Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 324,5K

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 111 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 augustus 2017 11:26
    quote:

    cave canem schreef op 9 augustus 2017 11:21:

    [...]

    kan me niet voorstellen dat we dit zo zouden gaan zien, stel je even voor een bericht
    we gaan morgen beginnen en hopen einde van de maand 10% ingeslagen te hebben en laten dat weten en dan komen we met een update wanneer we beginnen met de volgende 10% .. enz...

    dan front-load elke handelaar/speculant de aandelen om deze aan TT op de rally te verkopen

    ze melden zoals ieder bedrijf gewoon bij de volgende cijfers dit hebben we gedaan en zoveel nog te gaan en geven dit hopelijk uit handen, zodat ook binnen TT niemand kan mee-surfen op het inkoopprogramma.

    Voorlopig zijn nog steeds de shorters die het voor het zeggen hebben zie ook register AFM geen enkele verdere afbouw.
  2. outofthebox 9 augustus 2017 11:29
    quote:

    cave canem schreef op 9 augustus 2017 11:21:

    [...]

    kan me niet voorstellen dat we dit zo zouden gaan zien, stel je even voor een bericht
    we gaan morgen beginnen en hopen einde van de maand 10% ingeslagen te hebben en laten dat weten en dan komen we met een update wanneer we beginnen met de volgende 10% .. enz...

    dan front-load elke handelaar/speculant de aandelen om deze aan TT op de rally te verkopen

    ze melden zoals ieder bedrijf gewoon bij de volgende cijfers dit hebben we gedaan en zoveel nog te gaan en geven dit hopelijk uit handen, zodat ook binnen TT niemand kan mee-surfen op het inkoopprogramma.

    Staat toch echt aangegeven bij de kwartaalcijfers:
    TomTom will inform the market about the actual start of the repurchase and the progress made in the execution of this program through a press release and corporate website.
    Een press release bij de start van het opkoopprogramma.
  3. [verwijderd] 9 augustus 2017 11:33
    quote:

    outofthebox schreef op 9 augustus 2017 11:29:

    [...]
    Staat toch echt aangegeven bij de kwartaalcijfers:
    TomTom will inform the market about the actual start of the repurchase and the progress made in the execution of this program through a press release and corporate website.
    Een press release bij de start van het opkoopprogramma.
    Maar wat is nog geloofwaardig bij tt????
  4. [verwijderd] 9 augustus 2017 11:50
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 9 augustus 2017 00:17:

    www.parking-net.com/parking-news/sap-...

    Tantalum’s partners include global technology and automotive leaders: Samsung, TomTom, ATOS Worldline, SAP, PwC, Jaguar Land Rover and TNT.
    Ik roep al tijden dat er een prachtig business model zit in "brokerage services" rond parking. En dat geldt niet alleen voor parking, maar ook voor het reserveren van timeslots bij laadpalen. Van dat laatste word je je extra bewust als je in één vakantie over de Autoroute du Soleil langs drukke tankstations rijdt, waar mondjes maat de laadpalen beginnen te verschijnen en in die zelfde vakantie naar Splaskworld gaat met aparte, veel kortere wachtrijen voor mensen die investeren in een "splash-VIP-card".

    Wat zou je op een Zwarte zaterdag bereid zijn te betalen voor je gegarandeerde "timslot" bij een laadpaal. Het lijkt er op dat SAP dit toekomstige business model verrekte goed in het snotje heeft. Getuige ook weer deze link, met een SAP-spreker in Californië met best wel een duidelijk Nederlands accent:

    www.enterpriseirregulars.com/114018/s...

    En denk nu nog eens aan die diejen Leukert van SAP die de RvC gaat versterken.
  5. harrysnel 9 augustus 2017 12:02
    Aandeleninkoop wordt niet alleen door bedrijf zelf op eigen website bijgehouden maar is ook terug te vinden in AFM register "openbaarmaking voorwetenschap".

    Zie bv Binck en Akzo. Aankondiging van start en dan voortdurend (wekelijkse) updates. Tenslotte ook melding als programma voltooid is. Dat zal bij TT niet anders zijn.

