Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

zelf programmeren

34 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 september 2009 17:08
    quote:

    dct schreef:

    Ik ben niet de enige met hetzelfde probleem. Zou alleen handig zijn als ze ook de oplossing hadden neergezet (market orders lukken wel ondertussen):
    Ja ja, die heb ik ook gelezen. :-)
    Maar ik heb ook meerdere links gegeven.(o.a. die duitse -------.de )
    Maar goed je ordering lukt nu.

    Je andere probleem met opstarten ofzo wellicht iets met de nederlandse of engelse versie van Excel ?

    Anders je vraag stellen op het TWSAPI forum van IB ?

    Mvg Peerke
  2. dct 15 september 2009 17:45
    quote:

    TA-Phoenix schreef:

    Anders je vraag stellen op het TWSAPI forum van IB ?

    Mvg Peerke

    Heb ik gedaan. Market orders gaan nu goed. Voorlopig eerst de rest maar afmaken.

    -Heb nu de quotes goed meelopen in excel.
    -bewerkingen worden goed uitgevoerd.
    -Op dit moment kleurt het vakje naast het betreffende aandeel groen met een 1 er in als ik moet kopen en -1 en rood als ik wil verkopen.

    Vrij makkelijk om dit om te zetten in een order die klaarstaat.

    Voorlopig laat ik dit meelopen en kijk ik een tijdje of alle klopt. Zat te denken aan een macro opnemen en dan een button naast het vakje dat groen/rood kleurt. Op moment dat dat gebeurd gelijk button indrukken. Ben ik vast steeds net te laat, maar als tussenstap richting automaat wellicht wel veiliger :-)

    gr.DCT

    M
  3. Cybres 15 september 2009 21:10
    He DCT,

    Jij bent lekker bezig! Goed zo! Excel om te kijken of het levensvatbaar is lijkt me zeker de way to go. Erna als het echt wat is zou ik voor een FIX API gaan. Je bent dan ook wat flexibeler want kan langs deze weg bij meer dan alleen IB terecht, ook als je eens mocht willen verkassen naar een 'echte' clearing. Voordeel is ook dat je allerlei talen kan kiezen om je FIX te besturen, JAVA, C, .NET etc etc. www.quickfixengine.org/ biedt gratis (freeware) FIX engine, en er is zelfs een gratis freeware stocktrading platform.

    Na ja, als er echt pieken liggen komt de oplossing ook wel ;-)
  4. dct 15 september 2009 21:20
    quote:

    Cybres schreef:

    He DCT,

    Jij bent lekker bezig! Goed zo! Excel om te kijken of het levensvatbaar is lijkt me zeker de way to go. Erna als het echt wat is zou ik voor een FIX API gaan. Je bent dan ook wat flexibeler want kan langs deze weg bij meer dan alleen IB terecht, ook als je eens mocht willen verkassen naar een 'echte' clearing. Voordeel is ook dat je allerlei talen kan kiezen om je FIX te besturen, JAVA, C, .NET etc etc. www.quickfixengine.org/ biedt gratis (freeware) FIX engine, en er is zelfs een gratis freeware stocktrading platform.

    Na ja, als er echt pieken liggen komt de oplossing ook wel ;-)
    He Cybres,

    We klussen lekker door ;-). Bedankt voor de tips.

    gr.DCT
  5. Cybres 15 september 2009 23:21
    Er zijn ook allerlei progs die je kan gebruiken icm FIX (Matlab, ook Excel etc etc) Kijk ook hier eens naar: www.marketcetera.com/site/

    Maar goed, alles staat of valt bij het testen van levensvatbaarheid van je idee. Als je via de excel API en IB pieken pakt dan ist vroeg genoeg om te verbeteren....;-)

    Succes!
  6. dct 16 september 2009 13:46
    Even een update.

    Dat ging makkelijker dan gedacht :-)

    Heb de standaard demo gebruikt. Via ticker de quotes van gewenste aandelen binnenhalen.

    In basic orders voor alle aandelen alvast gegevens invullen.

    Vervolgens in nieuw werkblad op basis van eigen formules bepalen wat je wil doen.

