Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ICT Group AEX:ICT.NL, NL0000359537

  • 14,250 3 sep 2021 17:06
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 14,250 - 14,500
  • 1.584

CEO Schot weg bij ICT

135 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 januari 2011 14:46
    Dat is vreemd, ineens worden een heleboel offers gecancelled.
    5,95 vertrket helemaal, 5.94 wordt kleiner en 6.00 gaat van 4000 naar 400.

    Nu ligt er helemaal niets meer.

    Een koers heeft ook een verkoper nodig om omhoog te gaan, vreemd maar waar.

    edit:
    Gebeurt net het zelfde aan de koop kant.
    Net alsof het koop programma even wordt gereset net als eerder het verkoop programma.
  2. [verwijderd] 4 januari 2011 15:05
    Sorry dat ik dit ook even vermeld maar er zitten 2 computers elkaar de hele tijd te dimen om maar vooraan te liggen voor als er iets voorbij komt en nu gaan er 8 aandelen ineens op een lagere prijs dan zij lagen, die zijn dan toevallig allebei heel even uit geweest of zit hier meer opgezet spel in??
    Is in ieder geval vreemd.
  3. [verwijderd] 4 januari 2011 18:43
    hoe realistisch is het gehalte van de rumour?
    Geldt hier "waar rook is, is vuur"of "de wens is de vader van de gedachte".
    In zomaar "out of the blue" geloof ik niet.
    Ik heb dit aandeel al langer op de korrel.
    Er valt trouwens nog heel wat schade in te halen vergeleken met nog niet eens zo lang geleden!
  4. tokajo 4 januari 2011 20:07
    quote:

    Dongen schreef:

    hoe realistisch is het gehalte van de rumour?
    Geldt hier "waar rook is, is vuur"of "de wens is de vader van de gedachte".
    In zomaar "out of the blue" geloof ik niet.
    Hallo Dongen,
    Het wordt nog nergens bevestigd, maar volgens Reuters komt het gerucht vanuit de UK. Dat is dus niet van iemand vlakbij die de koers graag hoger ziet, ICT is daar toch een behoorlijk onbekend bedrijf. Al is met zo'n naam een vergissing snel gemaakt.
    Dus laten we zeggen dat er zo'n 75% kans is dat het klopt, hoger wil ik nu nog niet gaan.
    Al kan ik me voorstellen dat velen op het gerucht zijn ingestapt: als het niet waar is heb je altijd nog de kans dat de koers oploopt op de cijfers van 2010 en de verwachting voor 2011 (al zal D'agnolo nog wel trachten het optimisme dan te temperen om zeker niet eind van het jaar te moeten aangeven dat het te moeilijk was).
  5. tokajo 4 januari 2011 20:19
    Sorry, er was blijkbaar nog wel nieuws. Er is met de PR-afdeling van ICT contact opgenomen:

    uk.reuters.com/article/idUKLDE7031FD2...
    UPDATE 1-ICT says investor to report stake as shares soar

    * ICT says investor has built up "reportable" stake

    * Market talk that British company interested in ICT

    * Company denies it is in takeover talks

    * Shares up more than 15 pct at highest level since Nov 2008

    (Adds details, company comment)

    By Aaron Gray-Block

    AMSTERDAM, Jan 4 (Reuters) - ICT Automatisering (ICTA.AS) said on Tuesday an investor had built up a stake in the Dutch software developer after its shares surged to their highest in more than two years on talk it was a takeover target.

    ICT spokeswoman Arina Rengelink denied that ICT was in takeover talks but said the firm had been contacted by an investor who would shortly be reporting their stake to the Dutch stock markets authority AFM.

    "We are not busy with a takeover. We have not been approached by any party," Rengelink said.

    ICT, which has a stock market capitalisation of just 45 million euros at Monday's close, has gone through a turbulent period with the unexpected departure of its chief executive and the exodus of a fifth of its staff.

    Shareholders in Dutch companies must report a holding once it exceeds a 5 percent threshold and multiples of 5 percent thereafter.

    Rengelink declined to say how big the investor's stake was or disclose the investor's identity, saying only there was high volume trading.

    Earlier in the day, there was market talk that ICT was a takeover target.

    "A U.K. company three times bigger than ICT is said to be interested in taking over ICT," said trader Hedy Talens at brokerage AEK in Amsterdam, declining to indicate which company might be interested in the firm.

    ICT shares rose more than 15 percent, reaching their highest level since November 2008, and were up 8.8 percent at 5.615 euros at 1514 GMT in a slightly negative Amsterdam market.

    An AFM spokeswoman did not say whether a filing has already been made, but filings are eventually made public.

  6. tokajo 4 januari 2011 20:45
    En als reaktie op het persbericht na het enkele keren gelezen te hebben:

    -ICT heeft kontakt gehad met een investeerder die een positie heeft opgebouwd die ze bij AFM moeten melden.
    Waarom wil/kan je dan de naam niet noemen? Normale investeerders hebben daar geen enkele moeite mee.

    Het bericht geeft me de neiging om het kanspercentage nu eerder hoger dan de door mij genoemde 75% in te schatten dan lager. Het wordt te nadrukkelijk ontkent zonder namen te noemen.
    En een overnemer is uiteraard ook een investeerder die graag even een belang opbouwd waarover niet zoveel premie betaald moet worden.

    Of ziet iemand dit anders?
  7. [verwijderd] 4 januari 2011 22:11
    quote:

    tokajo schreef op 4 januari 2011 20:45:

    En als reaktie op het persbericht na het enkele keren gelezen te hebben:

    Het bericht geeft me de neiging om het kanspercentage nu eerder hoger dan de door mij genoemde 75% in te schatten dan lager. Het wordt te nadrukkelijk ontkent zonder namen te noemen.
    En een overnemer is uiteraard ook een investeerder die graag even een belang opbouwd waarover niet zoveel premie betaald moet worden.

