Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 256 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DerksVisie 2 januari 2018 23:36
    Concurrent minder, zou dit direct een resultaat van TomTom met Microsoft Azure zijn?

    Mapzen Shutdown :(

    Unfortunately, we have some sad news. Mapzen will cease operations at the end of January 2018. Our hosted APIs and all related support and services will turn off on February 1, 2018. You will not be charged for API usage in December/January. We know this is an inconvenience and have provided a migration guide to similar services for our developer community. Our goal is to help as much as possible to ensure continuity in the services that you have built with us.

    Fortunately, the core products of Mapzen are built entirely on open software and data. As a result, there are options to run Mapzen services yourself or to switch to other service providers.

    Thanks for being with us over the past four years. We’re grateful that the open work we’ve done can continue outside of Mapzen and while we know this is a sad day, we’re optimistic about what’s next.

    Dit was de prijslijst: mapzen.com/pricing/

  2. DerksVisie 2 januari 2018 23:49
    Rob Hudson • 25 days ago

    We currently use ArcGIS server. One of the things it provides that keeps us tied to it is the ability to take a web based map, and output it to PDF for printing. Is this in the offering or on the current roadmap? Also curious about spatial query support, for example identifying if a vehicle has crossed a geofence. If it allows geocoding in bulk, that would be super as well!

    Chris Pendleton [cpendle@MSFT] Rob Hudson • 22 days ago

    Hi Rob,
    With public preview, you can print to PDF; however, I think what you're looking for is Azure LBS to be available in ArcGIS. Geofencing and Bulk Geocoding are features we're investigating for a future release - stay tuned.

    De samenwerking met Microsoft kan dus nog wat groter worden binnenkort. www.tomtommaps.com/geocoding/

  3. harrysnel 3 januari 2018 01:08
    quote:

    *Natte krant* schreef op 2 januari 2018 21:57:

    Bijzondere redenatie: "Want als de koers van je aandeel eenmaal stijgt, trouwe aandeelhouders gaan verkopen en hedgefondsen stappen in, dan is het spel op de wagen.”

    Krijg er een vuile smaak van in m'n mond. Even wegspoelen met een conjakkie Wakkie.

    Echt een uitspraak waar de VEB wel iets mee kan denk ik.
    Exact. Wat een stelletje daar bij TT.

    Koers mag dus niet omhoog omdat "het spel dan op de wagen is". Dat betekent koers laag houden en positioneren voor endgame. Daarbij wel voortdurend een laffe WPA outlook afgeven en wijzen op onzekerheid over het uiteindelijke technische plaatje voor SDC. Een CAGR afgeven waarbij je veel te lage inschatting maakt oa door take rates stelselmatig te onderschatten. Roepen dat "we er nog niet zijn" en dat "de winstgevendheid nog omhoog moet" terwijl er op dat moment een startup verkocht wordt zonder omzet voor $1 miljard. Door boekhoudkeuze 10-15 cent minder WPA rapporteren en een laffe outlook afgeven. Iedere overname speculatie eruit rammen door te benadrukken dat je zelfstandig wilt blijven. Een CFO aanstellen die na verkoop van Fleetmatics het eigen TT Telematics maar wat graag onderuit schopt en zegt dat bedrijven niet te vergelijken zijn. De waarde van TT Maps relateren aan Here obv de oude marktaandelen terwijl deze juist aan het verschuiven zijn. De analist van Barclays meenemen op Roadshow die TT uitsluitend op verkoop heeft staan de afgelopen jaren met koersdoel ver onder koers en die begon met E2,40. Den Drijver meenemen naar Parijs en dan dag voor stilte periode hem met rapport zien komen waarin hij EBIT inschatting verlaagt met gemiddeld 70% voor 2016-2018. Tijd rekken, downplayen......het spel mag niet op de wagen omdat (en dat is mijn mening/gedachte) de endgame niet op de beurs gespeeld gaat worden. Zodra TT gejat kan worden zullen ze toeslaan maar dan hebben we het over (op dit moment E13 ofzo) en niet over E30 wat ook kan als je de koers loslaat maar dan gaan de hedgefunds long en dan heb je een externe koper en dat moet je niet hebben. Slecht voor Nederland zal Wakkie dan kunnen zeggen maar hij bedoelt dan m.i. dat zijzelf de buit willen verdelen.

