Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Als men je spaargeld wil stelen wat doe je dan?

102 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 DurianCS 11 juli 2014 08:16
    quote:

    HerrKaiser schreef op 10 juli 2014 22:15:

    Dijselbloem zegt : langleveeuropa.nl/2014/07/duitse-spaa...
    Ja, en nu kun je wel heel verontwaardigd gaan doen, maar de meeste spaarders worden volledig beschermd door de depositogarantieregeling. Alleen als je heel veel spaargeld hebt en dat ook nog bij één bank stalt kun je een probleem krijgen. Maar als je zoveel geld hebt kun je ook kritisch zijn op de bank die je kiest voor je spaargeld.
  2. Cézan 11 juli 2014 10:00
    quote:

    Hmm schreef op 28 maart 2013 13:22:

    [...]

    Delta Lloyd en Robeco zijn geen systeembanken dus zullen niet gered worden.

    Waarom niet?

    Wordt zo moe van al die onrust stokende bijdrages hier.

    Nu heb ik grootste deel van spaargeld bij de Roparco lopen, sind 1987.
    So far prima bank. Liever daar dan bij ING (wat rekeningen) of ABN AMRO (loopt hypotheek)
    Weet ook dat groot deel vd Robecogroep in handen is van een Japanse bank.

    Czn.


  3. forum rang 6 haas 11 juli 2014 10:00
    EU/DysselBloem wil gewoon dat je spaart bij de beste bank: die niet failliet gaat. Dat deposito rgeling gaat er ook nog aaan ...........kwestie van tijd.............

    PS: NN reserveert alweer 240 miljoen voor de bonussen
    consumentenbond dient gewoon te onderzoeken welke bank de minste kans op failliet gaan heeft:)
  4. forum rang 5 DurianCS 11 juli 2014 10:47
    quote:

    haas schreef op 11 juli 2014 10:00:

    EU/DysselBloem wil gewoon dat je spaart bij de beste bank: die niet failliet gaat. Dat deposito rgeling gaat er ook nog aaan ...........kwestie van tijd.............

    PS: NN reserveert alweer 240 miljoen voor de bonussen
    consumentenbond dient gewoon te onderzoeken welke bank de minste kans op failliet gaan heeft:)
    Precies, een bank die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft; die zich goed ingedekt heeft, zou meer klanten moeten trekken. Dan wordt een hogere buffer een competitief voordeel en geen nadeel.
  5. Kaiser 14 juli 2014 09:08
    Duitsland gaat akkoord met het aanslaan van het spaargeld

    maandag 14 juli 2014 om 09u03

    Het net rond de spaarders wordt alsmaar dichter toe getrokken. Blijkbaar is er haast bij, want de Duitse regering heeft een jaar eerder dan gepland de plannen goedgekeurd voor een bail-in. Dat betekent dat de spaarders mee kunnen opdraaien voor de schade wanneer banken in moeilijkheden raken.

    Volgens de Wall Street Journal hebben de Duitsers duidelijk het voorplan genomen om de Europese regelgeving in te planten. Berlijn heeft om één of andere reden blijkbaar haast om instrumenten in het leven te roepen die het mogelijk maken om de banken te redden zonder financiële stabiliteit in het gevaar te brengen.

    Het is niet helemaal duidelijk of de problemen die recent gerezen zijn in de banksector daar voor iets tussen zitten. Na de Bulgaarse en de Oostenrijkse banken, is nu ook de grootste Portugese bank in de problemen geraakt. In de verte trekken zich opnieuw donkere wolken samen boven de banksector.
  6. [verwijderd] 14 juli 2014 12:57
    niet spaarders, maar obligatiehouders. spaartegoeden tot 100k zijn totaal beschermd. grotere spaartegoeden krijgen preferente behandeling. dus eerst aandeelhouders en obligatiehouders raken hun geld kwijt. als dat geen 8% van het kapitaal mocht zijn lopen grote spaartegoeden pas risico.
  7. [verwijderd] 14 juli 2014 13:07
    In het geval van SNS

    was er naast eigen vermogen en achtergestelde schulden (samen 3,7% van het balanstotaal) ook nog een grote hoeveelhoud obligaties (16,6% van het balanstotaal). die 8% eis wordt dus ruimschoots gedekt door obligaties.

    in het geval van Banco Espirito Santo

    is er naast aandelen en achtergesteld (samen 10%) ook nog een hele ruime buffer aan obligaties (14,8%). wederom lopen spaarders hier geen/nauwelijks risico.

    let wel: die 8% eis is een minimum eis. een overheid kan altijd besluiten om helemaal geen steun te verlenen.
  8. Kaiser 22 januari 2015 15:25
    Aanslag op uw spaargeld: de vrees van de minister van Financiën

    22/01/15 - Bron: Belga Johan Van Overtveldt

    De Europese Centrale Bank draait vandaag helemaal de geldkraan open in de hoop zo de economie aan te zwengelen. Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) is ongerust over de gevolgen daarvan, met name voor uw spaargeld. Dat bericht De Standaard.

    De miljarden die het ECB wil injecteren kunnen de nu al verschrikkelijke lage rentevoeten op spaargeld nog meer onder druk zetten, omdat de banken dat spaargeld niet meer nodig hebben om voldoende liquide middelen binnen te halen.

