Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Week 3: Wie biedt er meer ?!?!?

157 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 A3aan 19 januari 2016 16:06
    quote:

    Belegger079 schreef op 19 januari 2016 15:59:

    Dank voor uw antwoord Adriaan.

    Lijkt mij dan slim om te doen aangezien je dan van twee walletjes kan eten. Uiteraard wel wanneer je ervan uit gaat dat de overname voor minimaal 17,50 een feit is. Als je deze optie koopt kan je ook van een eventuele biedingsstrijd profiteren. Of zie ik iets over het hoofd in mijn denkwijze?

    gr
    Nee hoor, goed gezien. Als je inderdaad voor 7,20 die calloptie 10,00 kan kopen pak je als het bod doorgaat 25,30 of misschien 35 cent. Mits die optie nu werkelijk maar 7,20 kost omdat koers op 17,13 nu) staat, dus zit er maar 7 cent premie in voor lopende tijd tot uitoefeningsdatum. Wel rekening houden met je aan en verkoopkosten voor de optie. Tja en je lift geweldig mee bij hoger bod. Dan kan je misschien 70 tot 100% pakken. Maar ik geloof niet zo in en hoger bod.
  2. [verwijderd] 19 januari 2016 16:07
    quote:

    gerrit 69 schreef op 19 januari 2016 15:38:

    [...]Recruit verwacht uiterlijk 15 maart een aanvraag tot beoordeling en goedkeuring van het biedingsbericht bij toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) te hebben ingediend.
    *********************
    Als ik dit zo lees dan zal alles op die datum wel beklonken zijn of ik moet me vergissen.!
    Tegen bieders kunnen nog altijd tegen bod doen 120 bank werkdagen .....
    gaat trouwens lekker bij USG dochters ............
    www.jobfeed.nl/news.php

    Unique, Randstad en StartPeople zijn de intermediairs met meeste vacatures
  3. forum rang 6 tatje 19 januari 2016 16:17
    quote:

    gerrit 69 schreef op 19 januari 2016 15:38:

    [...]Recruit verwacht uiterlijk 15 maart een aanvraag tot beoordeling en goedkeuring van het biedingsbericht bij toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) te hebben ingediend.
    *********************
    Als ik dit zo lees dan zal alles op die datum wel beklonken zijn of ik moet me vergissen.!
    Hallo Gerrit 69,

    Een eventuele concurrerende bieder kan in principe op elk moment van een reeds lopend biedingstraject van de eerste bieder, een alternatief bod aankondigen. In de praktijk is het zo dat dit concurrerende bod vaak een vijandig bod zal zijn omdat de doelvennootschap in de regel gebonden zal zijn aan haar aanbeveling van het eerste bod (als dit een vriendelijk bod is).
    Gestanddoening

    Maar USG PEOPLE gaat beoordelen of ze en 7,5% hoger bod gaan accepteren, kunnen accepteren, als het voor iedereen beter is.
  4. gerrit 69 19 januari 2016 16:21
    quote:

    A3aantje schreef op 19 januari 2016 16:11:

    Stel nou eens dat het bod helemaal niet doorgaat. Dan knalt het aandeel terug naar misschien 15,00 euro. Dan zit je wel flink in de boot met een calloptie 10,00 gekocht oor 7,20. Dus er blijft altijd een risicofactor aanwezig.
    Dat heb ik ook al ergens geschreven.
    Er zijn nog altijd 3 scenario,s mogelijk.
    a) Er komt geen hoger bod
    b) Adecco of Randstad komen toch met een hoger bod
    c) Het overnamebod word ingetrokken en USG knalt terug naar € 14,00 (dan krijg je wel dividend)

    In volgorde is scenario a) het meest waarschijnlijk.
  5. forum rang 6 tatje 19 januari 2016 16:55
    Uit het PB.

    Recruit is met USG People overeengekomen geen Aandelen buiten het Bod om te verwerven totdat het Bod is afgewikkeld of totdat een concurrent een belang van 3% of meer verwerft.

    Je ziet vaker dat een partij al na enkele dagen een belang van 20 30 of 40% heeft.

    Beste Mona,

    Hoopt USG PEOPLE op meer, omdat ze het zo spelen !

    groeten tatje

    Het omzeilen kan natuurlijk ook via via.

