Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Sligro 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
18 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Erny
0
Een goed 2019 voor alle Sligro aandeelhouders. Vandaag dus afgestraft op omzetgroei alsof het een winstwaarschuwing betreft.
voda
0
Beursblik: omzet Sligro wat lager dan verwacht

(ABM FN-Dow Jones) De autonome omzet van Sligro over het vierde kwartaal was wat lager dan verwacht. Dat stelt analist Giel-Jan Triest van ING in reactie op de woensdag gepubliceerde omzetcijfers van het Brabantse bedrijf.

ING was uitgegaan van een autonome omzetstijging van 2,5 procent, maar de omzet van Sligro kwam op jaarbasis echter uit op 1,0 procent. “Zelfs exclusief de impact van IFRS15 ter waarde van 6 miljoen euro was de autonome omzetstijging lager dan onze raming. Zonder dat effect kwam de omzetstijging uit op 1,8 procent”, aldus de analist.

“Bij de halfjaarcijfers ging Sligro uit van een REBIT en een aangepaste nettowinst van respectievelijk 83 miljoen euro en 55 miljoen euro [...]. Gezien de druk op de logistieke kosten denken we nu dat deze outlook zal uitkomen aan de bovenkant van de verwachtingen”, zo stelt Triest.

ING heeft een Houden advies voor het aandeel, met een koersdoel van 38 euro.

Het aandeel Sligro verloor woensdagochtend 1,1 procent op 34,40 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Snel duidelijkheid over Sligro Antwerpen'

Gepubliceerd op 8 jan 2019 om 10:36 | Views: 1.828

Sligro 16:24
33,75 -0,10 (-0,30%)

AMSTERDAM (AFN) - Er komt snel duidelijkheid over de vergunningsproblemen van de Sligro in Antwerpen. Dat schrijven analisten van KBC Securities naar aanleiding van een artikel in De Standaard. De tegenwind met vergunningen betreft weliswaar een winkel, maar kan volgens de marktvorsers gevolgen hebben voor de geplande uitbreiding van Sligro in België.

De vergunning voor de vestiging in Antwerpen werd enkele dagen voor de opening weer ingetrokken na protest van buurtbewoners en bedrijven uit de buurt. Een advies van de stedenbouwkundig ambtenaar in verband met een nieuwe vergunningsaanvraag is negatief.

De analisten van KBC verwachten dat Sligro er alles aan zal doen om de vestiging open te houden. Ze menen dat hoe sneller er een oplossing wordt gevonden voor het probleem, des te beter dat is voor Sligro.

KBC heeft een hold-advies voor Sligro met een koersdoel van 42 euro. Het aandeel Sligro stond rond 10.20 uur 0,4 procent hoger op 34,00 euro.
woutjuhh
0
benieuwd naar de cijfers vanavond.. kijken of Rob nog wat uit de hoge hoed kan toveren!
Nog "een miljoentje of 2" over van de transitie EMTE die ze zo kunnen toevoegen aan de nettowinst.

Dat was vorig jaar met de heinekendeal ook het geval. we hebben nog "een miljoentje" gevonden die we toe kunnen voegen aan het resultaat :)
voda
0
Sligro voert winst op door verkoop Emté

Gepubliceerd op 24 jan 2019 om 08:04 | Views: 224

Sligro 23 jan
33,50 0,00 (0,00%)

VEGHEL (AFN) - Groothandelsbedrijf Sligro heeft de winst afgelopen jaar ruim verdrievoudigd. Dat kwam echter onder meer door de verkoop van de supermarkttak aan branchegenoten Jumbo en Coop. Het aangepaste bedrijfsresultaat van de voort te zetten activiteiten kwam uit op hetzelfde niveau als vorig jaar.

De nettowinst kwam uit op 276 miljoen euro. Dat was in 2017 nog 81 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat bedroeg 53 miljoen euro. Zonder eenmalige lasten vanwege de verkoop van de Emté-supermarkten en aanpassingen in de eigen organisatie komt dat uit op 82 miljoen euro. Een jaar eerder was het bedrijfsresultaat 91 miljoen euro, maar toen was een eenmalige bate van 9 miljoen euro meegeteld.

