Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PB HOLDING AEX:PBH.NL, NL0000336303

  • 2,820 3 mei 2024 17:35
  • +0,040 (+1,44%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 0 Gem. (3M) 13,7K

Stern 2019

440 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 22 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Biobert 18 oktober 2019 11:57
    De directeur van Van Mossel meldt in de Telegraaf dat hij wel een onderdeel van Stern wil kopen. Waarschijnlijk gaat het om het onderdeel dat bedrijfswagens verkoopt. Daar zit groei in en Van Mossel wil groeien in bedrijfswagens in NL. In persoenenwagens willen ze niet meer in NL groeien doordat de markt verzadigd is. Wel zien ze kansen voor persoenenwagens in Belgie, ook omdat de Belgen duurdere auto's kopen dan de Nederlanders.Met Ben Mandemakers als investeerder in Van Mossel beschikt de groep over voldoende financieringsruimte.
  2. [verwijderd] 18 oktober 2019 13:13
    quote:

    Biobert schreef op 18 oktober 2019 11:57:

    De directeur van Van Mossel meldt in de Telegraaf dat hij wel een onderdeel van Stern wil kopen. Waarschijnlijk gaat het om het onderdeel dat bedrijfswagens verkoopt. Daar zit groei in en Van Mossel wil groeien in bedrijfswagens in NL. In persoenenwagens willen ze niet meer in NL groeien doordat de markt verzadigd is. Wel zien ze kansen voor persoenenwagens in Belgie, ook omdat de Belgen duurdere auto's kopen dan de Nederlanders.Met Ben Mandemakers als investeerder in Van Mossel beschikt de groep over voldoende financieringsruimte.
    En al die geheimzinnigheid over wie dat bod heeft gedaan en waarom, de kleine aandeelhouder weet daarom niets en de grote jongens weten natuurlijk wel alles en dan komt er een lullig journalistje van de Telegraaf en die beweert dat Van Mossel het bod heeft gedaan op Stern en dan antwoord van Mossel doodleuk dat ze dat inderdaad hebben gedaan, dat ze dit hebben gedaan omdat ze ook interesse in Lease hadden wat dus apart verkocht is en dat ze daarom het bod weer ingetrokken hebben.

    Van Mossel heeft inderdaad nog wel interesse in delen van Stern maar niet heel Stern.

    Zou ik als ik Stern was en grootaandeelhouder en opzoek naar een opvolger, wat allemaal actueel is toch eens gaan rekenen wat ik kan vangen voor de onderdelen die ik wel aan Van Mossel kan verkopen en wat ik kan vangen voor alle overige onderdelen bij andere partijen en er zo het maximale uit halen.

    Natuurlijk denk ik hier in mee als aandeelhouder.

    Ook leuk was de laatste opmerking dat Van Mossel denkt dat de autoverkopen de bodem dit jaar bereiken.
  3. forum rang 6 effegenoeg 18 oktober 2019 13:24
    quote:

    R0ME0 schreef op 18 oktober 2019 13:13:

    [...]

    En al die geheimzinnigheid over wie dat bod heeft gedaan en waarom, de kleine aandeelhouder weet daarom niets en de grote jongens weten natuurlijk wel alles en dan komt er een lullig journalistje van de Telegraaf en die beweert dat Van Mossel het bod heeft gedaan op Stern en dan antwoord van Mossel doodleuk dat ze dat inderdaad hebben gedaan, dat ze dit hebben gedaan omdat ze ook interesse in Lease hadden wat dus apart verkocht is en dat ze daarom het bod weer ingetrokken hebben.

    Van Mossel heeft inderdaad nog wel interesse in delen van Stern maar niet heel Stern.

    Zou ik als ik Stern was en grootaandeelhouder en opzoek naar een opvolger, wat allemaal actueel is toch eens gaan rekenen wat ik kan vangen voor de onderdelen die ik wel aan Van Mossel kan verkopen en wat ik kan vangen voor alle overige onderdelen bij andere partijen en er zo het maximale uit halen.

    Natuurlijk denk ik hier in mee als aandeelhouder.

