Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum is doodstil...iedereen denkt zeker: eerst zien dan geloven Hg heeft ons murw geslagen, vertrouwen is zoek, bouw het weer op HG, eerst Tesla morgen, dan sports, dan na weekje(s) van stijgingen inkoop eroverheen..dan toch bij Q 3 melden tussenstandje orders...hopsakeeeee
Ideale scenario is als Tesla de HD-maps en RRS van TT-Bosch gaat gebruiken en dit een succes wordt zodat de Tesla rijders maximaal worden ondersteund en zich veilig voelen. Als dit in de praktijk op grote schaal wordt aangetoond dan komen de andere autofabrikanten (GM, Ford, Nissan, etc.) die met eigen hun eigen dochters of start-ups bezig zijn vanzelf bij TT-Bosch, voor zover nog niet gedaan. Tot die tijd probeert ieder voor zich de heilige graal uit te vinden. Tesla loopt nog steeds voor op de rest dus heeft het meeste exposure. Hopelijk neemt Tesla meer van TT af dan enkel de speed limits en wordt op korte termijn (dit jaar) bekend gemaakt dat er een deal is tussen TT en Tesla. Deals met GM, Ford, Nissan, etc. zie ik voorlopig niet gebeuren. Maar net als Baidu kunnen ook zij het stuur ineens omgooien, vandaar dat ik het in dit geval met GB eens ben dat de Baidu deal naast die met Nvidia en Bosch erg belangrijk zullen zijn voor de toekomst van TT. Maar TT moet zich wel eerst nog bewijzen bij Baidu, ik vertrouw erop dat dat wel goed komt. Kortom, in augustus en september verwacht ik geen grote deals vwb HD-map en RRS. Koers zal mede met het oog op het inkoopprogramma nog wel een tijdje rond de 9 blijven hangen. Wat dat betreft het overwegen waard om het geld tijdelijk in andere fondsen te stoppen. Maar er is niemand die de boot wil missen natuurlijk. Een deal met Tesla vwb HD-maps en RRS leidt écht tot een stijging van 20% die dag, ben ik van overtuigd. Eerst maar eens zien of die deal er komt......geniet van het mooie weer! @BDB mijn 2.500m2 gras is weer gemaaid ;-)
Vergeet ook niet de omgeving van TT in de gaten te houden. Mr Cook teased investors this week with a hint that its work on "autonomous systems", being tested on the roads of California in its self-driving car prototype, could be used in "a variety of ways - and a vehicle is only one". Apple is making a "big investment" in autonomy, he said. "We do have a large project going."
Dutchy Ron schreef op 6 augustus 2017 14:16 :
Vergeet ook niet de omgeving van TT in de gaten te houden.
Mr Cook teased investors this week with a hint that its work on "autonomous systems", being tested on the roads of California in its self-driving car prototype, could be used in "a variety of ways - and a vehicle is only one". Apple is making a "big investment" in autonomy, he said. "We do have a large project going."
Hopelijk zijn de Bosch / Tomtom patenten voldoende krachtig om Apple in de juiste rol te houden. Wie weet zit er een einde aan te komen van een geheime 10-jarige calloptie van Apple op Tomtom. Apple zal ook maar wat graag actief worden in China. Van de iPhone weten ze al wat die markt kan betekenen. Voor EV/SDC zal dat tot de macht 3 zijn. Noodzaak, overheidsmaatregelen en een nog deels te mobiliseren massamarkt. Met India in aantocht. Samen de helft van de wereldbevolking.
Stille vennoot schreef op 6 augustus 2017 13:13 :
Forum is doodstil...iedereen denkt zeker: eerst zien dan geloven
Hg heeft ons murw geslagen, vertrouwen is zoek, bouw het weer op HG, eerst Tesla morgen, dan sports, dan na weekje(s) van stijgingen inkoop eroverheen..dan toch bij Q 3 melden tussenstandje orders...hopsakeeeee
De handel ligt stil. We wachten allen op de oerknal. Elke handelsmove met het aandeel kan betekenen dat je er nooit meer over beschikken kunt. Dus laat maar donderen, het komt wel goed.
xynix schreef op 6 augustus 2017 14:38 :
[...]
Wie weet zit er een einde aan te komen van een geheime 10-jarige calloptie van Apple op Tomtom.
10jarig? is dat een vermoeden/wilde gok, of heb je daar aanwijzigingen voor?
3 jarige contracten tussen Apple en TT lopen van mei 2012 tm mei 2015 en van mei 2015 dus tm mei 2018www.nu.nl/internet/4051473/tomtom-en-...
Dutchy Ron schreef op 6 augustus 2017 15:26 :
3 jarige contracten tussen Apple en TT lopen van mei 2012 tm mei 2015 en van mei 2015 dus tm mei 2018
3 jaar? Evidence?