De groothandelaar voerde zijn marktaandeel in Nederland en België verder op. In de thuismarkt nam dat aandeel met 9 procent toe. In België groeide het marktaandeel zelfs met 14 procent. Sligro wil de komende jaren verder groeien in België en gaat dat proces versnellen.

Kernactiviteiten

Sligro maakte eerder al bekend dat de omzet afgelopen jaar met 9,6 procent groeide tot ruim 2,3 miljard euro. De autonome groei werd beïnvloed door een aantal technische posten. Hiervoor gecorrigeerd kwam de 'overige autonome groei' uit op 3,1 procent.

Dit jaar wil Sligro zich na alle afleidingen van afgelopen jaar weer volledig op de kernactiviteiten richten. De marktomstandigheden blijven volgens het bedrijf gunstig. Wel dreigen kosten voor onder meer transport, energie en lonen flink hoger te worden, maar Sligro verwacht die stijgingen op te kunnen vangen door efficiënter te werken. Concrete financiële verwachtingen werden niet verstrekt.
voda
0
Focus Sligro in 2019 gericht op Heineken

(ABM FN-Dow Jones) Sligro Food Group gaat zich het komende jaar verder richten op de strategische samenwerking met bierbrouwer Heineken. Er komt veel minder nadruk op acquisities, al blijven de internationale ambities van het voedingsbedrijf wel overeind staan. Dat zei CEO Koen Slippens van het voedingsbedrijf in Amsterdam in een toelichting op de jaarcijfers van Sligro.

Sligro en Heineken kwamen in 2017 een samenwerkingsovereenkomst overeen. In deze samenwerking voert Sligro de logistieke activiteiten van Heineken voor de Nederlandse horeca uit. Dit betekent dat Sligro de verwerking, opslag en levering van bier- en ciderbestellingen door de horeca voor Heineken uitvoert.

Volgens Slippens is het ”de grootste deal uit het bestaan van Sligro”. Het is volgens hem ook “een heel goede deal”, onder meer omdat het bedrijf zo toegang heeft gekregen tot het grote netwerk van de bierbrouwer.

De samenwerking had rond Koningsdag wel een wat moeizame start, zo geeft Sligro zelf toe. Honderden kroegen in Amsterdam kregen bier te laat of helemaal niet geleverd. Dat had te maken met een kapotte sprinklerinstallatie bij Sligro en met extreme drukte in de hoofdstad door het warme weer. Het tumult haalde ook de pagina’s van De Telegraaf. “We hadden op dat moment nog geen gevoel bij de seizoensgevoeligheid van bier. Dat is verbeterd. We hebben het afgelopen zomer ook heel druk gehad, omdat de zomer heel warm was. Na de moeizame start rond Koningsdag is de logistieke performance nu stabiel en op een hoog niveau. Ook Heineken is content met hoe het nu gaat”, stelt Slippens.

In het eerste kwartaal van 2018 is de aansturing van de Heineken-distributiecentra overgezet op het IT-systeem van Sligro. “Daarna zijn we volle bak gegaan met het behoud van de Heineken-klanten. We hebben die klanten heel goed uitgelegd wat we aan het doen zijn. Daar zijn we heel druk mee geweest en dat hebben we volgens mij heel goed gedaan”, zegt Slippens. Het komend jaar komt het accent van Sligro te liggen op het “beheerst overnemen” van de operatie op dertien voormalige Heineken-locaties.

Klanten krijgen nu nog facturen van Heineken, maar volgens Slippens gaat dit ook veranderen. “Ze gaan nu facturen ontvangen vanuit onze organisatie. Dat gaan we het komende jaar realiseren. Daar hebben we een aantal IT-toepassingen voor nodig. Na de zomer gaat dit systeem in gebruik worden genomen”, aldus Slippens.

