Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Radiostations verdienen meer aan reclame

AMSTERDAM (AFN) - Radiostations hebben hun reclame-inkomsten afgelopen kwartaal flink zien toenemen. De radioreclamebestedingen kwamen uit op 45,2 miljoen euro, 7,4 procent meer dan een jaar eerder. In de eerste twee kwartalen van dit jaar was nog sprake van een daling van de inkomsten.

Volgens gegevens van marketingorganisatie Radio Advies Bureau (RAB) is het aantal merken waarvoor radioreclame wordt ingezet, ook fors gestegen. Dit waren er vorig kwartaal met 1040 bijna honderd meer dan in het derde kwartaal vorig jaar. De grootste adverteerders waren Renault, Kruidvat en Lidl.

Radiostations verdienen vooral aan reclamespotjes. Daarvoor werd door de adverteerders in totaal 42,4 miljoen euro neergeteld. De laatste tijd levert ook 'branded content', een vorm van reclame binnen het redactionele radioprogramma, steeds meer op. De zogeheten non-spot bestedingen bedroegen 2,8 miljoen euro.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links