    Hambro nog in januari boven de 10% ?
  6. gerrit 69 19 januari 2016 16:58
    quote:

    black box schreef op 19 januari 2016 16:07:

    [...]
    Tegen bieders kunnen nog altijd tegen bod doen 120 bank werkdagen .....
    gaat trouwens lekker bij USG dochters ............
    www.jobfeed.nl/news.php

    Unique, Randstad en StartPeople zijn de intermediairs met meeste vacatures
    Bedankt Blacky dat je nog altijd met ons meedenkt.
  7. forum rang 6 tatje 19 januari 2016 17:50
    De raad van bestuur (de “Raad van Bestuur”) en raad van commissarissen (de “Raad van Commissarissen”) van USG People, (tezamen de “Raden”), hebben gedurende het hele proces rekening gehouden met zowel het belang van alle stakeholders als het maximaliseren van waardecreatie. Bij het komen tot hun aanbeveling hebben de Raden het voorgenomen bod van Recruit zorgvuldig overwogen en het bod uitvoerig geëvalueerd in het licht van de strategische opties van USG People, inclusief stand-alone scenario’s, en de mogelijkhDe raad van bestuur (de “Raad van Bestuur”) en raad van commissarissen (de “Raad van Commissarissen”) van USG People, (tezamen de “Raden”), hebben gedurende het hele proces rekening gehouden met zowel het belang van alle stakeholders als het maximaliseren van waardecreatie. Bij het komen tot hun aanbeveling hebben de Raden het voorgenomen bod van Recruit zorgvuldig overwogen en het bod uitvoerig geëvalueerd in het licht van de strategische opties van USG People, inclusief stand-alone scenario’s, en de mogelijkheid onderzocht voor een combinatietransactie met geselecteerde concurrenten. Gedurende de besprekingen met Recruit zijn de Raden veelvuldig bijeengekomen om de ontwikkelingen in het proces en de belangrijkste beslissingen daaromtrent te bespreken.eid onderzocht voor een combinatietransactie met geselecteerde concurrenten. Gedurende de besprekingen met Recruit zijn de Raden veelvuldig bijeengekomen om de ontwikkelingen in het proces en de belangrijkste beslissingen daaromtrent te bespreken.

    Leuk als je het nog eens leest.

    De raad van bestuur (de “Raad van Bestuur”) en raad van commissarissen (de “Raad van Commissarissen”) van USG People, (tezamen de “Raden”), hebben gedurende het hele proces rekening gehouden met zowel het belang van alle stakeholders als het maximaliseren van waardecreatie. Bij het komen tot hun aanbeveling hebben de Raden het voorgenomen bod van Recruit zorgvuldig overwogen en het bod uitvoerig geëvalueerd in het licht van de strategische opties van USG People, inclusief stand-alone scenario’s, en de mogelijkheid onderzocht voor een combinatietransactie met geselecteerde concurrenten. Gedurende de besprekingen met Recruit zijn de Raden veelvuldig bijeengekomen om de ontwikkelingen in het proces en de belangrijkste beslissingen daaromtrent te bespreken.

    en de mogelijkheid onderzocht voor een combinatietransactie met geselecteerde concurrenten.

    Mijn vraag: een combinatie transactie is dat het zelfde als concurrenten kopen samen de delen van USG PEOPLE !

    Of is een combinatie transactie iets anders !
  8. forum rang 6 tatje 19 januari 2016 17:52
    Beste Mona,

    Hebben die japanners de centen al bijeen !

    FINANCIERING VAN DE TRANSACTIE
    Het Bod waardeert 100% van de Aandelen op circa € 1,42 miljard, exclusief transactie- en andere kosten. Recruit is momenteel voornemens het Bod te financieren uit kasmiddelen en bestaande schuldfaciliteiten op het niveau van Recruit Holdings. Per vandaag heeft Recruit voldoende beschikbare middelen om het Bod te financieren.
  9. forum rang 6 tatje 19 januari 2016 18:02
    Ik denk dat Recruit die 2e 7,5% perse wil hebben.

    Recruit gaat denkelijk mee, met een 1e verhoging van 7,5%, dus 18,83.

    Maar is dan een partij die er weer 7,5% boven oplegt !

    De kracht van Recruit is, dat ze perse 2 maal die 7,5% hebben kunnen regelen met USG PEOPLE.

    Of ze anders een bod hadden gedaan, ik denk het niet !

    CONCURREREND BOD
    Zowel Recruit als USG People mogen het Fusieprotocol beëindigen in het geval van een bod door een derde, welk bod is uitgebracht of bindend is voor de biedende partij en de Biedprijs met 7,5% overstijgt, en welk volgens de redelijke mening van de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen gunstiger is voor USG People en haar stakeholders dan het Bod (een “Concurrerend Bod”).
    In het geval van een Concurrerend Bod heeft Recruit het recht een dergelijk bod te evenaren, in welk geval het Fusieprotocol niet door USG People zal worden beëindigd. Als onderdeel van de overeenkomst gaat USG People de gebruikelijke verplichting aan derden niet uit te nodigen tot het doen van een bod. In het geval Recruit een Concurrerend Bod evenaart, dan moet een eventueel volgend bod het meest recentelijk uitgebracht bod met 7,5% overtreffen om als Concurrerend Bod te worden aangemerkt
  10. [verwijderd] 19 januari 2016 18:46
    quote:

    kusadasi schreef op 19 januari 2016 15:05:

    [...]Zou je dit willen toelichten Baudolino,bij geen hogere koers van 17,50 t/m
    juni loopt alles erboven toch waardeloos af?
    Ha Kusadasi kan zijn dat iemand calls heeft geschreven 34ct dus bij 20 calls is dat 680 euro premie in de zak minus wat transactiekosten. Mogelijk speculeert de verkoper erop dat de koers niet boven de 18 komt, en versterkt hij bijv zijn rendement door de calls te schrijven. Tegenover de schrijver staat de afnemer van de calls, maar dat kan een marketmaker zijn, je kunt ze altijd kwijt bij een marketmaker deze is verplicht binnen bepaalde bandbreedte hier een prijs voor af te geven. Volgens mij zitten in USG-opties op euronext circa 5-9 market makers. Het andere kan natuurlijk ook, wat jij aangeeft, dat iemand erop speculeert dat de koers >18 komt. Wanneer koers <18 blijft lopen ze idd waardeloos af, maar diegene die geschreven heeft hoeft de aandelen in dat geval niet te leveren en heeft daarmee als winst de premie opgestreken.

  11. [verwijderd] 19 januari 2016 18:53
    quote:

    A3aantje schreef op 19 januari 2016 15:28:

    [...]

    Bovenstaande zegt het al. Het is helemaal niet nodig om 95% aangeboden te krijgen om de zaak over te nemen. Bij ik meen 65% is het al voldoende om aandeel van de beurs te halen. Degenen die niet aangeboden hebben zitten dan met niet verhandelbare stukken. Meestal kan je die later alsnog tegen de overnamekoers aanbieden (maar de grootaandeelhouder kan dan ook beslissen minder te betalen). Ga je dwars liggen dan geven ze gewoon geen dividend meer en zit je dus met stukken die niets opleveren. Dus denk nu niet dat die Hamro met zijn 5% de boel kan tegen houden. Misschien werkt die zelfs wel voor die Jappen. Opkopen voor 17,15/17,20 gaat met het bod van 17,50 sowieso geen verlies opleveren. Oh ja...... die Hamro schijnt goed ingevoerd te zijn bij Japanse bedrijven.
    Ik ga er nog steeds van uit dat er geen hoger bod komt. Dat was er anders al geweest of in ieder geval toespelingen daar over.

    Tot nu toe lees ik alleen die toespelingen en allerlei scenario's hier uit de koker van fantasie. Ik gun jullie die "wishful" thinking, maar heb zo mijn twijfels. En als het toch tot een overname komt, krijgen de volhouders van mij een dikke pluim.
    Ha adriaantje mogelijk haal je hier twee dingen door elkaar, de grens van 65% wordt m.i. wel eens gehanteerd als grens van waaraf de partij alsnog het bod gestand doet, dus niet intrekt en de aandelen die wel zijn aangeboden, overneemt. De 95% is volgens mij nodig om de resterende 5% op te eisen, d.w.z. verkoop te kunnen afdwingen . Zit je onder de 95%, dan moeten er andere trucjes uit de kast worden gehaald, bijv. verwatering uitstaande aandelen etc. of, bijvoorbeeld, een verhoogd bod. Ben met je eens dat denken het bod te kunnen tegenhouden, je van een koude kermis kunt thuiskomen, als de overnemende partij zijn strategieën hiervoor al heeft klaarliggen. Vindt Ballast Nedam daarvan een mooi voorbeeld.
  12. forum rang 6 tatje 19 januari 2016 18:58
    quote:

    marathon 11 schreef op 19 januari 2016 18:08:

    Alain komt nog wel met een bod verwacht ik. Heeft tijdens de beleggersdag ongetwijfeld informeel gepolst hoe zijn aandeelhouders aankijken tegen deze overnam door Recruit van USG en de intentie om daarna in 2020 marktleider te worden.

    Anders kunnen Alain en Hans Ploos toch vaker met ons gaan vissen.

    Doen ze niets op M & A gebied, dan zal 2016 toch wel het einde betekenen van hun ambities !

    USG PEOPLE is na 2009 helemaal adecco proof gemaakt.

    In de segmentatie had adecco een behoorlijk te kort in SME MKB, zei Patrick De Maiseneire tijdens zijn afscheid bij de cijfers Q2 2015.

    In 2009 zeiden Alex en Rob nog in een corporate letter: Ook adecco moet beseffen, dat niet alles wat je wilt te realiseren valt.

    Heb je dan bij elkaar op schoot gezeten of niet.

    Volgens de consensus heeft adecco eind 2017 een netto schuld van 162.

    Maar ja, wij gissen en zij beslissen.

    Ja Alain, Alex speelt het spel zo, dat "" jouw kind "" nog maar 1 keer voorbij komt !

