Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?
'Tesla wil personeelsbestand terugbrengen'
Beeld: ABM Financial News

'Tesla wil personeelsbestand terugbrengen'

(ABM FN-Dow Jones) Tesla moet het personeelsbestand met 10 procent terugbrengen. Dit zou topman Elon Musk volgens persbureau Reuters hebben geschreven in een email naar leidinggevenden binnen het bedrijf.

In de titel van de mail staat dat Tesla wereldwijd geen personeel meer aanneemt. "Ik heb een superslecht gevoel over de economie", zo schreef Musk volgens Reuters.

De mail volgt nadat Musk zijn personeel opriep weer 40 uur per week op kantoor aanwezig te zijn. Wie geen gehoor geeft aan deze oproep, zou kunnen vertrekken.

Tesla was niet direct bereikbaar voor commentaar.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees over dit aandeel ook

  1. Reuters: VS wil Chinese soft- en hardware verbieden in connected voertuigen
  2. Tesla: over een maand weten we meer

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Tesla kopen verkopen

67% zegt verkopen

6 stemmen

Gerelateerd

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Kees1 3 juni 2022 10:32
    Tesla moet hoognodig met nieuwe modellen komen en een dealernetwerk opbouwen. Over de eerste vier maanden van dit jaar verkocht Tesla in NL maar 588 auto's (0,58%). Dat is heel weinig. De concurrentie zit niet stil.
    Zonder enige service en dealers ga je het nmm niet redden.
    Gisteren was ik nog bij een grotere VW-dealer in de Randstad. ID4 etc staan daar in de showroom. Je kunt erin zitten, bekijken, rijden, erover praten met iemand die gewoon naast je staat etc. En als er iets is krijg je service vlakbij huis.
    Daar kan Tesla op deze manier onmogelijk van winnen.
  2. forum rang 5 MD2018 3 juni 2022 11:01
    quote:

    Kees1 schreef op 3 juni 2022 10:32:

    Tesla moet hoognodig met nieuwe modellen komen en een dealernetwerk opbouwen. Over de eerste vier maanden van dit jaar verkocht Tesla in NL maar 588 auto's (0,58%). Dat is heel weinig. De concurrentie zit niet stil.
    Zonder enige service en dealers ga je het nmm niet redden.
    Gisteren was ik nog bij een grotere VW-dealer in de Randstad. ID4 etc staan daar in de showroom. Je kunt erin zitten, bekijken, rijden, erover praten met iemand die gewoon naast je staat etc. En als er iets is krijg je service vlakbij huis.
    Daar kan Tesla op deze manier onmogelijk van winnen.
    Inderdaad! En laten we eerlijk zijn, de auto's zijn gewoon lelijk tov concurrentie. Tesla verliest rap zijn leidende positie, heeft wel een beter bereik dan de concurrentie maar die zitten niet stil. Ik verwacht dat Tesla het heel moeilijk gaat krijgen en dat de concurrentie de volumes inpikken. Tesla aandeel kan makkelijk halveren!
  3. forum rang 5 maarten030 3 juni 2022 11:20
    quote:

    Kees1 schreef op 3 juni 2022 10:32:

    Tesla moet hoognodig met nieuwe modellen komen en een dealernetwerk opbouwen. Over de eerste vier maanden van dit jaar verkocht Tesla in NL maar 588 auto's (0,58%). Dat is heel weinig. De concurrentie zit niet stil.
    Zonder enige service en dealers ga je het nmm niet redden.
    Gisteren was ik nog bij een grotere VW-dealer in de Randstad. ID4 etc staan daar in de showroom. Je kunt erin zitten, bekijken, rijden, erover praten met iemand die gewoon naast je staat etc. En als er iets is krijg je service vlakbij huis.
    Daar kan Tesla op deze manier onmogelijk van winnen.
    Tesla heeft een wachtlijst van minimaal een jaar en bijna 30% marge per auto. De "concurrentie" heeft nog geen winstgevende EV kunnen bouwen. Grondstofprijzen liggen bij Tesla voor de komende jaren vast door afspraken en de "concurrentie" betaald de hoge prijzen momenteel.

    Nieuwe modellen zijn pas nodig als de vraag afneemt. Ook een showroom met advies is niet nodig, omdat de vraag het aanbod overtreft. Tesla doet momenteel helemaal niks aan marketing.

    De EV-markt is een marathon en Tesla is halverwege en de "concurrentie" strikt de veters pas met de verliesgevende auto's en 10% marge.

    Ooooh ja de robotaxi, zelfrijdende software, cybertruck, batterijen, eigen chip en vrachtwagen komt er ook nog aan.
  4. Warm Buffet 3 juni 2022 11:23
    quote:

    maarten030 schreef op 3 juni 2022 11:20:

    [...]

    Tesla heeft een wachtlijst van minimaal een jaar en bijna 30% marge per auto. De "concurrentie" heeft nog geen winstgevende EV kunnen bouwen. Grondstofprijzen liggen bij Tesla voor de komende jaren vast door afspraken en de "concurrentie" betaald de hoge prijzen momenteel.

    Nieuwe modellen zijn pas nodig als de vraag afneemt. Ook een showroom met advies is niet nodig, omdat de vraag het aanbod overtreft. Tesla doet momenteel helemaal niks aan marketing. De levering in Nederland is wellicht laag, maar is een klein gedeelte van de wereldmarkt.

    De EV-markt is een marathon en Tesla is halverwege en de "concurrentie" strikt de veters pas met de verliesgevende auto's en 10% marge.

    Oooh ja de robotaxi, cybertruck en vrachtwagens komen er ook nog aan.
    Juist, gelukkig iemand die het snapt hier. Tesla ligt echt mijlenver voor op de EV-concurrentie. De markt heeft dit door en dat verklaart ook voor een groot deel de enorme waardering van Tesla.
  5. forum rang 5 MD2018 3 juni 2022 12:19
    quote:

    maarten030 schreef op 3 juni 2022 11:20:

    [...]

    Tesla heeft een wachtlijst van minimaal een jaar en bijna 30% marge per auto. De "concurrentie" heeft nog geen winstgevende EV kunnen bouwen. Grondstofprijzen liggen bij Tesla voor de komende jaren vast door afspraken en de "concurrentie" betaald de hoge prijzen momenteel.

    Nieuwe modellen zijn pas nodig als de vraag afneemt. Ook een showroom met advies is niet nodig, omdat de vraag het aanbod overtreft. Tesla doet momenteel helemaal niks aan marketing.

    De EV-markt is een marathon en Tesla is halverwege en de "concurrentie" strikt de veters pas met de verliesgevende auto's en 10% marge.

    Ooooh ja de robotaxi, zelfrijdende software, cybertruck, batterijen, eigen chip en vrachtwagen komt er ook nog aan.
    Een wachtlijst van minimaal 1 jaar? Ik weet niet waar dat moet zijn en hoe je hieraan komt? Maar goed de toekomst zal het leren..
  6. Sanglier 3 juni 2022 20:15
    "Ooooh ja de robotaxi, zelfrijdende software, cybertruck, batterijen, eigen chip en vrachtwagen komt er ook nog aan. "
    Ik word zo moe van al die loze beloftes van die Musk , die zelfrijdende auto zou er al lang zijn maar de Tesla blijft gewoon een auto met een stuurtje en een elektromotortje en meer niet. Dus tot nu toe niets nieuws onder de zon wat mij betreft.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.