Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Arcadis AEX:ARCAD.NL, NL0006237562

  • 60,450 14 mei 2024 17:35
  • -0,200 (-0,33%) Dagrange 59,600 - 60,800
  • 213.482 Gem. (3M) 171K

Op speciaal verzoek

133 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 augustus 2009 20:25
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote=Marijke57]

    Nou,nou Jan, is de wens de vader van? Jij maakt van topless gelijk helemaal naakt!

    Als jij nou onschuldig stout blijft reageren hier kan ik mooi iedere keer met nou,nou Jan beginnen, houdt 't lekker voorspelbaar en overzichtelijk, o.k?

    Ook prettig weekend.
    [/quote]

    Ach Marijke, Jan is zoveel gewend en vergeet niet, dat mijn geboortejaar garandeert de sexuele revolutie te hebben meegemaakt. Had ik voor geen goud willen missen, eigenlijk net zoals Arcadis.Eigenlijk is dat nog een "koel" en afstandelijk fonds, maar o wee, als dat eenmaal ontdooit is de beer los.

    En deze kleer geen afkortingen hoor

    de hartelijke groeten
    en een prettige avond

    Jan

    Nou,nou Jan, wilde ik iets met je afspreken en gooi jij 't gelijk over 'n andere boeg en begint over de sexuele revolutie. Eigenlijk zou ik dat moeten beamen ware 't niet dat ik op 't Ph.forum een beetje gejokt heb over mijn leeftijd. Mag ik graag doen de laatste tijd, 'n beetje jokken. Niet over wezenlijke en belangrijke dingen en helaas niet over sommige financiele perikelen. Maar ik schat in dat jij in het bezit bent van een behoorlijke portie mensenkennis en prikt daar wel doorheen, toch?

    Jij ook fijne avond, ik ga de tuin weer in, nog 'n hoop te doen.

    groetjes,

    Marijke

    p.s. Ondanks je leeftijd ben je nog wel erg snel, binnen 1 minuut bij Arcadis zowel als Boskalis posten, mijn complimenten!
  2. [verwijderd] 1 augustus 2009 21:43
    quote:

    Marijke57 schreef:

    p.s. Ondanks je leeftijd ben je nog wel erg snel, binnen 1 minuut bij Arcadis zowel als Boskalis posten, mijn complimenten!
    Ach ik kwam thuis en kreeg het even op mijn heupen, vandaar

    Ze noemden mij ook wel "snelle jantje"

    Ik heb het ook echt druk :-)

    beleggen en posten

    varen met gezellige mensen en vooral de kleinkinderen

    en al 4 maanden minimaal 1.000 k/m per maand op de fiets

    En verder gaat het ook nog goed

    groet
    Jan
  3. [verwijderd] 3 augustus 2009 14:50


    Nou,nou Jan, gemiddeld ruim 30 km. per dag, netjes hoor.

    Je smitjes doen 't ook leuk zie ik, al 2,30 winst p/a.

    Ben in 'n serieuze bui vandaag, zit weer 'n beetje bij Arcadis te loeren, maar vind 't een beetje saai, 't verloop. Weet zo snel niet iets anders spannends, beter maar niets doen eerst.

    Beknopt advies
    Advies: Positief
    Weerstand 1 13,73 Steun 1 12,67
    Weerstand 2 15,41 Steun 2 11,63
    Uitleg Vlug, Davids & van Mourik
    Update: 3-8-2009

    Sinds 1 juli 2009 heeft Arcadis een Positief advies (rend: 7.8%). Vrijdag daalde het aandeel met -0.23% tot EUR 13.24. In totaal is het aandeel de afgelopen 5 dagen met -1.34% gedaald.
    De uitbraak boven de koerstop van begin juni op EUR 11.48 initieerde het huidige positieve advies. De doorbraak opende de weg voor een verder stijging. De recente verkoopdruk in Arcadis biedt beleggers een goedkope aankoopmogelijkheid om te profiteren van de bestaande stijgende trend. Pas onder EUR 10.09 komt het positieve trendbeeld onder druk. Een scenario dat voorziet in een voortzetting van de heersende stijgende trend blijft het meest voor de hand liggend.
    De steun- en weerstandsniveaus werden vrijdag niet aan een test onderworpen. Steun is gevormd op EUR 12.67, weerstand op EUR 13.73.
    Uitgebreid advies
    Advies Positief
    Adviesdatum 01-07-2009 10:14:23 33 dagen geleden
    Slotkoers op adviesdatum 12,28
    Huidige koers 13,35 14:46
    Rendement 8,71%
    Stop loss 9,00
    Signaallijst -
    Positielijst Positie huidig: Kopen

    Weerstand 1 13,73
    Weerstand 2 15,41
    Huidige koers 13,35 14:46
    Steun 1 12,67
    Steun 2 11,63

    groetjes!


