Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,896 26 apr 2024 11:29
  • -0,004 (-0,10%) Dagrange 3,878 - 3,932
  • 118.056 Gem. (3M) 1,4M

BAM september 2020

1.411 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 HenkdeV 7 september 2020 15:31
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 7 september 2020 09:57:

    Het is menselijk dat men diep gelooft in aandelen die gekocht zijn op een euro en een beetje en dit afzet tegen koersen die nog niet zo lang geleden een paar honderd procent hoger lagen. Nog menselijker is het dat je zwaar de dampen in hebt als je de koers hebt zien zakken van 12 naar 5 naar 4 naar etc. En geloof me, die dalingen kwamen als een dief, waartegen nauwelijks iets te doen was achtereenvolgend met tientallen procenten per periode. Middelen tot je er aan kapot ging. Bam is een volkomen onvoorspelbaar aandeel omdat men tussen vrees en hoop handelt nu de koers historisch laag staat. Het is natuurlijk geweldig als je op de bodem hebt gekocht, maar daarover hoef je niet geweldig te doen. Het noodlot kan ook bij hen toeslaan. Je ziet dagelijks de koers opleven en onmiddellijk weer instorten omdat de aandelen kennelijk gloeiend heet zijn om in de zak te houden. Het is nog een lange weg te gaan. Zo lang er grotere asks in het orderboekje opleven als de koers een paar cent heeft gewonnen, wordt het niks met de koers. Dat zijn centenneukerds en daar heb je voor de ontwikkeling niets aan. Het wachten is daarnaast op de eerste maatregelen die Bam gaat nemen om de boel weer structureel op orde te krijgen. En dan maar hopen dat er niet weer een ijverig Thijsje opstaat die Teuntje wil nadoen. Zijn recentelijke gezever kostte al ruim 10%.

    Mee eens, op de laatste twee regels na.
  2. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 7 september 2020 15:32
    quote:

    Zwijnash schreef op 7 september 2020 07:35:

    Vandaag zien wij als iets van 20 miljard wordt gebruikt voor infra projecten
    Nationaal Groeifonds: dit zijn de criteria om als bedrijf in aanmerking te komen voor de subsidiepot van €20 miljard
    Business Insider Nederland, ANP
    13:23, 07 sep 2020
    Deel dit artikel.








    Nationaal Groeifonds; Ondernemers, bedrijven en kennisinstellingen mogen voorstellen indienen voor projecten met een minimale omvang van 30 miljoen euro.

    Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Eric Wiebes (Economische Zaken).

    Foto: ANP

    Het Nationaal Groeifonds is een nieuwe subsidiepot van de overheid om de verdienkracht van Nederland te versterken.

    Bedrijven, kennisinstellingen en andere partijen mogen aanvragen indienen van minimaal €30 miljoen.

    Het gaat om investeringen in kennisontwikkeling, innovatie en infrastructuur.

    Bekijk de homepagina van Business Insider voor meer artikelen

    Ministers Wopke Hoekstra van Financiën en Eric Wiebes van Economische Zaken lichtten maandag de introductie van het Nationaal Groeifonds toe, een investeringsfonds voor projecten voor de lange termijn.

    Het fonds krijgt 20 miljard ter beschikking voor een periode van vijf jaar. Per jaar gaat het om een subsidiepot van gemiddeld 4 miljard euro.

    De 20 miljard euro voor het fonds wordt op de kapitaalmarkt geleend. Op die manier wil het kabinet gebruikmaken van de historisch lage rentestand.

    Het kabinet wil zich met het fonds naar eigen zeggen uit de crisis investeren, in plaats van bezuinigen zoals het geval was bij de financiële crisis.
    8 criteria voor aanvragen bij het Nationaal Groeifonds

    Ondernemers, bedrijven en kennisinstellingen mogen voorstellen indienen voor projecten met een minimale omvang van 30 miljoen euro.

    “Het belangrijkste criterium voor een project is dat het bijdraagt aan het verdienvermogen van Nederland in de toekomst. Het project moet invloed hebben op het inkomen van generaties hierna”, aldus Hoekstra.

