Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
TURBO-TA
0
Keywords:

Ik heb een verklaring.
U wilt dus short in Tesla.
De handelssignalen van Duijvestijn kunnen op elk moment veranderen.
Hij heeft mogelijk wel andere posities waar hij niet over schrijft.
Wel USG short: 10.20


!@#$!@!
0
Zijn de Tesla shortposities dan zo groot dat ze de koers van andere auto-bedrijven kunnen beinvloeden ?

Als de short-posities in Tesla zo groot zijn zal er geen grote daling komen, immers deze zal opgevangen worden door terugkoop van deze aandelen.
TURBO-TA
0
quote:

!@#$!@! schreef op 28 okt 2013 om 12:19:


Zijn de Tesla shortposities dan zo groot dat ze de koers van andere auto-bedrijven kunnen beinvloeden ?

Als de short-posities in Tesla zo groot zijn zal er geen grote daling komen, immers deze zal opgevangen worden door terugkoop van deze aandelen.


Het is maar een theorie!
AdamTrader
0
Meen je dit serieus?
Allereerst hoeven de meeste hedgefunds al helemaal niet delta neutraal te handelen. Ten tweede zijn de shortposities in Tesla zijn veels te klein om wellicht alleen al volkswagen te bewegen laat staan de hele industrie.
[verwijderd]
0
Ik denk dat je de invloed van dit fenomeen niet moet overschatten, wel een interessante link die je legt.

De grote vraag die mij (en waarschijnlijk vele anderen) bezig houdt is hoe je kunt profiteren van de mogelijke ineenstorting van Tesla in de toekomst zonder volledig leeg te worden gezogen door een short squeeze (remember Volkswagen). Veel verder dan een out-the-money put (spread) met een nog lange looptijd ben ik niet gekomen. Die zijn alleen razend duur, worden nauwelijks verhandeld en de spread tussen bied- en laat is mega. Op basis van slotkoersen kost een putspread januari 2015 80-120 bijvoorbeeld iets van 13 dollar. Dat is far-out-the-money en dan betaal je al 1/3 van de maximale opbrengst.

Het risico bestaat ook nog dat Tesla de huidige extreme waardering gebruikt om de ballon te vullen, bijvoorbeeld door nieuwe aandelen uit te geven en met die middelen waarde te creeren (hebben ze niet onlangs al wat aandelen uitgegeven?).

Lastig dus!
harrysnel
0
Ben geen optiespecialist maar deltaneutraal slaat volgens mij op een positie waarbij een koersverandering van de onderliggende waarde geen invloed heeft op de totale waarde van de aangehouden posities mbt dat fonds. Het is zinvol voor marketmakers, zij verdienen immers aan transactiekosten en zullen zo min mogelijk koersrisico willen lopen bij het aangaan van posities in een fonds.

Tesla short - long BMW zijn al twee verschillende onderliggende waarden dus delta-neutraliteit klinkt weliswaar leuk maar heeft er m.i. niets mee te maken.
TURBO-TA
0
Op het moment beter zorg om je USG kort:

USG People Turbo Short 10,20 L
3.000 2,96 8.880 2,26 6.780 -2.100 -23,65% (in nog geen 2 dagen!)
Rai444,44
0
quote:

Dikkie Dik schreef op 28 okt 2013 om 13:38:


Ik denk dat je de invloed van dit fenomeen niet moet overschatten, wel een interessante link die je legt.

De grote vraag die mij (en waarschijnlijk vele anderen) bezig houdt is hoe je kunt profiteren van de mogelijke ineenstorting van Tesla in de toekomst zonder volledig leeg te worden gezogen door een short squeeze (remember Volkswagen). Veel verder dan een out-the-money put (spread) met een nog lange looptijd ben ik niet gekomen. Die zijn alleen razend duur, worden nauwelijks verhandeld en de spread tussen bied- en laat is mega. Op basis van slotkoersen kost een putspread januari 2015 80-120 bijvoorbeeld iets van 13 dollar. Dat is far-out-the-money en dan betaal je al 1/3 van de maximale opbrengst.

Het risico bestaat ook nog dat Tesla de huidige extreme waardering gebruikt om de ballon te vullen, bijvoorbeeld door nieuwe aandelen uit te geven en met die middelen waarde te creeren (hebben ze niet onlangs al wat aandelen uitgegeven?).

Lastig dus!


Gewoon Tesla Sprinter Short 201 aanschaffen. Als je minder risico wilt kun je ook nog de serie met stop-loss 219 nemen. Ik zou zeggen het is het gokje waard. Denk zelf dat met 194 de top er staat. Mocht de ballon nog verder opgeblazen worden, krijg je alleen maar een nog betere shortkans. Wordt mijn 2de short ritje en ook deze ziet er veelbelovend uit. Wil proberen te blijven zitten tot Tesla <150 noteert.
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Onderwerpen: autoindustrie

Column door: Selwyn Duijvestijn

Volgen
 
Klik hier om dit lid te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van zijn/haar activiteit op IEX.nl.

Selwyn Duijvestijn is een actieve beurshandelaar op Beursplein 5. Hij beoordeelt onderliggende waarden via een geheel eigen werkwijze op koopwaardigheid en potentieel rendement. Op Marktgevoel.nl k...

Meer over Selwyn Duijvestijn

Recente columns van Selwyn Duijvestijn

  1. mrt '16 The Big Short: Apple 19
  2. mrt '16 Zoek de groei 3
  3. jan '16 Mijn vier grootste fouten 32

Gerelateerde instrumenten

  1. Ga naar: Hefboomproducten
  2. Peugeot 19,005 +0,64%
  3. Tesla 219,940 +1,99%
    Ga naar: Hefboomproducten
  4. VOLKSWAGEN AG 140,340 +1,70%

Gesponsorde links