    Of ziet iemand dit anders?
    Helaas moet ik eerlijheidshalve bekennen dat ik het anders zie.
    Overnamegeruchten zijn uit de lucht gegrepen.
    Gewoon een grote investeerder (OrangeFund in Qurius begin 2008...) die een belang neemt.
    Dat is uiteraard niet een slecht teken.

    Ga morgen een deel ICT overhevelen naar LBI.
    Tenminste als de laatste niet direct al te hoog opent...
  8. drulletje drie 4 januari 2011 22:14
    quote:

    lijkenpikker schreef op 4 januari 2011 22:11:

    [...]

    Helaas moet ik eerlijheidshalve bekennen dat ik het anders zie.
    Overnamegeruchten zijn uit de lucht gegrepen.
    Gewoon een grote investeerder (OrangeFund in Qurius begin 2008...) die een belang neemt.
    Dat is uiteraard niet een slecht teken.

    Ga morgen een deel ICT overhevelen naar LBI.
    Tenminste als de laatste niet direct al te hoog opent...
    goed nieuws zo op de late avond ;)
  9. [verwijderd] 4 januari 2011 22:59
    quote:

    lijkenpikker schreef op 4 januari 2011 22:11:

    [...]

    Helaas moet ik eerlijheidshalve bekennen dat ik het anders zie.
    Overnamegeruchten zijn uit de lucht gegrepen.
    Gewoon een grote investeerder (OrangeFund in Qurius begin 2008...) die een belang neemt.
    Dat is uiteraard niet een slecht teken.

    Ga morgen een deel ICT overhevelen naar LBI.
    Tenminste als de laatste niet direct al te hoog opent...
    ik heb ook vaandag mijn aandelen ICT, die ik in begin oktober op ruim EUR4p.a. had gekocht, verkocht op rond EUR5.9 p.a..... ben niet zeker hoe de overnamegeruchten zullen zich ontwikellen.........

    we gaan zien (ik kan nog instappen als er meer duidelijk zal zijn of het kan een beetje laat zijn, in ieder geval heb ik een winstje gmaakt op mijn ICT's in de afgelopen maanden)

  10. [verwijderd] 4 januari 2011 23:10
    quote:

    lijkenpikker schreef op 4 januari 2011 22:11:

    [...]

    Helaas moet ik eerlijheidshalve bekennen dat ik het anders zie.
    Overnamegeruchten zijn uit de lucht gegrepen.
    Gewoon een grote investeerder (OrangeFund in Qurius begin 2008...) die een belang neemt.
    Dat is uiteraard niet een slecht teken.

    Ga morgen een deel ICT overhevelen naar LBI.
    Tenminste als de laatste niet direct al te hoog opent...
    Ik heb geen idee over LBI, maar als ik kijk aan mijn andere focus small caps (TKH, Macintosh, Beter Bed, Sligro, Accell, ook Nedap, Kendrion en Grontmij), zie ik de meeste kans bij Macintosh, misschien bieden ook Kendrion en Grontmij nog wat kansen, dus ik ga morgen kijken of ik mijn positie in Macintosh moet verhogen................)

    Herstel ICT-markt zet door
    Gepubliceerd op 4 jan 2011 om 19:58 | Views: 106

    WOERDEN (AFN) - De ICT-sector in Nederland was het afgelopen jaar goed voor een omzet van 29,4 miljard euro. Dat is 1,1 procent meer dan het voorgaande jaar, meldde brancheorganisatie ICT-Office dinsdag. De sector lijkt zich te herstellen van de economische crisis, die de bestedingen in de sector in 2009 met bijna 6 procent liet dalen.
    ICT-Office verwacht dat het herstel doorzet. In 2011 moet de sector met 2 procent groeien naar een omzet van nagenoeg 30 miljard.
    Vooral de verkoop van software deed het in 2010 met een omzetgroei van 2 procent goed. De stijging werd onder meer veroorzaakt doordat organisaties investeringen deden, die zij door de crisis hadden uitgesteld.
    De telecombestedingen stegen het afgelopen jaar met 1 procent. De omzet in het segment hardware steeg licht met 0,3 procent
  11. [verwijderd] 5 januari 2011 09:36
    quote:

    smallcap schreef op 4 januari 2011 22:59:

    ik heb ook vaandag mijn aandelen ICT, die ik in begin oktober op ruim EUR4p.a. had gekocht, verkocht op rond EUR5.9 p.a..... ben niet zeker hoe de overnamegeruchten zullen zich ontwikellen.........
    Sterk werk smallcap!
    Je leert het al...

    Fonds: aand. ICT Automatisering
    Laatste Volume Tijd
    Laatste 5,65 100 09:31:06
    Verschil -0,15 -2,5862 %
  12. [verwijderd] 5 januari 2011 11:18
    quote:

    smallcap schreef op 4 januari 2011 22:59:

    ik heb ook vaandag mijn aandelen ICT, die ik in begin oktober op ruim EUR4p.a. had gekocht, verkocht op rond EUR5.9 p.a..... ben niet zeker hoe de overnamegeruchten zullen zich ontwikellen.........
    [/quote]

    [quote alias=lijkenpikker id=5356751 date=201101050936]
    Sterk werk smallcap!
    Je leert het al...

    Fonds: aand. ICT Automatisering
    Laatste Volume Tijd
    Laatste 5,65 100 09:31:06
    Verschil -0,15 -2,5862 %
    Wat heet...

    Fonds: aand. ICT Automatisering
    Laatste Volume Tijd
    Laatste 5,48 100 11:02:09
    Verschil -0,32 -5,5172 %
135 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links