    Ook leuk was de laatste opmerking dat Van Mossel denkt dat de autoverkopen de bodem dit jaar bereiken.
    Had een stille hoop dat D ieteren de tent zou gaan over nemen.
    Ze hebben nog steeds geen keuze gemaakt voor zo ver ik weet, waar ze die oorlogskas van meer dan een miljard aan uit gaan geven.
  4. ronald64 18 oktober 2019 19:54
    Artikel Telegraaf
    De Van Mossel Automotive Groep kon zich geen betere zeventigste verjaardag voorstellen als dit jaar. De Noord-Brabantse dealerholding van directeur-grootaandeelhouder en algemeen directeur Eric Berkhof en miljonair Ben Mandemakers, ook eigenaar van de gelijknamige keukengigant, als grootste autodealer van Nederland en is daarmee de Amsterdamse Stern Groep voorbijgestreefd en zelfs op nummer zestien binnengekomen in de lijst grootste dealerholdings van Europa.

    Ondanks die expansiedrift, de bruto-omzet van €2,5 miljard en aanbod van zo’n 25 verschillende automerken van Opel en Hyundai tot Mercedes en MG in de ruim 140 vestigingen, treedt Berkhof met Van Mossel zelden naar buiten. De organisatie opereert nog steeds als een familiebedrijf, terwijl het dat al jaren niet meer is. ,,Ik werk graag in de luwte”, zegt Berkhof lachend. ,,We hebben het bedrijf 31 jaar geleden overgenomen van de familie, maar ik spreek de familie van Van Mossel nog regelmatig en ze zijn erg trots op wat wij hier hebben neergezet.”

    Wat zijn in die zeventig jaar de belangrijkste periode geweest in de groei van Van Mossel?

    ,,Toen wij het bedrijf overnamen waren er 5200 dealerbedrijven in Nederland. Er heeft toen een enorme sanering plaatsgevonden en wij zijn goed uit die saneringstijd gekomen en hebben als bedrijf een complete reset doorgemaakt. De tweede belangrijke periode is de crisis van 2008/2009. Die zijn wij goed doorgekomen. We zagen een groei van de leaseportefeuille. We hebben zo verder kunnen bouwen aan de drie pijlers van het bedrijf: schadeherstel, dealeractiviteiten en lease.”

    U heeft Stern afgelost als grootste dealer en Stern is juist bezig het aantal dealervestigingen af te bouwen, maar jullie blijven op overnamepad.

    ,,Wij hebben de keuze gemaakt voor groei door autonome groei en acquisities. Schaalgrootte is heel belangrijk. Wij willen heel sterk aanwezig zijn, en zo dicht mogelijk bij onze klant.”

    Dus er volgen nog meer overnames?

    ,,Ja, maar in Nederland zijn we nagenoeg klaar. We zien nu groeimogelijkheden in Vlaamstalig België. Daar hebben we al twee dealergroepen gekocht (GMAN en Groep Bruyninx, red.) met in totaal 22 vestigingen en driehonderd werknemers. In België is nog veel meer ruimte om uit te breiden. De Belgische markt is namelijk groter. In Nederland hebben we 17 miljoen mensen en verkopen we 428.000 auto’s. In België gaat het om 530.000 auto’s onder 11 miljoen inwoners.”

    Waarom is juist de Vlaamstalige markt zo interessant?

    ,,Bij klanten in België is de emotie voor autobezit groter en kent men gunstigere fiscaliteiten, waardoor een zakelijke auto gebruikelijker is en de gemiddelde prijs per auto hoger. Dus er worden niet alleen meer auto’s verkocht. De auto’s zijn ook in prijs hoger.”

    U zegt dat Van Mossel in Nederland klaar is. Hier kunnen we geen acquisities meer verwachten?

    ,,Jawel, maar qua dealervestigingen voor personenauto’s zijn we nagenoeg klaar. Wij willen in Nederland uitbreiden met vrachtwagens. Dat is een hele nieuwe markt voor ons. Daar doen we nu nog niets in. Wij verwachten eind van dit jaar begin volgend jaar in deze markt een concrete stap te zetten.”

    Wat is de rol van Ben Mandemakers bij dit soort stappen van Van Mossel?

    ,,Ben is een heel goede vriend van mij en hij is mede-eigenaar. Hij bemoeit zicht niet met de core-business maar wel met de strategische stappen.”

    Veel dealers maken zich zorgen over de levensvatbaarheid door de komst van elektrisch rijden. Daarmee komt de werkplaats leeg te staan.

    ,,Die auto’s hebben inderdaad veel minder onderhoud nodig, ’maar onderhoud onder andere: banden, remblokken, aandrijvingen en schades blijft hetzelfde. Wij verwachten dat een elektrische auto 30% minder onderhoud nodig heeft. In 2030 is zo’n 30% tot 35% van de auto’s elektrisch. Het totaal aan onderhoud ligt dus tegen die tijd dus zo’n 10% lager. Dat verlies moeten we compenseren met groei elders, maar daar hebben we voldoende tijd voor.”

    U heeft zelfs een overnamebod op Stern gedaan. Stern wil graag af van zijn beursnotering, waarom is die acquisitie mislukt?

    Een beursnotering kan prima, maar dan heb je meer verplichtingen als beursgenoteerd bedrijf. Wij hebben volgens ons een goed bod gedaan, maar die is afgeslagen. Wij wilden Stern vooral kopen vanwege SternLease. Dat onderdeel heeft Stern in maart afzonderlijk verkocht aan ALD. Wij zijn nu dus ook niet meer geïnteresseerd in het gehele bedrijf maar wel in delen van het bedrijf.”

    Door de opkomst van lease, naast zakelijk nu ook private lease, kijken mensen vooral naar de maandelijkse kosten in plaats van het merk. Is lease een bedreiging voor de merkdealer?

    ,,Nee, helemaal niet. Zeker bij de premiummerken (duurdere segment auto’s, red.) zijn mensen echt nog wel merkenbewust en kiezen zij voor een merk. Bij het lagere en middensegment wordt misschien naar de maandelijkse kosten gekeken, maar wat geeft dat? Als mensen een nieuwe auto zijn ze na de eerste twee jaar als de servicegarantie is afgelopen, weg en gaan ze lopen. Met een leasecontract blijven ze jaren langer bij je. Dat is toch mooi? Dan bouw je als dealer echt een relatie op.”

    Opmerkelijk dat u zo positief bent. De autoverkopen al enige tijd en dan moet autodelen nog doorbreken.

    ,,Autodelen breekt misschien door in de vier grote steden, omdat het daar misschien lastig is om een auto voor de deur te hebben. Verder ben ik erg gereserveerd over autodelen. Je jas ligt in de auto en dan is er net iemand anders in de auto weg. Of je hebt een kind dat in een kinderzitje moet. Elke keer als je de auto bij je huis zet, moet je het kinderzitje uit de auto halen. Daar hebben mensen toch helemaal geen zin in. Ik geloof dat ook een volgende generatie gewoon een eigen auto wil hebben. Alle dealers verkopen dit jaar waarschijnlijk onder de 420.000 auto’s. Volgens mij hebben wij daarmee het dieptepunt bereikt.
  5. forum rang 6 jonas 21 oktober 2019 13:53

    Romeo e.a. mee eens. Was wat verbaast over dat interview met Van Mossel over een bod dat ze zouden hebben gedaan. Stern stelde: we hebben een bod maar mogen niet vermelden hoe hoog het was van Van Mossel.

    Ik denk dan: aan dat Van Mosselbod zat blijkbaar een luchtje aan, want we gewone aandeelhouders mochten blijkbaar niet weten hoe laag die was!
    Zou zeggen met zo een stelletje dubieuze graaiers van grootaandeelhouders, waarvan een aantal zoals die Mandemakers met de mentaliteit van Oom Dagobert in het kwadraat moet niet eens zaken mee gaan doen. Zo laag zo achterbaks!

    Natuurlijk heeft Stern bekeken of dat geheime laag bij de ondergrondse bod enigszins bij de som der onderdelen kwam of op maffianiveau lag. Gezien het niveau van de betrokken partij heeft Stern besloten zich niet te laten verkopen op niveau Mandemakers e.d.

    Hulde voor Stern! Niets geen verkoop aan de maffia of iets in die richting met geheime biedingen!!

    "Van Mossel heeft inderdaad nog wel interesse in delen van Stern maar niet heel Stern".

    Hier Romeo:

    "Zou ik als ik Stern was en grootaandeelhouder en opzoek naar een opvolger, wat allemaal actueel is toch eens gaan rekenen wat ik kan vangen voor de onderdelen die ik wel aan Van Mossel kan verkopen en wat ik kan vangen voor alle overige onderdelen bij andere partijen en er zo het maximale uit halen."

    Helemaal mee eens dus.

    Groet, Jonas
  6. [verwijderd] 21 oktober 2019 14:31
    Het probleem van het bod zat hem waarschijnlijk vooral in het feit dat het bod inclusief Lease was en Stern dus de verkoop daarvan had moeten stopzetten.

