Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Woensdag 6-2, goede actie imtech op verlies in project Polen

919 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Diegy 6 februari 2013 17:14
    quote:

    TimothyF schreef op 6 februari 2013 17:06:

    [...]

    Geef gewoon eens antwoord op de vraag of je meer weet? Je doet redelijk zelfverzekerde uitspraken over Imtech, deel die kennis met anderen.

    bedankt!

    @Ichav2...
    Me dunkt dat dit bedrijf naar aanleiding van de problemen al een miljard euro minder waard is geworden. Dat is meer dan de helft van de marktwaarde van afgelopen vrijdag. Mijn inziens bagetalliseer je die daling een beetje, het is niet niks hoor, een waarde vermindering van meer dan 50%....
    Die emissie komt echt wel. Die gaan ze morgen of vrijdag bekend maken. Denk nou zelf even logisch na.
  2. [verwijderd] 6 februari 2013 17:15
    KPN en Imtech in porto:P

    Daarbij sbm arcelor en accell,

    ik houd wel van een beetje spanning volgensmij:P

    ohja putjes op: asml,philips,creditagricole,bam en heineken

    ik heb eergisteren bodemgevist op imtech op 10,05.
    een aandelenemissie verwacht ik neit, wel een koers van 15+ over een jaar.
  3. [verwijderd] 6 februari 2013 17:17
    quote:

    Executive schreef op 6 februari 2013 17:13:

    [...]

    Ja en nu staan we te juichen als die over de 10 gaat... Het kan verkeren!
    Tis natuurlijk totaal niet grappig voor de grote verliezers, die vermoedelijk hun aandelen nog wel hebben al was het maar uit ongeloof.
    die schreeuwertjes moesten maar ff dimmen met hun onzin verhalen.
  4. forum rang 4 ischav2 6 februari 2013 17:17
    quote:

    TimothyF schreef op 6 februari 2013 17:06:

    [...]

    Geef gewoon eens antwoord op de vraag of je meer weet? Je doet redelijk zelfverzekerde uitspraken over Imtech, deel die kennis met anderen.

    bedankt!

    @Ichav2...
    Me dunkt dat dit bedrijf naar aanleiding van de problemen al een miljard euro minder waard is geworden. Dat is meer dan de helft van de marktwaarde van afgelopen vrijdag. Mijn inziens bagetalliseer je die daling een beetje, het is niet niks hoor, een waarde vermindering van meer dan 50%....
    Ik zou niet graag ondernemen als je inmiddels aan het infuus van de banken hangt..... De marktwaarde op de beurs is niet hetzelfde als wat een onderneming waard is. De huidige berichtgeving geeft aanleiding om het ergste te vrezen. Blijkbaar prijst men een andere marktwaarde in. Achteraf komt de beurs tot een andere conclusie en was het bedrijf veel te hoog gewaardeerd.
  5. TimothyF 6 februari 2013 17:19
    quote:

    Diegy schreef op 6 februari 2013 17:14:

    [...]
    Die emissie komt echt wel. Die gaan ze morgen of vrijdag bekend maken. Denk nou zelf even logisch na.
    Dus bepalen of er een emissie komt is simpelweg een kwestie van logisch nadenken?

    Wat is verstandiger in deze? Een emissie bij de huidige koers, of het oprekken van die convenanten?
  6. FWGRACE 6 februari 2013 17:20
    quote:

    ischav2 schreef op 6 februari 2013 17:05:

    [...]

    De koers wordt in zijn algemeenheid bepaald door vraag en aanbod. Omdat het bestuur er een potje van heeft gemaakt is het de vraag of er niet veel meer lijken uit de kast zullen vallen. De winst over 2012 kan wel eens zwaar negatief uitvallen.
    Verder is de schuldratio veel te hoog en is het de vraag of de banken bereid zijn gegeven hun ratio's de onderneming ter wille willen zijn. Een emissie heeft kans van slagen indien deze zo aantrekkelijk mogelijk wordt gemaakt.
    Met cijfers valt e.e.a dus niet te onderbouwen omdat de jaarrekening opnieuw zal moeten worden samengesteld o.g.v. de nieuwe werkelijkheid.
    En die laatste opmerking (jaarrekening) baart mij de meeste zorgen. Waarom zou je de presentatie van de cijfers uitstellen als je een relatief kleine tegenvaller hebt van 100 miljoen. Tuurlijk is even slikken maar op een omzet van een paar miljard valt het allemaal wel mee. Een additionele voorziening treffen van 100 miljoen in de boeken is met een uurtje gefixt. Gelijk door de zure apel heen bijten en tijdens de presentatie de aandeelhouders bijpraten...