Man man. Ik dacht echt dat Tesla TOMTOM gebruikte. Sorry, maar geen PB => geen gebruik van TOMTOM
Henry_Chinaski schreef op 6 augustus 2017 17:06 :
Man man. Ik dacht echt dat Tesla TOMTOM gebruikte.
Sorry, maar geen PB => geen gebruik van TOMTOM
Glazen bol gekocht. Bewijs dat er geen gebruik wordt gemaakt van TomTom?
'Audi moet mogelijk winst afstaan door dieselschandaal' Gepubliceerd: 06 augustus 2017 09:23 Laatste update: 06 augustus 2017 09:38 Automaker Audi moet mogelijk een deel van de winst inleveren. De openbaar aanklager in München heeft het bedrijf toegevoegd in een onderzoek naar het dieselschandaal. De autoriteiten willen weten of bestuurders bij Audi de fraude hebben toegelaten, zo meldt persbureau Bloomberg dit weekend. Hierdoor is het mogelijk geworden om extra maatregelen te nemen zoals het beslagleggen op winst die gemaakt is met illegale activiteiten. Het moederbedrijf van Audi, Volkswagen, is al onderdeel van een vergelijkbaar onderzoek. Bij een eerder corruptieonderzoek tien jaar geleden schikte Siemens voor 600 miljoen euro met de autoriteiten. Een woordvoerder van Audi zegt dat het bedrijf op de hoogte is van het onderzoek en zal meewerken met de openbaar aanklager.
Fitbit Fitbit verscheepte in het afgelopen kwartaal 3,4 miljoen wearables, wat het bedrijf een marktaandeel van bijna 16 procent opleverde. Dat is ongeveer de helft minder dan een jaar geleden, toen het bedrijf nog een marktaandeel van 29 procent had. Apple verkocht 2,8 miljoen wearables in de afgelopen drie maanden, 56 procent meer dan in dezelfde periode in 2016. "Apple is zijn toppositie op het gebied van wearables kwijtgeraakt aan Xiaomi vanwege een gebrek aan fitnesstrackers", stelt Cliff Raskind, directeur van Strategy Analytics. 'Xiaomi grootste wearablemaker ter wereld'nu.nl/gadgets/4867250/xiaomi-grootste... Zou TomTom Sports een welkome aanvulling zijn voor Apple?
Benzineauto voorlopig nog niet afgeschreven Aan ambities en optimistische groeiverwachtingen voor de elektrische auto ontbreekt het niet, maar wereldwijde verkoopcijfers en prognoses laten zien dat de benzine- en dieselmotor nog niet is afgeschreven. Frankrijk en Groot-Brittannië onthulden recentelijk plannen om de benzine- en dieselmotor in 2040 in de ban te doen, Volvo gaat vanaf 2019 alleen nog maar auto's maken met tenminste ook een elektrische motor en de aandelenkoers van Tesla ? ? schoot afgelopen week omhoog na beter dan verwachte kwartaalcijfers en hooggespannen verwachtingen voor het nieuwste model. Afzwakkende groei Toch betekent het nog niet het einde van de benzine- of dieselauto. Zo werden er afgelopen jaar wereldwijd weliswaar 60% meer elektrische auto's verkocht dan in 2015 en rijden er nu voor het eerst meer dan 2 miljoen elektrische auto's rond op deze planeet, het marktaandeel is met minder dan 1% nog beperkt. Gilles Normand, hoogste baas van Renault elektrische auto's, zei in juni dat de groei van de elektrische automarkt lager is dan het bedrijf eerder had verwacht. En waar verkopen in Europa en de VS nog stevig in de lift zitten, zwakt de groei juist af in China, verreweg de belangrijkste markt voor elektrische auto's. Dat land is goed voor meer dan 40% van alle verkochte elektrische auto's wereldwijd. Van hoge subsidies naar quota China heeft dit jaar de subsidies met een vijfde teruggebracht en wil er in 2020 helemaal van af om een eind te maken aan subsidiefraude. Dat heeft het afgelopen halfjaar geleid tot een sterk afgenomen groei van het aantal verkochte elektrische auto's tot ruim 14%, vergeleken met 127% in dezelfde periode van 2016. Nieuwe plannen en zelfs controversiële verplichte quota voor elektrische auto's moeten autofabrikanten de komende jaren aansporen meer elektrische auto's te gaan produceren, maar het is de vraag hoe effectief die maatregelen zullen zijn bij het wegvallen van subsidies voor consumenten. Zo is de best verkochte elektrische auto in China op dit moment de volledig elektrische tweezitter Zhidou D2 EV. Het omgerekend zo'n €6300 kostende stadsautootje dankt die koppositie voor een belangrijk deel aan subsidies, want als die er niet waren geweest zouden consumenten er ruim drie keer zoveel (€20.000) voor moeten betalen. Hoe belangrijk subsidies nog steeds zijn, bleek eerder dit jaar in