Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Kabinet wil KLM helpen met 2 tot 4 miljard coronasteun

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

60 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 april 2020 07:46
    quote:

    Erny schreef op 24 april 2020 21:50:

    Gelukkig, dan hoeven de piloten niet ontslagen te worden. Die salarissen van tussen de 3-4 ton netto worden nu door netjes door u betaald.
    Als die piloten ieder jaar gewoon meer dan 100.000 naar de fiscus hoor je niemand.......maar als er via NOW 5.000 euro netto per maand aan de piloten wordt betaald zijn de rapen gaar.
    De piloten hebben met een paar maanden belasting betalen in 2019 al lang hun steun in salaris voor een heel jaar betaald.

    Bijzonde dat de linkse groep in Nederland zo slecht kan rekenen zolang ze geld ontvangen. Maar zodra ze het idee hebben dat ze iets moeten betalen.....
  2. forum rang 7 leek2018 26 april 2020 08:11
    quote:

    Kattuk schreef op 25 april 2020 17:46:

    [...]

    De steun is zeker niet zinloos. Is van vitaal economisch belang voor ons land. De burgerluchtvaart zal de komende jaren wel veranderen.

    Het was van vitaal belang. Het is niet verstandig om daar zonder meer van uit te gaan wat de toekomst betreft. Er wordt nu geld uitgetrokken voor salarissen en behoud van materiaal, die de komende jaren niet productief zullen zijn.
  3. forum rang 9 objectief 26 april 2020 09:39
    quote:

    Mcdj schreef op 26 april 2020 07:46:

    [...]

    Bijzonde dat de linkse groep in Nederland zo slecht kan rekenen zolang ze geld ontvangen. Maar zodra ze het idee hebben dat ze iets moeten betalen.....
    Aan subsidies worden en moeten altijd eisen gesteld worden; daarvoor verdienen de linkse politici alle respect. Er lopen al genoeg hypocriete ondernemers rond, die de winst opzij gezet hebben en nu hulp vragen voor hun b.v.'s met te weinig reserves.

    De huidige subsidie zou gekoppeld moeten aan de eis, dat de KLM zichzelf moet bedruipen. Dat betekent veel hogere tarieven en afschaffing korte vluchten zodat
    ze reserves kunnen opbouwen. De tickets moeten minstens 2x zo duur worden.
  4. forum rang 4 alexnr75 26 april 2020 09:51
    @objectief,

    Jij noemt het subsidie. Het alternatief is om het personeel te ontslaan en/of het bedrijf failliet te laten gaan. De overheid heeft er belang bij om "de melkkoe" tijdelijk eten te geven, waardoor zij later weer kan gaan melken.

    Daarnaast is het toch zo dat deze situatie, zoals Rutten aangeeft, komt door "het virus". Je kan het bedrijfsleven niets verwijten. Daarnaast hebben de overheden d.m.v. hun ingrijpen delen van de economie stilgezet. Zij moeten hiervoor hun verantwoordelijkheid nemen.
  5. [verwijderd] 26 april 2020 09:56
    Een andere optie is het failliet laten gaan van de hele toko.
    Dat scheelt de overheid aleen al 250 miljoen euro per jaar aan inkomstenbelasting van de piloten. Laat staan als je de inkomsten uit allerlei belastingen van het hele bedrijf en achterliggende sectoren moet missen. Ga je snel richting 1 miljard aan inkomsten dat je mist. Die 2 tot 4 miljard hebben ze zo terug en lenen ze nog eens gratis ook....
    Jaa dan krijg je ook nog 150.000 WW uitkeringen. Dus die steun is voor eigen bestwil.
  6. geobeo 26 april 2020 11:46
    quote:

    Beursgoeroe1968 schreef op 26 april 2020 11:21:

    Dan moeten we geen 1 bedrijf helpen..
    Bedrijven krijgen ook €4K maal hoeveel aanvragen..
    100000.. kom je toch ook die richting op.
    Ook was klm goed bezig 2 maanden geleden, nu door deze crisis waar ze niks aan kunnen doen, zeggen we geen steun.. lekker laten klappen..
    Als je denkt dat de KLM voor de Nederlandse maatschappij even productief is als 100.000 MKB'ers dan ben je echt een totale idioot. Sorry hoor...
  7. Beursgoeroe1968 26 april 2020 12:50
    quote:

    geobeo schreef op 26 april 2020 11:46:

    [...]

