Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

BAM Augustus 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.228 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Oboema uit Zimbabwe
0
"Bouygues steeg 5,5 procent in Parijs. Het Franse conglomeraat zag de winst in de eerste jaarhelft flink stijgen. "

misschien kunnen ze bam even voor een appel en een ei oprapen komende periode
Oboema uit Zimbabwe
0
quote:

Putrided schreef op 29 aug 2019 om 17:41:


Hahaha het lijkt wel of iedereen hier de griep heeft en elkaar aangestoken heeft (of men werkt undercover voor de shorters natuurlijk. Ik denk dat er wel een paar bijzitten)


die interesseert het geen fluit wat erop het bam forum wordt gezegd
meesten hebben wrsch overwegend gehedgede posities

bijv short bam en daartegenover long iets anders
als ze liquideren dan in de regel aan beide legs tegelijk
exacte Bam-prijs zal ze weinig boeien


shorters als ze al ergens baat bij zouden hebben dan veeleer bij positivo's hier
daar kun je rotzooi namelijk aan kwijt tijdens het shorten
zonder animo bij kopers zakt de prijs namelijk

OnoMatopee
0
29-08-2019

Infra-bouwbedrijven hebben steeds minder zin om infraprojecten van de overheid aan te nemen. Rob van Wingerden (ceo BAM) ziet dat de weg- en waterbouwsector de eisen van Rijkswaterstaat niet billijk vindt. ‘Infrabedrijven kunnen de risico’s van grote aanbestedingen niet aan’, zegt hij in een interview met opinieblad Forum.


Infra kan geen jaartje meer wachten

Lang heeft de overheid onderhoud van bruggen, wegen en andere infrastructuur naar achter geschoven. Het kon steeds toch nog wel een jaartje langer mee. Na noodkreten van de Algemene Rekenkamer en McKinsey wil het kabinet nu honderden miljoenen extra investeren in infrastructuur.


Meer risico, minder marge

Bouwers hebben ondertussen steeds minder zin in om in zee te gaan met Rijkswaterstaat en geven projecten zelfs terug. Reden: de DBFMO (Design, Build, Finance, Maintain, Operate)-contracten die 15 jaar geleden werden geïntroduceerd. Voor bouwers, die graag mee wilden denken over infraprojecten, leek dat een mooi alternatief voor eenvoudig bouwen wat gevraagd werd door Rijkswaterstaat. Maar de slinger is doorgeslagen, zegt Van Wingerden. ‘Bouwers moeten nu álles regelen. Wij krijgen ook de rekening voor vertraging bij zaken waar wij weinig invloed op hebben. Het risico is toegenomen en de marges zijn afgenomen.’


Elkaar niet boos aankijken

‘McKinsey heeft eens uitgezocht dat 80 procent van de grote bouwprojecten niet op tijd en binnen budget zijn opgeleverd. Als dat zo is moeten we niet verbaasd, verontwaardigd en boos naar elkaar doen’, zegt BAM-ceo Rob van Wingerden in het interview met opinieblad Forum. ‘Leg risico’s daar neer waar ze het best beheerst kunnen worden en ga uit van een reëel budget.’


Kennis weg bij Rijkswaterstaat

Van Wingerden ziet aan de top van Rijkswaterstaat wel begrip komen, maar hij is voorzichtig over de effecten lager in de organisatie: ‘Er zijn veel mensen weggegaan en daarmee ook kennis. De focus is meer op inkopen gelegd. Het is lastig werken met een opdrachtgever die weinig kennis in huis heeft. Besluitvorming gaat langzaam, omdat er een cultuur ontstaat van ‘geen fouten maken’.’
löngterm
0
quote:

Putrided schreef op 29 aug 2019 om 17:41:


Hahaha het lijkt wel of iedereen hier de griep heeft en elkaar aangestoken heeft (of men werkt undercover voor de shorters natuurlijk. Ik denk dat er wel een paar bijzitten)

Even 1 of 2 kwartalen geen onverwachte afschrijvingen meer. Sluisje afgezonken en geen verdere verhoogde kosten verwacht. Dijkje gaat volgens plan. Komt een mega eerder afgeschreven bedrag volgend jaar na arbitrage binnen en men gaat die tussen de 2-4% maken. Laten we zeggen 3% in 2020.

Enne dan gaan we ineens met 70% omhoog in 2 maanden om eind 2021 op 10 Euro te staan of hoger.

Zelf 1% winstuitkering dit jaar is toch ook al oneindig maal zoveel niets bij de banken?

Ik blijf lekker zitten hoor. Zit ook wel lekker, want ik heb het niet echt nodig en eigenlijk helemaal niet.

Wordt alleen wat meer of minder nalatenschap, dat wel.

Hebben jullie hier op dit forum dan ook echt nog nooit van "robot trading" gehoord?

97% robot trading in BAM, de rest zijn dus de eikeltjes die stop lossen zetten die er natuurlijk gewoon schaamteloos uitgekegeld worden door de robots.

Gewoon long gaan op dit aandeel en niet naar omkijken de komende 2 jaar lijkt me gewoon iets verstandiger dan 50 keer per dag op je computer kijken.

Beetje gitaar spelen. Boekje lezen/schrijven. Je zieke buurvrouw een bloemetje brengen.
Een Vak leren als je nog moet werken etc etc lijkt me in die tussentijd iets zinvoller.

Of natuurlijk ook een Robot programma schrijven die net een milliseconde sneller reageert op een Trump of BAM bericht.
Als je dat voor elkaar krijgt hoor ik het graag! Dan wordt ik deelnemer en kijk ik echt helemaal nooit meer naar forums of zo.......

Veel succes allen!



Ik had Bam op 15-04-2019 en 29-04-2019 er volledig uit gegooid rond de 4 euro stond het aandeel toen der tijd. Ga nu morgen maar weer eens kijken om in te stappen. Het bloed loopt weer eens door de straten en in de kern lijk het mij nog steeds een erg mooi gezond bedrijf. Hoewel de inschattingsfouten en afschrijving structueel lijken verwacht ik dat deze weldegelijk zullen af nemen. Veel van de nieuwe orders zullen ruimer aangenomen worden sinds ze er niet meer verlegen om zitten.

Tot slot zijn de premies op opties relatief hoog. Morgen zal ik proberen BAM P6.00 18JUN21 te verkopen op een prijs van €3,55
Dit geeft mij ongeveer twee jaar waarin ik winst maak zolang de koers boven de €2,45 blijft. Echter verwacht ik minimaal nog ergens een piek van boven de 4 en richting de 5 te zien waarneer ik ze er in elk geval gedeeltelijk weer uit zal gooien. (Zelfde strategie heb ik de vorige keer toegepast toen ik op 11 november instapte met geschreven put's rond de 2,80 toen der tijd)

Veel succes aan alle mensen die al langere tijd in de fonds zitten. Het is erg wisselvallig maar op dit punt heb ik het idee dat het bijna geen miskoop meer kan zijn.
Zwijnash
0
quote:

OnoMatopee schreef op 29 aug 2019 om 18:03:


je houdt het niet voor mogelijk:
short unch 28-8


Dacht dat je bedoelt groen :-)
OnoMatopee
0

VolkerWessels-topman Jan de Ruiter: ‘Stikstofuitspraak is treinongeluk in slow motion. Politiek moet echt in actie komen’

bouwbreed 51
VolkerWessels-topman Jan de Ruiter: ‘Stikstofuitspraak is treinongeluk in slow motion. Politiek moet echt in actie komen’
Jan de Ruiter tijdens de persconferentie van VolkerWessels. Foto: Eran Oppenheimer

VolkerWessels maakt zich meer zorgen over de gevolgen van de stikstofuitspraak dan over het resterende deel van de Zeesluis IJmuiden. “De overheid moet ervoor waken dat ze niet übervoorzichtig wordt.”

Als bestuursvoorzitter Jan de Ruiter de Zeesluis IJmuiden weg zou kunnen toveren dan zou VolkerWessels verlost zijn van een grauwsluier die over de zogeheten onderliggende resultaten van VolkerWessels hangt, zei hij donderdag tijdens de toelicht op de halfjaarcijfers. Want net als BAM moest VolkerWessels een extra verlies van 7,5 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2019 wegslikken. Totale schade sinds de start van het project voor VolkerWessels: 114 miljoen euro.

