Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'China verkiest einde TikTok in VS boven gedwongen verkoop'

Gepubliceerd op 11 september 2020 21:55 | Views: 9.017 | Onderwerpen: China, Verenigde Staten

Microsoft 18 sep

199,24 -3,71 (-1,83%)

PEKING (AFN/RTR) - De Chinese regering ziet liever dat de video-app TikTok in de Verenigde Staten verdwijnt, dan dat de Amerikaanse activiteiten van het platform gedwongen worden verkocht. Dat schrijft persbureau Reuters op basis van ingewijden.

De onder jongeren razend populaire app TikTok is eigendom van het Chinese technologiebedrijf ByteDance. De regering-Trump eist dat dit bedrijf de Amerikaanse activiteiten verkoopt, omdat de VS vrezen dat alle persoonlijke data die de app vergaart bij de Chinese overheid terechtkomen. Als de verkoop niet voor aanstaande dinsdag rond is, verbieden de VS het platform voor muziekvideo's.

Chinese overheidsfunctionarissen zijn bang dat de Volksrepubliek en ByteDance zwak overkomen als ze toegeven aan druk uit Washington, stellen de ingewijden. Naar verluidt overweegt China ook om regels over de uitvoer van technologie zodanig aan te passen dat eventuele deals rond TikTok worden vertraagd zolang dat nodig is.

Fel gekant

China is zelf fel gekant tegen de gedwongen verkoop van TikTok in de VS. De regering van het land zou vorige maand al een lijst hebben aangepast van technologieën die niet zonder goedkeuring van de overheid kunnen worden verkocht aan het buitenland, zodat TikTok pas verkocht kan worden na groen licht uit Peking.

ByteDance verklaarde tegenover Reuters dat de Chinese overheid nooit te kennen heeft gegeven dat TikTok zou moeten stoppen in de VS. Woordvoerders voor de Chinese overheid hebben niet direct gereageerd op vragen van het persbureau.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Microsoft 80% zegt verkopen 10 stemmen

Gerelateerd

China

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Verenigde Staten

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Microsoft Corporation

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
57 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mok 11 september 2020 22:39
    quote:

    Bernardo schreef op 11 september 2020 22:16:


    Gelijk heeft China. Kijken als ze Appel in China verbieden hoe Trump dan gaat piepen

    Erg vreemd dat een land een zogenaamd particulier bedrijf verplicht om hun activiteiten te stoppen, puur omdat hun spionagesoftware niet meer gebruikt mag worden. Raar eng land, dat China.
  2. forum rang 4 Ger1948 11 september 2020 23:31
    quote:

    Dr Joep schreef op 11 september 2020 22:21:


    Chinezen blijven gevaarlijk en worden met de dag een grotere bedre iging.

    Onzin!!! Hoezo bedreiging??? Voor WIE?
    Voor Trumpie ja, die denkt dat China gaat dansennaar zijn pijpen. De Chinezen zullen never nooit luisteren naar Trump, zij spelen het spelletje gewoon mee. Trumpie denkt China een les te kunnen lezen. NEVER!!!!
  3. forum rang 8 ff_relativeren 12 september 2020 00:47
    Wat verzamelt ook continue data , is Amerikaans , en produceert + verkoopt in China ?
    Tesla auto's ? Apple wearables ? Dating sites ?

    Het is (?kort?) wachten op een Chinese tegenzet. En ik zou ze geen ongelijk geven.
    Het kan even wat turbulentie geven op de beurzen, maar ook dat gaat wel weer voorbij.
  4. 2020-1 12 september 2020 09:29
    quote:

    Makita schreef op 12 september 2020 09:07:


    VS moet deze app gewoon uit de lucht halen. China is niet toegankelijk voor buitenlandse bedrijven, gewoon een koekje van eigen deeg geven.