Volgens de CEO heeft Sligro internationale ambities, maar worden de acquisities nu op een laag pitje gezet. Het bedrijf is nu actief in Nederland en in toenemende mate in België. De organisatiestructuur van Sligro is aangepast om de internationale ambities te realiseren. Slippens wilde niet ingaan op de vraag of de formule van het bedrijf mogelijk ook in een ander land wordt uitgerold. "Daar willen we nog niet over nadenken", aldus Slippens.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursblik: cijfers Sligro niet verrassend

(ABM FN-Dow Jones) De jaarcijfers van Sligro Food Group waren niet verrassend. Dat stelt analist Giel-Jan Triest van ING donderdag.

De nettowinst van het voedingsbedrijf ging vorig jaar omhoog naar een record van 276 miljoen euro, dankzij de verkoop van de Emté-supermarkten aan Jumbo en Coop. De REBIT kwam uit op 82 miljoen euro, in lijn met de verwachting van ING.

De onderneming onthoudt zich van een vooruitblik op 2019, maar stelt wel dat de "economische omstandigheden dit jaar gunstig blijven, waardoor de omzet omhoog gaat", aldus de analist.

Het efficiency- en integratieprogramma compenseert volgens de marktvorser de kostenstijgingen van Sligro.

ING heeft een Houden advies voor het aandeel, met een koersdoel van 38,00 euro.

Het aandeel Sligro noteerde donderdag 2,5 procent hoger op 34,35 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Update: Sligro boekt recordwinst over 2018

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Sligro Food Group
34,50 1,00 2,99 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Sligro Food Group heeft over 2018 op jaarbasis een recordwinst geboekt. Dit bleek donderdag voorbeurs uit de jaarcijfers van het groothandels- en supermarktconcern uit Veghel.

Sligro maakte op 2 januari al bekend dat de totale omzet vorig jaar met bijna 10 procent is gestegen naar 2.346 miljoen euro. Zonder de bijdragen van overnames nam de omzet afgelopen jaar autonoom met 1,0 procent toe.

De nettowinst bedroeg over 2018 276 miljoen euro, tegenover 81 miljoen euro in 2017, met name te danken aan de verkoop van de Emté-supermarkten aan Jumbo en Coop. “De marktomstandigheden waren gunstig en blijven dat naar verwachting ook komend jaar”, stelde CEO Koen Slippens van Sligro.

Het bedrijfsresultaat (EBITDA) uit voortgezette activiteiten daalde evenwel met 20,9 procent van 144 miljoen naar 114 miljoen euro, terwijl de EBIT met 42,3 procent daalde naar 53 miljoen euro.

Slippens betitelde 2018 als “een pittig jaar”, zo zei hij tegen ABM Financial News. “Het werd gekenmerkt door relatief veel buitengewone en eenmalige baten en lasten. Het was niet eenvoudig, maar ik vind dat we er goed zijn uitgekomen. We hebben afgelopen jaar ook te maken gehad met een reorganisatie op het hoofdkantoor van Sligro in Veghel, waarbij 200 banen zijn vervallen. Dat was geen eenvoudige stap.”

Het jaarthema van 2018 voor Sligro was ‘Focus’. “Dat betekende zeker niet dat we ons wilden beperken in het aantal zaken die we gingen oppakken. Focus betekent dat alles dat we aanpakken gericht is op het waarmaken van onze ambitie om een toonaangevende Internationale Foodservicespeler te worden”, stelde Slippens.

“Met de verkoop en carve out van EMTÉ, het succesvolle eerste jaar van de samenwerking met Heineken, de opzet van ons nieuwe organisatie- en aansturingsmodel, de integratie en expansie van onze activiteiten in België en alle voorbereidingen op ons nieuwe internationale ERP landschap, is er ongelofelijk hard gewerkt en hebben we de grenzen van wat we als organisatie aan konden opgezocht”, zei Slippens.

2019 wordt volgens de CEO het jaar, waarin alle aandacht waar zal uitgaan naar de operationele gang van zaken. “Onze thema voor dit jaar is ‘back to business’. Er zal onder meer veel aandacht zijn voor de fysieke integratie van de activiteiten van Heineken. In het afgelopen jaar hebben we succesvol de klanten van Heineken kunnen behouden. Ook zal onze aandacht gericht zijn op onze IT-systemen, het nieuwe internationale ERP landschap.”

