Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,390 3 mei 2024 17:35
  • -0,028 (-0,82%) Dagrange 3,326 - 3,464
  • 2.640.209

BAM Mei 2020

1.201 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 61 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 mei 2020 12:26
    DEME juicht al om langste zinktunnel ter wereld, BAM bijna

    Bij DEME hangt de vlag al uit. Bij BAM houden ze nog een kleine slag om de arm, maar het ziet er verrekte goed uit: na een lange periode van onderhandelen en afwachten valt de bouw van 's werelds langste verkeerstunnel tussen Denemarken en Duitsland ook in Nederlandse handen.

    Baggeraar DEME meldde woensdagochtend het ‘heuglijke’ nieuws: Femern Link Contractors joint venture krijgt een ‘notice to proceed’ voor de bouw van de langste afgezonken verkeers- en spoortunnel ter wereld. Het is een tunnel van 18 kilometer tussen Denemarken en Duitsland. Begin 2021 start de bouw.

    “Voor DEME’s dochteronderneming DIMCO is het project opnieuw een opportuniteit om hun expertise in afgezonken tunnels en grootschalige infra-maritieme projecten in te zetten”, verklaart het bouwbedrijf in een persbericht.
    Beweging bij BAM

    Krap een maand geleden zag het er al goed uit voor Max Bögl, DEME en BAM. Toch is de kurk in Bunnik nog niet van de champagnefles. “We wachten nog steeds de officiële stukken af”, zegt woordvoerder Arno Pronk van BAM. Hij verwacht vandaag wel meer te kunnen zeggen “gezien alle beweging die er is.”

    Het geheim van de gunfactor
    Het geheim van de gunfactor
    Hoe BAM zegevierde in 2016

    Over de aanleg van de zogeheten Fehmarnbelt-verbinding wordt al jaren gesproken. In 2016 verklaarde oud-infradirecteur Martijn Smitt van BAM al tegen Cobouw hoe het ‘dak eraf ging’ toen ze hoorden dat de bouw weer een stap dichterbij was.

    “We liepen nog net niet met feestneuzen en toeters door de gang”, zei Martijn Smitt destijds in een artikel over het geheim van de gunfactor tegen Cobouw, na een succesvol jaar van BAM bij Rijkswaterstaat.
    Prefab en afzinken

    Toen won de joint venture waar BAM onderdeel van is inderdaad drie contracten. Twee daarvan gaan over de bouw van de afgezonken tunnel en de fabriek voor de productie van de prefab tunnelelementen.

    Het derde contract betreft de bouw van de toegangsstructuren, tolgebouwen, bruggen en hellingen. De drie contracten hebben een gezamenlijke waarde van 3,4 miljard euro, met een aandeel van 700 miljoen euro voor DEME.
    Zo aan de overkant

    De nieuwe tunnel verkort de reistijd tussen de kusten van Duitsland en Denemarken tot 10 minuten met de auto en 7 minuten met de trein. Momenteel is er alleen een veerbootverbinding. Reistijd: een uur.

    De Femern Link Contractors joint venture bestaat uit een bont gezelschap van Europese bouwers. Het Franse VINCI Construction wordt als hoofdaannemer verantwoordelijk voor de tunnelcontracten. Het Deense Per Aarsleff is hoofdaannemer voor de toegangsstructuren.
  2. [verwijderd] 13 mei 2020 13:43
    Op BAMInfra.nl staat:

    De joint venture heeft drie contracten verworven; twee voor de bouw van de afzinktunnel en productiefaciliteit voor de prefabricage van de tunnelelementen en een contract voor de bouw van de tunneltoeritten, tolgebouwen en bruggen. De drie contracten hebben een gezamenlijke waarde van € 3,4 miljard (waarvan een kwart voor BAM).

    Dat geeft toch een idee over het aandeel van BAM in de gehele operatie ook al is deze info niet recent.