    Er zijn drie hoofdterreinen waarvoor je aanvragen kunt indienen: kennisontwikkeling, research & development en innovatie, en infrastructuur.

    Er zijn acht formele criteria waaraan de commissie de projecten zal toetsen. Die zien er als volgt uit:

    Het minimumbedrag van 30 miljoen is hoog omdat het om projecten moet gaan die aanzienlijke impact hebben op nationaal niveau. Volgens Wiebes kan ook het MKB aanspraak maken op het fonds. Juist projecten in technische innovatie en startups komen volgens hem in aanmerking voor het fonds.
    Eenmalige subsidies uit Nationaal Groeifonds

    Het fonds verstrekt eenmalige subsidies die maatschappelijk rendement opleveren. Dat is anders dan bijvoorbeeld bij het groeifonds voor bedrijven NL-Invest waar ondernemers financiering kunnen aanvragen voor innovatieve en duurzame investeringen.

    NL-Invest kan via aandelenparticipaties deelnemen in bedrijven en verstrekt ook achtergestelde leningen. Het gaat hier dus om financiering die ook voor investeringsmaatschappij NL-Invest rendement oplevert.

    NL-Invest is een private investeringsmaatschappij die publiek geld investeert en het ministerie van Financiën als aandeelhouder heeft. Het Nationaal Groeifonds is daarentegen een pure subsidieverstrekker.

    Een onafhankelijke commissie beoordeelt subsidie-aanvragen bij het Nationaal Groeifonds.
    Commissie beoordeelt aanvragen

    Jeroen Dijsselbloem en Feike Sijbesma zijn twee van de tien leden van deze commissie.

    Dijsselbloem is onder meer oud-minister en voormalig voorzitter van de Eurogroep. Sijbesma is de voormalig topman van speciaalchemiebedrijf DSM en was recent de speciale coronagezant van het kabinet.

    In de commissie nemen verder Marieke Blom, hoofdeconoom van ING Nederland, en Robbert Dijkgraaf, directeur van het Institute for Advanced Study in Princeton plaats.

    Ook Laura van Geest, bestuursvoorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), techambassadeur Constantijn van Oranje en Rianne Letschert, de rector van de Universiteit Maastricht maken deel uit van de commissie.

    Verder doen Robert-Jan Smits, de voorzitter van de Universiteit Eindhoven, supercommissaris Jacqueline Tammenoms Bakker en topman Peter Wennink van chipmachinefabrikant ASML mee als commissieleden.

    De leden kiezen zelf een voorzitter uit hun midden, liet minister van Economische Zaken Erik Wiebes weten.
  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 7 september 2020 16:45

    BAM Infra Nederland test duurzaam asfalt op A12
    7 September 2020 16:32 - BAM Infra Nederland bv
    BAM Infra Nederland test duurzaam asfalt op A12

    Gouda, 7 september 2020 – BAM Infra Nederland mag, als uitkomst van de prijsvraag Duurzaam Asfalt die Rijkswaterstaat vorig jaar uitschreef, aantonen dat het mogelijk is hoogwaardig asfalt te produceren dat voor 80% bestaat uit teruggewonnen grondstoffen en gefabriceerd is bij 115 in plaats van 165 graden Celsius. Op de A12 richting Den Haag bij aansluiting Nootdorp bracht zij in een demonstratievak in de nachten van 3 op 4 en van 5 op 6 september dit meest duurzame asfalt voor snelwegen aan.
    Ontwikkeling duurzaam asfalt

