Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
bron automotiv news: Bosch, TomTom developing high-res mapping system June 7, 2017 @ 7:30 am Katie BurkeTwitter RSS feed 11 Shares Send us a Letter Have an opinion about this story? Click here to submit a Letter to the Editor, and we may publish it in print. German auto supplier Robert Bosch and mapmaker TomTom are developing a high-resolution mapping system using the supplier's radar sensors. The technology is intended for use in self-driving cars, helping vehicles determine their location within centimeters, Bosch said Wednesday. Road data will be collected via the radar sensors in real time, which the supplier said allows for greater range and detail than camera sensors. TomTom will integrate this data into its mapping system. "Cars arriving on the market in years to come with the assistance functions of tomorrow will be running the map for the automated vehicles of the future," Bosch board member Dirk Hoheisel said in a statement. Bosch said it will begin collecting data by 2020. The supplier said it will need separate fleets of 1 million vehicles collecting information via radar sensors in North America, Europe and Asia Pacific to ensure mapping accuracy. Bosch's radar sensors, originally developed for driver assistance functions, can detect moving objects up to about 270 yards away, compared with the 165-yard capability of camera sensors. The supplier is adapting these sensors to also detect non-moving objects to create more holistic maps. High-definition mapping has become a growing sector as the industry prepares for the deployment of autonomous vehicles, which will need to be able to accurately pinpoint their surroundings without a driver at the wheel. The key to creating such detailed and up-to-date maps is massive amounts of data that are constantly being collected. Here, a map provider partially owned by Audi, BMW, Daimler and Intel, partnered with camera sensor supplier Mobileye in December to use its sensor data to power intelligent maps. DeepMap, an autonomous-vehicle mapping startup founded by Google Maps veterans James Wu and Mark Wheeler, plans to use data from both camera and lidar sensors on self-driving cars to build its 3D maps in real time.
Uit de press release Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.” Not wanting to spoil the party, maar als ik het goed lees zegt Goddijn wij launchen het samen, niet wij ontwikkelden dit samen. Het lijkt een bosch product als layer op een tomtom map. En ook concurrerend met road dna? Door het samen te brengen wordt dat voor de buitenwereld verzacht? Wel goed voor tomtom hd map sales als de tomtom map en bosch localisatie als gezamenlijk pakketje worden aangeboden, maar bosch zal ook map agnostic werken. Die willen het here consortium natuurlijk ook als klant. Al zit daar nu mobileye tussen met haar localisatie dienst.
*Justin* schreef op 7 juni 2017 14:45 :
Uit de press release
Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”
Not wanting to spoil the party, maar als ik het goed lees zegt Goddijn wij launchen het samen, niet wij ontwikkelden dit samen. Het lijkt een bosch product als layer op een tomtom map. En ook concurrerend met road dna? Door het samen te brengen wordt dat voor de buitenwereld verzacht?
Wel goed voor tomtom hd map sales als de tomtom map en bosch localisatie als gezamenlijk pakketje worden aangeboden, maar bosch zal ook map agnostic werken. Die willen het here consortium natuurlijk ook als klant. Al zit daar nu mobileye tussen met haar localisatie dienst.
hai ben je er weer :)
With weekly updates, we are enabling #business customers to access fresh #maps four times faster than ever before! (link: bit.ly/2qWjXde) bit.ly/2qWjXde
Crash Bandicoot schreef op 7 juni 2017 14:29 :
@Wies
Hoor jij al wat in de wandelgangen?
enkel wat ik vanochtend schreef na de opening dat het lager zetten vd koers op het scherm is om via een ander handelsplatform aandelen van hand te laten veranderen , dit zien we wel vaker bij TT voor een aankondiging of koersgevoelige informatie zet men het aandeel eerst lager als we zien dat we nu weer terug zijn waar we een paar dagen geleden stonden zijn we al bij al niet veel opgeschoten wat wel duidelijk is dat Bosch steeds meer interesse toont in de kaarten van TT, aangezien Bosch een mega company is , echt een wereldspeler en daarbij ook nog private bestaat de mogelijkheid dat er toch wel een onderhandse deal tussen de Founders en Bosch in de maak is en dan is het zaak om de koers niet uit de klauw naar boven te laten lopen, maar goed dit is speculatie Nogmaals onbegrijpelijk dat HERE nu een 4 miljard mapping company is en heel TT aan de Beurs wankelt aan 2,3 miljard euro , dat laat dus zien dat de verhouding tussen asset waarde en beurswaarde bij TT compleet zoek is en dat is toch georchestreerd naar mijn gevoel. waarom ? mogelijk allemaal vanwege een geheime agenda.
Discover how "Bosch and TomTom Give Radar Sensors Second Task Making Maps For Autonomous Vehicles" via @forbes
hoe robuust wil je het hebben, HD Map met Road DNA en RADAR RS... TESLA kom er maar bij...
Dit is goed nieuws, ik ben er ook weer bij.
Crash Bandicoot schreef op 7 juni 2017 14:24 :
En die 1.07% zijn ongeveer 2.5 miljoen aandelen. Dus als er 0.2% af is zou het kunnen.
Maar wie weet nog een spike vanmiddag als Amerika open gaat.
