Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Smalle bandbreedte

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

244 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 juni 2011 20:43
    rosser, gewoon ff een boek erbij pakken over kansberekening en waarschijnlijkheidsberekening. jij benadert het alsof een kans en waarschijnlijkheid hetzelfde zijn. taaltechnisch mag dat misschien zo zijn; in de wiskunde zijn dit 2 verschillende zaken.

    na 6 dagen regen neemt de waarschijnlijkheid toe dat het op dag 7 droog zal zijn; de kans dat het wederom regent is net als bij de voorgaande dagen echter evengroot.
  2. [verwijderd] 8 juni 2011 20:45
    quote:

    CrashAap schreef op 8 juni 2011 20:43:

    rosser, gewoon ff een boek erbij pakken over kansberekening en waarschijnlijkheidsberekening. jij benadert het alsof een kans en waarschijnlijkheid hetzelfde zijn. taaltechnisch mag dat misschien zo zijn; in de wiskunde zijn dit 2 verschillende zaken.

    na 6 dagen regen neemt de waarschijnlijkheid toe dat het op dag 7 droog zal zijn; de kans dat het wederom regent is net als bij de voorgaande dagen echter evengroot.
    Tja het is al 3 maanden droog hoor zonder regen :-))))
  3. [verwijderd] 8 juni 2011 20:46
    De groei van de Amerikaanse economie vertraagt in vier van de 12 districten van de Federal Reserve, meldt de Amerikaanse centrale bank woensdag in het Beige Book.

    De Fed is in het rapport, dat is gebaseerd op de verklaringen van de twaalf regionale kantoren van de Fed, voorzichtiger dan in de afgelopen paar rapporten, vanwege de zwakke groei in het eerste kwartaal die zich heeft doorgezet in april en mei.

    Dinsdag stelde Fed-voorzitter Ben Bernanke al dat de groei onregelmatig en "frustrerend langzaam" verloopt.

    De vertraging vindt plaats in Philadelphia, New York, Atlanta en Chicago, aldus het rapport. Alleen in Dallas wordt een versnelling van de groei gesignaleerd.

    In veel regio's hebben consumenten minder te besteden door hogere prijzen voor voedsel en energie. Daarnaast is de landbouwsector zwaar getroffen door enkele dodelijke stormen.

    Het Beige Book is een rapport dat aan de hand van Amerikaanse regionale cijfers een overzicht geeft van de economische situatie in het land. Het verschijnt acht keer per jaar en wordt meestal zo'n twee weken voor een rentebesluit gepubliceerd. Deze publicatie is gebaseerd op data die tot 27 mei werden verzameld.

  4. [verwijderd] 8 juni 2011 20:50
    Amerikaans staatspapier kan snel de gevreesde rommelstatus bereiken, indien de VS tegen midden augustus effectief in wanbetaling gaan. Dat waarschuwt kredietbeoordelaar Fitch woensdag.

    Het idee van een kortstondig 'bankroet' of 'default', bij een wanbetaling, is recent in zwang bij een aantal Republikeinse politici. Voor hen is het een aanvaardbare prijs te betalen om het Witte Huis onder druk te zetten om de uitgaven terug te dringen. Maar bij zo'n 'technisch bankroet' zou Amerikaans staatspapier de rommelstatus bereiken. Daarna kan de rating van de VS wel weer omhoog gaan, maar naar alle waarschijnlijkheid niet tot de huidige 'AAA'-status.

    Indien de VS tegen twee augustus het toegelaten schuldplafond - op dit ogenblik 14.300 miljard dollar - niet verhogen, verlaagt het agentschap de vooruitzichten voor de VS naar 'creditwatch negative'. De VS zijn ongeveer het enige land met zo'n schuldplafond. Op dit moment woedt een hevig debat om het plafond of 'debt ceiling' te verhogen. 'Het is duidelijk dat de signalen uit Washington een bron van bezorgdheid zijn', zegt Fitch.

    Fitch is de eerste van de drie grote kredietbeoordelaars die de rommelstatus mogelijk acht voor de VS. Eerder waarschuwden Standard & Poor's en Moody's ook al voor de afnemende Amerikaanse kredietwaardigheid.

  5. [verwijderd] 8 juni 2011 20:50
    quote:

    CrashAap schreef op 8 juni 2011 20:43:

    rosser, gewoon ff een boek erbij pakken over kansberekening en waarschijnlijkheidsberekening. jij benadert het alsof een kans en waarschijnlijkheid hetzelfde zijn. taaltechnisch mag dat misschien zo zijn; in de wiskunde zijn dit 2 verschillende zaken.

    na 6 dagen regen neemt de waarschijnlijkheid toe dat het op dag 7 droog zal zijn; de kans dat het wederom regent is net als bij de voorgaande dagen echter evengroot.
    Onzin. Waarschijnlijkheidsberekening is opgebouwd uit kansberekening. Zie Wikipedia.

    Als het 6 dagen regent en de kans dat het regent op de 7e dag is evengroot als bij voorgaande dagen (onafhankelijke kans) dan neemt de waarschijnlijkheid dat het de 7e dag droog is NIET toe. Die waarschijnlijkheid is aan het einde van de 6e dag nog net zo groot als het op de 1e dag voor de 2e dag was.
  6. [verwijderd] 8 juni 2011 20:55
    quote:

    kolenboer schreef op 8 juni 2011 20:41:

    [...]

    Bovenstaande klopt niks van, nu denk je dat de beurs een casino is. Dat is het niet. Deze dalingen komen gewoon door einde QE2 en economische acheruitgang en naderende faillisement van het gehele westen. Iedereen wordt bang en verkoopt zijn aandelen.

    Verstandig besluit uiteraard om nu te verkopen. Over een jaar zijn 30% minder waard.

    De AEX kan gemakkelijk 10 keer aan een stuk dalen. Zeker met dit tempo.

    Ho ho, voorbeeld was alleen ter verduidelijking van het verschil tussen kans en waarschijnlijkheid. En als al eerder gezegd is het voorbeeld van de beurs niet gelijk aangezien het geen onafhankelijke kansen zijn. Maar daarom is het voorbeeld nog wel een geldige verduidelijking.
  7. [verwijderd] 8 juni 2011 20:58
    quote:

    jobnac schreef op 8 juni 2011 20:50:

    @mr aex: ik had ipv ik heb gedaan, ik had gedaan moeten schrijven. Hiermee had ik de winst behaald en vrijdag sloten we heel dichtbij de 340 dus toen was dat wel at the money of bedoel je dit niet?
    Ja, omdat je zei dat je het vandaag of gister had opgezet dacht ik, dat is raar. Maar als het hebt opgezet toen de ATM 340 was dan is het een prima constructie.
  8. [verwijderd] 8 juni 2011 20:58
    quote:

    Mr. AEX schreef op 8 juni 2011 20:53:

    [...]

    Waarschijnlijkheid heeft meer betrekking op een reeks, kans op een enkel voorval.

    "Je kunt hooguit stellen dat de waarschijnlijkheid toeneemt dat het nu eens een keertje geen 6 zal worden"

    Dit is de quote van CrashAap waar ik het niet mee eens ben, en waar jij van zegt dat hij gelijk heeft. Dit is een onafhankelijke kans op een enkel voorval, geen reeks.

    Dus leg mij maar uit waarom CrashAap gelijk heeft.
  9. [verwijderd] 8 juni 2011 21:01
    quote:

    Rosser schreef op 8 juni 2011 20:50:

    [...]

    Onzin. Waarschijnlijkheidsberekening is opgebouwd uit kansberekening. Zie Wikipedia.

    Als het 6 dagen regent en de kans dat het regent op de 7e dag is evengroot als bij voorgaande dagen (onafhankelijke kans) dan neemt de waarschijnlijkheid dat het de 7e dag droog is NIET toe. Die waarschijnlijkheid is aan het einde van de 6e dag nog net zo groot als het op de 1e dag voor de 2e dag was.
    Het is idd frappant dat menigeen hier het verschil niet weet tussen kans en waarschijnlijkheid.

    Welke van de heren weet hier dat optie theorie uitgaat van kansrekening om optie prijzen te bepalen. Dus volgens een optie handelaar is de markt wel degelijk statistisch te beschrijven, dit is de hele basis van optietheorie, dat de markt een "random walk" maakt. Anyway ik dwaal af.

    "kans en waarschijnlijkheid zijn verschillende dingen"
  10. [verwijderd] 8 juni 2011 21:04
    quote:

    Rosser schreef op 8 juni 2011 20:58:

    [...]

    "Je kunt hooguit stellen dat de waarschijnlijkheid toeneemt dat het nu eens een keertje geen 6 zal worden"

    Dit is de quote van CrashAap waar ik het niet mee eens ben, en waar jij van zegt dat hij gelijk heeft. Dit is een onafhankelijke kans op een enkel voorval, geen reeks.

    Dus leg mij maar uit waarom CrashAap gelijk heeft.
    Jij wil nu een beetje gaan mierenneuken om een woord. Het gaat erom dat je het verschil tussen de twee begrijpt. Jij zegt dat er geen verschil is tussen kans en waarschijnlijkheid, maar dat is er wel degelijk.

    edit: crashapp bedoelde waarschijnlijk ;-) iets als, het is onwaarschijnlijker dat een reeks van vijf zessen een reeks van zes zessen wordt dan een reeks van vijf zessen plus een ander getal. Dan nog kan je deze zin weer ontleden en zeggen dat het weer niet klopt, het gaat erom dat je ziet dat er een verschil is.
  11. [verwijderd] 8 juni 2011 21:08
    quote:

    Mr. AEX schreef op 8 juni 2011 21:04:

    [...]

    Jij wil nu een beetje gaan mierenneuken om een woord. Het gaat erom dat je het verschil tussen de twee begrijpt. Jij zegt dat er geen verschil is tussen kans en waarschijnlijkheid, maar dat is er wel degelijk.
    Ik wil niet mierenneuken. Ik geef aan CrashAap aan dat iets wat hij zegt niet waar is. Jij doet een duit in het zakje en zegt dat hij gelijk heeft. Leg dan maar uit waarom hij gelijk heeft.

    Is heel specifiek. Ik maak het niet ingewikkelder dan het is, dat doe jezelf. Hebben we eerder van je gezien geloof ik als je er niet meer uit komt.
  12. [verwijderd] 8 juni 2011 21:10
    quote:

    Rosser schreef op 8 juni 2011 21:08:

    [...]

    Ik wil niet mierenneuken. Ik geef aan CrashAap aan dat iets wat hij zegt niet waar is. Jij doet een duit in het zakje en zegt dat hij gelijk heeft. Leg dan maar uit waarom hij gelijk heeft.

    Is heel specifiek. Ik maak het niet ingewikkelder dan het is, dat doe jezelf. Hebben we eerder van je gezien geloof ik als je er niet meer uit komt.
    Maar de hamvraag blijft: begrijp jij het verschil nu?
244 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links