Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Onderzoek in VS naar problemen met wielophanging Tesla's

Onderzoek in VS naar problemen met wielophanging Tesla's

WASHINGTON (AFN/RTR) - De Amerikaanse verkeersveiligheidsdienst National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) is een onderzoek begonnen naar Tesla-auto's vanwege veiligheidsproblemen met de wielophanging aan de voorkant van de voertuigen. Daarbij worden ongeveer 115.000 auto's onderzocht.

Het gaat om auto's van het type Model S uit de bouwjaren 2015 tot en met 2017 en de Model X uit 2016 en 2017. De NHTSA ontving 43 klachten over problemen met draagarmen van de auto's. Door een defect kunnen draagarmen breken waardoor de wielen de binnenkant van de auto raken.

Volgens de NHTSA had Tesla in 2017 in een servicebericht gezegd dat bij sommige auto's de draagarmen mogelijk niet aan de eigen krachteisen voldoen, maar dat de bestuurder in het geval een defect wel controle houdt over de auto.

Eerder deze maand werd in Californië nog een rechtszaak aangespannen tegen Tesla over problemen met de wielophanging met de Model X en Model S.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Tesla

Gerelateerd

Reacties

32 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Pavlov44 27 november 2020 15:36
    Dat Tesla nooit substantieel winst gaat maken is inmiddels ook al oud nieuws. Het is tot nu toe all fun and games maar de echte problemen waar geen enkele van de grote autobouwers omheen kunnen gaan namelijk nog komen: massale terugroepacties. Het is niet voor niks dat autobouwers over de gehele linie eigenlijk niet zo heel winstgevend zijn - en dan heb ik het nog over bouwers van kwalitatief goede wagens. De batterijen in die Teslas zijn nog wel het minste van de zorgen, die zijn dan ook van Panasonic en zijn pas op als de auto al lang en breed uit elkaar geflikkerd is. De meeste kopers van deze plastic speelgoedkarretjes hebben al problemen binnen de eerste 10.000 kilometer en wordt garantie niet eens nagekomen. Zoals iemand het eens omschreef, een Tesla is net een Dacia qua afwerking en rijgeluid maar dan pakweg 4x zo snel kapot en 6x zo duur.

    Blijft ook nog eens mooi dat alle klanten die eenmaal een Tesla hebben gehad er keihard van wegrennen terwijl beleggers het aandeel maar blijven kopen. Aandeel is populairder dan de autos. Tesla is niet meer een bedrijf dat meelift op de waanzin van de almaar draaiende geldpersen, maar het is de aanjager van deze hele bullmarkt, de verwezenlijking ervan. Ik denk niet dat dit bedrijf failliet kan gaan bij de volgende bearmarkt - ik denk dat het failliet van dit bedrijf de black swan kan zijn die hoogstpersoonlijk de volgende bearmarkt zal kunnen veroorzaken. De gekte is dusdanig en het financiele risico inmiddels evengoed. Eerst zal Elon Musk nog wel de rijkste man ter wereld worden, de boel kan nog wel een factor 2 of 3 verder worden opgeblazen dan nu.
  2. forum rang 4 Red_ 27 november 2020 15:48
    ach ze zijn al 500 miljard waard toch ofzo? Grootste flutbedrijf ooit dat niet meer bestaan had, wanneer er niet van die trieste emissierechten doorverkocht konden worden.
    Kunnen we onze schijnheiligheid weer afkopen dat we zo goed voor het milieu zijn, want de uitstoot is 0.
    Tja laten we het niet over de grondstoffen, productie of massale vernietiging van bos bij Berlijn hebben...
  3. forum rang 4 geobeo 27 november 2020 16:13
    quote:

    Pavlov44 schreef op 27 november 2020 15:36:


    Dat Tesla nooit substantieel winst gaat maken is inmiddels ook al oud nieuws. Het is tot nu toe all fun and games maar de echte problemen waar geen enkele van de grote autobouwers omheen kunnen gaan namelijk nog komen: massale terugroepacties. Het is niet voor niks dat autobouwers over de gehele linie eigenlijk niet zo heel winstgevend zijn - en dan heb ik het nog over bouwers van kwalitatief goede wagens. De batterijen in die Teslas zijn nog wel het minste van de zorgen, die zijn dan ook van Panasonic en zijn pas op als de auto al lang en breed uit elkaar geflikkerd is. De meeste kopers van deze plastic speelgoedkarretjes hebben al problemen binnen de eerste 10.000 kilometer en wordt garantie niet eens nagekomen. Zoals iemand het eens omschreef, een Tesla is net een Dacia qua afwerking en rijgeluid maar dan pakweg 4x zo snel kapot en 6x zo duur.

    Blijft ook nog eens mooi dat alle klanten die eenmaal een Tesla hebben gehad er keihard van wegrennen terwijl beleggers het aandeel maar blijven kopen. Aandeel is populairder dan de autos. Tesla is niet meer een bedrijf dat meelift op de waanzin van de almaar draaiende geldpersen, maar het is de aanjager van deze hele bullmarkt, de verwezenlijking ervan. Ik denk niet dat dit bedrijf failliet kan gaan bij de volgende bearmarkt - ik denk dat het failliet van dit bedrijf de black swan kan zijn die hoogstpersoonlijk de volgende bearmarkt zal kunnen veroorzaken. De gekte is dusdanig en het financiele risico inmiddels evengoed. Eerst zal Elon Musk nog wel de rijkste man ter wereld worden, de boel kan nog wel een factor 2 of 3 verder worden opgeblazen dan nu.


    Ik heb nog nooit zoveel onzin gebral in 1 stuk gelezen.

    Tesla is het enige auto merk dat haar winst marge NIET haalt uit service (alle andere merken halen hun winst uitsluitend uit service na garantie).

    En niet winstgevend? Heb je wel eens van Amazon gehoord? Ook zo'n bedrijf dat niet winstgevend was voor meer dan 20 jaar. Alsof hoeveelheid winst op 1 meetmoment ook maar iets te maken heeft met toekomst perspectief.

    En net als Dacia? Nog nooit in een Tesla gezeten dus. Zoveel is wel duidelijk. En de klanten rennen weg? Welke klanten heb je het over dan? Het is een van de best verkopende automerken dit jaar. Waar heb je het in godsnaam over?

    Tesla afkraken is prima. Bijvoorbeeld omdat het aandeel belachelijk hoog staat, maar kom dan eens met goede argumenten.
  4. Boe! 27 november 2020 16:36
    En dan ook nog het dak.. top auto

    Tesla Inc. TSLA, 3.67% is recalling 870 cars in China because of a fault in the roofs that could cause a part to fall off, AFP reported Friday, citing China's market regulator. The latest recall affects Model X cars that were produced between March 16 and July 31 in 2016. Parts of the roof trim may have insufficient primer, which is used to improve adhesion, meaning it could fall off, the regulator said in a statement. "If the trim falls off the vehicle during driving, it will increase the risk of collision or injury for vehicles behind, especially motorcycles, posing a safety hazard," the statement said.
  5. Prince Polo 27 november 2020 17:12
    Zelfs bloomberg bevestigd de bubbel:
    www.bloomberg.com/opinion/articles/20...

    Voor mij ongelofelijk waarom dit aandeel maar blijft stijgen. Slecht nieuws bestaat niet meer. Straks Tesla in de S&P. Kan de hele S&P omlaag trekken bij een mogelijke bubbel crash. Wat zullen fonds managers zich al zorgen maken...
  6. forum rang 4 erjee-ff 27 november 2020 17:27
    quote:

    geobeo schreef op 27 november 2020 16:13:


    [...]

    En net als Dacia? Nog nooit in een Tesla gezeten dus. Zoveel is wel duidelijk. En de klanten rennen weg? Welke klanten heb je het over dan? Het is een van de best verkopende automerken dit jaar. Waar heb je het in godsnaam over?


    De keren dat ik in een Model S heb gereden heb ik me verbaasd over het povere niveau van afwerking, de matige kwaliteit van de stoelen, het krakende dashboard en het goedkope plastic. Dat doen de Duitsers gewoon beter.

    Diverse collega's met een Tesla zijn zonder uitzondering niet te spreken over afwerking en service (welke service? reserve onderdelen zijn er niet... ), maar wel over het schijtbedrag dat ze aan bijtelling kwijt zijn.

    Dat is ook de reden waarom het zo'n goed verkopend merk is... 90% lage bijtelling en 10% snobfactor.

  7. Pavlov44 27 november 2020 19:06
    quote:

    geobeo schreef op 27 november 2020 16:13:


    [...]
    maar kom dan eens met goede argumenten.


    U mag vinden wat u wilt maar als u een believer bent wordt het lastig.

    Ik zou kunnen zeggen dat Tesla uberhaupt helemaal geen winstmarge heeft want winst wordt er niet gemaakt. Of dat als er een winstmarge komt dan komt die voornamelijk uit het NIET nakomen van service/garantie. Of dat de "winst" op het verkopen van nieuwe autos die u nu claimt gewoon het gevolg is van ontwetendheid van klanten - niemand die nog een tweede keer de hoofdprijs voor zo'n lelijke zeepkist gaat betalen.

    Winst op 1 moment maakt niet uit maar PE wel. In de jaren die u noemt was Amazon niet winstgevend maar het aandeel was ook niks waard. Schril control met Tesla dus.

    Ik heb het ongenoegen gehad om in een Tesla te rijden, de electriek is natuurlijk geweldig maar dat is niet uniek. Wat wel uniek is is dat werkelijk alles eraan rammelt, letterlijk. Ik denk echter dat u nog nooit in een Dacia gezeten. Dan had u geweten dat die autos qua afwerking en rijeigenschappen beter zijn dan Tesla. Precies wat u zegt, heel veel mensen kopen nog steeds een gesubsidieerde Tesla, want dat betreft gaat het prima zou je zeggen. Alleen slaat iedereen zich voor z'n kop en koopt 80% nooit een tweede model meer.

    Al dit is relevant voor de aandelenkoers want zodra de subsidies stoppen en de mensen zich realiseren wat voor wanproducten dit zijn houdt de muziek op en hebben we een crash van ongekende proporties, die zich inmiddels systematische gevolgen kan hebben. Uw kritiek dat ik niet motiveer is niet terecht.
  8. Knarf 27 november 2020 20:16
    Feit: Tesla wordt qua verkopen ingehaald door andere partijen zoals VW, Renault, Kia. Feit: Tesla kwaliteit is inderdaad matig, lees het artikel in het FD van vorige week. Feit: K/W verhouding torenhoog. Twijfelachtig : of ingeprijsde winsten in toekomst worden gehaald. Feit: op de Chinese afzetmarkt is de concurrentie moordend.
    Feit: Tesla adepten zijn nog steeds lyrisch over de grootste zeepbel (meer dan world online) sinds jaren. Feit : Tesla komt in S&P 500 dus koers zal nog even stijgen vanwege de mandjes die gevuld moeten worden.
    Geen aandeel waar ik rustig van zou slapen als ik ze in portefeuille zou hebben.
    De grote vraag is natuurlijk hoe straks q4 cijfers worden ontvangen als blijkt dat ze tegenvallen.
  9. forum rang 5 ramp 2017 27 november 2020 20:31
    quote:

    geobeo schreef op 27 november 2020 16:13:


    [...]

    Ik heb nog nooit zoveel onzin gebral in 1 stuk gelezen.

    Tesla is het enige auto merk dat haar winst marge NIET haalt uit service (alle andere merken halen hun winst uitsluitend uit service na garantie).

    En niet winstgevend? Heb je wel eens van Amazon gehoord? Ook zo'n bedrijf dat niet winstgevend was voor meer dan 20 jaar. Alsof hoeveelheid winst op 1 meetmoment ook maar iets te maken heeft met toekomst perspectief.

    En net als Dacia? Nog nooit in een Tesla gezeten dus. Zoveel is wel duidelijk. En de klanten rennen weg? Welke klanten heb je het over dan? Het is een van de best verkopende automerken dit jaar. Waar heb je het in godsnaam over?

    Tesla afkraken is prima. Bijvoorbeeld omdat het aandeel belachelijk hoog staat, maar kom dan eens met goede argumenten.


    Dacia afkraken dat mag well nou met een dacia heb je veel auto voor weinig inverhouding .. je krijgt waar voor je geld en de wiel ophanging houd het ook gewoon 100.000 kilometer of meer uit .. Zelfs op de Belgische wegen ...
32 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Tesla

730,170 20 sep
-29,320 -3,86%

Dagelijkse nieuwsbrief

Ja, ik wil elke dag de laatste kooptips en analyses van verschillende aandelen ontvangen.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links