Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Postbank Loyaal of niet?

Voor vragen over dot product kunt u het beste bij de Postbank terecht. Wij volstaan hier met de tekst van een artikel uit het Algemeen Dagblad van 30 september:

Onder de naam Loyaalrekening kent de Postbank al ruim een jaar een spaarrekening voor kapitaalkrachtige klanten die 3,75 percent rente ontvangen. Dat is 2,25 procent meer dan de rente op de Plusrekening. Op internet noch in voorlichtingsmateriaal wordt aan het bestaan van de Loyaalrekening aandacht besteed. De klant die op eigen initiatief naar de Loyaalrekening vraagt, krijgt zonder moeite alle informatie.

De Postbank kent de Plusrekening, die 1,5 procent rente geeft. Voor de betere spaarder is er de Kapitaalrekening. De minimuminleg hiervoor bedraagt 2.250 euro, waarover een rente van 2 procent wordt vergoed. Boven het bedrag van 11.250 euro geldt een rentevergoeding van 2,5 procent.

Bij de Loyaalrekening is de minimuminleg 15.000 euro. Bedragen zijn geheel vrij opneembaar. Een aanvullende voorwaarde is dat er op de 'gewone' girorekening maandelijks minimaal 1500 euro wordt bijgeschreven. De Loyaalrekening staat ook open voor mensen die een hypotheek bij de Postbank hebben afgesloten. Voor hen geldt geen minimumspaarbedrag.

Een derde groep klanten die een Loyaalrekening kunnen openen zijn de mensen die minimaal 50.000 euro ineens storten. Een rekeninghouder die onlangs het bestaan van de Loyaalrekening ontdekte en zijn tegoed van Kapitaalrekening naar Loyaalrekening overboekte, kreeg een bevestigingsbrief waarin hem werd verteld 'dat hij niet zomaar een klant is, maar een relatie op wie de Postbank zuinig is'.

Hij stelde de Postbank voor hem de gemiste rente te vergoeden. De Postbank reageerde met een briefje met de mededeling 'dat klanten die in aanmerking komen voor een Loyaalrekening gefaseerd worden benaderd. Dit doen wij om de exclusiviteit te garanderen. Aan uw verzoek om rentecompensatie kunnen wij niet voldoen.'

Volgens een woordvoerder van de Postbank is voor het gefaseerd benaderen van de klanten gekozen om logistieke redenen. ,,Het gaat om ongeveer 1,5 miljoen rekeninghouders die een persoonlijke benadering op prijs stellen. Als wij iedereen op één moment zouden aanschrijven en iedereen zou tegelijkertijd reageren, kan de Postbank dat nooit verwerken.''




Stel uw vragen op beleggingsgebied aan de IEX.nl-redactie

De Redactie van IEX.nl bestaat uit verschillende journalisten. Op moment van publicatie had de auteur geen positie in de genoemde aandelen. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Uw reactie is welkom op redactie@iex.nl.

De Redactie van IEX bestaat uit een team van content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan honderd jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Het is mogelijk dat redactieleden posities hebben in een of meer van de genoemde fondsen.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Redactie IEX

Auteur:

Het redactieteam van IEX bestaat uit content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan 100 jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse inhoud op de diverse beleggersplatforms van IEX Media, zoals IEX.nl, Belegger.nl, B...

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.