  3. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 13 mei 2020 13:47

    Persbericht
    Koninklijke BAM Groep nv


    Femern Link Contractors ontvangen gunning (‘Commencement Notice’) voor 's werelds langste weg- en spoortunnel
    Bunnik, 13 mei 2020 – Opdrachtgever Femern A/S heeft opdracht verleend (’Commencement Notice’) aan de joint venture Femern Link Contractors voor de uitvoering van de contracten voor het ontwerp en de bouw van 's werelds langste weg- en spoortunnel, de Femernbelt-verbinding tussen Denemarken en Duitsland.

    De joint venture start op grond van dit ministeriële besluit met de uitvoering van drie contracten; twee voor de bouw van de afzinktunnel en productiefaciliteit voor de prefabricage van de tunnelelementen en een contract voor de bouw van de tunneltoeritten, tolgebouwen en bruggen. De drie contracten hebben een gezamenlijke waarde van € 3,4 miljard (prijsniveau 2015), waarvan ongeveer 25 procent voor BAM.

    De joint venture wordt gevormd door VINCI Construction Grands Projets (penvoerder voor de twee tunnelcontracten), Per Aarsleff (penvoerder voor de tunneltoeritten), Koninklijke BAM Groep (met de drie werkmaatschappijen BAM Infra, BAM International en Wayss & Freytag Ingenieurbau), Solétanche-Bachy International, CFE, Dredging International en Max Bögl Stiftung & Co.

    De joint venture heeft COWI aangesteld als raadgevend ingenieur voor de drie contracten.

    Sinds de ondertekening van de contracten in mei 2016 heeft de joint venture, in samenwerking met de opdrachtgever, voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd om de degelijkheid van zowel de ontwerp- als uitvoeringsmethoden te vergroten, daarmee het vertrouwen versterkend dat de joint venture dit project succesvol zal uitvoeren.

    De achttien kilometer lange afzinktunnel tussen de regio’s Lolland Falster in Denemarken en Sleeswijk-Holstein in Duitsland wordt de langste weg- en spoortunnel ter wereld. De tunnel verkort de reistijd tussen de Duitse en Deense kust tot slechts tien minuten met de auto en zeven minuten met de trein, ten opzichte van de huidige reistijd van een uur per veerboot of een omweg van 160 kilometer via het Deense Jutland.

    De aanleg van de Femernbelt-tunnel is een van Europa's grootste infrastructurele projecten en zal handel en toerisme in de regio bevorderen.

    Kijk voor meer informatie op de website: www.femern.com. Beeld in hoge resolutie en videomateriaal is te downloaden via: femern.com/en/Images-and-videos.
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 13 mei 2020 14:02
    quote:

    popie schreef op 13 mei 2020 13:33:

    Helaas zet het nog geen zoden aan de dijk,nog steeds Rood.
    start jan 2021, da's nog een eind weg tot het aan omzet/winst toevoegt.

    Opdracht van ruim 800 miljoen euro.

    (ABM FN-Dow Jones) BAM kan aan de slag met 's werelds langste weg-en spoortunnel ter wereld. Dit maakte de bouwer woensdagmiddag bekend.

    Opdrachtgever Femern A/S heeft opdracht verleend aan de joint venture Femern Link Contractors voor de uitvoering van de contracten voor het ontwerp en de bouw van de tunnel tussen Denemarken en Duitsland.

    De contracten hebben een gezamenlijke waarde van 3,4 miljard euro, tegen het prijsniveau van 2015. Daarvan komt ongeveer 25 procent voor rekening van BAM.

    De joint venture wordt gevormd door VINCI Construction Grands Projets, Per Aarsleff, Koninklijke BAM Groep met diens drie werkmaatschappijen BAM Infra, BAM International en Wayss & Freytag Ingenieurbau, Solétanche-Bachy International, CFE, Dredging International en Max Bögl Stiftung & Co.
1.201 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 61 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Tegenvallers drukken resultaten BAM

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links