    Als je denkt dat de KLM voor de Nederlandse maatschappij even productief is als 100.000 MKB'ers dan ben je echt een totale idioot. Sorry hoor...
    jij bent een sukkel als je alleen denkt dat het om klm gaat.. alle mensen die erom werken, internationale bedrijven..
    Nou snap het niveau hier
  8. taurus86 26 april 2020 16:09
    quote:

    geobeo schreef op 25 april 2020 20:28:

    [...]

    Als feiten er toe deden in deze wereld was KLM binnen een paar weken failliet.

    U zwetst dus.
    U kent de regels van de logica, maar trekt de verkeerde conclusies.
    Ik ben met u volkomen eens, dat KLM de V&D van dit moment is. Leer ze een les. En als u een uitgebreid artikel wilt lezen, hoe zwak KLM ervoor staat dan heeft De Groene een prima en uitgebreide uiteenzetting.

    Alleen de feiten tellen. De rest is hoop en glorie.
  9. [verwijderd] 26 april 2020 16:23
    Vanaf komende week berichten over bestemmingen die weer in operatie komen, wie krijgt de primeur? Munchen(2x daags), Stockholm(3x daags), Peking(3x per week)...50% bezetting en veel duurdere ticketprijzen.

    Daar komt dus ook een stukje politiek bij kijken, het moet van twee kanten komen, twee landen die positief willen scoren.

    Na 8 maanden op 40% van oude nivo, na 1,5 jaar weer op 100% nivo.

    SPL heeft ik meen 180 bestemmingen samen met de code-sharing partners, in ieder geval weer vliegen!
  10. forum rang 4 optietrader 26 april 2020 17:09
    De feiten zijn dat we te maken hebben met een crisis. De feiten zijn dat door die crisis veel werkenden nu verplicht thuis zitten. De feiten zijn dat veel bedrijven en zelfstandigen door deze crisis hun hoofd amper nog boven het maaiveld kunnen houden. De feiten zijn dat wij gelukkig een regering hebben, die opkomt voor zijn onderdanen, bedrijven en medewerkers.
    Tel al die feiten bij elkaar, dat is het niet meer dan logisch dat er financiële steun is gekomen. Die steun wordt verdeeld, en ja, toevallig zit de klm ook in de hoek waar de klappen vallen. Dus ja, gelukkig krijgt de klm net als de bakker, de slager of de kapper ook een financiële injectie.
    Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat kan betekenen dat je als consument niet verder kijkt dan je verstand reikt, maar het kan ook zo zijn dat je je eigen belang als belegger zwaarder laat wegen dan het algemene belang.
    Maar een feit is wel, dat ik vind, dat niet ieder bedrijf dezelfde vorm van ondersteuning moet krijgen, er moet en kan een tegenprestatie verlangd worden, inleveren van bonussen, tijdelijk even minder salaris, een aandelen emissie, noem maar op. Een land als Spanje, Griekenland of Italië kan wel om een gratis geldbedrag vragen maar dan mag je toch wel eerst eisen dat hun begroting op orde is? Je kunt dus wél steun aan klm bieden, maar bijvoorbeeld niet aan bijv. Booking.com (die al jaren de winsten via buitenlandse wegen uit Nederland weg sluist) daar moet dus wel eerst goed naar worden gekeken.
  11. [verwijderd] 27 april 2020 07:54
    quote:

    its all in the game schreef op 26 april 2020 17:09:

    De feiten zijn dat we te maken hebben met een crisis. De feiten zijn dat door die crisis veel werkenden nu verplicht thuis zitten. De feiten zijn dat veel bedrijven en zelfstandigen door deze crisis hun hoofd amper nog boven het maaiveld kunnen houden. De feiten zijn dat wij gelukkig een regering hebben, die opkomt voor zijn onderdanen, bedrijven en medewerkers.
    Tel al die feiten bij elkaar, dat is het niet meer dan logisch dat er financiële steun is gekomen. Die steun wordt verdeeld, en ja, toevallig zit de klm ook in de hoek waar de klappen vallen. Dus ja, gelukkig krijgt de klm net als de bakker, de slager of de kapper ook een financiële injectie.
    Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat kan betekenen dat je als consument niet verder kijkt dan je verstand reikt, maar het kan ook zo zijn dat je je eigen belang als belegger zwaarder laat wegen dan het algemene belang.
    Maar een feit is wel, dat ik vind, dat niet ieder bedrijf dezelfde vorm van ondersteuning moet krijgen, er moet en kan een tegenprestatie verlangd worden, inleveren van bonussen, tijdelijk even minder salaris, een aandelen emissie, noem maar op. Een land als Spanje, Griekenland of Italië kan wel om een gratis geldbedrag vragen maar dan mag je toch wel eerst eisen dat hun begroting op orde is? Je kunt dus wél steun aan klm bieden, maar bijvoorbeeld niet aan bijv. Booking.com (die al jaren de winsten via buitenlandse wegen uit Nederland weg sluist) daar moet dus wel eerst goed naar worden gekeken.
    Beste post in dit topic
  12. LG$ 2020 27 april 2020 16:11
    quote:

    its all in the game schreef op 26 april 2020 17:09:

    De feiten zijn dat we te maken hebben met een crisis. De feiten zijn dat door die crisis veel werkenden nu verplicht thuis zitten. De feiten zijn dat veel bedrijven en zelfstandigen door deze crisis hun hoofd amper nog boven het maaiveld kunnen houden. De feiten zijn dat wij gelukkig een regering hebben, die opkomt voor zijn onderdanen, bedrijven en medewerkers.
    Tel al die feiten bij elkaar, dat is het niet meer dan logisch dat er financiële steun is gekomen. Die steun wordt verdeeld, en ja, toevallig zit de klm ook in de hoek waar de klappen vallen. Dus ja, gelukkig krijgt de klm net als de bakker, de slager of de kapper ook een financiële injectie.
    Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat kan betekenen dat je als consument niet verder kijkt dan je verstand reikt, maar het kan ook zo zijn dat je je eigen belang als belegger zwaarder laat wegen dan het algemene belang.
    Maar een feit is wel, dat ik vind, dat niet ieder bedrijf dezelfde vorm van ondersteuning moet krijgen, er moet en kan een tegenprestatie verlangd worden, inleveren van bonussen, tijdelijk even minder salaris, een aandelen emissie, noem maar op. Een land als Spanje, Griekenland of Italië kan wel om een gratis geldbedrag vragen maar dan mag je toch wel eerst eisen dat hun begroting op orde is? Je kunt dus wél steun aan klm bieden, maar bijvoorbeeld niet aan bijv. Booking.com (die al jaren de winsten via buitenlandse wegen uit Nederland weg sluist) daar moet dus wel eerst goed naar worden gekeken.
    Algemene belang is een gezonde vliegmaatschappij met uitgebreid netwerk. Gezond gaat de KLM helaas niet worden zo met (vrijwel) onvoorwaardelijke belastingsteun. Piloten zijn nog 3-5x duurder dan andere maatschappijen, dik betaalde management toplaag. Eeuwig zonde dat ze deze crises niet gebruiken voor iets wat ze al jaren vergeefs nastreven.
60 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,432 12 apr
-0,440 -4,46%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links