    "Wij zijn een naarstig sparend volk, wat lovenswaardig is. We moeten erop toezien dat daar respect voor is. Het kan niet de bedoeling zijn om een sluipende aanslag te plegen op het spaargeld. De mensen van de ECB moeten hun huiswerk maken."

    In een interview met De Standaard toont minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) zich erg kritisch over de plannen van ECB-voorzitter Mario Draghi om honderden miljarden euro's in de slabakkende Europese economie te pompen en zo de groei en de inflatie weer wat op te krikken. Draghi kondigt vandaag aan hoe hij dat wil doen via de grootschalige aankoop van staatsobligaties, in het jargon de kwantitatieve verruiming (QE).
  9. Kaiser 6 augustus 2019 16:43
    We worden aan alle kanten bestolen...
    Nu heeft men zelfs al een oplossing gevonden om je spaargeld 'te stelen'.

    Enige juiste oplossing is al je geld van de bank halen en terug alles met cash betalen. Want zo straf je de banken en de overheid voor dit stelende beleid

    “Negatieve rente is een extra belasting van 160 miljard euro op spaargeld, die door geen enkel parlement is goedgekeurd” nl.express.live/negatieve-rente-is-ee...
  10. forum rang 7 ffff 6 augustus 2019 16:50
    Kaiser,

    Wij zijn het niet vaak eens, maar NU, in jouw bovenstaande posting ben ik het volledig met je eens.

    Het begon al met het limiteren van bedragen waarmee je cash kunt betalen.

    Dan wordt voortdurend gevraagd alles via banktegoeden te regelen, maar.... de kosten bij de bank nemen nu al jaren keer op keer toe. Ik kreeg vorige week een brief van een Belgische bank en sommige door-de-weeks handelingen werden zomaar evntjes 40 procent verhoogd.

    Rentevergoeding is vrijwel niks of gewoonweg niks. Daar heb ik dan nog begrip voor want ze vangen er zelf ook niet veel voor. Maar die aanhoudende berichtgeving over negatieve rentes…

    Groot voorstander van cash.....Alleen zijn die bedragen in veel landen zwaar gelimiteerd. Er zijn hier en daar nog wat uitzonderingen, maar het is zoeken en vooral uitproberen…

    Peter
  11. forum rang 6 izdp 7 augustus 2019 02:03
    En al vind ik het een zeer gevaarlijke ontwikkeling, dan moet ik toch zo eerlijk zijn dat het me wel kost, maar ook toejuich.
    Sparen in de zin van opslag, in de grond stoppen, staat de vooruitgang in de weg.
    Belast dat zo hoog mogelijk is mijn ultieme wensdroom.
    Met inachtneming van ruimere vrijstellingen voor de VRH in werking treedt.

    Toevoeging: belasten is dus echt iets anders dan hoe de markt het nu doet.
    Lage en negatieve rente doet juist nog meer sparen.
  12. forum rang 7 JP Samosa 7 augustus 2019 08:56
    quote:

    izdp schreef op 7 augustus 2019 02:03:

    En al vind ik het een zeer gevaarlijke ontwikkeling, dan moet ik toch zo eerlijk zijn dat het me wel kost, maar ook toejuich.
    Sparen in de zin van opslag, in de grond stoppen, staat de vooruitgang in de weg.
    Belast dat zo hoog mogelijk is mijn ultieme wensdroom.
    Met inachtneming van ruimere vrijstellingen voor de VRH in werking treedt.

    Toevoeging: belasten is dus echt iets anders dan hoe de markt het nu doet.
    Lage en negatieve rente doet juist nog meer sparen.

    Mensen gaan niet meer sparen omdat de rente. Nul of negatief is

    Het is meer,onzekerheid voor de toekomst die mensen angstig maakt
    en de mensen slikken zelfs negatieve rente

    Je kan ook zeggen: negatieve rente staat vooruitgang in de weg.

    En wie heeft ooit voorspeld dat de spaarrente negatief zou worden???
  13. forum rang 9 objectief 7 augustus 2019 10:48
    quote:

    objectief schreef op 7 augustus 2019 09:07:

    Rutte had gelijk; intussen zijn ons beleggingen veel meer waard geworden, de huizenprijzen gestegen en de hypotheekrente gedaald.
    "Onder water"; mijn hypotheek was nooit boven de 50% van de WOZ.
    Ik ben niet op zoek naar maximale rendementen, dat laat ik over aan geldwolven.
102 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,27 -0,04%
EUR/USD 1,0704 -0,16%
FTSE 100 8.147,03 +0,09%
Germany40^ 18.128,90 +0,06%
Gold spot 2.330,28 -0,24%
NY-Nasdaq Composite 15.983,08 +0,35%

Stijgers

Philip...
+29,35%
Alfen ...
+14,76%
EBUSCO...
+6,88%
FASTNED
+4,79%
EXOR NV
+3,96%

Dalers

Vastned
-6,87%
VIVORY...
-5,88%
ASMI
-4,39%
ADYEN NV
-2,42%
BESI
-2,42%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links