Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Gelukkig onze huisvriend op 1. Bosch !
Tesla productie van Model 3 in Shanghai lijkt rond (en weer met dank aan @Eddysoft):www.bloomberg.com/news/articles/2017-...
W schreef: daarbij is de mens van nature een stronteigenwijs individu Dat is dus een waarheid als een koe, zal ook voor mij gelden en dat is een stukje zelfkennis. Iedereen wil de huidige koers ophangen aan het management en de gemiste kansen. Een soort housekeeping noemde Harold Goddijn niet bij de eerste 10% emissie aandelen voor algemene doeleinden, maar bij de 2e 10% voor fusies en overnames, de toevoeging EN/OF STRATEGISCHE ALLIANTIES. Het woord Strategische allianties is bij mijn weten nog nooit op een AVA van Tom Tom gebruikt, 2017 was de eerste keer. Bij mij gaan dan alle bellen rinkelen. Mijn mening: die toevoeging STATEGISCHE ALLIANTIES was niet toevallig en een soort housekeeping. We hebben een nieuwe poetsvrouw en die poetst onder het fornuis,is nooit gebeurd en dat zetten we dus in het poetsregelement, logisch toch. Aanpassing van housekeeping :-) Ik geloof dus niet in toevalligheden en ook niet in de smoes housekeeping. Tom Tom kan dus 10% aandelen uitgeven voor algemene doeleinden met een voorkeur. Tom Tom kan dus ook nog een strategische alliantie toestaan en aan bv Bosch 10% vd aandelen verkopen op rond de 9. Voor mij kan het niet anders, dan dat eerst een strategische alliantie a 10% gaat plaatsvinden en misschien nog een algemene van 10% met toewijzing. Grootste kanshebber Bosch. De koers zal dan omhoog gaan en mogen. Daarna volgen nog strategische allianties, zo niet, dan blijft Tom Tom te klein en komt er iemand met heel diepe zakken en blaast het TT verhaaltje tenminste voor mij, uit. Soms is de kracht: herhaling. Maar iedereen kent zo ongeveer ieders mening. Iedereen zoekt ook, die dingen op om zijn mening te bevestigen of te versterken. Ga mooi wachten op ECHT nieuws ! Maar: daarbij is de mens van nature een stronteigenwijs individu . Geldt ook voor mij ! Velen geloven niet meer, maar blijven, stel je voor ze winnen de finale toch. AVA, och ik bedoel AVE :-)
Dutchy Ron schreef op 22 juni 2017 22:54 :
Heeft TT de open TLC (Traffic Light Control) al gecommuniceerd als nieuw product? Maarten deelde zoiets mee op de ITS.
Is gerelateerd aan een breder programma, Ertico TM 2.0, gestart in 2015. "The TM 2.0 concept focuses on enabling vehicle interaction with traffic management plans and procedures." Daar was op de vorige ITS in Glasgow al een bijdrage over, met een TomTom-medewerkster als mede-auteur. Ze noemen drie pilot cases. Over de Nederlandse pilot:On the A58 motorway between Eindhoven and Tilburg 34 WiFi-P beacons have been placed as part of the Shockwave traffic jams A58 Motorway project. On top of this an IT infrastructure containing open connecting interfaces and data enhancers is been available to enable service providers to roll out traffic services over the whole road section. The Traffic Innovation Centre in Helmond, an experimental and development area within the South Netherlands traffic centre was founded to facilitate the transition to TM 2.0. The A58 Motorway is being managed from this traffic centre. The main goal of providing TM 2.0 services for the A58 Motorway is to subdue traffic jam shock waves. ... Service providers already receive the actual state of the lane signs at the gantries of the A58 Motorway to take into account with the information to deliver to the road users. The exchange of TMPs will be the next step. Road authorities and service providers in the Netherlands have agreed to make data from Traffic Management systems to them open and available for service providers as regards Road Works, Location reference, Maximum Speed, the requested time to solve an incident, Traffic Management plans, Parking data,Data from Traffic Light Controllers , Data from bikes, Blue wave (bridges) [3].
Wat wil je nou eigenlijk zeggen tatje? Schrijf toch eens een normaal verhaal man.
Die statistieken zijn al een tijdje bekend. Maar nu viel mij op dat BMW eigenlijk foutloos rijdt. 638 miles driven en 638 miles disengagement.
xynix schreef op 23 juni 2017 08:57 :
Voor wie Tier-1 namen wil oefenen:
app.wiwo.de/unternehmen/auto/bosch-co... Volgende week overhoring!
Faurecia (nummer 10 op de lijst) is grotendeels van PSA. Het kleinere Schaeffler is via moeder Elisabeth en zoon Georg Schaeffler weer zwaar gelieerd aan Continental, waarvan ze grootbezitters zijn. Gelukkig wordt het dit weekend wat koeler en zijn de beurzen rustig. Kan je mooi nog wat oefenen -;)
xynix schreef op 23 juni 2017 08:03 :
[...]
Ik denk persoonlijk dat TomTom voor die markt relatief minder te bieden heeft dan voor de "long range" HD-maps. Een initiële kaart opbouwen in enkele steden is voor meerdere partijen mogelijk. En de exacte oppik- en afzetpunten is iets wat bijvoorbeeld UBER zelf doet en niet aan TomTom overlaat. Parking is minder relevant. Wellicht dat wel de realtime update/emergency laag nog lol kan hebben van speciale TomTom expertise.
Met name voor China, met een combinatie van enorme vervuilingsproblemen en ongekende mogelijkheden tot dwingende regelgeving, zou wel eens HET land kunnen worden waar dit grootschalig geïntroduceerd gaat worden, beginnend ergens tussen 3-5 jaar van nu.
Klopt, er zijn straks meerdere partijen die per stad alles in kaart gaan brengen en dan de dienst uitrollen. Uber met Baidu tegen Didi met Apple tegen Lyft met Google. Echter, de autobouwers laten zich niet zomaar afslachten en dat zie je nu dus al door de aangekondigde projecten van PSA en Bosch/Mercedes. Daar liggen mijns inziens dan ook de kansen. TomTom past prima tussen een consortium van Bosch/Mercedes om in 2020 een zelfrijdende taxi te maken (techniek, auto's en mapping). Het liefst op basis van gelijkwaardigheid, maar dat zal wel niet realistisch zijn. 2020 is al heel snel en gezien de sneltreinvaart waarin de sector zich begeeft, kan niemand zich vertraging permitteren. Ik heb overigens Bosch en Daimler een e-mail gestuurd met de vraag wat voor mapping supplier wordt gebruikt voor dat project (gezien de nauwe banden van Bosch met TomTom en dat Daimler een belang heeft in Here). Bosch zei dat ik dat aan Daimler moest vragen en Daimler heeft geen reactie gegeven. Was te verwachten.
Deze lijst vind ik wel boeiend: Waymo: 635,867 miles driven, 5,127 miles/disengagement GM/Cruise: 9,668 miles driven, 34 miles/disengagement Nissan: 4,099 miles driven, 28 miles/disengagement Bosch: 983 miles driven, 0.6 miles/disengagement Mercedes: 673 miles driven, 2 miles/disengagement BMW: 638 miles driven, 638 miles/disengagement Ford: 590 miles driven, 196 miles/disengagement Tesla: 550 miles driven, 3 miles/disengagement had laatst ook zoiets gemaakt, maar hier staat ook bij hoe vaak er moet worden ingegrepen. Bosch kan niet eens 1 mile rijden voor ze moeten ingrijpen. Dat is niet erg goed nieuws voor hoe goed hun technologie op dit moment is. Mercedes en Tesla doen het (gelukkig) net zo slecht. BMW komt hier wel goed uit de lijst.
Is in het verleden al over gediscussieerd. Lijstje zegt weinig tot niets omdat volstrekt onduidelijk is wat er wordt getest en met welke sensoren en technologie aan boord. Als je een auto volpropt met voor miljoenen aan technologie en dan met 30km per uur rondjes laat rijden in een gecontroleerd/beperkt gebied dan doe je het een stuk beter dan wanneer je een korte test uitvoert met bijvoorbeeld 1 sensor.
Voorlopig draai ik zelf wel aan het wiel. Stel je voor. Rij ik naar de golf heb ik op het stadionplein al een aanrijding. Direct naar VUMC voor een pleister. Das toch geen werken zo op deze manier.
