Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,580 7 mei 2024 16:45
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,530 - 5,630
  • 102.030 Gem. (3M) 286,4K

TOMTOM december en de dertiende maand 2017

3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 11 december 2017 07:15
    Samsung ziet er nog wel brood in.

    www.samsung.com/nl/wearables/all-wear...

    Apple, Garmin, Huawei ook.

    Het is te hopen dat TT, net als bij navigatie-kastjes en wearables, niet ook vermalen wordt door het grote geweld bij de overgebleven activiteiten. En op de een of andere manier nog een aantal jaren kan blijven bestaan als een van de vele toeleveranciers voor de auto-industrie.
  2. forum rang 4 holenbeer 11 december 2017 07:35
    quote:

    martinmartin schreef op 10 december 2017 14:20:

    [...]

    Ik denk, dat je de spagaat tussen wat in de toekomst moet zorgen voor winst en dat je daardoor nu moet zaaien niet beter kan verwoorden.
    Ik denk dat je aan de eerste alinea twee uitgangspunten moet toevoegen:
    Stel dat die OEM's het liefst gebruik maken van dual-source.
    Stel dat ze hiervoor zo weinig mogelijk willen betalen.

    Al deze aannames geven geen garantie voor het toekomstige verdienmodel van Tom2.
    Het is juist de race tegen de klok en het gevaar van disruptie van de door Tom2 bedachte oplossingsrichting die ervoor zorgt, dat de huidige kw abnormaal hoog is indien je uitgaat van huidige omzet en wpa.
    Abnormaal hoog ja voor bedrijven die presteren binnen bekende sectoren.
    De sector waar Tom2 zich op richt en waarin zij haar investeringen pleegt is echter een sector die buiten gelimiteerde testomzetten momenteel geen omzet genereert maar waarbij analisten uitgaan van miljardenomzetten in 2020-2025.
    Veel zal afhangen van de concurrentiegraad binnen de sector die een werkbare oplossing in huis hebben.


    Klopt, die 2 aannames horen er ook bij.
    In mijn optiek zorgen die er voor dat TT ook iets waard is als ze zelf niks zouden kunnen verdienen.
    Het lastigste om in te schatten is wat de beweegreden van de ‘bemanning’ is:
    - zijn ze financieel binnen en gokken ze erop dat ze het technisch helemaal gaan maken, desnoods als een non-profit club (kunnen wij onze investering als gift aftrekken :-)
    - zijn ze zo geslepen dat ze al een scenario klaar hebben waar zowel zij, de werknemers als wij beter van worden?

    Overigens, pak sneeuw buiten nu, ben benieuwd hoe de camera’s van mobileye en nog wat van die oplossingen zich houden.
  3. [verwijderd] 11 december 2017 08:29

    heb in geen enkel analisten rapport gelezen dat HG uitgaat dat TT naar een 50% marktaandeel gaat.
    wat ik wel gelezen heb is dat destijds HG graag het gevecht was aangegaan met HERE, maar dat was toen het nog van Nokia was

    het is voor nu nog allemaal voorsorteren en iedereen probeert zich te positioneren maar wel door zoveel mogelijk opties open te houden

    TT moet gewoon aan een stappenplan vasthouden

    - exit Sports
    - PND uitmelken en verder laten afsterven
    - afsplitsen Telematics
    - verkoop Maps/traffic/licensing

    som der delen zou goed moeten zijn voor 20-30 euro , binnen nu en 3 jaar moet lukken
    stap voor stap afscheid nemen.

    hebben de founders het super gedaan voor 17 naar de beurs en een groot gedeelte gecashed, emissie gedaan, daarna nog op 5 goed bijgetanked met plaatsing en op 20-25-30 er weer uit en 10 jaar lang zich tegoed gedaan aan zeer genereuze remuneratie.

  4. [verwijderd] 11 december 2017 08:30
    EDIT

    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 december 2017 17:50:

    [...]
    Ik bedoel schattingen over verkochte nieuwe auto's, gebaseerd op ACEA en OICA statistieken.
    Ik bedoel het percentage connected daarvan (groeiend naar bijna 100%).
    Ik bedoel het marktaandeel van TT daarin. HG voorspelt: 50%
    Ik bedoel firing on all four cylinders
    Ik bedoel het jaarlijkse tarief per auto. HG had het ook over recurring fees.
    Ik bedoel decline off Consumer is not a geven, Sports has doubled
    Ik bedoel wat zo'n klant nu al opbrengt. Dat is nu bijna 40€ aan C&S omzet per connected TT-klant, dat berekende @martinmartin in de rekendraad.
    Ik bedoel een berekening van iemand die al jaren fors naar beneden moet bijstellen
    Ik bedoel dat die fee in het RRS/RoadDNA tijdperk zal toenemen, 100€ pj zegt men.
    Ik bedoel dat het aantal connected probes sowieso sterk zal toenemen. Op basis van het orderboek alleen al.
    Ik bedoel de momenteel sterk groeiende 'operationele' omzet bij Automotive, met 30-40% per jaar.

    DOE HET! Je kunt het!
    De rekenkamer is slechts twee klikken van je vandaan...
    Ik bedoel breng het 'HG zegt, zal, schatting, men zegt niet als een over vijf jaar geprojecteerd vaststaand feit.
    Ga eens uit van de zal, verwachte uitspraak van HG in 2020 : het is ons door flinke te investeren gelukt ons marktaandeel vrijwel te behouden; het bedraagt nu 18 %

    Vlegel

  5. [verwijderd] 11 december 2017 09:01
    Warner Bros ziet het raam van de sdc als een mooi bioscoopscherm..lekker filmpje tijdens langere rit kijken...
    J De m ziet wel allerlei spelvormen a la de hunt/jacht etc met sdc's...? Naast reclame en sports en filmpjes..mensen moeten iets doen als ze in sdc zitten en niet slapen/op mobiel zitten..
  6. Grovert 11 december 2017 09:02
    TOMTOM PROVIDES FINAL TRANSACTION UPDATE AND COMPLETES SHARE BUYBACK PROGRAMME



    Amsterdam, 11 December 2017, 09:00 CET - TomTom (TOM2) today announced that it has repurchased 728,643 ordinary TomTom shares at an average price of € 8.89 per share in the period from 4 December 2017 up to and including 8 December 2017. The aggregate consideration of this repurchase was € 6.48 million. Details on the share buyback transactions can be found on the company’s website.

    This repurchase concludes the share buyback programme as announced on 19 September 2017. Under this programme, a total of 5,384,450 ordinary TomTom shares are repurchased at an average price of € 9.25 per share, for a total consideration of € 49.8 million. TomTom will use the shares to cover its commitments arising from its stock option and share plans.

    This press release contains information which is to be made publicly available under the Market Abuse Regulation (EU) No 596/2014.
  7. [verwijderd] 11 december 2017 09:02
    quote:

    cave canem schreef op 11 december 2017 08:29:


    heb in geen enkel analisten rapport gelezen dat HG uitgaat dat TT naar een 50% marktaandeel gaat.
    wat ik wel gelezen heb is dat destijds HG graag het gevecht was aangegaan met HERE, maar dat was toen het nog van Nokia was

    het is voor nu nog allemaal voorsorteren en iedereen probeert zich te positioneren maar wel door zoveel mogelijk opties open te houden

    TT moet gewoon aan een stappenplan vasthouden

    - exit Sports
    - PND uitmelken en verder laten afsterven
    - afsplitsen Telematics
    - verkoop Maps/traffic/licensing

    som der delen zou goed moeten zijn voor 20-30 euro , binnen nu en 3 jaar moet lukken
    stap voor stap afscheid nemen.

    hebben de founders het super gedaan voor 17 naar de beurs en een groot gedeelte gecashed, emissie gedaan, daarna nog op 5 goed bijgetanked met plaatsing en op 20-25-30 er weer uit en 10 jaar lang zich tegoed gedaan aan zeer genereuze remuneratie.

    Probleem is wel dat er minstens een flinke correctie op de beurzen aankomt. Sta je weer aan 5 (als de fantasie uit aandelen loopt). En dan lekker verkopen voor 8 :)
  8. Grovert 11 december 2017 09:03
    9 - 22 September 2017 214,247 € 9.263726 € 1,984,725
    25 - 29 September 2017 449,550 € 9.189337 € 4,131,067
    02 - 06 October 2017 255,950 € 9.351742 € 2,393,578
    09 - 13 October 2017 327,975 € 9.338551 € 3,062,811
    16 - 20 October 2017 498,500 € 9.199829 € 4,586,115
    23 - 27 October 2017 293,777 € 9.612392 € 2,823,900
    30 October - 03 November 2017 261,490 € 9.800255 € 2,562,669
    06 - 10 November 2017 471,000 € 9.605984 € 4,524,418
    13 -17 November 2017 631,054 € 9.163276 € 5,782,522
    20 - 24 November 2017 526,264 € 9.212072 € 4,847,982
    27 November - 01 December 2017 726,000 € 9.120238 € 6,621,293
    04 December - 08 December 2017 728,643 € 8.892185 € 6,479,228
  9. harrysnel 11 december 2017 09:22
    Ik lees dat TomTom een technologische voorsprong heeft op Here. Dat het opzetten van een "Mapping oplossing" naast ingewikkeld ook nogeens duur is en dat TomTom daar al jarenlang in geïnvesteerd heeft. Ik lees op Twitter dat ze zichzelf leidend noemen op Mapping gebied vwb de toekomst met zelfrijdende auto/connected car. Er is een orderboek dat de afgelopen 2 jaar met E300mln is toegenomen. Er zijn testtrajecten met bijna alle autobouwers. Deals met Apple, Uber, Qualcomm, Microsoft, NVIDIA, Bosch, Harmann, Baidu, Zenrin, SAP, Pitney Bowes, Salesforce..

    Daarnaast heeft TomTom een Telematics tak en we hebben gezien voor welke bedragen bedrijven in die sector worden overgenomen. De beschikking over beste Traffic; kennis die voor bv Smart City toepassingen noodzaak is.

    TomTom biedt als leidende Mobility provider een infrastructuur die belangrijk kan zijn voor toekomstige miljarden markten. Ik geloof daar ook deels in en zit daarom long want als ook maar 1% van de kansen die er liggen gepakt wordt dan is het bingo. Naast al deze kansen is er namelijk nu al een verdienmodel van traditionele kaartenbusiness en Licensing waarbij de onderneming ook nogeens uitsluitend met eigen vermogen is gefinancierd.

    Maar dan de beurs....

    Ik zie afgelopen vrijdag dat Takeaway.com qua marketcap TomTom heeft ingehaald. Het bedrijf van thuisbezorgd.nl dat consumenten inzicht geeft in welke restaurants er in de buurt zijn, welk eten ze bieden en dat vervolgens na bestelling bij de mensen thuis brengt. Niet een concept dat heel moeilijk te kopieëren is en er bestaat al veel concurrentie. Het bedrijf haalt dit jaar wellicht E170 mln omzet met marges die constant onder druk staan van concurrentie en daarom moeten de toeleveranciers uitgeknepen worden. Schatting wpa is -E1 ofzo en bedrijf is voorlopig nog niet winstgevend.

    En dit bedrijf kent dezelfde waardering op de beurs als TomTom. Dan moet je als bestuurder van TomTom snappen dat je weliswaar speelt met een voetbalteam waarvan je zelf zegt dat je kans maakt op titel in de eredivisie maar feitelijk meedoet met 3e klasse zondag amateurs. En dat met een dikbetaalde trainer, manager, technisch directeur + zijn vrouw.

    Als je als Goddijn trots bent dat je zo goed bent geworden in het besturen van je zeilbootje terwijl je qua beurskoers geen donder bent opgeschoten in een omgeving waar de sector skyhigh gaat......dan spoor je echt niet. Je zou je verrot moeten schamen, je conclusies trekken en lekker gaan zeilen in je eigen tijd. Dit kan echt niet maar dat denk ik tegenwoordig iedere keer als het over TomTom gaat. Eerst rijk worden via IPO, vervolgens goedkoop bijtanken op emissie (met kennisvoorsprong op overige aandeelhouders) en dan iedereen die dit mede mogelijk heeft gemaakt in de stront laten zakken. Ik zie de Founders als een stelletje enge graaiers zonder enig gevoel voor ethiek. Erger zie je niet op de beurs.
3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links