  4. forum rang 10 voda 3 augustus 2009 16:02
    Arcadis koersdoel naar EUR13 - Fortis Bank NL


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het koersdoel op Arcadis is verhoogd naar EUR13 van EUR11 door Fortis Bank Nederland. Analist Teun Teeuwisse verwelkomt de recente overname van Malcolm Pirnie maar ziet dat marktomstandigheden moeilijk blijven. Hij ziet weinig reden om het koersdoel verder te verhogen. Het advies blijft hold. Woensdag publiceert Arcadis voorbeurs de cijfers over het tweede kwartaal. Maandag omstreeks 14.00 uur noteert het aandeel 0,6% hoger op EUR13,32, terwijl de Midkap met 1,8% stijgt. (SDW)



    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  5. [verwijderd] 5 augustus 2009 14:37

    Nou Jan, ik had altijd al 't stille vermoeden dat Arcadis niet jouw grote liefde was, vandaar dat je na een tijdje al over geduld spreekt. Zou 't aan je bouwjaar liggen? e.veste is 't ook al zat. Ach die watersporters ook altijd, willen voortdurend stroming....

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Arcadis nv heeft in het tweede kwartaal van 2009 nagenoeg een gelijke nettowinst geboekt als in dezelfde periode vorig jaar. Dat maakt het advies- en ingenieursbureau dinsdag voorbeurs bekend.

    De nettowinst bedroeg EUR16,6 miljoen, tegenover een nettowinst van EUR16,3 miljoen in het tweede kwartaal van 2008. Vier door Dow Jones Nieuwsdienst geraadpleegde analisten voorzagen gemiddeld een nettowinst van EUR14,6 miljoen.

    Voor heel 2009 is vanwege de recessie een lichte daling met 0-5% van de netto operationele winst mogelijk, aldus het bedrijf.

    Arcadis ondervindt de meeste hinder van de crisis bij de divisie Gebouwen, en dan met name in Engeland. Hoewel Arcadis stelt dat de bodem in Engeland lijkt te zijn bereikt, wordt herstel niet op korte termijn verwacht.

    De omzet kwam in het tweede kwartaal uit op EUR415 miljoen, tegen EUR427 vorig jaar. Analisten verwachtten een omzet van EUR441 miljoen. Het positieve valuta-effect bedroeg 4%.

    De komende kwartalen verwacht Arcadis dat de omzetdaling zal aanhouden, vanwege een aangepaste capaciteit. "Behoud van marges heeft prioriteit", zegt bestuursvoorzitter Harry Noy, die daarbij aangeeft dat het orderboek stabiel is ten opzichte van eind 2008.

    In de meeste Europese landen zwakte de autonome groei af, terwijl vooral in Engeland en in mindere mate in de Verenigde Staten, de teruggang van activiteiten nog wat sterker was dan in het eerste kwartaal.

    Arcadis maakte op 25 juni de overname bekend van het het Amerikaanse Malcolm Pirnie, een advies- en ingenieursdiensten in de water- en milieumarkt, voor een bedrag van circa EUR158 miljoen.

    De overname is in juli afgerond en daarom nog niet meegenomen in de cijfers over het tweede kwartaal. "Malcolm Pirnie heeft een goed gevuld orderboek en zal vanaf het derde kwartaal bijdragen aan omzet en winst", aldus Noy.

  6. forum rang 10 voda 5 augustus 2009 16:04
    Arcadis CEO: voorlopig geen overnames


    Door Eelco Hiltermann

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST



    AMSTERDAM (Dow Jones)--Arcadis nv zal voorlopig geen overnames doen, nu het "even de handen vol heeft" aan de acquisitie van Malcolm Pirnie. Dat zegt bestuursvoorzitter Harry Noy woensdag in een toelichting op de tweede kwartaalcijfers.

    Het Amerikaanse Malcolm Pirnie, dat advies- en ingenieursdiensten levert in de water- en milieumarkt, werd onlangs overgenomen voor een bedrag van circa EUR158 miljoen.