De dividenduitkering over 2018 bedraagt 1,40 euro per aandeel, gelijk aan 2017.

Outlook

Sligro gaf als gebruikelijk geen concrete outlook voor het nieuwe boekjaar af. Wel meent de onderneming dat “ondanks de dalende lijn in het consumentenvertrouwen van de laatste maanden van 2018 er in 2019 nog sprake zal zijn van een relatief gunstig economisch klimaat en groei in haar afzetmarkten".

“We geven nooit winstverwachtingen voor het komende jaar af. Vorig jaar hebben we hierbij een uitzondering gemaakt, maar we willen ons normaal richten op de publicatie van de kwartaalcijfers”, aldus Slippens.

Het aandeel Sligro Food Group sloot woensdag 0,3 procent hoger op 33,50 euro.

Update: om meer commentaar CEO Koen Slippens toe te voegen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Advies Sligro omhoog bij KBC

Gepubliceerd op 31 jan 2019 om 08:55 | Views: 1.051

KBC Groep 16:47
59,06 -0,92 (-1,53%)

Sligro 16:28
32,95 -0,20 (-0,60%)

AMSTERDAM (AFN ) - Het advies voor het aandeel Sligro is door analisten van KBC Securities opgevoerd naar accumulate, van hold. De marktkenners verlaagden in een rapport het koersdoel op het aandeel. Dat staat nu op 37,50 euro, waar eerder een richtprijs van 42 euro werd gehanteerd.

Volgens KBC is Sligro, na het afstoten van EMTÉ, een beter te lezen onderneming. Ze hebben hun modellen bijgesteld en wijzen er onder meer op dat in de aandelenkoers momenteel niet de waarde van de Heineken-deal van Sligro is meegenomen.

Het aandeel Sligro sloot woensdag op 33,15 euro.
Bert.f
0
“Daarna zijn we volle bak gegaan met het behoud van de Heineken-klanten. We hebben die klanten heel goed uitgelegd wat we aan het doen zijn. Daar zijn we heel druk mee geweest en dat hebben we volgens mij heel goed gedaan”, zegt Slippens.

Kijk dit is nu FAKE NEWS.
Of ik moet het beter zeggen, het nieuws is wel echt.
Maar zit meneer Slippers gewoon keihard te liegen, volle bak gegaan met het behoud van de Heineken klanten. We kunnen toch heel duidelijk wezen dat dit zeker niet geslaagd is, als je het voor elkaar krijgt om meer dan duizende klanten van Heinkenen weg kan jagen. "vanwege de arrogante service van zowel Heineken en Sligro"

Zeg het nog 1 keer, en ik zeg dit al jaren en sinds de samenwerking helemaal. Mensen pikken het niet meer om als een nr weggezet te worden.

Ik blijf erbij, deze deal heeft Heineken in NL al veel klanten gekost, en Heeft Sligro een hoop kosten bezorgd die totaal niet opwegen tegen de extra Omzet. En Mr Slippens zal toch snel in de spiegel moeten kijken en zichzelf moeten afvragen, hoe nu verder. Steek hij zijn kop in het zand, en gaat hij het bedrijf op kosten jagen. Of ja of wat is de andere keuze, de deal is voor 6 jaar dacht ik, en daar is al 1 jaar van voorbij. En ik denk niet dat je als aandeelhouder zit te wachten op alleen maar meer kosten, en geen extra omzet.

En het aandeel sligro zit toch in een dippie op dit moment,aandeelhouders willen toch na een tijdje resultaten zien. En ik snap het een operatie zoals deze kost tijd, en geld. Maar klanten die weglopen en kosten die hoger uitvallen corrigeer je niet meer in enkele jaren. Het is maar een deal voor dacht ik 6 jaar. Als heineken over 5 jaar zegt we stoppen ermee, dan zit je weer met kosten omdat je panden veel te groot zijn.
bram313
0
Er haken altijd klanten af bij een overname, dit weet sligro als geen ander. Moet je voor lief nemen.