    Je zou echter wel de presentatie uit stellen wanneer je gegronde twijfels hebt over ALLE onderliggende cijfers.

    Ik hoop oprecht dat ik de plank mis sla..... We'll see

  7. TimothyF 6 februari 2013 17:22
    quote:

    ischav2 schreef op 6 februari 2013 17:17:

    [...]

    Ik zou niet graag ondernemen als je inmiddels aan het infuus van de banken hangt..... De marktwaarde op de beurs is niet hetzelfde als wat een onderneming waard is. De huidige berichtgeving geeft aanleiding om het ergste te vrezen. Blijkbaar prijst men een andere marktwaarde in. Achteraf komt de beurs tot een andere conclusie en was het bedrijf veel te hoog gewaardeerd.
    Je kunt ook redeneren dat de huidige marktwaarde de onderneming onderwaardeert. Vergeet niet dat emotie, en waan van de dag, ook ingeprijsd zijn. Zodra er duidelijkheid is, dan loopt die emotie uit het aandeel alsof je een balon laat leeglopen.
  8. forum rang 4 ischav2 6 februari 2013 17:24
    quote:

    .dollie schreef op 6 februari 2013 17:20:

    waar haal je het vandaan ischaf 4 februari roep je met dezelfde info bodem 15 euro, wat een debiele beweringen man.
    Dat was bij de vorige daling de bodem. Nu is dat aan de bovenkant weerstand geworden..... Wel goed lezen graag......
    Voor het overige hou ik het maar netjes....
  9. [verwijderd] 6 februari 2013 17:24
    quote:

    .dollie schreef op 6 februari 2013 17:17:

    [...]

    Tis natuurlijk totaal niet grappig voor de grote verliezers, die vermoedelijk hun aandelen nog wel hebben al was het maar uit ongeloof.
    die schreeuwertjes moesten maar ff dimmen met hun onzin verhalen.
    Helemaal mee eens. Er zijn nu eenmaal ZOGENAAMDE beleggers die graag nog wat zout strooien in dse open wonden van verliezers

    Dat is pas asociaal gedrag
  10. [verwijderd] 6 februari 2013 17:25
    Ik vermoed dat het aandeel nog even blijft slabakken, rond of net iets onder huidige koers, dit na al de negatieve berichten. Maar het zal zich "gedeeltelijk" terug herstellen, komenden dagen zal zeker belangrijk zijn maar op langere termijn heb ik vertrouwen in dit bedrijf voor een stijging.
  11. forum rang 4 ischav2 6 februari 2013 17:26
    quote:

    TimothyF schreef op 6 februari 2013 17:22:

    [...]

    Je kunt ook redeneren dat de huidige marktwaarde de onderneming onderwaardeert. Vergeet niet dat emotie, en waan van de dag, ook ingeprijsd zijn. Zodra er duidelijkheid is, dan loopt die emotie uit het aandeel alsof je een balon laat leeglopen.
    Uiteraard kan dat ook. Maar ja de rapporten van de banken liegen er niet om. Voorlopig kies ik voor de zijlijn en verwacht een emissie gegeven het recent bekende nieuws.
  12. andrejes 6 februari 2013 17:27
    quote:

    TimothyF schreef:

    [...]

    Je kunt ook redeneren dat de huidige marktwaarde de onderneming onderwaardeert. Vergeet niet dat emotie, en waan van de dag, ook ingeprijsd zijn. Zodra er duidelijkheid is, dan loopt die emotie uit het aandeel alsof je een balon laat leeglopen.
    En vergeet niet de shorters die terug moeten kopen!!!
919 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 903,61 -0,22%
EUR/USD 1,0834 0,00%
FTSE 100 8.275,38 +0,54%
Germany40^ 18.585,90 +0,48%
Gold spot 2.327,41 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.735,02 -0,01%

Stijgers

VIVORY...
+19,75%
RENEWI
+2,79%
Air Fr...
+2,20%
Vastned
+2,07%
UMG
+1,89%

Dalers

JDE PE...
-4,89%
ASR Ne...
-4,88%
Corbion
-3,41%
Avantium
-2,66%
PROSUS
-2,33%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links