Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Merken XS4ALL en Telfort stonden één systeem in de weg'

Gepubliceerd op 9 november 2020 21:33 | Views: 5.212

KPN 16:19

2,62 +0,01 (+0,42%)

ROTTERDAM (AFN) - KPN heeft afscheid genomen van de merken Telfort en XS4All om zo het hele bedrijf van één systeem gebruik te laten maken. De merken hadden namelijk ieder een eigen technologisch platform en klantensystemen, zegt Jean-Pascal van Overbeke van KPN in een interview in De Telegraaf. De nieuwe strategie van het telecombedrijf werkte echter niet bij zo'n gefragmenteerd systeem. Ook werd innovatie volgens Van Overbeke daardoor bemoeilijkt.

Volgens Van Overbeek, die bij KPN verantwoordelijk is voor de consumentenmarkt, moet KPN zijn diensten anders aan klanten aanbieden. Zo kunnen die nu allemaal losse diensten zoals vast internet, mobiel internet en televisiediensten naar keuze aan elkaar koppelen. "Als je innovaties telkens twee of drie keer moet doorvoeren, ben je uiteindelijk log en langzaam, terwijl de markt eist dat je bovenop die innovaties zit."

Vooral het stoppen met het merk XS4All riep veel weerstand op. Dat had Van Overbeke maar ten dele voorzien. "Het was een moeilijke beslissing en je hoopt stiekem het verlies van klanten te beperken." Uiteindelijk is de bodem van het klantenverlies nu in zicht, onder meer omdat steeds meer mensen glasvezelinternet nemen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
KPN 70% zegt kopen 20 stemmen

Gerelateerd

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. Theo32 9 november 2020 22:44
    Innovatie? Uit een blikje die je uit je 'systeem' trekt zeker... innovatie-uit-blik. Die jongens en meisjes van toen... hadden in begin jaren 90 uit niets van een PCtje waarvan het plastic frontje van ontbrak een server gemaakt. Met wat inbelmodems groeiden ze uit tot 's lands geliefde internetdienst: XS4all.

    KPN, met al je aangetrokken kapitaal - kan daar relatief gezien nog steeds niet aan tippen. Hebben het oog er niet voor. Dus bespaar ons (de investeerders) alsjeblieft je prietpraat!

    Jazeker... het was wijs en efficiënt geweest om voor 1 systeem te kiezen... namelijk die van XS4all... Had daar je maar voor de rest van je organisatie de fundamentele lessen over werkwijze, technische kennis, klantvriendelijkheid, openheid, eerlijkheid en integriteit geleerd. Daar lag je 'innovatie'... Hoeveel jaren heb je alweer gehad om weer omhoog te krabbelen?
  2. robrdam 10 november 2020 08:08
    "Zo kunnen die nu allemaal losse diensten zoals vast internet, mobiel internet en televisiediensten naar keuze aan elkaar koppelen."
    Stel je voor dat mensen alleen de dingen die ze willen hebben gaan kopen, dat kunnen we niet hebben. Wij bepalen wel wat goed voor de mensen is en laten ze daar vervolgens dik voor betalen.
11 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare