Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Slecht nieuws van ABN AMRO'

Gepubliceerd op 30 maart 2020 10:20 | Views: 17.828 | Onderwerpen: banken

ABN AMRO BANK N.V. 03 jun

8,20 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - Dat ABN AMRO over het eerste kwartaal een verlies verwacht te maken en zijn dividend uitstelt, is slecht nieuws. Dat concluderen kenners bij ING na een update van de bank.

ABN AMRO rekent op een verlies in het eerste kwartaal van dit jaar. Daarnaast keert de bank in ieder geval tot 1 oktober dit jaar geen dividend uit. Ook worden er tot die tijd geen aandelen ingekocht. Daarmee volgt de bank de richtlijnen van de Europese Centrale Bank (ECB), die zijn ingesteld om banken door de coronacrisis te heen te helpen komen.

De kenners kijken verder uit naar meer informatie over de stand van zaken op de aandeelhoudersvergadering van ABN AMRO op 22 april.

ING houdt aan zijn hold-advies voor ABN AMRO met een koersdoel van 18,50 euro. Het aandeel stond maandag omstreeks 10.00 uur 8,3 procent lager op 7,49 euro.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
ABN AMRO BANK N.V. 59% zegt kopen 22 stemmen

Gerelateerd

banken

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

ABN AMRO BANK N.V.

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
31 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RSIman 30 maart 2020 10:24
    Waarom nog in aandelen wanneer er geen dividend wordt uitgekeerd?
    Dat is juist waarom je in aandelen stapt, risico nemen op de beurs zonder dividend?
    We zien gelijk het resultaat ABN en ING door het afvoerputje.
    Elk aandeel waar geen eigenaandelen inkoop meer plaats vind ook door het afvoerputje.
    Aegon 100% door het afvoerputje...
  2. barondehuile 30 maart 2020 10:33
    quote:

    RSIman schreef op 30 maart 2020 10:24:


    Waarom nog in aandelen wanneer er geen dividend wordt uitgekeerd?
    Dat is juist waarom je in aandelen stapt, risico nemen op de beurs zonder dividend?
    We zien gelijk het resultaat ABN en ING door het afvoerputje.
    Elk aandeel waar geen eigenaandelen inkoop meer plaats vind ook door het afvoerputje.
    Aegon 100% door het afvoerputje...


    Wat een zeldzame onzin
  3. forum rang 4 Red_ 30 maart 2020 10:42
    quote:

    RSIman schreef op 30 maart 2020 10:24:


    Waarom nog in aandelen wanneer er geen dividend wordt uitgekeerd?
    Dat is juist waarom je in aandelen stapt, risico nemen op de beurs zonder dividend?
    We zien gelijk het resultaat ABN en ING door het afvoerputje.
    Elk aandeel waar geen eigenaandelen inkoop meer plaats vind ook door het afvoerputje.
    Aegon 100% door het afvoerputje...


    Sinds wanneer betalen Alphabet (google) en Amazon dividend?
    Doen het anders best leuk in mijn portefeuille...
  4. Sjaak 30 maart 2020 10:50
    quote:

    RSIman schreef op 30 maart 2020 10:24:


    Waarom nog in aandelen wanneer er geen dividend wordt uitgekeerd?
    Dat is juist waarom je in aandelen stapt, risico nemen op de beurs zonder dividend?
    We zien gelijk het resultaat ABN en ING door het afvoerputje.
    Elk aandeel waar geen eigenaandelen inkoop meer plaats vind ook door het afvoerputje.
    Aegon 100% door het afvoerputje...


    Onzin, Als je een aandeel koopt koop je een stukje "eigendom" van het bedrijf. En dividend is een "winstdeling". Is er geen winst dan is er geen dividend.
  5. Goldfish1080 30 maart 2020 10:52
    quote:

    suske wiet schreef op 30 maart 2020 10:22:


    Welke waarde heeft dit koersdoel .


    Geen. Een koersdoel van onder de 8 euro is long term gewoon enorm onrealistisch. Een koersdoel boven de 15 euro is daarentegen speculeren over herstel dat mogelijk pas over 5 jaar heeft plaatsgevonden (15 euro zie ik niet als realistisch, nooit).
  6. Goldfish1080 30 maart 2020 10:54
    quote:

    RSIman schreef op 30 maart 2020 10:24:


    Waarom nog in aandelen wanneer er geen dividend wordt uitgekeerd?
    Dat is juist waarom je in aandelen stapt, risico nemen op de beurs zonder dividend?
    We zien gelijk het resultaat ABN en ING door het afvoerputje.
    Elk aandeel waar geen eigenaandelen inkoop meer plaats vind ook door het afvoerputje.
    Aegon 100% door het afvoerputje...


    Ik begrijp dat sommige beleggers oud zijn maar ikzelf heb nog een levensverwachting van 60 jaar. Geen dividend is tijdelijk. Kopen is dus zeker niet onverstandig.
  7. forum rang 4 Bir 30 maart 2020 11:11
    quote:

    ErikB schreef op 30 maart 2020 11:03:



    ING is na de vorige crisis ook nooit meer teruggekeerd naar de oude koersen. Zal dat bij ABN na deze crisis heel anders gaan?


    Situaties zijn totaal onvergelijkbaar. Banken staan er veel beter voor, maar de druk op de wereldwijde economieën lijkt veel groter te kunnen worden. Afhankelijk van de duur van deze crisis wordt de impact op de banken groter of kleiner. Tis nu veel te vroeg om al iets te zeggen.
    Wat me wel opvalt dat hier nog maar heel kort grote euforie was over ABNAMRO en nu wordt gedaan alsof dit ongeveer het slechtste aandeel op aarde is. Dat kun je m.i. moeilijk zeggen van een onderneming die 2 miljard winst maakt op jaarbasis.

31 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