Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 256 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Energy 8 januari 2018 20:27
    Hoe concreet wil je het hebben??!!

    Hd maps pre installed in Apollo.

    Google mag niets in china en here moet nog aantonen wat ze in china kunnen aanbieden. Op deze wijze kunnen fabrikanten niet met 1 kaarten leverancier werken. Behalve met tt en baidu.

    Tt en Baidu zetten de standaard voor alle belangrijke markten.

    quote:

    VanillaSky schreef op 8 januari 2018 20:19:

    Mooie berichten vandaag, maar (helaas) weinig concreet. Toch een ruime 2 procent omhoog, meer zit er niet in tot dat er ooit eens bewijs word geleverd dat het geld op gaat brengen.
    Neem aan dat dit het was voor de CES, morgen business as usual tot de Jaarcijfers?

  2. VanillaSky 8 januari 2018 20:29
    quote:

    Was here schreef op 8 januari 2018 20:27:

    Hoe concreet wil je het hebben??!!

    Hd maps pre installed in Apollo.

    Google mag niets in china en here moet nog aantonen wat ze in china kunnen aanbieden. Op deze wijze kunnen fabrikanten niet met 1 kaarten leverancier werken. Behalve met tt en baidu.

    Tt en Baidu zetten de standaard voor alle belangrijke markten.

    [...]
    concreet = wat voor knaken gaat het opleveren. Vooralsnog het trackrecord met een omzet EN winst die al 7 jaar krimpt terwijl het aantal FTE's maar blijft stijgen en men deal na deal sluit is nog niet veelbelovend. Eens zien of dat in Februari anders gaat worden.
  3. Energy 8 januari 2018 20:35
    Ja sommige beleggers vergelijken tt met Unilever en koninklijke olie.

    Je lijkt me slim genoeg om iets genuanceerder te reageren.

    quote:

    VanillaSky schreef op 8 januari 2018 20:29:

    [...]

    concreet = wat voor knaken gaat het opleveren. Vooralsnog het trackrecord met een omzet EN winst die al 7 jaar krimpt terwijl het aantal FTE's maar blijft stijgen en men deal na deal sluit is nog niet veelbelovend. Eens zien of dat in Februari anders gaat worden.
  4. forum rang 4 eduardo3105 8 januari 2018 21:09
    quote:

    *JustMe* schreef op 8 januari 2018 21:00:

    [...]

    Ik heb helemaal niks met Wakkie. Maar zijn verhaal werd wel uit verband getrokken.

    Er mag geen enkel misverstand over bestaan. Dan kun je de beurskoers managen. Straal je uit: ’Wij gaan hier geen seconde over nadenken, deze overname gaat echt niet gebeuren’, dan gaat je beurskoers ook niet ineens door het dak.”

    Op de eerste mededeling dat een activist in een bedrijf stapt, stijgt de koers vaak al fors. Ik wil er geen moreel sausje over gieten hoor, maar je moet je wel beschermen. Die discussie moet je overigens niet voeren in zin van moraliteit, maar meer met de vraag: ‘Bescherm je je eigen bron voldoende?’”

    Alleen uit deze 2 opmerkingen blijkt toch wel dat Wakkie niet wil dat de koers van TT stijgt want ja dan komen de hedgefondsen en ja die willen misschien wel wijzigingen in de top.
  5. forum rang 4 eduardo3105 8 januari 2018 21:12
    AS VEGAS -- Robert Bosch is expanding its capabilities in two areas that will be crucial to autonomous vehicles: connected parking and high-definition mapping.

    At a press event here at CES on Monday, Stefan Hartung, a Bosch board member, and Mike Mansuetti, president of Bosch in North America, said the supplier would extend its crowd-sourced parking service out of the pilot phase, to 20 U.S. cities, including Los Angeles and Boston.

    The company also detailed its recent investment in mapmaker Here, and shorter-term updates on connected vehicle development.

    "We'll make real-time information about on-street parking available to car manufacturers," Mansuetti said. "Drivers will be able to see on their navigation systems where there's a free space and drive directly to it -- which will save them time, fuel and stress, while reducing congestion and pollution in downtown areas."

    Bosch's community-based parking approach uses cameras and sensors vehicles to detect and record open parking spaces, storing them on a shared cloud network. When a driver is in need of parking, the car can access that database to find the nearest spot.

    Though a human driver is still required, such crowd-sourced platforms will serve as a base layer for autonomous vehicles to navigate when they have to drive and park on their own.