    Nederland is één van de bijna 200 landen die het Klimaatakkoord van Parijs uit 2015 heeft ondertekend. Met als doel de opwarming van de aarde te beperken. Dit betekent dat we duurzamer moeten leven. Samen met opdrachtgevers en partners wil BAM Infra duurzaamheidsdoelstellingen realiseren door innovatieve oplossingen te bieden. Met de prijsvraag ‘Duurzaam Asfalt’ vroeg Rijkswaterstaat in 2018 de markt welk zeer duurzaam asfaltmengsel op korte termijn beschikbaar is voor toepassing op de Nederlandse snelwegen én welke ultiem duurzame asfaltmengsels in de toekomst beschikbaar komen. BAM Infra heeft op beide onderdelen van de prijsvraag winnend ingeschreven. Waar het tweelaags ZOAB in de demonstratievakken op de A73, die BAM Infra eind augustus heeft aanbracht, gericht is op de toekomst is het ZOAB-mengsel dat zij op de A12 heeft aangebracht op korte termijn beschikbaar.
    Circulair en minder CO2-uitstoot

    Het asfalt in het demonstratievak op de A12 bestaat voor 80% uit teruggewonnen grondstoffen uit oud asfalt. Door gebruik te maken van deze uit urban mining gewonnen grondstoffen, vooral stenen, is transport van het bulkmateriaal ‘steenslag’ vanuit het buitenland naar Nederland niet langer nodig. Doordat BAM Infra het asfalt op 115 in plaats van 165 graden Celsius produceert, verbruikt zij minder energie en reduceert zij CO2-uitstoot. Het duurzame asfalt, ZOAB 16, voldoet aan alle kwaliteitseisen en zal daardoor naar verwachting net zo lang meegaan als ZOAB uit nieuwe grondstoffen en geproduceerd bij 165°C.
    Duurzaam ZOAB op korte termijn beschikbaar

    Het ZOAB voor de A12 is ontwikkeld in het laboratorium van BAM Infra in Culemborg. Op zoek naar de juiste samenstelling zijn steeds kleine proefstukken ZOAB gemaakt en beproefd. Met het laboratoriumonderzoek is de kwaliteit van het duurzame ZOAB aangetoond. Om te bewijzen dat het duurzame ZOAB ook in de praktijk beschikbaar is, moet BAM Infra het grootschalig produceren en op een snelweg aanbrengen. Het asfalt voor het demonstratievak op de A12 is geproduceerd in de dichtbijgelegen asfaltfabriek HAC van BAM Infra. Hiermee toont zij aan dat duurzaam ZOAB op korte termijn beschikbaar is voor toepassing op het Nederlandse (hoofd) wegennet.
    Stapsgewijs richting 2030

    Om bij te dragen aan het behalen van het VN-Klimaatakkoord van Parijs is een transitie van de asfaltwegenbouw nodig. Het duurzame ZOAB in het demonstratievak op de A12 en het ultiem duurzame asfalt op de A73 zijn voor Rijkswaterstaat en BAM Infra een kleine stap op weg naar nóg duurzamer asfalt.

    Rien Huurman, R&D manager bij BAM Infra Asfalt: ‘Met de beoordeling door het Asfalt Kwaliteits Loket van het duurzame asfalt, de waarnemingen aan de demonstratievakken en verdere ontwikkeling door BAM Infra moet het in 2030 mogelijk zijn om grootschalig over te gaan op productie en toepassing van ultiem duurzaam asfalt.’

    Opdrachtgevers en opdrachtnemers werken in Nederland samen om de noodzakelijke transitie in de wegenbouw vorm te geven. Het is niet een individuele innovatie, maar een kettingen aan ontwikkelingen en proefnemingen.

    Nadere informatie: BAM Infra Nederland Bert Ooms, woordvoerder, bert.ooms@bam.com.
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 7 september 2020 18:10
    BlueCrest Capital Management LimitedKoninklijke BAM Groep N.V.NL0000337319 0.78 04 sep 2020
    van 1,12
    HBK Investments LPKoninklijke BAM Groep N.V.NL0000337319 0.98 04 sep 2020
    van 0,71
    WorldQuant, LLCKoninklijke BAM Groep N.V.NL0000337319 0.79 04 sep 2020
    van 0,89

    HBK speelt luisje?
  5. forum rang 6 Zwijnash 7 september 2020 18:49
    Work to replace the aggregates berth at Ramsgate Port is expected to start this November – with the contract being awarded to the firm that previously had its direct deal offer rejected by Thanet council.

    The council says berth 4/5, currently used by Brett Aggregrates, is ending its operational life and the authority has a “legally binding agreement” to provide berth facilities for the company.

    A budget of £887,000 has been set aside for the replacement.

    It has now been revealed that the contract for the works has been awarded to Bam Nuttall – using one of the pontoons that was formerly part of a two-for-one deal rejected by councillors last December.

    The pontoons, owned by the construction firm, had been the subject of the deal and destined to provide a new berth 4/5 at the port and to provide extra berthing for wind farm vessels at the Royal Harbour.

    Councillors were asked to approve the decision to buy the two 75 metre barges but members opted to reject the plan

    Instead they agreed to approve an option for renewing berth 4/5 by putting it out to tender and dropping proposals for the second pontoon at the harbour.

    Thanet council’s Section 151 officer – responsible for ensuring the legality and financial prudence of decisions – had raised concerns over the ‘direct deal’ with Bam Nuttall -excluding other firms from bidding – and questioned whether it would breach procurement rules.

    A tendering process was launched and the contract has been given to Bam Nuttall.

    The replacement pontoon will mean a huge hike in capacity for the aggregate conveyor belt.

    The second pontoon owned by BAM Nuttall Ltd at the harbour is not connected with this project. Its continued presence in the harbour is by decision of the owner and while it is there it is accommodated by the council on a commercial basis.”

    The contract start date had been set for September 14 but TDC previously raised concerns it could be delayed because the MMO wants the work screened for an environmental impact assessment.

    Councillors were told delays could cost the authority up to £11k a week.

    In November Green councillor Becky Wing said the business and finance plan, and engineers report, examining the berth purchase and uses should be made public. In a fiery exchange with council chief executive Madeline Homer, Cllr Wing questioned whether the reports even existed.

    Cllr Wing is yet to receive copies of those reports.

    The pontoons were previously in use during a tunnelling operation in London with the 3 million tonnes of materials excavated used to create an RSPB nature reserve at Wallasea Island in Essex.
  6. forum rang 5 Ayous 7 september 2020 23:10
    quote:

    HenkdeV schreef op 7 september 2020 08:24:

    [...]

    Ik probeer gewoon de werkelijkheid onder ogen te zien, ook wanneer die niet positief is. Ik bekijk de dingen niet door een gekleurde bril. En de koersontwikkeling van BAM heeft mij alleen maar gelijk gegeven. En ik zeg het nog maar eens: het kan beide kanten op met BAM.

    BAM staat er op dit moment slecht voor, maar gelukkig zijn er de afgelopen maanden stappen genomen om daar verbetering in aan te brengen. De vraag op dit moment is of dat genoeg is. Dat weet jij niet en dat weet ik niet, je kunt er alleen maar een idee over hebben.

    Wat mij zeer verontrust is de slechte solvabiliteit van BAM, daar moet op korte termijn iets aan gebeuren. Dat kan door verkoop van onderdelen of door een emissie. Of BAM moet op zeer korte termijn de winstgevendheid erg omhoog brengen en daar geloof ik niet in.

    Gemakkelijk praten kan iedereen, ik zou zeggen kom met goede argumenten.
    Slechte solvabiliteit is echt een probleem. Veel opdrachtgevers verlangen minimaal 20% ivm risico faillissement. Denk dat BAM met dit risicoprofiel wordt vermeden in veel aanbestedingen.

    Een emissie ligt niet voor de hand, zal een enorme verwatering geven,

    Ik steek er graag eens geld in qua gokje, maar nu nog even helemaal niet.
  7. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 8 september 2020 08:03

    Three chase main contractor role at £337m Museum of London job

    By Jordan Marshall8 September 2020

    No comments
    Save article

    Museum hoping to move into new home by 2024

    Three firms are looking at the main construction package on the new Museum of London site in Farringdon, Building understands.

    The high-profile scheme is set to be one of the most fiercely contested in the capital in the coming months with Mace, Lendlease and Bam all believed to be on the shortlist.