    We zien nu al twee jaar bij TomTom dat ieder mogelijke uitbraak in de kiem wordt gesmoord. Volvo nieuws en koers omhoog maar daarna de focus vol op Consumer waardoor koers weer zakt. Koers loopt op nadat Here in de verkoop gaat dus Goddijn zegt "we zijn niet te koop en gaan zelfstandig door" wat de speculatie eruit haalt. Fleetmatics wordt verkocht maar diezelfde dag worden er twijfels gezaaid over mogelijke intenties van Uber om zelfstandig Maps te maken. Daarna deals gezien met Microsoft, Baidu, Zenrin, Qualcomm, NVIDIA.......en de koers staat nu op exact hetzelfde niveau als 1,5 geleden toen het Volvo nieuws wel bekend gemaakt moest worden omdat het uitgelekt was. Die dag stegen we naar E8,40, volgende dag ff de E8,70 aangetikt......om daarna weer te dalen.

    Koers mag niet omhoog en (mijn mening) IR/Management/RvC werken daar actief aan mee.

    Het "grappige" is dat Wakkie blijkbaar onmisbaar is voor de onderneming en na twee termijnen van 4 jaar nogeens 2 jaar door mag. De uitleg waarom hij zo onvervangbaar is heb ik nergens gelezen ook al is TT die uitleg verschuldigd. Hij zit in twee belangrijke commissies en die vormt hij samen met Mw Tammenoms-Bakker van wie de zus werkzaam is bij TT International........notabene een hedgefund dat short en long heeft gezeten (zit?) in TomTom.

    Er loopt dus een lijn met de (Londense) hedgefunds via een commissaris. Daar waar Wakkie hier de zwarte Piet toespeelt aan de hedgefunds bij oplopende koers kunne deze instituten andersom natuurlijk juist handig zijn als je stelselmatig de koers een schop naar beneden wilt geven op moment dat er goed nieuws komt en de koers dreigt uit te breken. Denk aan het RRS nieuws met Bosch waarbij de laat ineens werd volgesmeten. Zelfde gebeurde onlangs met Daimler nieuws. Vanuit het niets grote blokken om de stijging te remmen.

    Ik hoop dat door hier met zijn allen over te schrijven de angst voor dit scenario (dat iig bij mij leeft) wat weggenomen kan worden omdat het nu al aangekaart wordt. En dat VEB/AFM meelezen en opkomen voor een eerlijke handel op de beurs en daarbij de particuliere aandeelhouder ondersteunt.

    @Wies: blijf AUB, je bijdragen worden ook door mij zeer gewaardeerd.
  4. harrysnel 3 januari 2018 01:26
    quote:

    DerksVisie schreef op 2 januari 2018 23:36:

    Concurrent minder, zou dit direct een resultaat van TomTom met Microsoft Azure zijn?

    Mapzen Shutdown :(

    Unfortunately, we have some sad news. Mapzen will cease operations at the end of January 2018. Our hosted APIs and all related support and services will turn off on February 1, 2018. You will not be charged for API usage in December/January. We know this is an inconvenience and have provided a migration guide to similar services for our developer community. Our goal is to help as much as possible to ensure continuity in the services that you have built with us.

    Fortunately, the core products of Mapzen are built entirely on open software and data. As a result, there are options to run Mapzen services yourself or to switch to other service providers.

    Thanks for being with us over the past four years. We’re grateful that the open work we’ve done can continue outside of Mapzen and while we know this is a sad day, we’re optimistic about what’s next.

    Dit was de prijslijst: mapzen.com/pricing/

    Interessant. Ik herinner met dit artikel van 3 juli 2017:

    "Tesla is updating its maps and navigation with open source mapping platforms.

    ....

    The other new navigation module found in Tesla’s latest update is Valhalla, Mapzen’s open source routing engine, which could mean some new updates to Tesla’s navigation system....


    electrek.co/2017/07/03/tesla-map-navi...

    Als Tesla nog steeds zou samenwerken met Mapzen dan gaat de stekker er m.i. niet uit. Dat laat een bedrijf als Tesla niet gebeuren in de race naar SDC.

    Destijds werd dit bericht op dit forum gezien als mogelijk slecht nieuws voor TomTom. Deze "dreiging" voor evt samenwerking met Tesla is weg lijkt het.

    Zien we nu koersdaling omdat er goed nieuws aankomt? Daarom bijna 20% dalen vanaf de top en dan binnenkort weer afketsen ergens onder E10. Mag "het spel nog niet op de wagen"? Stel: er komt nieuws over samenwerking met Tesla en koers stijgt 10%......dan sta je weer rond de E9.
  5. forum rang 4 marathon 11 3 januari 2018 04:55
    quote:

    harrysnel schreef op 3 januari 2018 01:26:

    [...]