    Water, dat altijd onder Infrastructuur viel, wordt een aparte divisie door de overname. Water gaat 17% van de activiteiten van Arcadis uitmaken, al zal dat aandeel naar verwachting nog groeien.

    "Bij Infrastructuur en Water zijn overheidsopdrachten heel belangrijk en door de overheidsstimuleringen zullen die segmenten in aandeel toenemen", licht Noy toe.

    Door de acquisitie wordt Arcadis nummer zeven in de wereldwijde watermarkt. De gezamenlijke omzet van Arcadis een Malcolm Pirnie bedroeg in 2008 EUR2,02 miljard.

    In de watermarkt ging volgens Arcadis in 2008 $325 miljard om. Daarvan gaat naar schatting van het bedrijf $12-15 naar advies- en ingenieursdiensten. Dat bedrag zal per jaar met 5-10% groeien, stelt Arcadis.

    "De acquisitie geeft veel toekomst", concludeert Noy. Volgens de CEO biedt Malcolm Pirnie de mogelijkheid aan Arcadis om sterke positie in de internationale watermarkt in te nemen.

    Arcadis maakte woensdag een nettowinst van EUR16,6 miljoen bekend over het tweede kwartaal, nagenoeg gelijk aan de nettowinst van EUR16,3 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.

    De overname van Malcolm Pirnie is in juli afgerond en daarom nog niet meegenomen in de cijfers over het tweede kwartaal. "Malcolm Pirnie heeft een goed gevuld orderboek en zal vanaf het derde kwartaal bijdragen aan omzet en winst", aldus Noy.

    De CEO denkt dat bij de divisie Gebouwen, die het meest te lijden heeft onder de economische crisis, de bodem bereikt zou kunnen zijn. "We hebben in het tweede kwartaal een sterk dalende trend in de contractopzeggingen gezien."

    Als de bodem inderdaad bereikt is, zal Arcadis geen werknemers meer ontslaan. "Ik verwacht dat we het personeelsbestand in de komende kwartalen niet hoeven aan te passen", zegt Noy.

    Omstreeks 15.00 noteert het aandeel Arcadis 0,1% hoger op EUR13,59 bij een Midkap die 2,3% oploopt.



    - Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com

  7. visje2 5 augustus 2009 18:44
    Dit is een prima draadje geworden en daar ben ik heel blij om. Ongeduldige watersporters die zie ik genoeg in de sluizen bij Lemmer, Leidschendam en bij Huizen dat is tenminste lol als de amateurs de ware Smit sleepboot kapitein willen doen vergeten.
    Wat Arcadis betreft gewoon het geduld van ene marijke blijven volgen en je financiele bootje loopt vanzelf binnen met een koersje van 15 + voor het einde van het jaar.
    Ga zo door met dit draadje, het is helaas mijn laatste bijdrage want een wereldreis wacht.
  8. forum rang 10 voda 5 augustus 2009 18:46
    quote:

    visje2 schreef:

    Dit is een prima draadje geworden en daar ben ik heel blij om. Ongeduldige watersporters die zie ik genoeg in de sluizen bij Lemmer, Leidschendam en bij Huizen dat is tenminste lol als de amateurs de ware Smit sleepboot kapitein willen doen vergeten.
    Wat Arcadis betreft gewoon het geduld van ene marijke blijven volgen en je financiele bootje loopt vanzelf binnen met een koersje van 15 + voor het einde van het jaar.
    Ga zo door met dit draadje, het is helaas mijn laatste bijdrage want een wereldreis wacht.
    Geen laptop mee? Geen internet café?
    Fijne reis verder. Super, dat je dat kan doen hoor.
  9. [verwijderd] 6 augustus 2009 22:56
    quote:

    Marijke57 schreef:

    Nou Jan, ik had altijd al 't stille vermoeden dat Arcadis niet jouw grote liefde was, vandaar dat je na een tijdje al over geduld spreekt. Zou 't aan je bouwjaar liggen? e.veste is 't ook al zat. Ach die watersporters ook altijd, willen voortdurend stroming....

    Ach Marijke, wat is een grote liefde?
    Voor sommigen is dat een ongrijpbaar fenomeen

    In de beleggingsportefeuille is Boakalis mijn grote liefde en dat weet je.

    En wat is geduld?

    Een begrip van tijd, maar weet je een ééndagsvlieg heeft ook een heel leven, dus wat is tijd en geduld

    Voor mij is geduld enkele maanden tot 1 jaar. En vergeet niet, dat ik met Arcadis niet de handdoek in de ring heb gegooid toen het minder ging. Mijn "geduld", ja daar hebben we het weer, is beloond.

