Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Technologie daalt, rest stijgt op Wall Street. Weer. En hoe

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Arend Jan Kamp

Auteur:

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Reacties

1 Post
| Omlaag ↓
  1. Goldfish1080 8 maart 2021 21:01
    Te optimistische reactie van de beurs en een in mijn ogen te harde afstraffing van tech. So what als de rente stijgt. Het is niet zo alsof u een geweldig rendement haalt met dividendaandelen. Als de rente stijgt wil ik dat ook niet hebben, zeker als het om een bedrijf gaat dat mogelijk nog in de problemen komt door de energietransitie (Shell), beweging naar digitaal (Wallmart) en gebrek aan groeipotentie (home depot). Veel beleggers zijn zich op dit moment onvoldoende bewust van de risico's die ze lopen, ik zie de aandelen die nu als een raket gaan binnenkort ook weer neer klappen. De koersen zijn all round gewoon enorm hoog.

    Als je nu nog geld meeneemt naar de beurs zijn er nog wel wat safe bets over (Disney, J&J, Microsoft, Alphabet) maar verder is alles gewoon enorm duur en spat het risico er vanaf. Zelf zit ik vrij gespreid met licht accent in tech. Ik geloof namelijk dat zelfs met de huidige koersen het groeipotentieel van semis zwaar onderschat wordt. We leven straks in een wereld waarin alles voorzien is van chips, dan kun je beter nu beleggen in bedrijven die daar zeer dominant marktleider zijn (AMD, NVIDIA, ASML, TSMC). Je betaald wat maar je krijgt er op termijn zeker je geld voor terug. Het zijn geen markten waarin je met tactische productplacement, beperkte innovatie en een hoog marketingbudget marktaandeel kan wegsnoepen, dat kun je over de meeste andere sectoren niet zeggen.
1 Post
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.