Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Meer dan 39.000 krabbels voor petitie XS4ALL

DEN HAAG (AFN) - De petitie tegen het verdwijnen van de merknaam XS4ALL is al door meer dan 39.000 mensen ondertekend. Volgens initiatiefnemer Kirsten Verdel is sprake van een ,,ongekend hoog aantal steunverklaringen''. Daarom is er een speciaal actiecomité opgericht dat in gesprek wil met de top van eigenaar KPN.

De petitie 'XS4ALL moet blijven' was een reactie op een bekendmaking van KPN. Het telecombedrijf gaat het merk XS4ALL schrappen, om zich meer op het hoofdmerk KPN te kunnen richten.

Op sociale media regende het direct reacties van mensen die de stap van KPN betreurden. ,,Nou als XS4ALL KPN wordt, ga ik na twintig jaar ergens anders heen'', stelde iemand bijvoorbeeld op Twitter. Een andere tweet luidde: ,,Ik kies heel specifiek voor XS4ALL, niet voor een anonieme grote organisatie.''

Volgens Verdel heeft KPN positief gereageerd op het verzoek voor een gesprek, maar is er nog geen datum. Ook oud-directeur van XS4ALL Doke Pelleboer is bij het actiecomité betrokken. Een woordvoerder van KPN stelde eerder dat het telecombedrijf met klanten in gesprek wil blijven over de ontwikkelingen rond XS4ALL. Ook benadrukte het bedrijf dat klanten hun XS4ALL-e-mailadres kunnen behouden.

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Markt hield al rekening met hogere outlook KPN
  2. 24 apr Beursblik: kwartaalcijfers KPN conform verwachting

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
KPN

Gerelateerd

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. erjee-ff 21 januari 2019 09:07
    KPN heeft Xs4all inmiddels 20 jaar geleden gekocht. Het kan zijn dat KPN de integratie van Xs4all nooit voltooid heeft, en dat alle systemen aan de achterkant volledig los staan. Nu schijnt Xs4all in ieder geval nog een eigen helpdesk te hebben, maar ik geloof niet dat alle aansluitingen die sinds de overname gerealiseerd zijn volledig via Xs4all-systemen lopen.

    Het is vanuit KPN gezien volkomen logisch een merk op te willen ruimen, het biedt nauwelijks voordelen om Xs4all in de lucht te houden en het kost veel geld. In een markt die in Nederland écht niet meer groeit (internet penetratie in Nederland is 93%) is consolidatie en kostenreductie dat wat over blijft.

    Een carve-out van Xs4all lijkt me overigens een kansloze missie.
  2. MartijnN1932 21 januari 2019 09:24
    quote:

    erjee-ff schreef op 21 januari 2019 09:07:

    KPN heeft Xs4all inmiddels 20 jaar geleden gekocht. Het kan zijn dat KPN de integratie van Xs4all nooit voltooid heeft, en dat alle systemen aan de achterkant volledig los staan. Nu schijnt Xs4all in ieder geval nog een eigen helpdesk te hebben, maar ik geloof niet dat alle aansluitingen die sinds de overname gerealiseerd zijn volledig via Xs4all-systemen lopen.

    Het is vanuit KPN gezien volkomen logisch een merk op te willen ruimen, het biedt nauwelijks voordelen om Xs4all in de lucht te houden en het kost veel geld. In een markt die in Nederland écht niet meer groeit (internet penetratie in Nederland is 93%) is consolidatie en kostenreductie dat wat over blijft.

    Een carve-out van Xs4all lijkt me overigens een kansloze missie.
    Niet helemaal mee eens, Er is een reden waarom je een 2e merk hanteert en dat is om bepaalde klanten voor je te winnen en te houden.
    XS4all is duurder dan KPN, maar de ervaringen van de klanten zijn ook positiever.

    Als je alles KPN zou maken dan laat je klanten geen ogenschijnlijke keus meer.
    En ben je er bijna zeker van dat ze naar een ander overstappen.

    Unilever heeft toch ook niet maar 1 zuivelmerk..
  3. [verwijderd] 21 januari 2019 11:07
    Tja jammer dat KPN klanten die ze geworven hebben met een bepaald product met als slogan dat dat hun extra voordelen geeft, dat ze extra goed behandeld worden, daarna in de sloot gooit. Dat geeft je als klant het gevoel dat je bedonderd bent, en dat dus door KPN. Schaadt de goodwill en het merk van KPN zelf. Dom van KPN dat ze dat niet eerder zich gerealiseerd hebben. Geeft aan, dat in deze tijd niet alle individuen zich willen onderwerpen aan de domme macht van de massa.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

KPN Koninklijke

3,408 30 apr
-0,034 -0,99%
Premium

Markt hield al rekening met hogere outlook KPN

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links