Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,550 10 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,550 - 5,625
  • 204.317 Gem. (3M) 274,3K

TomTom mei 2017

2.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 103 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 mei 2017 15:14
    quote:

    vCalker schreef op 31 mei 2017 15:07:

    Hik,

    Eensch, alleen vind ik het de taak van de lezer om te onderscheiden of het om feiten gaan of dat het om een mening gaat. Ik ben gestopt met posten over mogelijke evenementen waar mijns inziens een verhoogde mogelijkheid bestaat op bekendmaking van een deal. Om de simpele reden dat de spanningen op het forum dan te hoog oplopen en het op den duur niet de vraag is of de deal bekend wordt gemaakt, maar hoe laat.

    Maar daarom moet je ook je status in acht nemen. Ik heb meer tegenstanders (want azijnpisser) dan medestanders, maar Justin was, ook in de ogen van de IEX redactie, een soort halfgod: Mr. TomTom. Als je dan een uitlating doet dan heeft het veel meer gewicht dan wanneer ik weer iets plaats. Kijk maar eens naar alle AB-tjes als Justin iets op het forum zet. Is ook wel logisch, want in tijden van tegenspoed hebben mensen nog meer behoefte aan een poster die ondanks alles TomTom omhoog probeert te praten en de rest naar beneden.
    Op dit moment is er niemand meer die zo'n status heeft als Justin. Neemt niet weg dat ik ook een bewonderaar ben van zijn feitenkennis en zijn vermogen om relaties te leggen en niet in het laatst natuurlijk als input om de discussie levendig te houden. Die sfeer is er helaas ook niet meer.
  2. [verwijderd] 31 mei 2017 15:18
    quote:

    vCalker schreef op 31 mei 2017 15:12:

    Hik, heb je trouwens al weer een positie ingenomen? Of wacht je nog op bepaalde triggers?
    Helaas zit ik er in met langlopende calls en korte geschreven puts. Zonder geluk vaart niemand wel. De dagelijkse koers zegt me weinig. Als ze nou weer eens rond de 9,50 noteren put ik wel weer wat moed om naar de porto te kijken :-)
    Calls verkopen durf ik niet. "Hij zou zomaar kunnen vallen", Toch?
    Bosch is wat mij betreft most likely voor een deelneming.
  3. [verwijderd] 31 mei 2017 15:23
    De zenuwen staan gespannen in (zelfrijdende) autoland... :-)

    Artikel uit De Tijd:

    "Anthony Levandowski wordt door zijn ex-werkgever Google beschuldigd van diefstal van cruciale technologie, kort voor zijn overstap naar Uber.
    Advertentie
    Lees verder

    Uber versus Alphabet: clash der zelfrijdende titanen

    Recent advies

    Alphabet kopen of verkopen?
    Bekijk hier het advies op belegger.be

    Waymo, de autodivisie van techgigant en Google-moeder Alphabet GOOGL 0,00% , daagde Uber voor de vermeende diefstal voor de rechter. Het eist dat Uber zijn testen met zelfrijdende auto's stopzet.

    Bij Waymo werkte Anthony Levandowski negen jaar aan de zelfrijdende auto. Tot hij daar in januari vorig jaar de deur achter zich dichttrok om de maand nadien al zelf een bedrijf op te richten: Otto, een specialist in zelfrijdende trucks. Amper zes maanden later werd Otto door Uber overgenomen voor 680 miljoen dollar.

    Kort voor zijn vertrek bij Waymo/Google zou Levandowski 14.000 bestanden aan gegevens over de zelfrijdende technologie hebben gedownload op zijn persoonlijke laptop. Die gegevens heeft hij volgens Google gebruikt om Otto op te richten, waarna de technologie door de overname in handen van Uber kwam.
    Hindert onderzoek

    Levandowski werd door de rechter gevraagd mee te werken aan het onderzoek naar de vermeende diefstal. Omdat hij dat weigert, zet Uber hem nu aan de deur. Het bedrijf achter de taxi-app had de 37-jarige ingenieur door de rechtszaak eerder al zijn bestuursfunctie afgenomen en aan het hoofd van de afdeling Advanced Technologies Group vervangen door Eric Meyhofer.

    Uber blijft erbij dat het zijn zelfrijdende technologie zelf heeft ontwikkeld, onafhankelijk van de bestanden die Levandowski heeft gedownload.

    Door het ontslag grijpt Levandowski naast een potentiële bonus van 250 miljoen dollar, de waarde van de 5,3 miljoen Uber-aandelen die hij zou krijgen bij het behalen van bepaalde resultaten. Techbedrijven gebruiken die aandelen om toptalent aan zich te binden. Maar bij afscheid van dergelijke medewerkers - met wie vaak geen arbeidscontract wordt afgesloten - komen de aandelen te vervallen."
  4. [verwijderd] 31 mei 2017 15:26

    ter info
    in navolging op Morgan Stanley's rapport, de top 30 companies to benefit from the Autonomous Driving Experience, ziet Morgan nu Google als één van de absolute winnaars en Apple is bezig met een inhaalslag, aangezien Apple zakken heeft dieper dan de Oceaan gaan deze 2 bedrijven domineren en zullen velen contracten/deals met de traditionele autofabrikanten gesloten worden om ' in the car' te zitten

    MSFT doet er goed aan BBRY te kopen voor QNX om in deze race mee te kunnen doen.

    het grote Tech geld gaat overheersen en de acquisitie van MBLY door Intel ziet men als een clevere strategische move.

    TT moet snel een ijzersterke financiële partner vinden, Bosch kan de oplossing zijn, de techniek ontwikkelt zich razendsnel en er gaan nog miljarden tegenaan moeten en dat gaat straks het verschil maken

    game is on, maar het speelveld voor spelers gaat zich uitbreiden
  5. [verwijderd] 31 mei 2017 16:33
    quote:

    W schreef op 31 mei 2017 15:26:

    ter info
    in navolging op Morgan Stanley's rapport, de top 30 companies to benefit from the Autonomous Driving Experience, ziet Morgan nu Google als één van de absolute winnaars en Apple is bezig met een inhaalslag, aangezien Apple zakken heeft dieper dan de Oceaan gaan deze 2 bedrijven domineren en zullen velen contracten/deals met de traditionele autofabrikanten gesloten worden om ' in the car' te zitten

    MSFT doet er goed aan BBRY te kopen voor QNX om in deze race mee te kunnen doen.

    het grote Tech geld gaat overheersen en de acquisitie van MBLY door Intel ziet men als een clevere strategische move.

    TT moet snel een ijzersterke financiële partner vinden, Bosch kan de oplossing zijn, de techniek ontwikkelt zich razendsnel en er gaan nog miljarden tegenaan moeten en dat gaat straks het verschil maken

    game is on, maar het speelveld voor spelers gaat zich uitbreiden
    Zal die Goddijn toch inmiddels wel doorhebben dat ie in z'n eentje geen deuk in een pakje boter klaarmaakt. Hij heeft eenvoudig weg niet genoegd cash. Hoe vaak moet dat nou nog geroepen worden. Als je het volgend jaar op de AVA roept ben je laat.
  6. [verwijderd] 31 mei 2017 17:08
    quote:

    Stille vennoot schreef op 31 mei 2017 13:16:

    Jelle heeft morgen afspraak met AFM !
    kan hij bovenstaande mooi meenemen

    twitter.com/jellebrinkhuis
    @Jelle: petje af voor wat je tot dusver voor elkaar hebt gekregen. Dit zijn wel zaken die invloed hebben, denk ik.

    Net als de documentatie op dit forum van de voortdurende schoffering van de particuliere beleggers door TomTom en de gedocumenteerde stroom van voorbeelden van ongelijke informatieverstrekking ook als daar expliciet om gevraagd wordt. Hopelijk gaat de AFM nu eindelijk eens maatregelen nemen.

    Jelle, denk je er aan om ook nog die zeer dubieuze "corporate governance rond de zusjes Tammenoms Bakker aan de orde te stellen. Dat is nu al meer dan 3 jaar een dooretterend probleem, waar men destijds niet ook geen terechte vragen serieus over wilde beantwoorden. Terwijl we daarna nof vele merkwaardige moves van het fonds van zus Carla in Londen hebben gezien!!!!
  7. [verwijderd] 31 mei 2017 17:18
    Als TomTom volhardt in deze stijl van communicatie komt daar vroeg of laat gigantisch gezeik van. Dat hebben ze dan wel echt over zichzelf afgeroepen. Ze kunnen de onvrede onder de particuliere beleggers niet eeuwig blijven negeren.

    Iedereen die zich via Twitter of dit forum wil oriënteren op dit fonds is direct op de hoogte van de misstanden bij de PR/IR-afdelingen van het bedrijf.
2.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 103 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links