De zeesluis vertroebelt het zicht op de de prima resultaten van de ruim 140 bedrijven uit Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Noord-Amerika, vindt De Ruiter. Vorig jaar werd een brutowinstmarge (EBITDA) van 4,2 procent behaald. In het eerste half jaar van 2019 moet VolkerWessels nog wat op gang komen – in het eerste halfjaar verdien bouwers traditioneel minder dan in het tweede. De brutowinst (EBITDA) kwam, de zeesluis meegerekend, uit op 85 miljoen euro. De nettowinst op 32 miljoen euro. Een schamele 1 procent nettowinstmarge. Het bouwconcern uit het oosten van het land verwacht over het hele jaar meer winst over te houden dan vorig jaar, toen 251 miljoen euro brutowinst (EBITDA) werd behaald.
In IJmuiden lijkt het grootste verlies geleden

In IJmuiden lijkt het grootste verlies geleden. De sluis is voor 72 procent af. Twee van de drie kritische paden zijn genomen: het buitenhoofd is afgezonken en de sluisdeuren zijn in Nederland, al wordt er nog gesteggeld met de Koreaanse leverancier over de kosten. Het derde – het binnenhoofd afzinken – is bezig as we speak, zei De Ruiter. “In het komende kwartaal moet het ding op zijn plaats liggen. Daarna denken wij dat dit project zich gaat gedragen als ieder ander groot project.”

De zeesluis is een van de redenen dat VolkerWessels vorig jaar een streep in het zand trok: “Dank u, DBFM gaan we niet meer doen”, keek De Ruiter terug op de nieuwe houding van VolkerWessels ten opzichte van risicoverdeling in contracten. Dat wil zeggen: complexe infrawerken met onredelijke risico’s voor de bouwer gaat VolkerWessels niet meer doen.
Knieval Rijkswaterstaat

Ook andere bouwers zeiden vorig jaar openlijk dat het genoeg was. Rijkswaterstaat moest over de brug komen en kwam in februari van dit jaar met het McKinsey-rapport, waarin geadviseerd wordt anders samen te werken en de risico’s evenredig te verdelen. Rijkswaterstaat moest een knieval: het aantal inschrijvingen bij grote projecten liep namelijk achteruit. Bouwers werden veel selectiever en haakten steeds vaker af. Niet alleen de Zuidasdok en de Blankenburgtunnel lieten sommigen passeren. ook de tender van de ViA15 werd door grote bouwers gelaten voor wat het was.

De gesprekken met Rijkswaterstaat over de verdere vertaling van het McKinsey-rapport verlopen constructief, zei De Ruiter. BAM-topman Rob van Wingerden zei vorige week dat er twee proefprojecten zullen worden gedaan om te wennen aan de samenwerking nieuwe stijl. VolkerWessels is blij met de vooruitgang, al is het volgens De Ruiter afwachten of de publieke opdrachtgevers er echt mee aan de slag gaan. Bewijs ervoor wordt op dit moment nog beperkt geleverd.

De harde opstelling van VolkerWessels aangaande complexe infraprojecten, wil niet zeggen dat het bouwconcern uit de inframarkt is gestapt. “We gaan voor infra als nooit tevoren”, sprak operationeel directeur en waarnemend infrabaas Alfred Vos eerder dit jaar. In de cijfers is dat nog niet direct te zien. De omzet van alle infrawerken in het eerste half jaar steeg met 4 procent naar 671 miljoen euro. De orderportefeuille voor Nederlandse infraprojecten daalde met 6 procent naar 1,7 miljard euro.
Beleggers worden afwachtend

VolkerWessels ziet de orderportefeuille, die een recordhoogte bereikte van 9,4 miljard euro, steeds meer gevuld raken met projecten met een gezonde risico-rendementsverhouding. Wel zijn er zorgen over het bevriezen van de huren in Berlijn, waar VolkerWessels veel bouwt. “Kopers van vastgoed worden er afwachtend van”, constateerde De Ruiter. De druk voor bouwers om nog goedkoper te leveren, zodat beleggers toch hun rendementen kunnen halen, wordt groter.

Ook de mogelijkheid van een harde Brexit, die deze week waarschijnlijker is geworden, doet VolkerWessels vrezen. De bouwers haalt een vijfde van zijn omzet uit het Verenigd Koninkrijk. De impact op de Britse economie kan groot zijn.