    Binck: start 19 februari 2016 met gelijk een melding van aanal aandelen en dan slot 23 september 2016.

    www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

    Akzo:

    www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 9 augustus 2017 12:59
    quote:

    desmi schreef op 9 augustus 2017 08:39:

    [...]
    Tt wil natuurlijk super graag de sensor data hebben. Om kaarten up to date te houden, voor traffic services, etc.

    Al is dat anoniem, dan is het nog steeds niet volledig anoniem. Oh gebruiker 47582 parkeert elke dag op de oprit bij 1234AB nummer 45. Volledige offline navigatie icm zelf rijdende auto's zie ik niet zo snel gebeuren. Kaarten MOETEN real-time zijn anders kun je er niet op vertrouwen.
    Gebruik maken van dynamische (realtime) navigatie kan niet volledig anoniem, ze moeten weten waar je zit. Wel geanonimiseerd, d.w.z. je gebruikersnummer volledig gescheiden van je persoonlijke gegevens (voor zover bekend). Volgens mij doet TT dat ook zo, maar ze zouden dat nóg duidelijker kunnen maken.
  7. Oeps..! 9 augustus 2017 13:02
    www.pehub.com/2017/07/lvl5-rallies-2-...

    Autonomous vehicles have not yet expanded because existing technology for mapping is prohibitively expensive and resource intensive. For years, large companies have had autonomous cars capable of driving around designated areas, but they have been slow to expand to new geographic locations because maintaining HD road maps is an enormous task requiring millions of engineering man-hours.

    A second key obstacle is the hardware; LiDAR, which allows cars to understand the world around them, has a number of limitations, including an average price tag of $80,000 and sub-par performance in inclement weather.

    With lvl5, there’s no need for LiDAR; the system uses a combination of crowdsourced HD maps and sub-$15 consumer-grade cameras. To get started collecting the crowdsourced mapping data, lvl5 created a dashcam app, Payver, allowing anyone to earn $0.01-$0.05 per mile driven. The company is already working with many Uber and Lyft drivers across the US who run the dashcam app throughout the day. As cars are driving around, they are “vacuuming” up data such as “a stop sign was just added to this intersection,” which is then sent to lvl5’s central hub. The company developed a computer vision algorithm that translates the footage into HD maps which are accurate down to a 10cm threshold.
    In just three months, lvl5 has mapped 90% of all US highways using this crowdsource strategy and will later build Payver’s dashcam directly into vehicles.


    “Each day 3,000 people die from accidents, leaving 3,000 families suffering through the loss of a loved one,” said Andrew Kouri, founder and CEO of lvl5. “In order to significantly decrease the number of deaths, we have to make self-driving available worldwide – not just in California. Our approach, which combines computer vision software, crowdsourcing and widely available, affordable hardware, means our technology is accessible and will make self-driving a reality today, rather than five years from now.”

    “Lvl5 is solving one of the biggest obstacles to widespread availability of self-driving technology,” said Max Altman. “Without accurate and efficient HD mapping, as well as the computer vision software that enables it, self-driving vehicles will take much longer to reach mass-market. This will delay everything from safer roads to efficient delivery services.”

    The company has existing pilots with major OEMs who will pay an initial fee to install the system into vehicles. Because HD maps must be continuously maintained as they change multiple times throughout each day, lvl5 will also charge a monthly subscription fee per vehicle. Through its OEM-agnostic approach, lvl5 will be able to collect significant amounts of mapping data from millions of cars in order to scale the technology for the benefit of drivers and pedestrians around the world.

