Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Philips verkoopt huishoudtak aan Chinese investeerder

Reacties

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. Brogembank 25 maart 2021 11:52
    "Philips verwacht na belastingen ongeveer 3 miljard euro over te houden zodra de overname is afgerond. Dat verwacht het bedrijf in het derde kwartaal."

    Ze verkopen de toko voor 3.7 miljard... Na belastingen pakweg 3 miljard. de aandeelhouders van Philips "betalen" dus zo'n 700 miljoen aan de Nederlandse Staat ? Ik begrijp dit niet? dit is geen omzet- en/of winstbelasting.
    Of wordt er bedoeld dat de investment banks zo'n 700 miljoen vangen voor hun dealmaking???
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 maart 2021 12:00
    quote:

    Brogembank schreef op 25 maart 2021 11:52:


    "Philips verwacht na belastingen ongeveer 3 miljard euro over te houden zodra de overname is afgerond. Dat verwacht het bedrijf in het derde kwartaal."

    Ze verkopen de toko voor 3.7 miljard... Na belastingen pakweg 3 miljard. de aandeelhouders van Philips "betalen" dus zo'n 700 miljoen aan de Nederlandse Staat ? Ik begrijp dit niet? dit is geen omzet- en/of winstbelasting.
    Of wordt er bedoeld dat de investment banks zo'n 700 miljoen vangen voor hun dealmaking???


    De boekwaarde is waarschijnlijk ca 2 miljard lager dan de verkoopprijs, dus moet er winstbelasting betaald worden.


    En ik vrees dat de meeste belasting niet in Nederland betaald hoeft te worden.
  3. forum rang 7 Rowi62 25 maart 2021 12:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 maart 2021 12:00:


    [...]

    De boekwaarde is waarschijnlijk ca 2 miljard lager dan de verkoopprijs, dus moet er winstbelasting betaald worden.


    En ik vrees dat de meeste belasting niet in Nederland betaald hoeft te worden.


    Uiteraard niet. Wat denk je dat 17 miljoen klanten omzetten vergeleken met de overige 3 miljard in Europa,Azie,Afrika en vooral de USofA...
  4. Aussie 26 maart 2021 12:25
    quote:

    Rowi62 schreef op 25 maart 2021 12:55:


    [...]

    Uiteraard niet. Wat denk je dat 17 miljoen klanten omzetten vergeleken met de overige 3 miljard in Europa,Azie,Afrika en vooral de USofA...

    tja, Ik koop toch liever mijn huishoudproducten van een oerhollands bedrijf dan een of andere kapot outgesourcede multinational.
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?