Hongkong. Tesla verkocht er in april geen enkel voertuig meer, nadat de lokale belastingsubsidie op elektrische auto's was komen te vervallen. In maart verkocht het bedrijf er nog bijna 3000. In Denemarken stortten de verkopen van elektrische auto's in het eerste kwartaal van dit jaar met 60% in, na het wegvallen van belastingvoordelen. Optimistischer Onderzoeksbureau Bloomberg New Energy Finance is niettemin optimistischer geworden over een mooie toekomst voor de elektrische auto. De onderzoekers verwachten dat in 2040 iets meer dan de helft van alle auto's die in de wereld worden verkocht elektrisch zullen zijn. Omdat de wereldwijde automarkt naar verwachting blijft groeien, rijden er volgens Bloomberg New Energy Finance over 23 jaar wel nog steeds ruim 1 miljard fossiele auto’s rond in de wereld, zelfs iets meer dan nu. 100% elektrisch in 2035 Zakenbank ING denkt dat het sneller zal gaan met de elektrische auto, althans in Europa. 'Een groeipad waarbij bijna alle verkochte nieuwe auto's in 2035 volledige elektrisch aangedreven zijn, wordt steeds realistischer', schrijft de bank in een recent marktrapport. De bank denkt dat door sterk dalende kosten voor batterijen en een toenemende actieradius de totale kosten van de auto in 2024 gelijk zullen zijn aan die van een brandstofauto. In de jaren daarna zullen ze zelfs goedkoper worden en worden elektrische auto's dus veel aantrekkelijker.
Dutchy Ron schreef op 6 augustus 2017 14:04 :
Tesla loopt nog steeds voor op de rest dus heeft het meeste exposure. Hopelijk neemt Tesla meer van TT af dan enkel de speed limits en wordt op korte termijn (dit jaar) bekend gemaakt dat er een deal is tussen TT en Tesla.
Deals met GM, Ford, Nissan, etc. zie ik voorlopig niet gebeuren. Maar net als Baidu kunnen ook zij het stuur ineens omgooien, vandaar dat ik het in dit geval met GB eens ben dat de Baidu deal naast die met Nvidia en Bosch erg belangrijk zullen zijn voor de toekomst van TT. Maar TT moet zich wel eerst nog bewijzen bij Baidu, ik vertrouw erop dat dat wel goed komt.
Laatste alineawww.economist.com/news/business/21723... America’s big three car companies, General Motors, Ford and Fiat Chrysler, have also invested heavily in digital mapping through AI startups and in partnerships with ride-hailing firms and with TomTom of the Netherlands, another older mapping firm. En wat Tesla betreft: samenwerking tussen tesla en 'een mapping firm' (tomtom), dat betreft echt niet alleen wat speed limits en betreft ook sensor data. Die wilde Tesla niet aan MobilEye geven. En nu zij eigendom zijn van Intel en intel met het consortium werkt is dat maar goed ook.
Economist is net als Forbes, Reuters, Techcrunch, Electrek, etc. doorgaans goed geïnformeerd maar dat is het enige artikel die de link legt met TT. Het zijn niet alleen AI bedrijven, ook mapping bedrijven waar de grote namen in investeren. Ze hebben nog ff de tijd maar er zullen toch op korte termijn al strategische keuzes gemaakt moeten worden.
Dutchy Ron schreef op 6 augustus 2017 20:02 :
Economist is net als Forbes, Reuters, Techcrunch, Electrek, etc. doorgaans goed geïnformeerd maar dat is het enige artikel die de link legt met TT. Het zijn niet alleen AI bedrijven, ook mapping bedrijven waar de grote namen in investeren.
Ze hebben nog ff de tijd maar er zullen toch op korte termijn al strategische keuzes gemaakt moeten worden.
De beste man heeft 2 maanden over zijn artikel gedaan (via-via gehoord)
De duitsers zitten in de hoek waar de klappen vallen.Ze doen het in hun broek voor Tesla. Uit angst houden ze vast aan hun dieseltechniek. Uit angst hebben ze Here gekocht. Uit angst hebben ze een kartel gevormd.Uit angst naaien ze nu elkaar een oor aan inzake de kartelvorming. Uit angst hebben ze de politiek beïnvloed(omgekocht). Here loopt achter op tt.Wat hebben ze concreet te bieden met de nieuwe generatie maps? Wie acteert uit angst doet rare dingen. Bmw, Mercedes en audi lopen hopeloos achter op tesla!! Zodra tt de deal met tesla mag bevestigen dan gaat de koers verdubbelen.Tesla is de nieuwe benchmark
*Justin* schreef op 6 augustus 2017 20:14 :
[...]
De beste man heeft 2 maanden over zijn artikel gedaan
(via-via gehoord)
Dit forum is heel wat ouder dan 2 jaar...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)