Update 17:00 uur: Waar bent u bang voor?
Uiteindelijk en zeker in the long run is het voor aandelen alleen van belang wat de omzetten en winsten doen. Vergeet dat nooit.
Update 16:15 uur: Handelen in Uber
Morgen is het zover, Uber naar de beurs. De Amerikaanse networks spreken van een uitgifteprijs in het midden van de range $44-$50, ofwel $47 dus. Binck meldt ons intussen dat u niet mee kunt doen aan de beursgang, maar wel vanaf morgen meteen in het aandeel en wellicht ook ai in turbo's long kunt handelen.
Ik neem voetstoots aan dat dit bij de andere brokers ook meteen kan. Bel anders even. Turbo's short laten nog even op zich wachten. Takeaway-aandeelhouders lezen dit stukje nog maar even.
In a panel at the company's annual investment conference, he said Uber Eats now accounts for over 25% of all U.S. food-delivery and takeout orders; that's up from about 11% a year and a half ago. Meanwhile, GrubHub's share of delivery and takeout orders have gone down to less than 40% from more than 60% in the same time period.
"There are actually a lot of Uber riders that, while they're getting a ride in an Uber, they're also ordering food from Uber Eats to arrive to their home by the time they get there," Mogharabi said. "You're basically looking at marginal cost, or cost per transaction completed, declining over time ..."
Intussen bij de concurrentie:
Update 16:00 uur: Alles lager
Even een tussenstandje tussendoor, het is niet om vrolijk van te worden, een half uurtje na opening Wall Street. Er is verder eigenlijk geen richtinggevend nieuws bijgekomen na het intussen al fameuze They broke the deal van vannacht van de Amerikaanse president. Dat is misschien ook meteen het goede nieuws.
De koersen dalen op sentiment en waan van de dag, niet op fundamentals. Dat kan wel gebeuren als er geen deal, maar een nieuwe handelsoorlog komt. Zo ver is het nog lang niet en is een schrale troost als vooral veel AMX-aandelen hebt. Het gaat hard daar. Vooral die met hoogrisico. U weet dat nu weer.
Update 14:45 uur: Handelstekort VS-China
Gaat hij hierover tweeten of niet? En met hij weet u heel goed wie ik bedoel.
Update 14:30 uur: Chevron zegt toedeledoki
Eenmaal, andermaal? Verkocht.
Update 14:15 uur: Facebook
Net in één ruk uitgelezen, dit is een buitengewoon intelligent verhaal - niet alleen gejengel maar ook met oplossingen voor de huidige privacyproblemen - met veel anekdotes.
Ik pik er twee passages uit.
Ze spreken denk ik beide voor zich:
Oordeel verder zelf maar. Let wel, ik denk dat u als aandeelhouder zich niet druk hoeft te maken over ooit misschien opsliting. De som der delen is waarschijnlijk meer waard dan het geheel.
Update 12:40 uur: +30% dit jaar?!
Het goede nieuws van vandaag is dan weer dat als het aan Tyra ligt, de S&P 500 dit jaar 30% stijgt. Die Sports Illustrated Swimsuit Indicator moet u zelf maar even googlen, maar Tyra scoorde het beste ooit. En die GeenStijl-link betreedt u op eigen risico :-)
Update 12:20 uur: Iets met een Italiaanse bank?
Oeps, een Italiaanse bank. Dat is bijna per definitie schrikken. Helemaal omdat ze volgens mij goed kunnen rekenen bij BlackRock.
Dat schrikken klopt inderdaad. Het is alleen niet nieuw... De nul vasthouden is dan wel weer een Italiaanse kunst op zich, maar dat is een beetje een gevoelig onderwerp vandaag.
Update 12:00 uur: Fugro?!
Bekend van vele foto's, Fugro mocht graag pronken met dit schip. Niet meer? Niet meer. U weet niet wat u leest:
Southern Star went on a six-year charter to Fugro upon delivery in 2017, however Fugro terminated the contract despite the vessel having been continuously employed during the 22 months it was with the Dutch company.
Nu komt het:
John Giddens, CEO of Tasik Subsea, said: “We were shocked and saddened at the state of our almost new vessel when it was handed back by Fugro. The efforts by our staff, new charterer and trusted contractors to return it to peak condition in such a short time have been outstanding.
Ik sta paf en weet het niet meteen. Waarom heeft Fugro het schip niet meer nodig en levert ze het uitgewoond af, zoals Tasik Subsea zegt?
Update 11:55 uur: Uber
Even voor de gezelligheid tussendoor: beurshumor zoals beurshumor is bedoeld.
Update 10:45 uur: ArcelorMittal
Voor ArcelorMittal geldt nog sterker dan BAM (zie hieronder): met die oplopende handelsspanningen is dit even niet de markt voor met name een staalfabrikant om met beroerde cijfers te komen... Dikke daling dus. De CEO wijdt er zelfs bijna zijn hele commentaar aan. Hullie hebben het gedaan.
Verder is het verhaal niet zo moeilijk? De cijfers zijn (zoals verwacht) slecht, alles zit tegen - met name Europa - en alles staat onder druk bij ArcelorMittal. Positieve noten zijn dat de vraag in China aantrekt en dat de schuld toch weer iets verder is afgebouwd. Nico:
Het blijft nog even voortploeteren met het bedrijf, dat de weg naar consolidatie onverminderd voortzet. Cruciaal is een echt aantrekkende vraag naar staal vanuit China. Alleen dat lijkt de dumppraktijken van staal in Europa te kunnen afremmen.
Intussen is ArcelorMittal wel verreweg het goedkoopste grote aandeel op het Damrak. Oppikken, wegleggen en wachten op betere tijden kan. Alleen weet niemand hoe lang de malaise nog kan duren. U loopt het risico tot die tijd tegen minimaal dood geld aan te kijken, om van dalingen maar te zwijgen.
Want er is zo'n oude beurswijsheid die maar al te waar kan zijn: wat (te) duur of (te) goedkoop is, kan nog heel lang (te) duur of (te) goedkoop blijven, of zelfs nog duurder of goedkoper worden.
Update 10:25 uur: VS-China
Alle aandacht gaat uit naar president Donald Trump, maar behalve de VS is er bij de Amerikaans-Chinese handelsonderhandelingen nog een partij betrokken: wat dacht u van China zelf. Dat land twittert dan wel niet, maar onderhandelt ook met het mes op tafel? Interessante details in ieder geval.
The hardened battle lines were prompted by Beijing’s decision to take a more aggressive stance in negotiations, according to the people following the talks. They said Beijing was emboldened by the perception that the U.S. was ready to compromise.
In particular, these people said, Mr. Trump’s hectoring of Federal Reserve Chairman Jerome Powell to cut interest rates was seen in Beijing as evidence that the president thought the U.S. economy was more fragile than he claimed.
Update 09:45 uur: BAM
Oef, de Q1's van BAM hakken er toch in. De koers spreekt boekdelen. Gissen maar. Zijn het de marges, is het toch weer een afschrijving op die draak van een sluis in IJmuiden, of is de koers te hard opgelopen dit jaar? Dan vallen de cijfers ook nog in een weinige zonnige beurs. Wellicht is het van alles wat.
Of vindt u met z'n allen de cijfers dusdanig slecht, dat u denkt dat BAM mogelijk dit jaar de beloofde en herhaalde winstmarge van 2 à 4% niet haalt? Q1 is altijd het brekebeentje van bouwers, iets waar Nico ook nadrukkelijk op wijst.
Ja, het gaat zeker beter bij BAM na alle ellende van de afgelopen jaren, maar het gaat zeker niet in een mooi, keurig, vlekkeloos, eenvoudig in te prijzen, recht lijntje omhoog. En het is ook niet voor het eerst dat er op de beurs even te veel werd verwacht van BAM. Zowel wat de koers als de prestaties betreft.
De data van vandaag zitten nog niet in deze grafiek, maar de opgelopen waardering duidt hier misschien ook op.
Update 09:10 uur: ...
-20% dus. Liever geen commentaar in de comments.