Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tracker Tips: Tijd voor een vastgoed-ETF?

Column door: Michael Mooijer

Michael Mooijer is als directeur verantwoordelijk voor het fondsmanagement bij het fondsenlabel Fresh® van OHV Institutional Asset Management. Hij is sinds 1991 werkzaam in de financiële wereld en zijn expertise ligt vooral op het gebied van trackers. Hij werkte eerder onder meer bij Flow Traders als senior ETF trader en bij...

Meer over Michael Mooijer

Recente columns van Michael Mooijer

  1. 24 nov Tracker Tips: Kansen in Koeweit 3
  2. 09 nov Tracker Tips: Tijd voor een Amerikaanse ESG-ETF?
  3. 02 nov Tracker Tips: Blauw beleggen

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. Eminem 6 oktober 2020 15:39
    Deze ETF heeft een relatief grote blootstelling aan Unibail-Rodamco-Westfield en is daarnaast goed gespreid in residentiële eigenaren & ontwikelaars en kantoren in Europa exclusief het Verenigd Koninkrijk en is bovendien duurzaam qua samenstelling. Al deze facetten hebben mijn persoonlijke voorkeur. Uiteraard zijn er ook mogelijkheden buiten Europa en is er een ruime keuze aan ETF's die hierop inspelen.
  2. pulp fiction 6 oktober 2020 18:55
    quote:

    Eminem schreef op 6 oktober 2020 15:39:


    Deze ETF heeft een relatief grote blootstelling aan Unibail-Rodamco-Westfield en is daarnaast goed gespreid in residentiële eigenaren & ontwikelaars en kantoren in Europa exclusief het Verenigd Koninkrijk en is bovendien duurzaam qua samenstelling. Al deze facetten hebben mijn persoonlijke voorkeur. Uiteraard zijn er ook mogelijkheden buiten Europa en is er een ruime keuze aan ETF's die hierop inspelen.


    Zelf heb ik deze, wat vind je hiervan? www.vanecketfs.nl/producten/VanEck-Ve...
  3. Eminem 7 oktober 2020 09:21
    Deze ETF van VanEck met ticker TRET is een goed gespreide wereldwijde vastgoedtracker met zo'n 100 namen en doet het relatief goed ten opzichte van vergelijkbare ETF's.

    Bovendien is er een fiscaal voordeel te behalen voor beleggers, aangezien het fonds een Nederlandse bealstingstructuur heeft, waardoor het ingehouden dividendbelasting aan het einde van het jaar terug te vragen is bij de Nederlandse fiscus.

    Uitgaande van een dividendrendement van 4,65% betekent dit dat uw fiscale voordeel al snel oploopt tot ongeveer 0,7% per jaar.
  4. hoorn490 27 oktober 2020 22:28
    ik heb nooit in etfs gehandeld is deze etf van vastgoed beter als aandelen kopen unibal staat nu f 37,50 ook de vastned sttaat 35 procent lager wat is wijsheid
    ik heb ook veel aandelen konilike olie 650 gemiddelde aankoop 18,75
    is het wijs ze vast te houden ook het dividend is nu op deze koers 5 procent
8 Posts
|Omhoog ↑