Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Zuidasdok mogelijk 1 miljard euro duurder en later klaar

Reacties

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. De Buurman 26 maart 2020 21:23
    quote:

    Rowi62 schreef op 26 maart 2020 21:00:


    Met 1 miljoen werklozen straks kan dit project de prullenbak in. Broekriem aantrekken is hard nodig.


    Dat is hoe een pessimist ernaar kijkt. Je zou ook kunnen zeggen dat met 1 miljoen werklozen dit project in veel minder tijd afgerond kan worden.
  2. Halte 26 maart 2020 22:00
    quote:

    Nuchtertransparant schreef op 26 maart 2020 21:32:


    Waarom moet een snelweg onder de grond ?! Over 20 jaar is het allemaal elektrisch en waterstof wat er over de snelweg gaat. Zero emission. En zero Noice. Lekker vooruitziend dit.


    Station Zuid wordt uitgebreid met 2 sporen naar 6 en hier gaan onder andere de internationale treinen ( Thalys, ICE en Eurostar) die nu nog op A’dam CS hun eind/ vetrekpunt hebben, gebruik van maken. De uitbreiding van het station en het aantal sporen kan alleen qua ruimte door de snelweg A10 Zuid in ieder geval aan een kant ondergronds te maken. Daarnaast maakt een elektrische auto/ vrachtwagen met 100km per uur op de snelweg , itt wat je zou verwachten , door de luchtweerstand net zoveel lawaai als een conventionele auto. Overigens geef ik toe dat als je dezer dagen vrijwel lege treinen in de spits ziet reizen je aan alle plannen van voor het Corona tijdperk gaat twijfelen behalve dan forse toekomstige uitbreiding van de gezondheidszorg !
  3. Gre Braadslee 27 maart 2020 00:08
    quote:

    Branco P schreef op 27 maart 2020 00:01:


    Gaat in ieder geval 10 jaar langer duren dan we nu denken en het wordt niet 1 miljard duurder maar 4 miljard duurder. En ik zou willen dat ik nu aan het overdrijven was.

    Nou, bij mij schoot 3,5 miljard door mn hoofd, dus zitten we niet zo heel veel van elkaar ;-)
  4. forum rang 4 taurus86 27 maart 2020 08:01
    Als we echt vooruitstrevend willen zijn, dan zou er een nieuw treinknooppunt ten zuiden van Rotterdam moeten worden gebouwd.
    Tot daar zouden de internationale treinen moeten lopen, de rest via metro/snelnet naar de Randstad. Amsterdam is te vergelijken met de City in London. De vliegvelden rondom London hebben allemaal aanreistijden van minstens 35 minuten naar de City.
  5. z0n0p 27 maart 2020 09:04
    quote:

    taurus86 schreef op 27 maart 2020 08:01:


    Als we echt vooruitstrevend willen zijn, dan zou er een nieuw treinknooppunt ten zuiden van Rotterdam moeten worden gebouwd.
    Tot daar zouden de internationale treinen moeten lopen, de rest via metro/snelnet naar de Randstad. Amsterdam is te vergelijken met de City in London. De vliegvelden rondom London hebben allemaal aanreistijden van minstens 35 minuten naar de City.



    Plannen waren er 20 jaar geleden al: www.trouw.nl/nieuws/een-rondje-randst...

    Net zoals Schiphol op zee.

    De Business Case "gaat niet vliegen", dus we blijven een beetje hobbelen.

    Overigens hecht ik geen enkele waarde aan "top dog" Sybille Dekker. Bijna 80 een een track record van ZERO. Als we het van de inzichten van deze types moeten hebben, dan kunnen we net zo goed onder een steen gaan liggen.
  6. forum rang 6 Rowi62 27 maart 2020 09:08
    quote:

    De Buurman schreef op 26 maart 2020 21:23:


    [...]

    Dat is hoe een pessimist ernaar kijkt. Je zou ook kunnen zeggen dat met 1 miljoen werklozen dit project in veel minder tijd afgerond kan worden.
    Dit is een beleggersforum. Zie jij nog een optimist hier? Geldpersen aanzetten bij een krimpende economie = super inflatie!
  7. De Buurman 27 maart 2020 12:26
    quote:

    Rowi62 schreef op 27 maart 2020 09:08:


    [...]Dit is een beleggersforum. Zie jij nog een optimist hier? Geldpersen aanzetten bij een krimpende economie = super inflatie!


    Ik zie hier inderdaad veel pessimisten, weinig optimisten. Getuigt mijns inziens vooral van heel veel angst, doemdenken en korte-termijn visie. Dat zijn vaak ook degenen die de grootste rallies missen en altijd steen en been klagen over te dure aandelen. Ook als ze diezelfde aandelen nu met 40%, 50% of 60% korting kunnen kopen.

    In 2019 heb ik mijn volledige positie afgebouwd en daarmee een deel van de ongekende stijging van vorig jaar gemist. Ondanks dat ik ook te maken met toenemende onzekerheid heb ik echter geen moment getwijfeld over of spijt gehad van het gestaffeld inkopen van aandelen op de weg omlaag. Sinds begin dit jaar is mijn schade beperkt gebleven tot 3% verlies. Niet slecht, lijkt me.

    Superinflatie bekt wel lekker populistisch, maar dat gaat uiteraard niet gebeuren.
15 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Heijmans 12,780 20 apr
-1,020
-7,39%
 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare