Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,685 6 jun 2024 09:13
  • +0,010 (+0,18%) Dagrange 5,680 - 5,725
  • 56.872 Gem. (3M) 285K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 juli 2017 16:32
    quote:

    KarenT schreef op 5 juli 2017 16:27:

    Dat is de gebakken lucht die eruit vloeit Tomtom25.
    Koersprongen doen we 19 juli. Danwel naar het noorden, danwel zuidwaarts
    Baidu is geen gebakken lucht. Het is de grootste en meest strategische deal ever voor TomTom. Het is de stap naar 50% marktaandeel in 2020 in een volstrekt nieuwe markt van HD-maps & services voor ADAS/HAD-auto's. Een markt van nu nul naar 9,4 miljard in 2022 en >25 miljard in 2025.

    19 juli cijfertjes zijn volstrekt onbelangrijk in vergelijking met deze mega-deal. Die paar centjes WPA die nu worden gemaakt zeggen weinig. TomTom boekte al vele honderden miljoenen aan extra kosten direct af voor de ontwikkeling van roadDNA en het real-time platform. Kost gaat voor de baat.
    Toch maken ze nog steeds winst, maar het is juist zaak om achter de wpa naar de ontwikkeling te kijken. De huidige minimale assetwaarde zegt door al die extra kosten dan ook veel meer over de waarde van TomTom (=40 euro).
  2. [verwijderd] 5 juli 2017 16:35
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 5 juli 2017 16:08:

    Een strategische deelname is alleen in belang je dat geld nodig hebt om te ontwikkelen.
    Mocht je dat zelf kunnen opbrengen is het niet nodig. Je gaat niet meer verdienen omdat je een strategische partner hebt.

    Dat is denk ik ook de reden dat consumer nog niet is afgestoten omdat ze nu lekker met de cijfers kunnen spelen om alle kosten voor ontwikkeling te dekken.
    En eerlijk is eerlijk, dat doen ze helemaal niet slecht.
    Als het een goede strategische partner is juist wel. Dus geen portefeuille schuiver, maar een krachtige partner waarmee je sneller dan op eigen kracht kunnen innoveren en markten ontsluiten. Bosch voldoet volledig aan zo'n profiel.

    De verwatering wordt dan gecompenseerd door de resultaatversnelling.

    We maken al te lang mee hoe het gaat als TomTom het op eigen houtje doet.
  3. [verwijderd] 5 juli 2017 16:40
    quote:

    groeibriljant schreef op 5 juli 2017 16:32:

    [...]

    Baidu is geen gebakken lucht. Het is de grootste en meest strategische deal ever voor TomTom. Het is de stap naar 50% marktaandeel in 2020 in een volstrekt nieuwe markt van HD-maps & services voor ADAS/HAD-auto's. Een markt van nu nul naar 9,4 miljard in 2022 en >25 miljard in 2025.
    Prima, ieder zijn visie. 19 juli spreken we elkaar weer en kijken we wie er gelijk heeft.
  4. Kazoo 5 juli 2017 16:42
    quote:

    Advocaat van de Duivel schreef op 5 juli 2017 16:31:

    [...]

    Dat begreep ik ook wel uit jouw verhaal maar de vraag is of je beter af bent met iemand die nu de boel waardeert op bijv 15 euro en dan gaat "meehappen" uit de ruif of dat je nog een jaartje geduld moet hebben en dan de klap naar boven krijgt en geen extra verwatering voor je kiezen hebt gekregen.

    Tot nu toe hebben ze het ook voor elkaar gekregen om alle investeringen zelf te betalen....
    Ik denk dat er meer dan voldoende zijn die nú graag die 15 EUR zien tegen een verwatering van hun huidige belang tov aanmodderen aan 8.85 EUR met de hoop dat we in de toekomst inderdaad die klap naar boven ooit gaat zien
  5. Advocaat van de Duivel 5 juli 2017 16:46
    quote:

    KarenT schreef op 5 juli 2017 16:40:

    [...]

    Prima, ieder zijn visie. 19 juli spreken we elkaar weer en kijken we wie er gelijk heeft.
    Dit is niet iets dat 19 juli tot uiting komt in de historie.
    Kun je beter een weddenschap aangaan met als datum 31/12/2018 en een te voorspellen slotkoers.............Dat lijkt me realistischer.
  6. [verwijderd] 5 juli 2017 16:48
    quote:

    KarenT schreef op 5 juli 2017 16:40:

    [...]

    Prima, ieder zijn visie. 19 juli spreken we elkaar weer en kijken we wie er gelijk heeft.
    19 juli is vrij onbelangrijk. Het gaat niet om huidige wpa (wpa zegt niets bij bedrijf dat succesvolle transitie doorvoert van hardware met lage marges(Consumer) naar schaalbare software&services met hoge marges (Telematics en Maps (Automotive/Licensing)TomTom). Het gaat om de huidige assetwaarde en de toekomstige omzet in de nieuwe markten.

    Het interesseert mij weinig of de koers nu 8 euro doet of 10 euro (liever natuurlijk 10). Ik ga voor 100 euro in 2020-2021. En dat is dan het eerste stapje naar veel meer.
  7. [verwijderd] 5 juli 2017 16:55
    keep on dreaming met je koers van >100. Het aandeel is dan allang gedelist voor max. 12 euro.

    quote:

    groeibriljant schreef op 5 juli 2017 16:48:

    [...]

    19 juli is vrij onbelangrijk. Het gaat niet om huidige wpa (wpa zegt niets bij bedrijf dat succesvolle transitie doorvoert van hardware met lage marges(Consumer) naar schaalbare software&services met hoge marges (Telematics en Maps (Automotive/Licensing)TomTom). Het gaat om de huidige assetwaarde en de toekomstige omzet in de nieuwe markten.

    Het interesseert mij weinig of de koers nu 8 euro doet of 10 euro (liever natuurlijk 10). Ik ga voor 100 euro in 2020-2021. En dat is dan het eerste stapje naar veel meer.
  8. [verwijderd] 5 juli 2017 17:11
    quote:

    Kazoo schreef op 5 juli 2017 16:28:

    Mijn punt is ook niet dat een strategische partner gaat bijdragen aan de lange termijn winst van TT. Het punt is juist dat deze partner zich moet inkopen door nú een premium te betalen op de huidige koers en daarmee de assets juist te waarderen. Daarmee verschaft deze partner zich toegang tot het toekomstige verdienmodel voor zichzelf en wij, de huidige aandeelhouders (incl founders!) krijgen nú reeds een RoI, ipv een onzekere toekomst.

    Baidu en UBER waren als duo geïnteresseerd in het overnemen van HERE, maar werden afgetroefd door het trio BMW, Daimler en Audi. Niet alleen qua biedingsprijs maar ook omdat dit trio dreigde aldus Reuters geen zaken met HERE meer te doen als iemand anders het koopt. Dan praat je over 500 miljoen omzet. Die drie hebben het hard gespeeld en dat zal ook enig kwaad bloed gezet hebben.

    Inmiddels heeft TomTom zowel UBER en Baidu binnen als partner, niet alleen als klant, maar ook diepe integratie van TomTom technologie in hun systemen. Daarmee heeft TomTom een afhankelijkheid gecreëerd van twee hele grote spelers aan TT technologie/data en die twee partijen waren nota bene samen geïnteresseerd in het overnemen van HERE.

    Als je denkt in termen van scenario analyse is dit dus perfect gespeeld. Er is voor TomTom altijd een weg open - een rode loper - om zichzelf te verkopen aan een of meer partijen. In de tussentijd kan ook aan andere scenario's gewerkt worden die er op gericht is marktleider in HD maps te worden, wat volgens een ex-HERE man een miljardenbusiness in wording is, omdat het geen producten zijn maar services met herhaalinkomsten.

    Strategisch zit TT ook goed, doordat ze neutraal zijn (in tegenstelling tot HERE) staan veel partijen positief tegenover samenwerken met TT en zij kijken ook positief naar de technologische ontwikkelingen binnen TT. Juist een deelneming op dit moment zou dat kunnen verstoren.

    Al met al staan er heel wat pannetjes op het vuur en zijn er meerdere opties. TomTom heeft een ondernemende cultuur (en founders) dus zullen niet bij het eerste zuchtje tegenwind eieren voor hun geld kiezen en zich verkopen of deelnemingen toestaan. Ze zijn echter ook ondernemer genoeg om dat WEL te doen, wanneer ze zien dat dat commercieel en competitief gezien de kansen vergroot.
  9. harrysnel 5 juli 2017 17:13
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 5 juli 2017 16:19:

    "En ten vijfde heeft TT ook een lokalisatie oplossing aan boord (Road DNA eventueel aangevuld met radar data van Bosch) waardoor er een totaaloplossing ontstaat. Ook toont TomTom aan dat ze veel partijen in de industrie achter zich hebben (niet exclusief, maar toch), zoals Bosch, Baidu, Nvidia en Qualcomm. "

    Azure van MSFT nog vergeten. Bij de deal met Baidu hedenochtend moest ik denken aan de deal met MSFT Azure. Waren ook veel believers helemaal van onderste boven, ik hoor er weinig meer over. Al moet ik toegeven dat de Baidu deal concreter is omdat MSFT nog maar weinig zichtbaar bezig is met SDC's.
    Artikel van 17 januari 2017

    Microsoft Veteran Will Help Run Chinese Search Giant Baidu

    AI specialist Qi Lu becomes Baidu’s COO and president
    Lu will oversee Baidu’s efforts to develop AI technologies

    Baidu Inc. has appointed former Microsoft Corp. executive Qi Lu its group president and chief operating officer, granting the software industry veteran oversight over all aspects of the Chinese search giant’s business from sales to technology development....

    www.bloomberg.com/news/articles/2017-...
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links