    En nooit meer de nummer 2 in Nederland en met Randstad de nummer 1 in Belgie.

    Het is nu of nooit.

    Once in a live time !

    Treuzelen, zeuren, uitstellen gaat niet meer.

    Gaat adecco iets anders overnemen, dan USG PEOPLE, dan is de Benelux voor altjd passe voor adecco en je helpt een concurrent op het vaste land van Europa, met de beste partij in het zadel :-)

    Een belgische ceo, een nederlandse cfo en een belgisch hoofd Noord Europa ( nordics en Benelux , laten die zich voor de kar pissen door die japanners.

    Belgische en nederlandse overmacht aan de top van adecco en de Benelux wordt het lachertje :-)

    Ja, ik verwacht Alain zeker nog :-)

    Groeten naar Bali.

    Op een vraag aan Alain.

    Kijken jullie ook naar M & A boven 1 miljard.

    Antwoord: we geven geen details, maar moet passen binnen ons framework, strategisch passen, waarde kunnen creëren voor de aandeelhouders en voldoen aan de financiële criteria.

    TJA !

    Tegen de tijd, dat je USG PEOPLE hebt afbetaald, zal de VS wel weer aan het begin van de cyclus staan en kun je daar investeren.

    Dus no problem
  13. [verwijderd] 19 januari 2016 21:28
    quote:

    black box schreef op 19 januari 2016 21:10:

    www.google.com/finance?q=NYSEMKT%3ASY...
    Neem nu het droom aandeel wat uitzenders betreft 51.** %GEZAKT in drie maanden tijd .
    So take the money and run straks koopt recruit toch synergie of een andere uitzender .


    Shit denk dat ik de verkeerde Synergie heb denk dat het een energie bedrijf is .............:-)
  14. [verwijderd] 19 januari 2016 22:29
    quote:

    kusadasi schreef op 19 januari 2016 21:44:

    Het is Synergie SA,slotkoers vandaag 24,56 beurswaarde 600 miljoen,vandaag enorm
    hoog volume voor dit aandeel,ik heb het al eerder genoemd maar dit bedrijf wordt
    door Adecco overgenomen,past precies in de doelstelling van het bestuur.
    Ja Synergie ook erg interessant voor recruit zou samen met USG mooie geografische uitgangspositie in termen van dekking in europa geven ze hebben een oorlogskas van >5mrd dus kunnen het sowieso financieren. Met in europa alleen usg is voor wereldheerschappij van recruit wellicht ook in europese markten nog wel aantal stappen te zetten. Vwb match met Adecco volgens mij heeft synergie ook nog redelijk wat blue collar dus ook zij net als USG nadeel dat ze relatief weinig bijdragen aan verbeterde mix c.q. gelijkmatigheid door de cyclus heen, voor het overige hoe het zit met kartelwetgeving weet niet adecco en synergie beiden groot in frankrijk kan wellicht belemmering zijn. Zie jij nog onderscheidende aansluitingen op punten/doelstellingen bestuur Adecco i.v.t. USG? Qua omvang lijkt me i.i.g. kanshebber voor een overname
  15. [verwijderd] 19 januari 2016 22:31
    Inderdaad als je de grootste wilt worden van de wereld moet je de zaden kopen die over de halve wereld verspreid zijn .
    Koop synergie
    Sa markets.ft.com/research/Markets/Tears...
    Als je synergie wild om de wereld te veroveren ...................
    En niet een overgroeide akker met onkruid door bodem uitputting inderdaad er zijn nog geen meldingen geweest van '''grootaandeelhouders '' dat ze het bod zullen accepteren .
    Ze zullen misschien benaderd zijn door geïnteresseerde partijen voor een stuk van de taart hebben hun aandelen verkocht voor bijvoorbeeld 17.44 en hebben afgeleide producten gekocht voor ?????
    en bezitten net zoveel en vangen nog meer 'verkopen de zaak dubbel '
    Voor de helft van de prijs ,maar vangen dubbel
    Een brantano shoes come in paires .
    hoe het precies zit moeten JULLIE DE AFM VRAGEN die zitten er vol op .
    Schone auto's bestaan niet had ik jaren geleden ook gemeld maar ik dwaal af.
157 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 913,25 -0,03%
EUR/USD 1,0874 +0,07%
FTSE 100 8.420,26 -0,22%
Germany40^ 18.716,50 -0,12%
Gold spot 2.415,21 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.685,97 -0,07%

Stijgers

NX FIL...
+8,76%
VIVORY...
+6,12%
Sif Ho...
+4,09%
RENEWI
+3,21%
HEIJMA...
+3,08%

Dalers

Corbion
-3,97%
ADYEN NV
-3,20%
EBUSCO...
-3,00%
SIGNIF...
-2,50%
PROSUS
-2,29%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links