    De VS hebben overal handelsfricties uitgelokt, het onvriendelijke handels- en veiligheidsbeleid van de VS jegens haar Europese bondgenoten, en verschillende Amerikaanse 'terugtrekkingen' en 'contractbreuk', enz. Tonen allemaal de neiging van de Amerikaanse regering om de internationale orde te negeren.
  5. Joris Bohnson 12 september 2020 09:35
    Vroeger kocht je een brandweerauto voor je kind en reed hij er rondjes mee door de kamer..
    Nu koop je zo een ding en weten ze aan de andere kant van de wereld wanneer ie moet poepen, wat de kamertemperatuur is en of zijn moeder aan het menstrueren is. De irritante sirene van dat kutkarretje wordt regelmatig onderbroken met reclame voor ijsjes, maandverband en luiers...
  6. forum rang 4 IceBear1 12 september 2020 10:05
    quote:

    Ger1948 schreef op 11 september 2020 23:31:


    [...]
    Onzin!!! Hoezo bedreiging??? Voor WIE?
    Voor Trumpie ja, die denkt dat China gaat dansennaar zijn pijpen. De Chinezen zullen never nooit luisteren naar Trump, zij spelen het spelletje gewoon mee. Trumpie denkt China een les te kunnen lezen. NEVER!!!!


    Ja natuurlijk. Als China de wereld macht overneemt zijn we beter af? ......kuch, kuch, kuch. Je kan het niet eens zijn met de USA en hun buitenland politiek, maar ik geloof niet dat er een beter alternatief is. Ook al komen de democraten aan de macht, zal China aangepakt worden. Het bizar dat de Chinezen zijn toegelaten door de WTO. En dat moet gecorrigeerd worden. China zal moeten handelen volgens de regels of ze zullen de consequenties moeten dragen.
  7. forum rang 6 Makita 12 september 2020 10:28
    quote:

    IceBear1 schreef op 12 september 2020 10:05:


    [...]

    Ja natuurlijk. Als China de wereld macht overneemt zijn we beter af? ......kuch, kuch, kuch. Je kan het niet eens zijn met de USA en hun buitenland politiek, maar ik geloof niet dat er een beter alternatief is. Ook al komen de democraten aan de macht, zal China aangepakt worden. Het bizar dat de Chinezen zijn toegelaten door de WTO. En dat moet gecorrigeerd worden. China zal moeten handelen volgens de regels of ze zullen de consequenties moeten dragen.

    Helemaal eens, eenrichtingsverkeer voor China moet een halt worden toegeroepen.
  8. forum rang 5 Mijn Vriend 12 september 2020 10:50
    quote:

    Makita schreef op 12 september 2020 09:07:


    VS moet deze app gewoon uit de lucht halen. China is niet toegankelijk voor buitenlandse bedrijven, gewoon een koekje van eigen deeg geven.


    Ja, zo dacht ik ook. Maar de Janks bemoeien zich ook met de South China Sea, terwijl ze de Law of Sea treaty niet hebben ondertekent....

    www.voanews.com/usa/why-hasnt-us-sign...
  9. forum rang 5 Mijn Vriend 12 september 2020 10:58
    quote:

    IceBear1 schreef op 12 september 2020 10:05:


    [...]

    Ja natuurlijk. Als China de wereld macht overneemt zijn we beter af? ......kuch, kuch, kuch. Je kan het niet eens zijn met de USA en hun buitenland politiek, maar ik geloof niet dat er een beter alternatief is. Ook al komen de democraten aan de macht, zal China aangepakt worden. Het bizar dat de Chinezen zijn toegelaten door de WTO. En dat moet gecorrigeerd worden. China zal moeten handelen volgens de regels of ze zullen de consequenties moeten dragen.


    Wanneer onze WO II oosterburen niet zo op de hand waren van de Janks dan was de EU geopolitiek heel anders geweest, en wie zegt dat de EU moet kiezen. Wel weet ik dat het momentum in China /Azie is, en het wellicht beter is voor de EU om niet steeds de VS blind te volgen. En de VS zit er met Climate Change gewoon helemaal naast, en dat raakt wel de gehele wereld.
57 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