    IK zoek weer wat anders.

    Met Boka en Smit int zie ik het helemaal zitten en Arcelor komt ook wel goed. Speculatief heb ik Spyker enige tijd geleden weer opgepakt

    Om mij de juiste weg te wijzen heb ik ook TomTom en daar vertrouw ik op hogere koersen

    Het gaat zo gek nog niet, maar ik zit overdag niet veel meer aan het scherm en dat is goed nieuws, want dat betekent ook mooi weer

    Ik lees je wel weer bij Boka

    met vriendelijke en niet afgekorte groet
    Jan

  10. [verwijderd] 8 augustus 2009 22:34

    Hallo Jan,

    Even snel voor 't slapen gaan kijken of je gereageerd hebt, gelukkig wel, met een ;)

    We communiceren nu als een echtpaar wat ca. 35 jaar getrouwd is, komisch hoor.

    Prettig weekend verder,

    Marijke

    p.s. Reageer alsjeblieft niet meer (al doe je 't alleen maar voor mij) op sommige zeer onbeschofte posters. Opletten!
  11. [verwijderd] 10 augustus 2009 12:16
    quote:

    Marijke57 schreef:

    Hallo Jan,

    Even snel voor 't slapen gaan kijken of je gereageerd hebt, gelukkig wel, met een ;)

    We communiceren nu als een echtpaar wat ca. 35 jaar getrouwd is, komisch hoor.

    Prettig weekend verder,

    Marijke

    p.s. Reageer alsjeblieft niet meer (al doe je 't alleen maar voor mij) op sommige zeer onbeschofte posters. Opletten!
    Nou,nou JanK1, "let op" speelt blijkbaar een grotere rol in je leven dan ik, jammer hoor...

    Voor mijn beide stilzwijgende Jannemannen :

    www.youtube.com/watch?v=9wwn8Enw8PE

    groetjes

    O ja, Arcadis behoorlijk groen vandaag, wat 'n topaandeel!
  12. [verwijderd] 10 augustus 2009 21:09
    quote:

    Marijke57 schreef:

    [quote=Marijke57]

    Hallo Jan,

    Even snel voor 't slapen gaan kijken of je gereageerd hebt, gelukkig wel, met een ;)

    We communiceren nu als een echtpaar wat ca. 35 jaar getrouwd is, komisch hoor.

    Prettig weekend verder,

    Marijke

    p.s. Reageer alsjeblieft niet meer (al doe je 't alleen maar voor mij) op sommige zeer onbeschofte posters. Opletten!
    [/quote]

    Nou,nou JanK1, "let op" speelt blijkbaar een grotere rol in je leven dan ik, jammer hoor...

    Voor mijn beide stilzwijgende Jannemannen :

    www.youtube.com/watch?v=9wwn8Enw8PE

    groetjes

    O ja, Arcadis behoorlijk groen vandaag, wat 'n topaandeel!
    Marijke

    "Let Op" is in de ban gedaan nadat hij mij de kanker had gewenst. Dat zou ik nooit kunnen, bij wie dan ook. Deze persoon was echt gestoord.

    Verder ben ik zojuist pas thuis, dus weinig gekeken en ook weinig gemist.

    groet
    Jan
  13. [verwijderd] 11 augustus 2009 15:02

    Jan,

    Inderdaad heel grof. Wat dat betreft word ik voor minder "in de ban gedaan". Neem nu e.veste, heb ik altijd vriendelijk en voorkomend behandeld en wat krijg je als dank? Ik kom gewoon op zijn ignore-list. Nou vraag ik je!

    Vandaag zakt Arcadis 'n beetje, maar niet verontrustend.

    groetjes!
  14. [verwijderd] 14 augustus 2009 20:22
    quote:

    Marijke57 schreef:

    Jan,

    Inderdaad heel grof. Wat dat betreft word ik voor minder "in de ban gedaan". Neem nu e.veste, heb ik altijd vriendelijk en voorkomend behandeld en wat krijg je als dank? Ik kom gewoon op zijn ignore-list. Nou vraag ik je!

    Vandaag zakt Arcadis 'n beetje, maar niet verontrustend.

    groetjes!
    Zo weinig verontrustend zelfs dat ie vandaag bijna 2% gestegen is, Niemand blij? Allemaal bibberend aan de zijlijn?

133 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Arcadis draait goed, maar de markt wil meer

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links