen Duitsers :). Ik wacht dan ook met spanning af totdat de Duitsers met een volume e-model komen. Dan worden de e-kaarten opnieuw geschud.
www.autoweek.nl/nieuws/tesla-model-3-... Sorry Japanse auto's zijn kwalitatief veel beter dan Duitse auto's. Vorig jaar kwam Mitsubishi als betrouwbaarste automerk uit de bus. Dit jaar scoort Suzuki (8,7) het hoogste gemiddelde, gevolgd door Honda (8,5) en Toyota (8,4). De gehele top-10 van betrouwbaarste automerken bestaat uit Japanse en Koreaanse merken, met uitzondering van het Frans/Roemeense merk Dacia. SEAT komt met een gemiddeld rapportcijfer van 4,8 als minst betrouwbare automerk uit de test, gevolgd door Peugeot (5,26) en Volkswagen (5,29). Top-10 meest betrouwbare auto’s volgens de Consumentenbond: 1 – Toyota Verso-S (9,9) 2 – Toyota Yaris [2014-heden] (9,4) 3 – Mazda2 [2009-2014] (9,4) 4 – Toyota Auris [2013-heden] (9,3) 5 – Opel Corsa [2015-heden] (9,2) 6 – Honda Insight (9,2) 7 – Mitsubishi ASX (9,1) 8 – Suzuki SX4 [vanaf 2009] (9,1) 9 – Hyundai i10 [2013-heden] (9,1) 10 – Citroën C3 [2013-heden] (9,1)autorai.nl/betrouwbaarste-auto-volgen...
Stock-King24 schreef op 22 mei 2018 15:55 :
Niet alleen de remafstand; 'Ook de harde afstemming van het onderstel, de stoelen die weinig steun bieden en het windgeluid op de snelweg van de Model 3 nemen volgens de bond veel rijcomfort weg'.
Kwalitatief goede auto's bouwen kunnen alleen Duitsers :). Ik wacht dan ook met spanning af totdat de Duitsers met een volume e-model komen. Dan worden de e-kaarten opnieuw geschud.
www.autoweek.nl/nieuws/tesla-model-3-... Ben ik niet helemaal met je eens, heb je wel eens in de Model S gereden? Die rij ervaring heb ik nog niet gehad met een BMW, al heb ik ook nog nooit een BMW van die prijsklasse gereden. Toch zeer onder de indruk wat ze daarmee neergezet hebben.
Daar in Azie zou de directeur van de autofabriek harakiri hebben gepleegd na al dat gesjoemel. Bij VW krijg je 100 miljoen mee. Voor mij dus geen VW meer. Overigens sta je met een gemiddelde kwaliteitsauto uit Duitsland 2,5 keer zo vaak met pech langs de snelweg als met een Aziaat. Maar goed, ik weet het, ik ben te rationeel: het gaat immers om beleving....:) OT qua Tesla vraag ik me af of dat wel goed gaat komen. Model S was echt wat voor de innovators: Een aantal geweldige innovaties waardoor je alle tekortkomingen voor lief nam. "Die worden binnenkort opgelost": op verschillende zit men nog steeds te wachten.
Al achterhaalt. Elektrisch scheelt giga voor het milieu. Werd lang het vervaardigen meegerekend en niet voor andere auto's.inderdaad is tesla door vernieuwing interessant maar daardoor liggen ze al jaren voor.Mercedes en Mitsubishi gereden.
Aantal posts per pagina:
20
50
100