Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom juli 2017. Scharrelmaand?
Volgen
Stille vennoot schreef op 5 juli 2017 11:05 :
Zeg 30 miljoen auto's in China ?
zeg 30 % marktaandeel is 10 miljoen auto's met TT
Max 50 euro per auto per jaar ? is ...? 500 mio ? beetje veel, dat kan niet kloppen
Ff opnieuw...
pfffff
Het abonnement is naar verwachting ergens tussen de 20-30 euro per auto per jaar. Mogelijk initieel ook een fee voor de basislicentie. Dat was altijd 50 euro, maar wordt waarschijnlijk minder. Die jaarabonnementen moet je stapelen. Een auto heeft een levensduur van 15 jaar. Bij 50% marktaandeel in China kom je dan na 4 jaar en een markt van 30 miljoen stuks per jaar op 60 miljoen jaarabonnementen a 25 euro = 1,5 miljard. Dat is slechts een beginnetje. En het marktaandeel in China zal met Baidu eerder 75% worden dan 50%(verwachting Goddijn 2020 voor totale markt).
Elke Vovlo straks op stroom: Het Zweedse autobedrijf Volvo gaat vanaf 2019 alleen nog nieuwe modellen introduceren die ten minste deels worden aangedreven door een elektromotor. Vanaf 2019 stopt Volvo met het ontwikkelen van wagens met uitsluitend verbrandingsmotoren en zal elke auto van een elektromotor worden voorzien. Dat betekent niet dat Volvo geen auto’s meer zal produceren met alleen een verbrandingsmotor. Er zullen geen nieuwe modellen meer geïntroduceerd worden na 2019. Volvo is hiermee het eerste grote automerk dat zich focust op elektrisch rijden. Volvo produceert al een aantal jaar hybrides. Het eerste volledig elektrische model komt in 2019 op de markt. Tussen 2019 en 2021 lanceert Volvo vijf volledig elektrisch aangedreven auto’s, waarvan twee modellen onder dochtermerk Polestar. Daarnaast wordt een reeks hybride modellen in de markt gezet. Volvo heeft zich ten doel gesteld om in 2025 minstens 1 miljoen elektrisch aangedreven auto’s te hebben verkocht. In Chinese handen Volvo had eerder al aangegeven meer in te zetten op elektrisch rijden, mede om luchtvervuiling tegen te gaan. Volvo is eigendom van het Chinese Geely Cars. In China is in de grote steden vaak sprake van ernstige vervuiling dus Volvo kan met name op die markt met elektrisch rijden fors inspelen op de grote vraag naar schoner vervoer. Lees ook de NRC checkt: ‘Elektrische auto’s belasten het klimaat’ Zo kondigde de autoproducent aan te stoppen met de ontwikkeling van de dieselmotor. De meest recente dieselmotorenlijn van Volvo dateert uit 2013. De huidige motoren zullen nog doorontwikkeld worden en tot ongeveer 2023 gemaakt blijven worden. Volvo heeft een grote dieselhistorie, maar Volvo noemde diesel op ten duur niet langer commercieel rendabel. ‘Tesla ook populair’ Volvo wees erop dat het Amerikaanse Tesla erin is geslaagd om zo’n model zo populair te maken dat mensen ervoor in de rij staan, als bij de Model 3.www.nrc.nl/nieuws/2017/07/05/volvo-ga...
Je gaat je toch afvragen waarom nog steeds zoveel shortpartijen onder de 0,5% grens zitten. Nu je weet dat TomTom een goede toekomst heeft moet je wel durven om op deze koers nog steeds fors short te zitten.
Een leuk aspect vind ik dat TomTom nu ook in beeld komt bij de overige 49 samenwerkingspartners, waaronder universiteiten. De jonge afstudeerders kunnen direct de opgedane kennis in de praktijk brengen en in dienst treden bij TomTom. Qua hoogwaardig arbeidspotentieel een dikke win.
Strookt helemaal met hun eerdere berichtgeving dit jaar: Geneva Motor Show, 8 March 2017 TomTom (TOM2) today announced that Volvo Cars Corporation selected TomTom’s HD Map to power the first phase of the Volvo Drive Me programme. Drive Me is Volvo’s groundbreaking research project into autonomous driving wherein real drivers will integrate autonomous driving into their daily lives on public roads. The first group of drivers will be recruited in Gothenburg, Sweden, with further pilot schemes organised in London, the UK and China. TomTom’s HD Map, is a revolutionary, highly accurate, digital map-based product that helps automated vehicles precisely locate themselves on the road. Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, said: “The Volvo Drive Me programme is exciting because of its user-centric focus. We’re really interested in what we’ll learn from the drivers as they interact with the technology, and how the TomTom HD Map helps towards their driving experience.” Volvo Car’s customers, from 2019, will benefit from TomTom’s suite of connected car components across the globe.* * From 2019, Volvo Cars’ customers across the globe, across all carlines on the SPA and CMA platforms, will be able to enjoy an exceptional navigation experience powered by TomTom’s complete suite of components, both embedded and cloud based. Read the press release here.corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
En allemaal met TomTom! "Tussen 2019 en 2021 lanceert Volvo vijf volledig elektrisch aangedreven auto’s, waarvan twee modellen onder dochtermerk Polestar. Daarnaast wordt een reeks hybride modellen in de markt gezet. Volvo heeft zich ten doel gesteld om in 2025 minstens 1 miljoen elektrisch aangedreven auto’s te hebben verkocht."
Alles op een rijtje zettend (het automotive landschap wordt er niet overzichtelijker op): In welk licht moeten we dan het gisteren aangekondigde partnership tussen HERE en IPC-Pioneer (aim of enabling global mapping solutions for the autonomous driving era) zien? Ik kan mij niet voorstellen dat Baidu HERE heeft uitgesloten, al was het maar omdat zij sinds januari de HERE-kaarten gebruiken buiten China en in april het open source self-driving car programme Apollo aankondigden. Voorwaar iedereen doet het met iedereen.
TzuT schreef op 5 juli 2017 11:20 :
En allemaal met TomTom!
"Tussen 2019 en 2021 lanceert Volvo vijf volledig elektrisch aangedreven auto’s, waarvan twee modellen onder dochtermerk Polestar. Daarnaast wordt een reeks hybride modellen in de markt gezet. Volvo heeft zich ten doel gesteld om in 2025 minstens 1 miljoen elektrisch aangedreven auto’s te hebben verkocht."
Was in het begin ook erg enthousiast totdat ik me realiseerde dat elektrisch niet hetzelfde is als autonoom.
Hik schreef op 5 juli 2017 11:18 :
Een leuk aspect vind ik dat TomTom nu ook in beeld komt bij de overige 49 samenwerkingspartners, waaronder universiteiten.
De jonge afstudeerders kunnen direct de opgedane kennis in de praktijk brengen en in dienst treden bij TomTom. Qua hoogwaardig arbeidspotentieel een dikke win.
Ach ze kijken niet naar de toekomst en weten dat ze het aandeel op korte termijn kunnen manipuleren. Het zou leuk zijn als bij de Q2 consumer positief verrast met name Sports. De reclame campagne is zeer groot dat doe je toch niet als het voor geen meter loopt?
Die komen er nog eens bovenop maar de lange termijn is gewaarborgd.
Hik schreef op 5 juli 2017 11:18 :
Een leuk aspect vind ik dat TomTom nu ook in beeld komt bij de overige 49 samenwerkingspartners, waaronder universiteiten.
De jonge afstudeerders kunnen direct de opgedane kennis in de praktijk brengen en in dienst treden bij TomTom. Qua hoogwaardig arbeidspotentieel een dikke win.
Kantoortje in Beijing openen dan maar ;-)
Wat heeft Nico gedaan!twitter.com/NicoInberg Waarschuwing: dit account is tijdelijk opgeschort Maar daarna kan je gewoon verder naar zijn profiel.
Buy the rumor, sell the fact... Vanmorgen verkoop rond 5,5% was leuk geweest. Rond 5% heb ik echter mijn turbo's long uitgebreid omdat ik verwacht dat TT eind 2017 rond de €10 zal staan. Heb wel een ruime stoploss rond de €7,5
Fluitgast schreef op 5 juli 2017 11:17 :
Je gaat je toch afvragen waarom nog steeds zoveel shortpartijen onder de 0,5% grens zitten. Nu je weet dat TomTom een goede toekomst heeft moet je wel durven om op deze koers nog steeds fors short te zitten.
dat weet alleen de afm... onder de 0,5% wordt niet naar buiten gebracht. Het kan dus zomaar zijn dat er geen enkel bedrijf meer onder de 0,5% zit of dat er 20 bedrijven tot 0,49% short zitten
Misschien heeft Bosch wel tegen Baidu gezegd dat hun overgenomen AutoNavi (en door Tencent overgenomen NavInfo) 5jr achter ligt op TT technologie (de fabriek). Dan kun je 2 dingen doen, vasthouden aan AutoNavi of 5jr inlopen. Vergis je ook niet in de (invloed van de) Chinese overheid,die heeft Baidu hier goedkeuring voor moeten geven. Het raakt toch de privacy vd chinees. En een alliantie als deze sluit je niet in een paar maandjes. Nvidia en Bosch waren al met Baidu in zee gegaan dus het mooi dat TT nu ook in het rijtje staat. Maar zolang het niet direct bijdraagt aan de inkomsten is menigeen deze deal al weer vergeten over een paar weken. auto.economictimes.indiatimes.com/new...
Stel wpa 2017 0.25 2018 een 0.35 2019 0.65 2020 1.00 Wanneer gaan de grote jongens instappen 2018 pas ? Kunnen we bandbreedtes bepalen? plus en min 10 % van 50 daags voortschrijdend of zoiets ?
Dutchy Ron schreef op 5 juli 2017 11:40 :
Misschien heeft Bosch wel tegen Baidu gezegd dat hun overgenomen AutoNavi (en door Tencent overgenomen NavInfo) 5jr achter ligt op TT technologie (de fabriek). Dan kun je 2 dingen doen, vasthouden aan AutoNavi of 5jr inlopen. Vergis je ook niet in de (invloed van de) Chinese overheid,die heeft Baidu hier goedkeuring voor moeten geven. Het raakt toch de privacy vd chinees. En een alliantie als deze sluit je niet in een paar maandjes. Nvidia en Bosch waren al met Baidu in zee gegaan dus het mooi dat TT nu ook in het rijtje staat. Maar zolang het niet direct bijdraagt aan de inkomsten is menigeen deze deal al weer vergeten over een paar weken.
auto.economictimes.indiatimes.com/new... Helemaal juist. Kijk even naar het koersverloop van de Bosch deal. Ook een goed-nieuws verhaaltje zonder cijfers. Als Baidu dezelfde opzet als Bosch hanteert (open houden voor welke kaartenbouwer dan ook) is ook dit wat gebakken lucht die over een week uit de koers is gevlogen.
tweakers.net/nieuws/126769/tomtom-en-... TomTom en Baidu brengen Chinese wegen in kaart voor autonoom rijden Door Olaf van Miltenburg, 5 juli 2017 11:08 • 8 reacties • Feedback • Facebook Linkedin Twitter TomTom en de Chinese techgigant Baidu gaan samenwerken op het gebied van autonoom rijden. De beide bedrijven gaan de HD Maps-dienst van TomTom inzetten om gedetailleerde kaarten van Chinese wegen te maken.
Dutchy Ron schreef op 5 juli 2017 11:01 :
Het verschil is dat den Drijver geen aandeelhouder is, niet verliefd is op (het aandeel) TT en niet droomt over TT en koersdoelen van boven de 100 euro. Ik geloof niet in complot theorieën die worden aangestuurd vanuit TT, wel vanuit andere hoek.
Het is maar goed dat Den Drijver zelf geen aandeelhouder is en in fondsen mag handelen. Hij was anders al zijn geld in 2005 kwijt. Den Drijver is namelijk de analist die begon met een Sell voor TT in 2005 bij IPO op E17,50. Hij houdt dat Sell advies vervolgens 2,5 jaar lang vol (!) waarbij de koers in 1 lijn oploopt tot boven de E60 (!). Vervolgens gaat hij in december 2007 eindelijk van hold naar buy bij een koers rond de E50. Dit advies herhaalt hij een keer of 8 in 2008. De koers van TomTom dondert in deze periode van een klif en gaat in half jaar tijd van E50 tot onder E10. Dus: Den Drijver is niet verliefd op het aandeel TomTom. Den Drijver moet ook niet verliefd worden op welk aandeel dan ook want hij heeft de ballen verstand van beurskoersen. Enthousiast over Innoconcepts (corrupt bedrijf dat failliet is) maar dat had hij niet door. Lopen klunzen bij Fugro.... Dat de man zoveel aandacht krijgt is vanwege de behoefte aan handel in een fonds. Ook de Jos Versteeg rol moet vervuld worden en den Drijver doet dat nu. Gênante vertoning maar op een normale manier geld verdienen zit er niet in voor deze "topper". Jmho
gaan we weer, zakt alweer in. Hoop dat de usa boys groot gaan inkopen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)