De ergste ongerustheid bij VolkerWessels lijkt echter vooral in stikstof te zitten. Sinds de uitspraak van de Raad van State op 29 mei ziet de wereld er voor bouwers anders uit, al drong dat bij velen pas tijdens de bouwvak goed door. De bestuurders van VolkerWessels gingen donderdag uitgebreid op de stikstofproblematiek in. De uitspraak van de Raad van State kan “significant negatieve impact” hebben op infra- en andere bouwprojecten.
VolkerWessels geraakt door stikstofuitspraak

Vos weet waar het aan ligt: “Het is niet de uitspraak, maar de manier hoe de overheid erop reageert. Dat leidt tot verlamming.” De Ruiter: “Hoe kan het zijn dat we als enige land in Europa hier een probleem mee hebben?” Volgens Vos leggen omliggende landen de lat substantieel lager. De Ruiter: “De overheid moet ervoor waken dat ze niet übervoorzichtig wordt. Als je niet kunt lopen, kun je ook niet struikelen”, vat hij de houding van de Nederlandse overheid samen.

Hoeveel projecten van VolkerWessels geraakt worden, wordt volgens De Ruiter nog geïnventariseerd. Duidelijk is in ieder geval dat een groot woningbouwproject met 470 woningen in Roermond, dat VolkerWessels zou ontwikkelen en bouwen met woningcorporaties Wonen Zuid en Wonen Limburg in de ijskast komt. Ook het stilleggen van de uitbreiding van een bedrijventerrein bij Tiel gooit zand in de raderen. VolkerWessels rekende erop als bouwer van een distributiecentrum aan de slag te kunnen gaan. Verder wordt het voornemen van VolkerWessels om te bekijken of de A27 een aantrekkelijk project is, doorkruist.
‘We kunnen tot niet vijf jaar niets gaan bouwen?’

Natuurlijk begrijpen de VolkersWessels-bestuurders dat er grenzen zijn aan stikstofuitstoot en dat er regels moeten zijn. Maar de huidige keuze van de overheid om een nieuwe aanpak rond stikstofproblematiek op te zetten waardoor vergunningen on hold gezet worden, heeft desastreuze effecten. De Ruiter: “We moeten wel weten: wat is wel mogelijk? Want we kunnen toch moeilijk met zijn allen concluderen dat we de komende vijf jaar niets meer gaan bouwen?”

De commissie Remkes zal naar verwachting op 15 september tussentijdse adviezen geven. “Iedereen wacht op Remkes”, zei De Ruiter. “We zijn onderdeel van een trein. Als de locomotief stopt, stopt alles.” Volgens hem is het vergelijkbaar met een treinongeluk in slow motion. “De politiek moet echt in actie komen. Niets doen is geen optie.” Vos: “Het is geen VolkerWessels-probleem. Het is geen bouwprobleem. Het is een probleem voor de hele economie in Nederland.”

Vos wijst er nog eens op dat de stand still van de vergunningen ervoor zorgt dat de verduurzaming van de woningvoorraad stokt. “De woningen die niet gebouwd kunnen worden zijn of energieneutraal of heel energiezuinig. De Amerikanen noemen het Catch 22.”
OnoMatopee
0
Consultancies to help modernise Trans-Pennine railway
29 August 2019 Consultancy.uk

An alliance of engineering firm BAM Nuttall and consultancies Arup and Amey are to undertake work to upgrade the railway running from the East to West of the UK. The multi-billion Trans-Pennine Upgrade scheme aims to restore, enhance and rebuild stations across the mountain range’s corridor across the North of England.

Often described as the "backbone of England", the Pennines are a range of mountains and hills in England separating North West England from Yorkshire and North East England. The hills form a more-or-less continuous range in most of Northern England, making the maintenance of the railway lines running through the Trans-Pennine corridor essential for transport across the North of the country.

With this in mind, Network Rail is to begin public consultation this summer on plans to rebuild and electrify the section of the Trans-Pennine corridor between Manchester and York via Leeds. The plans form part of the infrastructure manager’s £2.9 billion Trans-Pennine Upgrade programme, which is intended to modernise the route by adding capacity, partial electrification, deploying ETCS and digital traffic management tools.