    High-def mapping

    Another base technology currently under development that will be crucial for autonomous vehicle deployment is high-definition mapping. Bosch recently took a 5 percent stake in mapmaker Here, which is jointly owned by BMW, Daimler and Audi.

    "We're working on a manufacturer-independent solution for cars to share traffic information collected by their sensors, which can be used to update maps in real time," Hartung said. "We'll also be working together on applications for this technology beyond the automotive domain."

    Digital cockpit
    Bosch also unveiled its human-machine interface concept at CES, using a voice-controlled assistant and artificial intelligence to keep drivers' eyes off the infotainment screen and on the road. The system attempts to address an issue that will increasingly plague automakers in the short-term: maintaining driver attention as autonomous and connected vehicle development loads the car with more distracting technology.

    "The more complex the technology in modern vehicles, the simpler and more intuitive control systems need to be," said Steffen Berns, president of Bosch Car Multimedia.

    Using deep-learning algorithms, Bosch's digital cockpit prioritizes information for the driver, placing necessary alerts, such as road warnings or speed limit changes, in his or her field of vision, and less important communications, such as radio station, on the infotainment screen.

    The system also uses haptic feedback -- touch screens or gestures that vibrate or buzz -- to allow the driver to access controls that normally require them to take their eyes off the road, like air conditioning or radio controls.

    "Car displays with haptic feedback are going to catch on," Berns said. "They allow easier operation of all manner of functionalities."

    Bosch has also added a voice-controlled assistant that operates similarly to virtual assistants such as Amazon Alexa or Microsoft Cortana as another option for eyes-free control. The system initially responds to the name "Casey," though it can be changed to any preferred name, and can speak and understand American, British, Australian and New Zealand dialects of Englis
    europe.autonews.com/article/20180108/...
  6. [verwijderd] 8 januari 2018 21:18
    ....'ook niet ineens door het dak'.....

    Maak me nou niet bepaald zorgen om de woorden van Wakkie en de timing.

    Apple en Uber hebben denk ik wel geinformeerd of TT te koop was.

    We weten wat het antwoord van Goddijn toen was.

    Zegt iets over het verleden, zelfstandigheid in de toekomst in al dit overname- en ecosysteemgeweld, zou ik m'n geld niet op inzetten.
  7. [verwijderd] 8 januari 2018 21:57

    High-def mapping

    Another base technology currently under development that will be crucial for autonomous vehicle deployment is high-definition mapping. Bosch recently took a 5 percent stake in mapmaker Here, which is jointly owned by BMW, Daimler and Audi.

    Dus als ik het nu goed begrijp heeft Bosch nu toch zijn kaarten op Here gezet?

    Of laten we zeggen, het grootste deel van zijn kaarten? Heeft Bosch vandaag ook maar 1 keer de naam van TomTom genoemd?

  8. DerksVisie 8 januari 2018 22:02
    quote:

    Paulus29 schreef op 8 januari 2018 21:57:

    High-def mapping

    Another base technology currently under development that will be crucial for autonomous vehicle deployment is high-definition mapping. Bosch recently took a 5 percent stake in mapmaker Here, which is jointly owned by BMW, Daimler and Audi.

    Dus als ik het nu goed begrijp heeft Bosch nu toch zijn kaarten op Here gezet?

    Of laten we zeggen, het grootste deel van zijn kaarten? Heeft Bosch vandaag ook maar 1 keer de naam van TomTom genoemd?

    Wat interesseert Bosch nou nog als je de grootste tech-bedrijven aan boord hebt: Microsoft, Qualcomm, Baidu, Nvidia, en ga maar door.
  9. Marcooo20 8 januari 2018 22:16
    TomTom ligt volgens mij perfect op koers. Alle grote platformen voor autonoom rijden en locatie bepaling bieden inmiddels de TomTom producten aan. HD kaarten zijn belangrijk maar een klein onderdeel van de projecten. Deals worden op een ander niveau gepresenteerd. B.v. OEM met Tier1 of CPU leverancier.

    TomTom wil niet alle deals direct bekend maken. Ook voor OEM'S is de leverancier keuze een zeer strategische beslissing. Ik verwacht veel van het orderbook dat TomTom tijdens de jaarcijfers gaat presenteren. Deze zouden zo maar eens veel hoger zijn dan nu verwacht. Vooral voor standaard maps zie ik op korte termijn veel contract potentie. CES is helaas niet de plek om nieuwe contracten voor standaard kaarten en navigatie bekend te maken.
5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 256 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links