    Interessant. Ik herinner met dit artikel van 3 juli 2017:

    "Tesla is updating its maps and navigation with open source mapping platforms.

    ....

    The other new navigation module found in Tesla’s latest update is Valhalla, Mapzen’s open source routing engine, which could mean some new updates to Tesla’s navigation system....


    electrek.co/2017/07/03/tesla-map-navi...

    Als Tesla nog steeds zou samenwerken met Mapzen dan gaat de stekker er m.i. niet uit. Dat laat een bedrijf als Tesla niet gebeuren in de race naar SDC.

    Destijds werd dit bericht op dit forum gezien als mogelijk slecht nieuws voor TomTom. Deze "dreiging" voor evt samenwerking met Tesla is weg lijkt het.

    Zien we nu koersdaling omdat er goed nieuws aankomt? Daarom bijna 20% dalen vanaf de top en dan binnenkort weer afketsen ergens onder E10. Mag "het spel nog niet op de wagen"? Stel: er komt nieuws over samenwerking met Tesla en koers stijgt 10%......dan sta je weer rond de E9.

    Tesla heeft de samenwerking met Mapzen denk ik opgezegd en gekozen voor TT.
    Volgende week de aankondiging hiervan waarschijnlijk. Volgende week boven de €10?
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 januari 2018 07:11
    quote:

    J. (Jelle) Brinkhuis schreef op 2 januari 2018 20:39:

    Nog een vraag. Kunnen er probes van LeasePlan bij zitten? Die hebben 1,7 miljoen wagens rondrijden.

    Alain zegt trouwens dat TT zo groot mogelijk wil worden in Smart Cities waar de omzet nu nog te verwaarlozen is. Opvallend, toch?
    timesofindia.indiatimes.com/city/pune...

    Alain zal de komende AVA wat actiever moeten zijn dan tijdens de laatste, maar hij weet natuurlijk wel hoe de kaarten (na de laatste AVA?) geschud zijn dus zweten wordt het niet voor hem, vermoed ik.
    Het partnership met LeasePlan zal zeker helpen, maar ik denk niet dat er ineens 1,7 mln probes bijgekomen zijn. Omdat:
    - Het is een 'webfleet'-aanbod voor grote zakelijke klanten van LP, dus niet voor hun private leaseklanten.
    - Het is een aanbod, niet alle zakelijke klanten zullen er voor hun lease-auto's gebruik van maken.
    - En indien wel, uit de persberichten kan ik niet met zekerheid opmaken of al hun auto's dan ook over alle live services van TT kunnen beschikken (indien geen realtime traffic, dan ook geen probe).
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
    www.leaseplan.nl/nieuws/-/asset_publi...

    Ja, TT timmert tegenwoordig veel aan de weg over smart cities en hun traffic solutions voor overheden. Nu A.d.Taeye weer in India. Vermoedelijk een poging tot verdere diversificatie bij een verder inkrimpende bu Consumer. Lees: poging tot een hogere omzet bij Licensing, want die bu groeit per saldo weinig.

    In principe is ohgv verkeersmanagement veel geld binnen te halen, maar het is een lastige markt, omdat:

    1. De potentiële klanten (wegbeheerders en verkeersinstanties) zijn nogal versnipperd. Neem alleen al NL: rijkswegen verdeeld over meerdere (behoorlijk autonome) regionale directies van RWS, provinciale wegen in 12 provincies, om over de vele gemeentelijke verkeersbaasjes maar te zwijgen.

    2. De verantwoordelijke lieden bij die instanties zijn nogal van het 'doe-ik-zelf-wel' type, van harte aangemoedigd door de hardwareboeren op verkeersgebied. De eerste gemeentelijke verkeersambtenaar die tegen zijn wethouder zegt: "Laten we alles maar uitbesteden aan TT, en stuur mij met de VUT" moet ik nog tegenkomen. (Geloof me, ik ken het wereldje.)

    3. In minder ontwikkelde landen is men er nog niet aan toe, hoewel TT (nu dus AdT) in India aardig bezig is.

    Maar toch, ik denk dat deze tak van Licensing voor TT belangrijk kan worden, naast Automotive (HAD en SDC). Ook omdat TT de beste traffic ter wereld levert, en bij vele wereldsteden een beter inzicht in de congestie heeft dan de plaatselijke autoriteiten.

