Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Gastcolumn: Sinterklaas

Column door: Sinterklaas

Cadeautjes voor beleggers heeft hij niet altijd. Wijze lessen wel, want de Sint gaat al wat langer mee dan de Dow Jones, laat staan de AEX.

Meer over Sinterklaas

Recente columns van Sinterklaas

  1. 05 dec 2020: Het jaar van Zonder 3
  2. dec '19 Gastcolumn: Sinterklaas 14

Reacties

14 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 theo1 5 december 2019 11:31
    Maar conservatief Nederland met pensioenpotten zo vol
    Heeft van dat opgebouwde geld geen rendement, geen lol


    Het echte rendement is hoog zat. Probleem is dat volgens de regels moet worden gerekend met de rente en die is nul. Als je zou rekenen met het echte rendement, was er niks aan de hand. Men moet zo nodig rekenen met een worst case van worst case scenario. En dan blijkt dat dat nog steeds alleen maar schijnveiligheid geeft.

    Waarom geen buitenwijk van Amsterdam, met lekker lage huur

    Hoezo Amsterdam? Ik zeg Finsterwolde. Loppersum. Daar kan je ook centraal bankieren. Dàn laat je zien dat je voorzichtig en zuinig bent. En daar dan ook zelf gaan wonen je en niet iedere dag door je chauffeur uit Wassenaar laten brengen.
    Echte bankiers die doen tenminste nog wat. Met centrale bankiers heb ik echt geen medelijden.
  2. forum rang 7 Leefloon 5 december 2019 11:40
    quote:

    theo1 schreef op 5 december 2019 11:31:

    Hoezo Amsterdam? Ik zeg Finsterwolde. Loppersum. Daar kan je ook centraal bankieren. Dàn laat je zien dat je voorzichtig en zuinig bent.

    Je focust op een Wassenaarse president, maar vergeet bij de zuinigheid dat die centrale bankiers vele mensen in dienst hebben die dan de reiskosten naar banken gaan declareren. In Finsterwolde of Loppersum zitten weinig belangrijke kantoren van Nederlandse banken.
  3. forum rang 7 ffff 5 december 2019 11:59
    Sinterklaas zit dus overduidelijk in één kamp...… ( Waardering van de beurzen, de pensioenreserves, de goudopslag...)

    Geeft niks hoor: Gelukkig hebben we ook nog de kerstman .

    Wisten jullie dat de kerstman in Duitsland geweldige kerstuitkeringen per werknemer geeft, tot zelfs uitzonderlijk meer dan 5000 Euro per werknemer. Het duizelt je als je die bedragen ziet en je snapt onmiddellijk waarom kerstmis in veel landen veel belangrijker is dan die knorrige sinterklaas.

    P(i)eterbaas
  4. forum rang 7 Leefloon 5 december 2019 12:33
    quote:

    ffff schreef op 5 december 2019 11:59:

    kerstuitkeringen per werknemer geeft, tot zelfs uitzonderlijk meer dan 5000 Euro per werknemer. Het duizelt je als je die bedragen ziet

    Het wereldrecord als norm... En met weglating van de relatieve armoede door een salaris dat per maand dan minstens €416,67 lager kan zijn. Zo zouden ook Nederlandse bedrijven vaker voor sinterklaas/santaclaus kunnen spelen, door de combinatie van een laag salaris en een blijfbonus.
  5. forum rang 5 Snugger 5 december 2019 13:19
    De bankier op de korrel?

    Marktomstandigheden zijn door een bankier niet te beïnvloeden. Zijn, of haar, taak is om op een juiste manier daarmee om te gaan… Ze reageren net als de mens ja, op de rationele manier!.. En die is nu eenmaal niet geschikt bij beurs, en aanverwanten.Vandaar dat je niets opgelost ziet, en/of wellicht erger is… Een overbodige rijm dus..
  6. forum rang 7 Leefloon 5 december 2019 14:27
    quote:

    Snugger schreef op 5 december 2019 13:19:

    Marktomstandigheden zijn door een bankier niet te beïnvloeden.

    Erm... De meest panische marktomstandigheid van deze eeuw is veroorzaakt door banken. Die toentertijd, tegen jarenlang beter kunnen weten in, hoge dividenden nog vonden passen bij de markt in de eigen aandelen.
  7. forum rang 5 Snugger 6 december 2019 18:14
    quote:

    Leefloon schreef op 5 december 2019 17:17:


    [...]
    Als-dan. Ik bedoel 2000. En wie zijn de "jullie"?
    Ga bij migranten de Nederlandse taal aanscherpen, en jullie is Jodenvolk!
    Of maak je gewoon niet zo druk om Nederlands wat jou nooit ter oren is gekomen, da's gewoon generatiekloof ...

14 Posts
|Omhoog ↑