Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Achterban bonden steunt loonbod Air France

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De achterban van Franse pilotenvakbonden steunt het loonbod van Air France. Dat bleek dinsdag.

Air France had vorig jaar een slepend cao-conflict met de bonden. Uiteindelijk kostte dat Air France-KLM-topman Jean-Marc Janaillac de kop. Zijn opvolger Ben Smith besloot de kwestie anders aan te pakken en kwam de bonden meer tegemoet. Eind januari zeiden de bonden dat het plan aan de leden voorgelegd zou worden en de raadpleging van hun achterban voor medio februari op de rol stond.

De grootste pilotenvakbond, SNPL, laat nu weten dat een groot deel van de achterban achter het loonbod staat.

Air France sprak eerder in een verklaring van een ontwerpakkoord, waarmee ,,de noodzakelijke flexibiliteit wordt geïntroduceerd die de strategie van het bedrijf steunt''. Volgens de Franse krant Le Figaro zouden de piloten 2 procent tot 3 procent loonsverhoging zouden krijgen. Ook zijn afspraken gemaakt over bijvoorbeeld bonussen en toeslagen gerelateerd aan vluchttijden en vertraging. Dat komt bovenop de in oktober toegezegde loonsverhoging van 4 procent over twee jaar. De maatregelen zouden tevens betekenen dat er komende jaren telkens zo'n twintig nieuwe piloten aangenomen kunnen worden.

Lees over dit aandeel ook

  1. Beursblik: Bank of America verlaagt koersdoel Air France-KLM
  2. Air France-KLM opvallend laag gewaardeerd

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM kopen verkopen

Gerelateerd

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. Sjonnie2 19 februari 2019 13:21
    quote:

    havik of duif schreef op 19 februari 2019 12:51:

    Hier is opnieuw de huid verdeeld voordat de beer geschoten is. Eerst verdienen en dan beperkt uitgeven.
    Dat is precies wat Ben Smith doet, bij KLM wordt het geld verdient en bij Airfrance wordt het uitgegeven. Daarom zaagt Smith ook aan de stoelpoten van Pieter Elbers omdat Elbers niet het door KLM verdiende geld in de bodemloze put van Airfrance wil zien verdwijnen.

2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.