    Dit hebben ze niet gedaan, mogelijk ingegeven door de hoogte van het bod op Lease apart wat toch flink hoog was (ook al zie je dit niet in de koers van het aandeel terug).

    Stern heeft waarschijnlijk veel meer waarde gezien in wat ze nu nog hebben na verkoop van Lease dan Van Mossel welke ook aangeeft dat ze geen interesse hebben in heel Stern zoals het er nu staat maar in delen wel geïnteresseerd zijn.

    Alle delen los verkopen aan partijen die echt interesse hebben in die delen zou meer moeten kunnen opleveren dan alles samen verkopen aan een partij die zelf niet echt de waarde ziet van een deel van de aankoop.

    Gezien de intrinsieke waarde van wat er nu nog staat vs de koers denk ik ook dat Stern veel meer waard is dan wat de koers staat.

    Je moet alleen nog potentiële kopers overtuigen en een gezonde groei en cashflow van activiteiten is dan wat nodig is.
    Daar is Stern ook mee bezig met ingrepen in de organisatie, vestigingen, IT en personeel met een deel van de opbrengst van de verkoop van Lease.

    Stern heeft zelf aangegeven dat in H2 hier meer van te zien zal zijn in de resultaten.

    Ook heeft Stern nog een garantie uit staan met ALD tot mei 2021 en dat kopen partijen ook niet graag.

    Dus ik zie een gestage verbetering in 2020 en een overname in 2021.

  7. forum rang 6 jonas 21 oktober 2019 15:09

    Romeo ik heb er voor mijn doen nog flink wat (meer dan 10k waarde) en zie het precies zo. Het is nu een kwestie van geduld hebben. CEO Van der Kwast zijn belangen zijn dat ook en dan gaat hij toch nog wat door.

    Eerder dan die maffiabende van Van Mossel met geheimzinnig sinister Omerta gedoe is Stern in ieder geval omgeschakeld naar moderne tijden. Laat die van Mossel maar lekker veel verlies gaan maken met duizenden filialen met van die pafferige autoverkopers die je wel zgn even matsen enzo.

    Groet, Jonas

  8. Biobert 28 oktober 2019 16:24
    quote:

    Cosy schreef op 28 oktober 2019 15:47:

    Bericht vanochtend dat Stern een rechtszaak heeft verloren met een ontslagen directeur en een behoorlijk bedrag aan vergoeding moet betalen.
    Zoveel geld is dat toch niet, die 233K voor Stern. Ze hoeven geen 700K te betalen zoals de gewezen directeur eiste. Beide partijen gaan ook niet in hoger beroep, dus de kwestie is voorbij. Omhoog met dat aandeel, anders komt die Mossel weer langs.
  9. [verwijderd] 28 oktober 2019 16:40
    Het absolute bedrag is inderdaad niet zoveel maar het is wel reputatie schade en kan net weer genoeg zijn om iemand te doen verkopen en dan met zo een bericht staan de kopers ook niet in de rij dus moet alles op een lagere koers.

    Zit zelf ook wat op te rapen maar ben 2x slechts partial geraakt.

    We zien wel, als het weer lager gaat kopen we er nog wat bij, omdat PostNL weer mooi wat gestegen is hoef ik minder geld aan te houden om evt de exercise van geschreven puts op te vangen dus hebben we weer wat overtollig cash wat we ergens anders voor kunnen gebruiken.
  10. forum rang 6 effegenoeg 28 oktober 2019 17:07
    quote:

    R0ME0 schreef op 28 oktober 2019 16:40:

    Het absolute bedrag is inderdaad niet zoveel maar het is wel reputatie schade en kan net weer genoeg zijn om iemand te doen verkopen en dan met zo een bericht staan de kopers ook niet in de rij dus moet alles op een lagere koers.

    Zit zelf ook wat op te rapen maar ben 2x slechts partial geraakt.

    We zien wel, als het weer lager gaat kopen we er nog wat bij, omdat PostNL weer mooi wat gestegen is hoef ik minder geld aan te houden om evt de exercise van geschreven puts op te vangen dus hebben we weer wat overtollig cash wat we ergens anders voor kunnen gebruiken.
    Ik heb na vijf jaar besloten mijn positie te liquideren.
    Vindt het mooi geweest.
  11. ronald64 28 oktober 2019 18:13
    Misschien wil Keje wat aandelen kopen. Ziet er inderdaad niet fraai uit, maar een verhaal heeft altijd twee kanten.