  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 januari 2018 07:28
    quote:

    DerksVisie schreef op 2 januari 2018 23:36:

    Concurrent minder, zou dit direct een resultaat van TomTom met Microsoft Azure zijn?
    Mapzen Shutdown :(
    Unfortunately, we have some sad news. Mapzen will cease operations at the end of January 2018. Our hosted APIs and all related support and services will turn off on February 1, 2018. You will not be charged for API usage in December/January. We know this is an inconvenience and have provided a migration guide to similar services for our developer community. Our goal is to help as much as possible to ensure continuity in the services that you have built with us.
    ...
    Nee, niet Azure. Ik denk dat dit de echte doodssteek voor Mapzen was:
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Een bericht in november dat hier te weinig aandacht kreeg.
  8. [verwijderd] 3 januari 2018 08:04
    Dit is toch het ultieme bewijs van fraude en oplichting door het bestuur van TomTom!!

    Ik had het op de AVA gezegd dat alles erop leek dat tomtom bewust alles eraan deed om de koers omlaag te krijgen.
    Ze deden heel verbaasd en waren boos dat ik dat zei.
    Na de AVA sprak ik Goddijn aan en hij zei gelijk dat hij het niet leuk vond wat ik zei tijdens de AVA.
    Dat begrijp ik nu dus nog beter!
    Hij vond het niet leuk, want hij werd op heterdaad betrapt!!!

    Maar dit is dus aantoonbaar bewijs dat ze dit doen.
    Alles wees ernaar, ze hebben een goede reden ervoor, en als klap op de vuurpijl gaat Wakkie dit nog even (trots) vertellen letterlijk in een interview in de Telegraaf!
    De aankomende AVA wordt heel heel heftig!!
    Ik vraag me af hoe ze hier mee weg komen, ik denk het niet.

    NU IS DE TIJD DAT ER KOPPEN MOETEN ROLLEN BIJ HET BESTUUR VAN TOMTOM!!!
  9. [verwijderd] 3 januari 2018 08:09
    Ik ben dus letterlijk heel veel geld kwijtgeraakt door hun koerslaaghoudt actie al jarenlang!

    Ze moeten echt keihard aangepakt worden voor dit!
    Zij kozen voor een beursgang, zij kozen ervoor om multimiljonair te worden, dan moet je daarna niet gaan janken dat je bedrijf kan overgenomen worden, daarvoor ga je zo ongeveer naar de beurs!
    Wat zij doen is tegen alle beursregels in en dan hadden ze een familiebedrijf moeten blijven, niet geld ophalen bij beleggers om vervolgens die belegging moedwillig om zeep te helpen!

    Ohhh, wat ben ik boos!
    En voornamelijk op die rat Wakkie die blijkbaar steeds in interviews trots vertelt wat voor boevenstreken hij uithaalt.
    Die man is gewoon trots op zijn vieze streken, dat is nog het ergste van alles!
  10. Mark12 3 januari 2018 08:48
    Wie is het ook alweer met relaties bij het FD? We kunnen met zijn allen nog zo verontwaardigd zijn, als dit niet bij de juiste mensen terecht komt, wordt er niets mee gedaan. Initiatief van bijv. de VEB en AFM zelve kunnen we op onze buik schrijven, helaas. Dat gezegd hebbende, ben ik nog steeds op zoek naar het antwoord waarom Wakkie uitgerekend nu met dit interview komt. Hij is sluw genoeg om de gevolgen ervan juist in te schatten of achteraf recht te kunnen lullen... hij/TT zullen niet vallen door een Telegraaf-interview. Dit was een bewuste actie, maar waarom?
  11. forum rang 4 holenbeer 3 januari 2018 08:53
    quote:

    harrysnel schreef op 3 januari 2018 01:08:

    [...]

    Exact. Wat een stelletje daar bij TT.

    Koers mag dus niet omhoog omdat "het spel dan op de wagen is". Dat betekent koers laag houden en positioneren voor endgame. Daarbij wel voortdurend een laffe WPA outlook afgeven en wijzen op onzekerheid over het uiteindelijke technische plaatje voor SDC. Een CAGR afgeven waarbij je veel te lage inschatting maakt oa door take rates stelselmatig te onderschatten. Roepen dat "we er nog niet zijn" en dat "de winstgevendheid nog omhoog moet" terwijl er op dat moment een startup verkocht wordt zonder omzet voor $1 miljard. Door boekhoudkeuze 10-15 cent minder WPA rapporteren en een laffe outlook afgeven. Iedere overname speculatie eruit rammen door te benadrukken dat je zelfstandig wilt blijven. Een CFO aanstellen die na verkoop van Fleetmatics het eigen TT Telematics maar wat graag onderuit schopt en zegt dat bedrijven niet te vergelijken zijn. De waarde van TT Maps relateren aan Here obv de oude marktaandelen terwijl deze juist aan het verschuiven zijn. De analist van Barclays meenemen op Roadshow die TT uitsluitend op verkoop heeft staan de afgelopen jaren met koersdoel ver onder koers en die begon met E2,40. Den Drijver meenemen naar Parijs en dan dag voor stilte periode hem met rapport zien komen waarin hij EBIT inschatting verlaagt met gemiddeld 70% voor 2016-2018. Tijd rekken, downplayen......het spel mag niet op de wagen omdat (en dat is mijn mening/gedachte) de endgame niet op de beurs gespeeld gaat worden. Zodra TT gejat kan worden zullen ze toeslaan maar dan hebben we het over (op dit moment E13 ofzo) en niet over E30 wat ook kan als je de koers loslaat maar dan gaan de hedgefunds long en dan heb je een externe koper en dat moet je niet hebben. Slecht voor Nederland zal Wakkie dan kunnen zeggen maar hij bedoelt dan m.i. dat zijzelf de buit willen verdelen.

    We zien nu al twee jaar bij TomTom dat ieder mogelijke uitbraak in de kiem wordt gesmoord. Volvo nieuws en koers omhoog maar daarna de focus vol op Consumer waardoor koers weer zakt. Koers loopt op nadat Here in de verkoop gaat dus Goddijn zegt "we zijn niet te koop en gaan zelfstandig door" wat de speculatie eruit haalt. Fleetmatics wordt verkocht maar diezelfde dag worden er twijfels gezaaid over mogelijke intenties van Uber om zelfstandig Maps te maken. Daarna deals gezien met Microsoft, Baidu, Zenrin, Qualcomm, NVIDIA.......en de koers staat nu op exact hetzelfde niveau als 1,5 geleden toen het Volvo nieuws wel bekend gemaakt moest worden omdat het uitgelekt was. Die dag stegen we naar E8,40, volgende dag ff de E8,70 aangetikt......om daarna weer te dalen.

    Koers mag niet omhoog en (mijn mening) IR/Management/RvC werken daar actief aan mee.

    Het "grappige" is dat Wakkie blijkbaar onmisbaar is voor de onderneming en na twee termijnen van 4 jaar nogeens 2 jaar door mag. De uitleg waarom hij zo onvervangbaar is heb ik nergens gelezen ook al is TT die uitleg verschuldigd. Hij zit in twee belangrijke commissies en die vormt hij samen met Mw Tammenoms-Bakker van wie de zus werkzaam is bij TT International........notabene een hedgefund dat short en long heeft gezeten (zit?) in TomTom.

    Er loopt dus een lijn met de (Londense) hedgefunds via een commissaris. Daar waar Wakkie hier de zwarte Piet toespeelt aan de hedgefunds bij oplopende koers kunne deze instituten andersom natuurlijk juist handig zijn als je stelselmatig de koers een schop naar beneden wilt geven op moment dat er goed nieuws komt en de koers dreigt uit te breken. Denk aan het RRS nieuws met Bosch waarbij de laat ineens werd volgesmeten. Zelfde gebeurde onlangs met Daimler nieuws. Vanuit het niets grote blokken om de stijging te remmen.

    Ik hoop dat door hier met zijn allen over te schrijven de angst voor dit scenario (dat iig bij mij leeft) wat weggenomen kan worden omdat het nu al aangekaart wordt. En dat VEB/AFM meelezen en opkomen voor een eerlijke handel op de beurs en daarbij de particuliere aandeelhouder ondersteunt.

    @Wies: blijf AUB, je bijdragen worden ook door mij zeer gewaardeerd.
    Ab Harry. En voor wie nog geen lid van de VEB is, snel doen. Dat verdienen we wel terug.

    Nog los van de schaamteloosheid van dit soort redenaties vind ik het hele sentiment dat bedrijven ‘Nederlands’ moeten blijven onzin. Hoeveel werknemers heeft TT hier, waar wordt de omzet gedraaid, waarom moeten we dat krampachtig b8nnen d3 grenzen houden terwijl we zelf alles overnemen wat los en vast zit als het ons uitkomt? Omdat er baantjes nodig zijn voor de mensen die het allemaal zo nodig Nederlands moeten houden?

    En op lange termijn is het ongetwijfeld nadelig, niet alleen vanwegevDutch Discount, maar ook omdat het kunstmatig beperken van een natuurlijke ontwikkeling suboptimaal is.
5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 256 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links