    Excel rekent voor mij uit welke aandelen en hoeveel ik moet verkopen kopen. Op moment dat een aandeel gekocht moet worden zal excel zelf in basic order tab de ontbrekende gegevens zoals Buy/Sell ; aantal, Limit invullen op basis van simpele als formules.

    Op basic order tab heb ik naast elk aandeel een knop zitten met voor elk aandeel een macro attached die regel van dat aandeel selecteert en de place/modify knop indrukt.

    Nu voor het automatiseren. Uitkijken!!! Ben geen expert en fouten zijn voor eigen risico.

    Heb de volgende link gebruikt:
    www.rondebruin.nl/mail/change.htm

    en dan met name deze code.

    Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Application.Intersect(Range("A1"), Target) Is Nothing Then
    If IsNumeric(Target.Value) And Target.Value > 200 Then
    YourMacroName
    End If
    End If
    End Sub

    Zodra ik aandeel moet kopen vult mijn systeem bij quantity het aantal te kopen aandelen in.

    Als ik de 200 in de code veranderd naar groter dan nul en A1 verander naar de quantity kolom zal zodra mijn systeem aangeeft aandelen kopen van desbetreffende aandeel de macro worden uitgevoerd en klaar.

    Voorlopig lijkt alles te werken. Overigens zal ik dit excel gebeuren voorlopig zeker niet vertrouwen als ik er niet bij ben.Maar een simpele versie van automatisch handelen is op deze manier bereikt.

    Nu is een groot risico dat er iets fout gaat en er te veel te grote orders verstuurd worden. Ik zet natuurlijk wel bv. safeties in TWS, maar heeft iemand nog ideeen om in excel een en ander te beveiligen tegen te veel handelen.

    gr.DCT
  7. dct 18 september 2009 11:24
    Alle problemen lijken opgelost.

    "double value" melding werd veroorzaakt door eigen stomiteit. Gebruikte "Limit" i.p.v. LMT orders.

    Het niet goed meelopen van koersen en het zelfs helemaal niet weergeven van quotes werd veroorzaakt door iets anders. Ik heb verschillende layouts in TWS gemaakt. Bij opstarten kies ik via restore settings de gewenste layout. Deze layouts hebben verschillende namen. Blijkbaar heeft de DDE daar moeite mee.

    Verander ik de layout niet bij opstarten loopt alles wel goed mee. zolang de layoutname tws.tue.xml o.i.d. heeft gaat alles goed. Met de layoutnaam expiratiedct.xml heeft hij wat moeite.

    gr.DCT
  8. [verwijderd] 18 september 2009 11:37
    quote:

    dct schreef:

    Alle problemen lijken opgelost.

    zolang de layoutname tws.tue.xml o.i.d. heeft gaat alles goed. Met de layoutnaam expiratiedct.xml heeft hij wat moeite.

    gr.DCT
    Dat is mooi DCT.

    Is de layoutnaam ook zoiets als "external data range properies"? (wordt gebruikt om external data op te halen en de cel te bepalen vanaf waar de data opgehaald moet worden. of zoiets :-))

    Zit daar zelf wat mee te knoeien, lukt wel maar weet zelf nog niet precies de in en outs.

    Mvg Peerke
  9. dct 18 september 2009 12:12
    quote:

    TA-Phoenix schreef:

    Is de layoutnaam ook zoiets als "external data range properies"?
    Je kan de indeling/layout van TWS opslaan als je die goed vind. Met restore layout krijg je dan de indeling weer terug die je ooit heb opgeslagen.

    Of dat wat met external data range properties te maken heeft weet ik eigenlijk niet.

    gr.DCT
34 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 878,71 -0,01%
EUR/USD 1,0730 +0,18%
FTSE 100 8.172,15 +0,63%
Germany40^ 17.940,90 +0,25%
Gold spot 2.304,05 +0,80%
NY-Nasdaq Composite 15.840,96 +1,51%

Stijgers

VIVORY...
+9,57%
ForFar...
+7,64%
ING
+6,37%
AMG Cr...
+5,88%
Van La...
+4,05%

Dalers

BAM
-10,85%
Alfen ...
-5,54%
BESI
-4,06%
PostNL
-3,64%
ASML
-2,56%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links