    De beursgenoteerde autogigant Stern moet oud-directeur Arnoud Zuijdendorp 223.000 euro aan ontslagvergoedingen betalen. Volgens de rechter handelde Stern 'ernstig verwijtbaar' bij zijn ontslag.

    Met een omzet van 1,1 miljard euro en ruim 2100 werknemers is Stern een van de grootste autobedrijven van Nederland. Sinds 2000 is het bedrijf, dat onder meer een netwerk van Mercedes-dealers uitbaat, genoteerd aan de Amsterdamse effectenbeurs.

    Ontslagen
    Zuijdendorp was ruim twaalf jaar bij Stern in dienst, maar werd eind vorig jaar geschorst en later ontslagen. Het autoconcern wilde hem geen vergoeding meegeven, omdat de directeur zou hebben gesjoemeld met zijn autoregeling.

    In een serie rechtszaken bleek echter dat van gesjoemel geen sprake was. De afwijkende autoregeling bleek te bestaan, maar was destijds geaccordeerd door het bedrijf. Wel bleken er in de loop van vorig jaar diepgaande meningsverschillen en spanningen te zijn gerezen tussen Zuijdendorp en de bij Stern almachtige oprichter en bestuursvoorzitter Henk van der Kwast.

    Meningsverschillen
    Uit de rechtbankstukken blijkt dat de mannen het niet eens waren over de reorganisatie van de dealerbedrijven, het zogenoemde Fast Forward Programma.

    Zuijdendorp stelde daarnaast eveneens te zijn opgetreden als klokkenluider, omdat hij 'serieuze onregelmatigheden' aankaartte. Zo zou er een onderzoek lopen naar mogelijke fraude met EU-subsidies. De rechter achtte niet bewezen dat de directeur een klokkenluider-status had.

    De kantonrechter vindt wel dat Zuijdendorp recht heeft ontslagvergoedingen. In de eerste plaats moet Stern hem een transitievergoeding van bijna 94.000 euro betalen. Omdat het bedrijf bij zijn ontslag 'ernstig verwijtbaar' handelde, krijgt de ex-directeur daarnaast ook nog eens een billijke vergoeding van 130.000 euro.

    Geen goed werkgeverschap
    Dat Stern na de meningsverschillen meteen koos voor het ultieme middel van ontslag van een directeur die al ruim twaalf jaar in dienst was en goed functioneerde, zonder financiële compensatie, getuigt volgens de kantonrechter 'niet van goed werkgeverschap'.

    Ook de manier waarop het ontslag vorm kreeg, verdient volgens de rechter 'geen schoonheidsprijs'. Daarbij wordt gewezen op de reputatieschade die de man opliep doordat het bedrijf intern sprak van de verwijdering van een 'dwarse en ontwrichtende kracht' en de onterechte beschuldiging van gesjoemel.

    Geen hoger beroep
    Zuijdendorp bevestigt de uitspraken, en zegt dat hij niet in hoger beroep is gegaan om een hogere ontslagvergoeding te kunnen krijgen. Aanvankelijk eiste hij een transitievergoeding, een billijke vergoeding en achterstallige bonussen van samen bijna 700.000 euro. Verder wil de ex-directeur niet op de zaak ingaan.

    Advocaat Keje Molenaar van Stern wil evenmin inhoudelijk op de zaak ingaan. Wel laat hij weten dat ook het autoconcern niet tegen de uitspraak in hoger beroep is gegaan. "Mijn cliënt was tevreden met de uitspraak, en was er wel klaar mee."
  12. bambricks 28 oktober 2019 18:34
    quote:

    ronald64 schreef op 28 oktober 2019 18:13:

    Misschien wil Keje wat aandelen kopen. Ziet er inderdaad niet fraai uit, maar een verhaal heeft altijd twee kanten.

    De beursgenoteerde autogigant Stern moet oud-directeur Arnoud Zuijdendorp 223.000 euro aan ontslagvergoedingen betalen. Volgens de rechter handelde Stern 'ernstig verwijtbaar' bij zijn ontslag.

    Met een omzet van 1,1 miljard euro en ruim 2100 werknemers is Stern een van de grootste autobedrijven van Nederland. Sinds 2000 is het bedrijf, dat onder meer een netwerk van Mercedes-dealers uitbaat, genoteerd aan de Amsterdamse effectenbeurs.