    Museum of London West Smithfield

    How the scheme will look when finished

    The procurement process for the job, which is believed to be worth around £250m, has been held up by the covid-19 pandemic with tenders now set to be issued later this year.
  8. forum rang 7 innicksname 8 september 2020 09:07
    quote:

    Ayous schreef op 7 september 2020 23:10:

    [...]

    Slechte solvabiliteit is echt een probleem. Veel opdrachtgevers verlangen minimaal 20% ivm risico faillissement. Denk dat BAM met dit risicoprofiel wordt vermeden in veel aanbestedingen.

    Een emissie ligt niet voor de hand, zal een enorme verwatering geven,

    Ik steek er graag eens geld in qua gokje, maar nu nog even helemaal niet.
    Het is een probleem voor het orderboek als BAM nu niet mee mag dingen naar klussen. Geldt dit trouwens voor Nederland, Duitsland en België of ook voor BAM Nuttall? Houden die qua solvabiliteit de eigen broek op?
    Kan BAM die solvabiliteit niet binnen 6 maanden tot een gewenst niveau verbeteren, dan kan het betekenen dat het orderboek minder goed gevuld is. Is dat een probleem of is het dan nog steeds voldoende gevuld? Heb zelf de antwoorden niet, maar misschien kan BAM er wel tzt iets over melden.
  9. [verwijderd] 8 september 2020 09:24
    Hó, hó, hóóó!! Niet te voorbarig gaan stijgen hè!
    Dat vindt ons koerscontroleurtje niet ok.
    Bijna ontsnapt naar de € 1,25 maar net op tijd wordt er gecorrigeerd en smeten maar de Laat weer vol gegooid met blokken van rond de 20k. En nog steeds zeker ook niet te beroerd om er nog wat grotere blokken uit te gooien.
    ‘Ze’ zijn nog niet klaar met afbouwen.. geduld!!
  10. forum rang 6 effegenoeg 8 september 2020 09:41
    quote:

    Crusader schreef op 8 september 2020 09:24:

    Hó, hó, hóóó!! Niet te voorbarig gaan stijgen hè!
    Dat vindt ons koerscontroleurtje niet ok.
    Bijna ontsnapt naar de € 1,25 maar net op tijd wordt er gecorrigeerd en smeten maar de Laat weer vol gegooid met blokken van rond de 20k. En nog steeds zeker ook niet te beroerd om er nog wat grotere blokken uit te gooien.
    ‘Ze’ zijn nog niet klaar met afbouwen.. geduld!!

    Hihi leuk gevonden dat afbouwen.
    Ik denk dat al die ontslagregelingen hoger in euroos zullen gaan uitkomen als de omzet de komende twee kwartalen.
    Dan als er licht lijkt te gloren is Nederland in een zware depressie.
    Net nu Bam blijkt te besluiten binnen de landsgrenzen te willen gaan opereren.
  11. forum rang 7 innicksname 8 september 2020 09:41
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 8 september 2020 09:18:

    het is toch geen aannemertje hier om de hoek?!
    Precies. Daarom denk ik zelf dat even een paar maanden het orderboek minder vullen niet per sé een probleem hoeft te zijn. Maar helemaal inschatten kan ik dat niet, vandaar de berg aan vragen in mijn bericht.
  12. forum rang 7 innicksname 8 september 2020 09:42
    quote:

    Crusader schreef op 8 september 2020 09:24:

    Hó, hó, hóóó!! Niet te voorbarig gaan stijgen hè!
    Dat vindt ons koerscontroleurtje niet ok.
    Bijna ontsnapt naar de € 1,25 maar net op tijd wordt er gecorrigeerd en smeten maar de Laat weer vol gegooid met blokken van rond de 20k. En nog steeds zeker ook niet te beroerd om er nog wat grotere blokken uit te gooien.
    ‘Ze’ zijn nog niet klaar met afbouwen.. geduld!!

    Nee, van afbouwen is nog niet heel erg sprake: shortsell.nl/short/BAM
1.411 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links