De Amerikaanse autofabrikanten werken ook met ride hailing firms als uber en lyft. GM + Lyft en GM + UBERwww.google.nl/amp/amp.timeinc.net/for... www.google.nl/amp/s/amp.businessinsid... Ford overweegt zelf te doen, maar ziet zich ook als leverancier Lyft/Uberwww.google.nl/amp/s/amp.businessinsid... www.google.nl/amp/s/amp.theguardian.c... En TomTom is niet alleen leverancier aan UBER maar wordt ook genoemd als partner van de Amerikaanse autofabrikanten die niets met HERE te maken willen hebben... America’s big three car companies, General Motors, Ford and Fiat Chrysler, have also invested heavily in digital mapping through AI startups and in partnerships with ride-hailing firms and with TomTom of the Netherlands, another older mapping firm. www.economist.com/news/business/21723...
Koers een flatliner tot 15.30 uur.
groeibriljant schreef op 23 juni 2017 11:32 :
Is in het verleden al over gediscussieerd. Lijstje zegt weinig tot niets omdat volstrekt onduidelijk is wat er wordt getest en met welke sensoren en technologie aan boord.
Als je een auto volpropt met voor miljoenen aan technologie en dan met 30km per uur rondjes laat rijden in een gecontroleerd/beperkt gebied dan doe je het een stuk beter dan wanneer je een korte test uitvoert met bijvoorbeeld 1 sensor.
Dat ben ik niet met je eens, hoeveel KMs je kunt rijden tot je moet ingrijpen vind ik zeker wel iets zeggen. En hoeveel en welke sensoren je gebruikt maakt denk ik ook niet zoveel uit. Stel je auto heeft voor twee ton aan tech, maar die is wel in staat compleet autonoom te rijden (in tegenstelling tot de concurrent die alleen een auto wil bouwen met een veel langere kostprijs). Die auto kun je makkelijk verkopen aan elk taxi bedrijf waar de lonen hoog genoeg zijn (dus zeg overal in europa en amerika). Daarnaast worden al die sensoren enz ook steeds goedkoper, dus als je met een berg aan sensoren tot level5 kunt komen. Dan kun je genoeg auto's verkopen (robot taxis) om de prijs naar beneden te krijgen en ook consumenten versies kunt aanbieden.
vCalker schreef op 23 juni 2017 11:08 :
Ik heb overigens Bosch en Daimler een e-mail gestuurd met de vraag wat voor mapping supplier wordt gebruikt voor dat project (gezien de nauwe banden van Bosch met TomTom en dat Daimler een belang heeft in Here). Bosch zei dat ik dat aan Daimler moest vragen en Daimler heeft geen reactie gegeven. Was te verwachten.
Strakke actie. Ik meen mij overigens een eerdere reactie van @BoschGlobal op deze vraag te herinneren waarin zij aangaven voor dit project niet met TomTom te werken maar met HERE, maar dat ze wel intensief samenwerken met TomTom, tot hun tevredenheid. Of woorden van die strekking. Overigens geldt natuurlijk door de NDS-standaard: wat niet is, kan nog komen. En de samenwerkingen kunnen ook nog eens per laag verschillen. Zo hoorde ik toevallig laatst ook een signaal in mijn kennissenkring hier in het Eindhovense dat er nog steeds TomTom-tests lopen voor Mini. Ik kon moeilijk doorvragen zonder deze persoon in problemen te brengen, maar opvallend vond ik het wel. Was ook nog een dame, dus dan doe je dat al helemaal niet ;-). Het ging om recent testwerk. Opvallend, maar niet onverwacht. Natuurlijk houden alle partijen meerdere routes open. Niemand kan zich permitteren om volledig fout te gokken.
Natte krant schreef op 23 juni 2017 11:57 :
.
Daar heb je wel een punt!
Als er zo verschrikkelijk veel samenwerkingsverbanden zijn.. Dan moeten er contracten volgen met Eurootjes... Daar kan HG dan toch niet omheen blijven draaien...dan kunnen de kleine beleggers geen goede beleggingsbeslissingen nemen....de grote wel. Die weten het namelijk !
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)