    About lvl5
    Founded by former Tesla and iRobot engineers, lvl5’s mission is to make self-driving vehicles available on a global scale by creating crowdsourced HD maps that use affordable consumer-grade cameras. Self-driving vehicles have not expanded globally because existing technology is prohibitively expensive and resource intensive. LiDAR costs approximately $80,000 while accurate HD maps require millions of engineering man-hours. By coupling crowdsourcing via their Payver dashcam app with inexpensive cameras, lvl5 will enable self-driving cars to finally expand globally and save countless lives in the process. The company was founded in 2016 and is based in San Francisco, CA. For more information, please visit lvl5.ai/
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 9 augustus 2017 13:43
    quote:

    holenbeer schreef op 8 augustus 2017 17:33:

    [...]
    Netjes BDB, en inderdaad diplomatiek. Misschien moet je hier ook vaker in het Engels posten :-)
    Je vraagt je wel af, weten ze bij Intel nou echt meer dan wij weten of is het echt zo makkelijk om 15 miljard te verbranden.
    Dit is de reply van de auteur op seekingalpha:

    I think the Intel Go platform does offer quite a bit of synergy. Perhaps Intel over-paid a bit for it, been I still thinks it was a good move.
    intel.ly/2wpSJio

    Hij geeft dus toe dat Intel heel veel betaalde voor Mobileye. Maar erg inhoudelijk wordt hij er niet over, hij weet meer van de chips van Intel (en AMD).
    De link gaat over het Intel GO-platform. Dat behelst chips en processors voor automated driving en het toekomstige 5G netwerk voor mobiele communicatie:

    Today we shift our efforts into high gear with the introduction of Intel® GO™, a new brand for our automotive solutions spanning car, connectivity and cloud. New with the Intel GO brand are multiple development kits that scale in performance from our next-generation Intel® Atom™ processor to Intel® Xeon® processors, as well as the industry’s first 5G-ready development platform for automated driving.

    Industry leaders like BMW, Delphi and Baidu have all announced plans to use Intel technology in their autonomous vehicles. In fact, BMW together with Intel and Mobileye announced today that a fleet of approximately 40 autonomous BMW cars – with Intel GO solutions inside – will be on the road by the end of 2017. Now with Intel GO platforms, carmakers and their suppliers will have the tools they need to more easily develop driverless cars that will be ready for future technologies like 5G.


    Het verband tussen INTC en MBLY lijkt een beetje op de contacten tussen TomTom en Nvidia, met dit verschil dat het in het laatste geval om een niet-exclusieve samenwerking gaat, terwijl MBLY gewoon opgekocht is door INTC.
    In feite harken ze deze week de laatste aandeeltjes binnen. Over twee weken wordt MBLY uit de notering gehaald:
    newsroom.intel.com/news-releases/inte...

    Interessant is wat ze er daar verder nog over zeggen:

    The combination of Intel and Mobileye will allow Mobileye’s leading computer vision expertise (the “eyes”) to complement Intel’s high-performance computing and connectivity expertise (the “brains”) to create automated driving solutions from cloud to car. Intel estimates the vehicle systems, data and services market opportunity to be up to $70 billion by 2030.

    Intel’s Automated Driving Group (ADG) will combine its operations with Mobileye, an Intel Company. The combined Mobileye organization will lead Intel’s autonomous driving efforts, and will have the full support of Intel resources and technology to define and deliver cloud-to-car solutions for the automotive market segment. Mobileye will remain headquartered in Israel and led by Prof. Amnon Shashua who will serve as Intel senior vice president...

    “Leading in autonomous driving technology requires a combination of innovative proprietary software products and versatile open-system hardware platforms that enable customers and partners to customize solutions,” said Prof. Amnon Shashua. “For the first time, the auto industry has a single partner with deep expertise and a cultural legacy in both areas. Mobileye is very excited to begin this new chapter.”

    Mobileye will support and build on both companies’ existing technology and customer relationships with automakers, tier-1 suppliers and semiconductor partners to develop advanced driving assist, highly autonomous and fully autonomous driving programs.

    Ze zijn nogal wat van plan...

