Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,900 25 apr 2024 17:35
  • -0,120 (-2,99%) Dagrange 3,870 - 4,036
  • 691.847 Gem. (3M) 1,4M

BAM Augustus 2018

4.334 Posts
Pagina: «« 1 ... 199 200 201 202 203 ... 217 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Fred107 30 augustus 2018 09:31
    Ik denk dat wij pas naar normale waarden voor dit aandeel gaan als we duidelijkheid hebben over die smerige rot brexit.
    Die pond is wat ons de das omdoet denk ik. Het ding keldert als een malle.
    Dat is waar dat shortersgilde op anticipeert.
    Alle spookverhalen rondom die brexit helpen allemaal niet mee en BAM zit er 30% van zijn omzet vandaan te halen.
    Ondertussen natuurlijk allang ingeprijsd maar daar heeft niemand een boodschap aan.
    Dat verhaal moet eerst duidelijk worden eer we naar 5 euro kunnen denk ik.
  2. forum rang 6 OnoMatopee 30 augustus 2018 09:32
    nieuws
    BAM, Heijmans en VolkerWessels slepen 3 miljard aan infra-orders bij Schiphol binnen

    infra Premium 45

    BAM, Heijmans en VolkerWessels gaan komende negen jaar alle infrastructuur op Schiphol uitbreiden en onderhouden. Met deze contracten is een bedrag van tussen de 2,5 tot 3,5 miljard euro gemoeid. Andere huisaannemers als Dura Vermeer, Strukton en Ballast Nedam vallen vooralsnog buiten de boot.
    BAM, Heijmans en VolkerWessels slepen 3 miljard aan infra-orders bij Schiphol binnen

    Schiphol verdeelde de opdrachten in zes percelen, waarbij de luchthaven via een Europese aanbesteding voor vijf percelen voorkeurskandidaten selecteerde. Voor de start- en landingsbanen is de gunning aangevochten en loopt een juridische procedure.

    Kern van de opdrachten is het onderhouden van en investeren in bestaande infrastructuur op de luchthaven. Daarbij is steeds een vaste partner aanspreekpunt voor een perceel. Het gaat om zowel weg- als vliegtuiginfrastructuur.

    Zoals bekend moet het asfalt van start en landingsbanen aan zeer hoge eisen voldoen. De opdrachtgever hanteert daar strenge eisen voor. De zwaarste Boeings landen met een kracht van 250 kilometer per uur op de 75 centimeter fundering met 20 centimeter asfalt. De bedrijven waarmee Schiphol de finaliserende fase van de aanbesteding ingaat, zijn BAM, Heijmans en VolkerWessels.
    Vaste partners

    Onder de noemer ‘Main contracts 2019’ startte Schiphol een Europese aanbesteding om voor de zes percelen een vaste partner te selecteren voor bouw, verbouw en onderhoud van de infrastructuur. Het strategisch partnership wordt voor maximaal negen jaar afgesloten.

    De percelen worden in eerste instantie voor enkele jaren afgesloten en worden bij goede prestaties verlengd. Zo is bijvoorbeeld Heijmans geselecteerd als voorkeurskandidaat voor het perceel met Terminal 1 & 2, met een indicatieve jaaromzet van 37 miljoen euro. De initiële looptijd van het contract is drie jaar, met een optie tot tweemaal drie jaar verlenging.
    “Fast and fair”

    ‘Fast and fair’ is de aanpak die Schiphol voor ogen staat bij de uitvoering, waarbij risico’s niet over de schutting naar de markt worden gegooid. “Kwaliteit, expertise en oplossingsgericht denken vinden wij heel belangrijk”, lichtten Bernardo Gogna en Deidre Chapman van Schiphol het begin van de tenderfase toe in een interview toe.
    Kostenoptimalisatie

    Schiphol beoordeelde de inschrijvingen zwaar op de ambitie van de bouwers om bij te dragen aan het doel om ‘Europe’s Preferred Airport’ te worden.

    Daarom lag in de aanbesteding de nadruk op kostenoptimalisatie, verbeteren van de bedrijfsvoering, verduurzaming en het toepassen van (digitale) innovaties. De bouwbedrijven worden prestatiegericht beloond en de prestaties bepalen uiteindelijk ook het aandeel in de realisatie van de projectenportfolio.
    Voorjaar 2019 buiten aan de slag

    Met de geselecteerde bedrijven gaat Schiphol nu de concretiseringsfase in. Dat betekent dat de bouwbedrijven de komende maanden hun aangeboden plannen en prestaties uitwerken en afstemmen met Schiphol.

    Als de definitieve uitwerking nog steeds past binnen de uitvraag en de operatie van Schiphol, dan gaan de partijen over tot het daadwerkelijk sluiten van de overeenkomsten. Naar verwachting is dat eind 2018, waarna in april 2019 de uitvoering start.
    6 percelen

    Perceel Vliegtuigopstelplaatsen – Combinatie KWS Infra -VolkerRail (VolkerWessels)
    Perceel Landzijdige infrastructuur – BAM Infra
    Perceel Ondergrondse Infrastructuur – BAM Infra
    Perceel Terminal 1 & 2 – Heijmans Utiliteit
    Perceel Terminal 3 & Schiphol Plaza – BAM Bouw en Techniek
    Perceel Start- en landingsterreinen – Lopende bezwaarprocedure


    Eerste publicatie door Ingrid Koenen op 30 aug 2018
    Laatste update: 30 aug 2018
  3. [verwijderd] 30 augustus 2018 09:36
    quote:

    HenkdeV schreef op 30 augustus 2018 08:50:

    Wanneer de (vermeende) grote verkoper blijft verkopen, dan zal het ook vandaag geen topdag voor BAM worden. Ondanks de meevallende cijfers van VW.
    Wie verkopen er nu?
    (1) één grote verkoper (van Herk);
    (2) de shorters om de koers (nog verder) te drukken;
    (3) de zgn angsthazen en broekenpoepers, die zich hun 'pareltjes' laten afpakken;
    (4) ......

    Zeg het me, a.u.b.
  4. unisex 30 augustus 2018 09:43
    quote:

    OnoMatopee schreef op 30 augustus 2018 08:33:

    [...]3 miljard in 9 jaar gedeeld door 3 partijen en nog geen getekende contracten en verdeelde onderdelen geeft geen miljard per partij. Dus criterium voldoet niet aan het plan Sterk. Dus koers doet daar voor BAM vandaag niks moois mee in tegenstelling tot Heij, want die is 'dichtbij' een opdracht. ;)
    Hoop dat ik het fout heb en dat de Bam-koers uit de greep van de witte boorden komt.
    Dan ga je ervan uit dat de taart eerlijk verdeeld wordt. Dat denk ik niet.
4.334 Posts
Pagina: «« 1 ... 199 200 201 202 203 ... 217 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links