Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

OCI verdubbelt productiecapaciteit groene methanol in VS

OCI verdubbelt productiecapaciteit groene methanol in VS
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN-Dow Jones) OCI wil de productie van groene methanol in de VS verdubbelen naar 400.000 ton per jaar. Dit maakte de producent van kunstmest donderdag bekend.

De vestiging in het Amerikaanse Beaumont in de staat Texas gaat de productie met 200.000 ton per jaar opvoeren, zo liet OCI weten.

De groene versie van methanol wordt onder andere gemaakt van hernieuwbaar aardgas en waterstof.

OCI zet de stap vanwege de hoge vraag naar groene methanol, vooral vanuit delen van de industrie waar nog steeds veel CO2-uitstoot is, zoals transport, scheepvaart en de maakindustrie.  

Bron: ABM Financial News

ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
OCI 100% zegt kopen 21 stemmen

Gerelateerd

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 14 september 2023 08:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 14 september 2023 07:47:

    'Hernieuwbaar aardgas' is een nieuwe voor mij; weet iemand wat dat is........????
    Wat is hernieuwbaar gas?
    Dit is een woord voor alle soorten gas die worden opgewekt uit hernieuwbare bronnen. Dit betekent dat de grondstoffen van het gas snel te 'vernieuwen' zijn, zoals GFT, houtsnippers of mest. Anders dan fossiele brandstoffen raken deze hernieuwbare grondstoffen niet op.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 september 2023 08:29
    quote:

    voda schreef op 14 september 2023 08:04:

    [...]
    Wat is hernieuwbaar gas?
    Dit is een woord voor alle soorten gas die worden opgewekt uit hernieuwbare bronnen. Dit betekent dat de grondstoffen van het gas snel te 'vernieuwen' zijn, zoals GFT, houtsnippers of mest. Anders dan fossiele brandstoffen raken deze hernieuwbare grondstoffen niet op.
    De vraag was niet: wat is hernieuwbaar gas, maar wat is hernieuwbaar AARDGAS....????
  3. forum rang 10 voda 14 september 2023 08:32
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 14 september 2023 08:29:

    [...]

    De vraag was niet: wat is hernieuwbaar gas, maar wat is hernieuwbaar AARDGAS....????
    Kijk hier eens:

    Mexico: hernieuwbaar aardgas en waterstof leiden de transitie naar een nieuwe generatie brandstoffen

    b2bindustry.net/nl/mexico-hernieuwbaa...
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 september 2023 08:40
    quote:

    voda schreef op 14 september 2023 08:32:

    [...]
    Kijk hier eens:

    Mexico: hernieuwbaar aardgas en waterstof leiden de transitie naar een nieuwe generatie brandstoffen

    b2bindustry.net/nl/mexico-hernieuwbaa...
    Geef nou eens gewoon antwoord: wat is hernieuwbaar AARDGAS.....???
  5. forum rang 6 Kruimeldief 14 september 2023 08:56
    DeZwarteRidder heeft dus gelijk. Het AARDGAS dat je verbrandt is en blijft niet hernieuwbaar. Was het maar zo’n feest; zou leuk zijn voor de maandelijkse energie-rekening! Verbrand blijft verbrand.
    De bron die gebruikt wordt voor het spul dat daarna opgewerkt wordt tot een bruikbaar soort aardgas is slechts hernieuwbaar.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?