Sligro is juist sterk omdat ze centraal georganiseerd zijn vanuit Veghel, dus oude panden heineken zijn toch een aflopende zaak, zsm sluiten die zooi.

ander onderwerp:
Vandaag omhoog na bericht vanuit Metro? Wat is er positief aan het bericht van Metro mbt Sligro? Ik zie het niet
Bert.f
1
15 jaar ik zet er een symbolisch 1 eurotje op dat ze de 10 niet eens halen.

Logistieke kosten worden alleen maar duurder, en het uitbreiden van het Netwerk waar Sligro vanuit was gegaan valt zwaar tegen. En als dat ook nog gepaard gaat met enorme klantenverlies, en niet nagekomen afspraken met klanten. Word de sfeer over de hele samenwerking er niet beter op. Dit werk door op alle vlakke, klanten, personeel, en aandeelhouders.

Het klinkt totale waanzin natuurlijk, maar Sligro zal toch goed moeten nadenken of ze deze samenwerking op deze manier willen behouden. Want hun food service was winstgevend.
Is Sligro instaat, om op tijd in de spiegel te kijken?
En op een bepaald punt te zeggen, jongens als we hier mee doorgaan gaat het niet goed aflopen.

Sligro is juist sterk omdat ze centraal georganiseerd zijn vanuit Veghel, ?

om op deze opmerking in te haken, ik kan uit eigen ervaring spreken dat Heineken verder was dan
Sligro op het moment van overname. Ik heb namelijk de overname nog net meegemaakt voordat ik van mijn oude dag mocht gaan genieten. En kwa automatisering was het weer een stap terug in de tijd. Veel papierverbruik, en bonnen schrijven wat dus weer meer kantoor werk oplevert.
En er waren meer manieren van werken, waar veel Heineken medewerkers toch vraagtekens bij zetten. En dan bedoel ik vooral hoe er met kosten om werd gegaan. Vele oud collega's hebben toen al gezegd, "let op en straks moet er weer overdreven bezuinigd worden".

na meer dan 25 jaar ervaring, kan ik 1 ding concluderen "totaal overschat, en blind gestaard"
woutjuhh
0
Dat Sligro wat betreft automatisering achterloopt dat klopt, maar daarin zijn ze juist aan het investeren. volgens mij heet dat project 2020. in het jaar 2020 moet men van die investering juist de vruchten gaan plukken.
de zin "totaal overschat en blind gestaard" is wat overdreven. maar er zit wel een kern van waarheid in.
Dat ze overschatten hebben we bij EMTE gezien. prachtige winkels, het plaatje aan de buitenkant klopte, maar de binnenkant qua kosten deugde niet en de "EMTE klant" was aan zulke winkels nog niet toe. te vroeg, te veel handel die geen omloopsnelheid had. dan kun je dus idd zeggen "blind gestaard" - zo gaan we het doen en wat de consument wil: dat zien we dan wel -

De verkoop van EMTE krijgt ook nog effect op het resultaat.(ik vermoed in negatieve zin)

Sligro is een gezond bedrijf dat wel een tegenslag kan verwerken, maar zover laat slippens het dan ook weer niet komen.
de deal staat er voor 15 jaar en dat gaan ze ook echt wel realiseren. Als alles dalijk loopt zoals het hoort te lopen dan is het absoluut winstgevend.
Bert.f
2
De sligro automatisering loopt niet achter, er zijn investeringen gedaan die van te voren gewoon niet goed zijn uitgewerkt. Als je een nieuwe PDA voor chauffeurs aanschaft, waar de chauffeurs geen retour artikelen direct kunnen invoeren, Dan sla je de spijker gewoon mis. Chauffeurs moeten nog steeds een bonnetje schrijven, dat moet op het kantoor weer ingevoerd worden nadat de magazijnmedewerker het heeft afgewikkeld. Gaat daar ergens iets fout, kan de klant achter zijn geld aan. Bij de Heineken PDA was deze afwikkeling gelijk simple af te wikkelen. je paste de hoeveelheid geleverde artikelen aan, en de reden van retour en klaar. artikel word terug gescand in het magazijn. en kantoormedewerker draaid 1 keer per dag de voorraadlijst retouren uit. Gaat er dan in het magazijn iets fout, heeft de klant in ieder geval altijd zijn factuur gelijk aangepast.