  9. [verwijderd] 9 augustus 2017 14:24
    quote:

    VOORTS schreef op 9 augustus 2017 14:20:

    Gisteren weer klinkklaar belazerd met die fake stijging
    Maak je niet zo druk man. Het is een zee van rood. TT, ik moet zeggen de actieve beleggers in TT willen dat TT niet te veel opvalt (lol).
    Zij weten wat het beste is voor TT. Zij maken ook onder de randjes schoon. Zorgen dat TT op tijd naar bedje gaat. etc. etc.
    Zij drinken zich stuk in de kraag op vrijdagavond in Londen en lachen totdat ze er buikkramp van krijgen...
  10. [verwijderd] 9 augustus 2017 15:27
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 9 augustus 2017 13:43:

    [...]
    Dit is de reply van de auteur op seekingalpha:

    I think the Intel Go platform does offer quite a bit of synergy. Perhaps Intel over-paid a bit for it, been I still thinks it was a good move.
    intel.ly/2wpSJio

    Hij geeft dus toe dat Intel heel veel betaalde voor Mobileye. Maar erg inhoudelijk wordt hij er niet over, hij weet meer van de chips van Intel (en AMD).
    De link gaat over het Intel GO-platform. Dat behelst chips en processors voor automated driving en het toekomstige 5G netwerk voor mobiele communicatie:

    Today we shift our efforts into high gear with the introduction of Intel® GO™, a new brand for our automotive solutions spanning car, connectivity and cloud. New with the Intel GO brand are multiple development kits that scale in performance from our next-generation Intel® Atom™ processor to Intel® Xeon® processors, as well as the industry’s first 5G-ready development platform for automated driving.

    Industry leaders like BMW, Delphi and Baidu have all announced plans to use Intel technology in their autonomous vehicles. In fact, BMW together with Intel and Mobileye announced today that a fleet of approximately 40 autonomous BMW cars – with Intel GO solutions inside – will be on the road by the end of 2017. Now with Intel GO platforms, carmakers and their suppliers will have the tools they need to more easily develop driverless cars that will be ready for future technologies like 5G.


    Het verband tussen INTC en MBLY lijkt een beetje op de contacten tussen TomTom en Nvidia, met dit verschil dat het in het laatste geval om een niet-exclusieve samenwerking gaat, terwijl MBLY gewoon opgekocht is door INTC.
    In feite harken ze deze week de laatste aandeeltjes binnen. Over twee weken wordt MBLY uit de notering gehaald:
    newsroom.intel.com/news-releases/inte...

    Interessant is wat ze er daar verder nog over zeggen:

    The combination of Intel and Mobileye will allow Mobileye’s leading computer vision expertise (the “eyes”) to complement Intel’s high-performance computing and connectivity expertise (the “brains”) to create automated driving solutions from cloud to car. Intel estimates the vehicle systems, data and services market opportunity to be up to $70 billion by 2030.

    Intel’s Automated Driving Group (ADG) will combine its operations with Mobileye, an Intel Company. The combined Mobileye organization will lead Intel’s autonomous driving efforts, and will have the full support of Intel resources and technology to define and deliver cloud-to-car solutions for the automotive market segment. Mobileye will remain headquartered in Israel and led by Prof. Amnon Shashua who will serve as Intel senior vice president...

    “Leading in autonomous driving technology requires a combination of innovative proprietary software products and versatile open-system hardware platforms that enable customers and partners to customize solutions,” said Prof. Amnon Shashua. “For the first time, the auto industry has a single partner with deep expertise and a cultural legacy in both areas. Mobileye is very excited to begin this new chapter.”

    Mobileye will support and build on both companies’ existing technology and customer relationships with automakers, tier-1 suppliers and semiconductor partners to develop advanced driving assist, highly autonomous and fully autonomous driving programs.

    Ze zijn nogal wat van plan...

    Ze moeten wel bij Intel.
    De slag om de smartphone is verloren.
    Wie wint de slag om de SDC?

    Mijn favorieten zijn Nvidia, Bosch, TomTom, Qualcomm-NXP

    Je ziet Intel zwaar inzetten op 5G en cloud. Zien kennelijk Mobileye als kruiwagen. Betalen gewoon bijna 40x de omzet 2017. Hadden ze veel beter TomTom voor de helft van de prijs (rond de 85 euro per aandeel) kunnen kopen.
2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 111 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links