@TT SHORT positie, 1,07% zonder rekening te houden met de posities onder de meldingsplicht en anders 8,41%; www.shortics.com/snapshot.php?company...
Pas in 2020 beginnen met data-inwinning..het is dus allemaal op papier. Tesla gaat daar niet op wachten.
Nog een half uurtje, dan zien we wat de andere kant van de Oceaan er van denkt
Hoop niet dat het weer een tegenvaller wordt. Het mooie nieuws zal snel weer in de onderste la geschoven worden. We zie zo ondertussen door de bomen het Bosch niet meer.
@Pieterbell Ik dacht dat het over JP Morgan ging. Maar alles onder de 0,5 is inderdaad gissen.
Bosch werkt sinds 2015 met TomTom aan het systeem dat vandaag wordt gepresenteerd aan het brede publiek. Bosch wil leverancier zijn voor alle autobouwers. TomTom wil dat ook. Maar: Nokia besloot om Here af te stoten. Om te voorkomen dat Here in handen zou vallen van Uber of Chinezen kopen BMW/Audi/Daimler Here van Nokia. Dit is daarom vooral een defensieve zet geweest. Probleem zit hem nu in het feit dat het Consortium eigenaar is geworden van een voormalig toeleverancier en zij min of meer gedwongen waren tot deze verticale integratie. Maar: ook het Consortium wil voor de toekomstige auto's de beste technologie. Wat nu als TomTom betere optie is? Je kunt dat niet uitsluiten dus relaties met TomTom worden niet verbroken. Bosch zit als partner van TomTom op Mapping gebied ook in een "split" dat haar belangrijkste klanten, de Duitsers van het Consortium, concurrent zijn geworden van hun samenwerkingspartner TomTom. En TomTom zelf had de strijd op mappinggebied gebied graag met de "Finnen van Nokia" uitgevochten maar zien nu ineens dat haar klanten ook concurrent zijn geworden. Ik denk dat we door deze complexe situatie gezien hebben: - dat de Duitsers (volgens artikel in Suddeutsche Zeitung) in het geheim due dilligence gesprekken hebben gevoerd met TomTom terwijl zij bezig waren met de overname van Here. De samenwerking Bosch/TomTom in 2015 opgestart zal ook voor hun interessant zijn (en blijven). Anderzijds zal ook TomTom de Duitsers op het gebied van de zelfrijdende auto als potentiële klant willen behouden. Daarom destijds al gesproken (ook op uitvoerend niveau) tussen Consortium en TomTom. - dat Bosch toenadering tot het Consortium heeft gezocht. Niet om deel te nemen in Here maar om zich "te verzekeren van business". Zelfde dus insteek als de gesprekken tussen Consortium en TomTom. Het kopen van Here mag geen sta in de weg zijn voor toekomstige deals. - dat Goddijn uitspraak deed: "het is afwachten wat de Duitsers nu eigenlijk met Here willen" en: het is wachten op witte rook bij de Duitsers". Zowel het Cosortium, alsmede Bosch en ook TomTom waren dus gebaat bij stilte. Niet de aandeelhouders van TomTom maar dat is een ander verhaal. Resultaat is nu dat de Duitsers door het aantrekken van nieuwe deelnemers in Here een dreiging (Here valt in onbekende handen) hebben kunnen ombuigen naar een financieel succesvolle transactie. Zeker als Here ook nog naar de beurs gaat. Dit had niet kunnen lukken als de Duitsers openlijk voor TomTom hadden gekozen en daarmee de technologische voorsprong van het TT platform tov Here hadden onderstreept. NB: VW was op gebied van autonoom rijden al overgestapt van Here naar TomTom (en ook voor Maps VS/ Traffic Europa). In het laatste jaarverslag van TomTom werd VW niet meer als partner genoemd voor autonoom rijden terwijl TT met bijna alle autobouwers aan het testen is. Nu de Duitsers stappen hebben gezet mbt Here zal m.i. het rookgordijn wat opgetrokken mogen worden. Jmho
was bij de slager, ineens toeters en bellen, gelijk biefstukje genomen, kan een mens niet eens rustig winkelen, bedankt Tommetje
TT is goud, gaat dit jaar echt de €20,00 passeren. Diegene die vanmorgen hun stop-losses hebben zien afgaan zijn echt genaaid!!! Gelukkig kunnen ze weer instappen voor de vlucht omhoog!;-))
AMG plus 4.46 in het linker rijtje dat gaan we nog wel halen. Ik gok op 9.49 biertjuhhh
pieterbell schreef op 7 juni 2017 14:58 :
[...]@TT SHORT positie, 1,07% zonder rekening te houden met de posities onder de meldingsplicht en anders 8,41%;
www.shortics.com/snapshot.php?company... daarom, er moet nog veel gecovered worden. Heel tomtom is al jaren in de ban van de shorters. maar goed, we staan nog steeds superlaag, we hebben de 9,75 al gezien. dit is peanuts, ik ga pas lachen als we minimaal 15 staan.
In het artikel van Forbes staat duidelijk vermeld dat het systeem van Bosch ook compatibel is 'with other conventional map systems'. Dus niet enkel de HD map technology van T2. Dus Here kan er ook gebruik van maken? Of zie ik dit verkeerd?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)