    Ontslagen
    Zuijdendorp was ruim twaalf jaar bij Stern in dienst, maar werd eind vorig jaar geschorst en later ontslagen. Het autoconcern wilde hem geen vergoeding meegeven, omdat de directeur zou hebben gesjoemeld met zijn autoregeling.

    In een serie rechtszaken bleek echter dat van gesjoemel geen sprake was. De afwijkende autoregeling bleek te bestaan, maar was destijds geaccordeerd door het bedrijf. Wel bleken er in de loop van vorig jaar diepgaande meningsverschillen en spanningen te zijn gerezen tussen Zuijdendorp en de bij Stern almachtige oprichter en bestuursvoorzitter Henk van der Kwast.

    Meningsverschillen
    Uit de rechtbankstukken blijkt dat de mannen het niet eens waren over de reorganisatie van de dealerbedrijven, het zogenoemde Fast Forward Programma.

    Zuijdendorp stelde daarnaast eveneens te zijn opgetreden als klokkenluider, omdat hij 'serieuze onregelmatigheden' aankaartte. Zo zou er een onderzoek lopen naar mogelijke fraude met EU-subsidies. De rechter achtte niet bewezen dat de directeur een klokkenluider-status had.

    De kantonrechter vindt wel dat Zuijdendorp recht heeft ontslagvergoedingen. In de eerste plaats moet Stern hem een transitievergoeding van bijna 94.000 euro betalen. Omdat het bedrijf bij zijn ontslag 'ernstig verwijtbaar' handelde, krijgt de ex-directeur daarnaast ook nog eens een billijke vergoeding van 130.000 euro.

    Geen goed werkgeverschap
    Dat Stern na de meningsverschillen meteen koos voor het ultieme middel van ontslag van een directeur die al ruim twaalf jaar in dienst was en goed functioneerde, zonder financiële compensatie, getuigt volgens de kantonrechter 'niet van goed werkgeverschap'.

    Ook de manier waarop het ontslag vorm kreeg, verdient volgens de rechter 'geen schoonheidsprijs'. Daarbij wordt gewezen op de reputatieschade die de man opliep doordat het bedrijf intern sprak van de verwijdering van een 'dwarse en ontwrichtende kracht' en de onterechte beschuldiging van gesjoemel.

    Geen hoger beroep
    Zuijdendorp bevestigt de uitspraken, en zegt dat hij niet in hoger beroep is gegaan om een hogere ontslagvergoeding te kunnen krijgen. Aanvankelijk eiste hij een transitievergoeding, een billijke vergoeding en achterstallige bonussen van samen bijna 700.000 euro. Verder wil de ex-directeur niet op de zaak ingaan.

    Advocaat Keje Molenaar van Stern wil evenmin inhoudelijk op de zaak ingaan. Wel laat hij weten dat ook het autoconcern niet tegen de uitspraak in hoger beroep is gegaan. "Mijn cliënt was tevreden met de uitspraak, en was er wel klaar mee."
  13. bambricks 28 oktober 2019 20:14
    Als Stern zo verwijtbaar heeft gehandeld dan is de billijke vergoeding laag!! Waarom stel ik dit zo? Het bedrag van 224000 euro ( transitie vergoeding plus de billijke vergoeding) is ongeveer gelijk aan de kantonrechters formule met een factor 1. De persoon heeft er ruim 12 jaar gewerkt!

  14. forum rang 6 jonas 28 oktober 2019 21:36

    Die ontslagzaak weet ik het fijne niet van, maar goed die is nu afgehandeld voor 2 ton. Wat nu aan de hand is met die koers waarschuwde Van de Kwast CEO al voor toen hij het had over minder waarde van beursnotering.

    Heel dom om nu bij een dag beweging afscheid te gaan nemen vanwege een tijdelijk dipje. Het recept om nooit echt te verdienen op de beurs. Meegaan met de golven en sentiment zonder echt inhoudelijk te kijken. Met minder dan 6 mln aandelen hoeft Stern in feite maar na reorganisatie weinig winst te maken om veel hoger te scoren dan die lousy koers van nu.

    Dat is dan bij stand alone scenario. Bij overname moet de prijs natuurlijk dik boven de 20 zijn en anders niet doen.

    Groet, Jonas
440 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 22 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links