Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

De CRASH van 2015

1.624 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 82 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Ed Verbeek 14 december 2014 22:53
    quote:

    fredjeans schreef op 14 december 2014 22:42:

    [...]
    Daar hebbie wel een puntje ;-)
    maar denk je ECHT dat die raaskallers beleggen!
    Nog nooit gezien dat mensen met vele k's zo roekeloos omspringen!
    Welnee, die beleggen echt niet, die komen hier alleen maar om de grote jongen uit hangen en laten weten hoe fantastisch ze het voor elkaar hebben met hun algoritmes en beleggings- en beschermingsstrategieën, en terloops nog even obligaat de draak te steken met de goudgekkies, want dan hoor je er pas echt bij :-)
  2. [verwijderd] 15 december 2014 00:30
    Tsja, goudgekkies vragen er natuurlijk zelf om. Die beleggen ook niet, maar bereiden zich voor op het eind der tijden. En sommige slimme jongens bedienen ze van kromme argumenten en leveren zelf het goud (met een leuke marge). Alle guru's zijn niet rijk geworden met zelf beleggen, maar met het verkopen van hun verhaaltjes. Ook een mooie business als je er goed in bent.

    Ik moet het (helaas?) puur hebben van mijn beleggingswinsten om het dagelijks brood op tafel te zetten.
  3. forum rang 5 Ed Verbeek 15 december 2014 05:06
    quote:

    BEN belegt schreef op 15 december 2014 00:30:

    Tsja, goudgekkies vragen er natuurlijk zelf om. Die beleggen ook niet, maar bereiden zich voor op het eind der tijden. En sommige slimme jongens bedienen ze van kromme argumenten en leveren zelf het goud (met een leuke marge). Alle guru's zijn niet rijk geworden met zelf beleggen, maar met het verkopen van hun verhaaltjes. Ook een mooie business als je er goed in bent.

    Ik moet het (helaas?) puur hebben van mijn beleggingswinsten om het dagelijks brood op tafel te zetten.

    Ik denk toch dat je de feiten eens moet opzoeken over Middelkoop en Rogers. Die ziijn nl. al rond 2000 in goud gestapt. Dat zij voor dat juiste inzicht beloond worden met nòg meer winst doordat er mensen zijn die daarvoor aan hun willen betalen gun Ik ze wel. Jij niet? Ze zagen de ontwikkelingen, ook die daarna volgden, nl. heel wat eerder aan komen (bijvoorbeeld huizen bubble, credit crisis) dan de andere goedbetaalde zgn. beursanalisten.
    En bijv Middelkoop, Schiff en Rogers bereiden zich helemaal niet voor op het eind der tijden, maar zij zien in dat goud weer een belangrijker rol zal gaan spelen bij de opvolger van de huidige dollar als wereldreservemunt.
    En volgens mij beleggen bijna alle goudgekkies wèl in goud en goudgerelateerde zaken.

    Maar ja ik begrijp dat het makkelijker is andersdenkenden te bestrijden, door eerst een karikatuur van hun neer te zetten. :-)
  4. [verwijderd] 15 december 2014 09:05
    quote:

    Ed Verbeek schreef op 15 december 2014 05:06:

    [...]
    Ik denk toch dat je de feiten eens moet opzoeken over Middelkoop en Rogers. Die ziijn nl. al rond 2000 in goud gestapt.
    Nee joh. Willem was toen nog bezig met z'n appartementjes in Amsterdam. Is jaren later ingestapt in aandelen van mijnbedrijven. Die staan nu lager dan 10 jaar geleden.

    Zie ook de performance van het beleggingsfonds wat hij beheert.
  5. Hallo! 15 december 2014 09:36
    quote:

    Ed Verbeek schreef op 15 december 2014 05:06:

    [...]
    Ik denk toch dat je de feiten eens moet opzoeken over Middelkoop en Rogers.
    "Willem is geen portefeuillebeheerder maar een particulier die journalist is bij RTL Z.
    Hij heeft het niet slecht gedaan: hij zat in appartementen die hij aan buitenlanders verhuurde (een belegging is een belegging) en toen ging hij in goud."

    www.iex.nl/forum/topic/600870/default...

    Bovenstaande is geschreven door één van de oprichters van IEX.

    Willem had een column op deze site en reageerde ook in de KK. In zijn modelportefeuille zat een zware fout waardoor het rendement goed uitkwam. Daar heb ik hem destijds op gewezen. Pissig dat de man was. Hij heeft het later ook toegegeven.

    Willem is een prima belegger, vooral in appartementen, die later met zijn goudverhaal kwam.

  6. Hallo! 15 december 2014 11:53
    quote:

    BEN belegt schreef op 15 december 2014 10:12:

    na het koopsignaal feb'09 is de markt qua waardering nog niet aangekomen bij extreme niveau's die verkopen adviseren
    Volgens diverse strategen gaat de volatiliteit volgend jaar toenemen. Obligaties zullen geen tegenwicht meer bieden, maar wel de volatiliteit dempen.

    Uit mijn fictieve modelportefeuilles is een duidelijke winnaar gekomen, n.l. 40% obligaties, 40% regiofondsen en 20% sectorfondsen. Zo ga ik mijn tweede portefeuille ook inrichten. Het voordeel is dat ik binnen de regio's eenvoudig de verdeling kan aanpassen. Ook kan ik de portefeuille eenvoudig offensiever of defensiever maken door van sector te veranderen.
1.624 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 82 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 904,21 +0,51%
EUR/USD 1,0785 +0,33%
FTSE 100 8.381,35 +0,33%
Germany40^ 18.721,40 +0,19%
Gold spot 2.347,80 +0,07%
NY-Nasdaq Composite 16.346,27 +0,27%

Stijgers

BESI
+3,60%
ForFar...
+3,08%
PROSUS
+2,49%
NSI
+2,07%
Ahold ...
+1,97%

Dalers

TKH
-3,54%
CTP
-3,07%
VIVORY...
-2,41%
AMG Cr...
-2,40%
DSM FI...
-2,24%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links