En ik hoor van oud collega's die nog werkzaam zijn bij Sligro meer ergernissen aan het PDA systeem, het moet juist de chauffeur ten goede komen niet belemmeren. Als er een GPS in het systeem zit, dan ziet het systeem dat je bij de klant bent. Maar toch moet een chauffeur aangeven dat hij gaat lossen, totaal overbodig. als je 15 to 20 klanten op een dag hebt, wil een chauffeur zich richten op veilig rijden, en veilig werken.

Bedrijven zijn aan het doorslaan met alles maar te registreren wat ten kosten gaat van het werk waar het werkelijk om gaat. We zien dat in het ziekenhuis, dokters, leraren, tegenwoordig ook monteurs. Het vergaren van gegevens is goed, maar gebruik de technologie. En niet de kwaliteit van de arbeider, die moet daar niet onder lijden. Luisteren naar de mensen in de praktijk, en daar een automatisering aan toepassen. Dan blijft de kwaliteit van de arbeider optimaal, en geeft het een goede werksfeer en betere productie. Maar dat gebeurd veel te weinig, en soms word dit totaal genegeerd, of er is geen geld meer voor. Er worden systemen aangekocht, en te weinig gekeken naar de verschillende situaties waarin een systeem word gebruikt.

en over dadelijk loopt het zoals het hoort te lopen, ?

Vertel mij eens hoe hoort het straks te lopen?

Vertel jij mij eens hoe je gecombineerd food, fris kratten en containers met fusten gaat vervoeren?

Vergeet daarbij het volume en extra gewicht niet, en vergeet niet de hoeveelheid emballage.

Vergeet daarbij ook niet de indeling van de laadruimte bij heineken volledig niet gekoeld, bij Sligro
2 rijen gekoeld, 1 rij vries waar de deur verstelbaar is. maar de wand staat vast. en de laadruimte word afgesloten door een 3 delige deur.

Het volume en emballage gewicht is vele malen groter, dus moeilijker de manoeuvreren in de laadruimten, daarbij komt nog eens dat je maar 2 rijen hebt om te wisselen. En wil je gaan wisselen moet alles door het middelste deurtje naar je laadklep. Een rolcontainer met 5x 50ltr bier weegt inc rolcontainer 335 Kg.

De reden dat dit meestal vrij makkelijk hanteerbaar is voor een chauffeur bij Sligro, is omdat hij gaandeweg zijn rolcontainers kan samenvoegen, en vanwege het geringe gewicht van de lege zwarte kratjes. Bij een chauffeur van de Heineken kan het zijn dat de chauffeur meer emballage retour krijgt dan het volume wat die dag bezorgd word.

Dus wat woutjuhh zegd over als dadelijk alles loopt zoals het hoort te lopen is door niemand in de
praktijk werkelijk winstgevend uitgevoerd. Het komt er op neer dat de chauffeur veel meer belast gaat worden, omdat hij zware containers veel vaker moet gaan verplaatsen. Wat zeker tot gevaarlijke situaties gaat lijden. En wat uiteindelijk veel meer tijd gaat kosten, en niet winstgevend is. En los daarvan de belasting van je knieën op deze manier niet gezond is.

Mijn oordeel van een oude ervaren rot in het vak die nu geniet van zijn oude dag, hou magazijn centraal , administratie centraal, en hou food en drank appart wel geleverd vanuit 1 district magazijn.

succes
bram313
0
We hebben hier te maken met een chagrijnige chauffeur dames en heren.

"de chauffeur veel meer belast gaat worden," hier zit precies de winst, als je ritten kan combineren die nu apart gaan verdien je op elke stop 200 euro.
18 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Sligro Food Group Meer »

Koers 33,550   Verschil 0,00 (0,00%)
Laag 33,400   Volume 3.212
Hoog 33,700   Gem. Volume 25.987
19-feb-19 12:48

Gerelateerde Video's