Consultancies to help modernise Trans-Pennine railway

A consortium of two consulting firms and an engineering group will undertake the work. BAM Nuttall will collaborate with consultancies Amey and Arup under the West of Leeds Alliance contract first awarded in April 2017. Their work will see a consultation covering the 13 km between Huddersfield and Westtown near Dewsbury, with Network Rail proposing to restore a four-track alignment, while enhancing and rebuilding stations at Huddersfield, Deighton, Mirfield and Ravensthorpe. The first phase of consultation will close in late October, with a second phase to follow in spring 2020.

Kieran Dunkin, Principal Programme Sponsor at Network Rail, said, “The Trans-Pennine Upgrade will deliver more reliability, more trains and more seats, and shorter journey times. The upgrade is approaching the final stages of development, and asking passengers and our neighbours for their feedback on our plans for the section between Huddersfield and Westtown is a significant and important next step in that development process.”

Arup and Amey have worked together on numerous projects before, including a £25 million contract by Highways England to provide major traffic management improvements to a number of junctions along the M1. Since 2015, the two firms worked together to provide a ‘smart’ highway design, evaluating the environmental and end user experience of the changes made to the highway over a period of four years.
HenkdeV
0
quote:

Oboema uit Zimbabwe schreef op 29 aug 2019 om 17:52:


"Bouygues steeg 5,5 procent in Parijs. Het Franse conglomeraat zag de winst in de eerste jaarhelft flink stijgen. "

misschien kunnen ze bam even voor een appel en een ei oprapen komende periode



BAM is niet gevestigd in Zimbabwe:-).
OnoMatopee
0
quote:

Oboema uit Zimbabwe schreef op 29 aug 2019 om 17:52:


"Bouygues steeg 5,5 procent in Parijs. Het Franse conglomeraat zag de winst in de eerste jaarhelft flink stijgen. "

misschien kunnen ze bam even voor een appel en een ei oprapen komende periode

Telecom en televisie doen Bouygues goed
Donderdag 29 augustus 2019 | Bron: AB Media | Reageer als eerste

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Het Franse conglomeraat Bouygues heeft de winst in de eerste helft van het jaar flink zien stijgen. Sterke prestaties bij de telecomdivisie en het televisie-onderdeel van de onderneming wisten zwakke omstandigheden bij de bouwtak te compenseren.
OnoMatopee
0
Utreg1960
0
innicksname
0
quote:

Utreg1960 schreef op 30 aug 2019 om 08:17:


[...]

:-))))

Je mag wel 3x per dag kijken, maar blijkbaar niet lang :-) Niks mis mee overigens, want vakantie is vakantie. Geniet ervan!
OnoMatopee
0
quote:

Utreg1960 schreef op 30 aug 2019 om 08:17:


[...]

:-))))
pak dan maar een harinkie in den Helder
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 30 aug 2019 om 08:55:


[...]
Je mag wel 3x per dag kijken, maar blijkbaar niet lang :-) Niks mis mee overigens, want vakantie is vakantie. Geniet ervan!


Utreg zit onder de plak:-).
OnoMatopee
0
quote:

HenkdeV schreef op 30 aug 2019 om 09:10:


[...]

Utreg zit onder de plak:-).
en Bam weer de zilveren
Oboema uit Zimbabwe
0
bam weer bijna hekkensluiter
tis toch ook niet te geleujve :)


indices kunnen beide kanten op
dax duwt op uitbraak zit aan bovenkant range,
zit daar al paar weken in, dus bij uitbraak is er forse potentie up

bullish open sinds 9.00u
maar zit nog weinig power achter
vrijdagen meestal slap
dus ga zelf uit van een zakkertje terug naar beenden 30-50pt terug in de range

erdoor dan kan t goed omhoog
denk niet vandaag eerder misschien volgende week
dinsdag bijv

maar wie weet worden kopertjes zometeen nog wakker
ligt nog leveltje op 11925
2.228 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

BAM Groep Koninklijke Meer »

Koers 2,316   Verschil +0,02 (+0,87%)
Laag 2,298   Volume 707.012
Hoog 2,334   Gem. Volume 2.823.891
15-okt-19 11:40
label premium

Bam grijpt in

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium