Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Groter verlies voor Plug Power
Door
op vrijdag 10 november 2023
Views: 9.729
Beeld: Plug Power
(ABM FN-Dow Jones) Plug Power heeft over het derde kwartaal meer omzet, maar ook een groter operationeel verlies gerealiseerd en waarschuwde voor leveringsproblemen. Dit bleek donderdagavond laat uit cijfers van de Amerikaanse waterstofspecialist.
De omzet steeg op jaarbasis van 188,6 miljoen naar 198,7 miljoen dollar, maar het operationeel verlies nam toe van 159,7 naar bijna 274 miljoen dollar. Daar bleef een nettoverlies van 283,5 miljoen dollar over na een verlies van 170,8 miljoen dollar over het derde kwartaal van 2022.
Het bedrijf waarschuwde voor onvoorziene problemen in de levering van waterstof in Noord-Amerika.
Plug Power maakte in de elektronische handel voorbeurs een koersval van 32,4 procent.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
blijft natuurlijk op[ lange termijn wel een interesant aandeel. Je moet je wel afvragen of dat bij de adviezen eerder hier op iex niet gezegd had moeten worden en het risico van groot operationeel verlies. Want dat was van te voren wel bekend
eric schreef op 10 november 2023 14:12 :
blijft natuurlijk op[ lange termijn wel een interesant aandeel. Je moet je wel afvragen of dat bij de adviezen eerder hier op iex niet gezegd had moeten worden en het risico van groot operationeel verlies. Want dat was van te voren wel bekend
Dit bedrijf gaat failliet, dankzij een waardeloos management, dat stinkend rijk geworden is door domme aandeelhouders, die maar geld blijven storten.
DeZwarteRidder schreef op 10 november 2023 14:24 :
[...]
Dit bedrijf gaat failliet, dankzij een waardeloos management, dat stinkend rijk geworden is door domme aandeelhouders, die maar geld blijven storten.
Inderdaad, einde verhaal van dit bedrijf.....
Waterstof: Toyota geeft de flop van de Mirai toe Het is geen geheim dat personenwagens op waterstof heel slecht verkopen. En niet alleen in België, dit is een wereldwijd fenomeen. In zekere zin is dit te verwachten, aangezien er slechts twee modellen op de markt zijn: de Hyundai Nexo en de Toyota Mirai. Natuurlijk zijn er al wagenparkbeheerders die ze gebruiken (taxi’s bijvoorbeeld), maar dat zijn er nog maar heel weinig. En we spreken niet over de particuliere kopers, want die zijn er bijna niet. Deze situatie is ook erkend door de fabrikanten van waterstofauto’s zelf. In een interview met onze Britse collega’s van Autocar erkende Hiroki Nakajima, technisch manager bij Toyota, het falen van de Mirai. Hij verklaarde over waterstoftechnologie dat “we het hebben geprobeerd met de Mirai, maar het was geen groot succes”.
Lepre Chaun schreef op 10 november 2023 14:45 :
Waterstof: Toyota geeft de flop van de Mirai toe
Het is geen geheim dat personenwagens op waterstof heel slecht verkopen. En niet alleen in België, dit is een wereldwijd fenomeen. In zekere zin is dit te verwachten, aangezien er slechts twee modellen op de markt zijn: de Hyundai Nexo en de Toyota Mirai. Natuurlijk zijn er al wagenparkbeheerders die ze gebruiken (taxi’s bijvoorbeeld), maar dat zijn er nog maar heel weinig. En we spreken niet over de particuliere kopers, want die zijn er bijna niet.
Deze situatie is ook erkend door de fabrikanten van waterstofauto’s zelf. In een interview met onze Britse collega’s van Autocar erkende Hiroki Nakajima, technisch manager bij Toyota, het falen van de Mirai. Hij verklaarde over waterstoftechnologie dat “we het hebben geprobeerd met de Mirai, maar het was geen groot succes”.
Soms ben je ook te vroeg op de markt met je produkt. De waterstofeconomie moet nog beginnen. Er zijn momenteel een handjevol elektrische auto's in ons land en nagenoeg geen waterstofauto's. Maar je kunt je afvragen waarom je een waterstofauto zou gaan kopen als je nergens waterstof kan tanken, maar wel benzine en diesel. Maar naarmate er door overheden meer druk gelegd zal worden om je brandstof auto van de hand te doen zal daar mogelijk verandering in komen. Ik ben al door de overheid uit mijn dieselauto gezet. Tegenwoordig rijd ik op lpg, maar als ik daar ook uit gejaagd ga worden dan wil ik het liefst een waterstofauto en liever geen elektrische, maar geen haar op mijn hoofd dat ik die nu ga kopen, want zonder tankstation heb ik er verder niet zoveel aan.
Kees 1938 schreef op 10 november 2023 15:54 :
[...]
Soms ben je ook te vroeg op de markt met je produkt. De waterstofeconomie moet nog beginnen. Er zijn momenteel een handjevol elektrische auto's in ons land en nagenoeg geen waterstofauto's. Maar je kunt je afvragen waarom je een waterstofauto zou gaan kopen als je nergens waterstof kan tanken, maar wel benzine en diesel. Maar naarmate er door overheden meer druk gelegd zal worden om je brandstof auto van de hand te doen zal daar mogelijk verandering in komen. Ik ben al door de overheid uit mijn dieselauto gezet. Tegenwoordig rijd ik op lpg, maar als ik daar ook uit gejaagd ga worden dan wil ik het liefst een waterstofauto en liever geen elektrische, maar geen haar op mijn hoofd dat ik die nu ga kopen, want zonder tankstation heb ik er verder niet zoveel aan.
Blijkbaar weet je niet dat waterstofauto's ca 5x zo duur zijn als auto's op benzine. Een vrachtauto op waterstof kost ca 7 ton.
DeZwarteRidder schreef op 10 november 2023 16:06 :
[...]
Blijkbaar weet je niet dat waterstofauto's ca 5x zo duur zijn als auto's op benzine.
Een vrachtauto op waterstof kost ca 7 ton.
Die Mirai kost € 70.000,-. Da's inderdaad een stuk duurder dan mij LPG wagentje. Als je puur naar de prijs kijkt dan kun je inderdaad beter gewoon op benzine op gas blijven rijden en dat doet ook bijna iedereen. Het is de vraag of de overheid je gaat dwingen om uit je brandstofauto te gaan en tot nu toe lijkt de overheid dat wel van plan te zijn. Of ze het ook echt gaan doen dat is een 2e, maar ze dreigen er wel mee. Als ik en de rest van Nederland uit hun brandstofstofauto worden gezet dan moet je toch een alternatief hebben. En met alle nadelen die aan zo'n elektrische auto kleven kies ik toch liever voor een waterstofauto. Maar dan moet er wel een tankstation zijn, want anders heb ik er niets aan. Met mijn dieselauto kreeg ik een aantal boetes, alweer ruim 5 jaar geleden, omdat ik zonder dat ik het wist in een milieuzone reed. Zo beginnen ze subtiel uit je brandstofauto te werken. En die waterstofauto's worden vanzelf goedkoper als ze in de massa worden geproduceerd. En ook als de brandstof een stuk duurder is dan de elektrische variant dan ga ik toch liever voor een waterstofauto. Waterstof kost een tientje per kilo en je schijnt er 100 kilometer mee te kunnen rijden. Da's een duppie per kilometer. Da's momenteel wel erg belastingvriendelijk, maar ook als het 2 duppies per kilometer wordt dan blijf ik toch liever op de waterstof rijden.
Aantal posts per pagina:
20
50
100