Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

ACM tikt KPN op vingers over spambellers

Gepubliceerd op 3 okt 2019 om 08:42 | Views: 2.766

KPN 14 nov

2,81 -0,03 (-1,16%)

DEN HAAG (AFN) - KPN moet anders omgaan met spambellers en andere ongewenste anonieme oproepen via zijn netwerk. Het telecombedrijf is daarover door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op de vingers getikt, en zegt daarop zijn beleid te hebben aangepast.

De toezichthouder kwam in actie na een geschil tussen KPN en Robin Mobile. Die telecomaanbieder zei dat zijn klanten last hadden van ongevraagde anonieme telefoontjes via het netwerk van KPN.

KPN weigerde openheid te geven over wie er belde, wat het bij verzoeken over zulke telefoontjes wel verplicht is. In plaats daarvan gaf KPN het telefoonnummer van de klagers juist zonder toestemming aan de beller. Indien KPN er tijdens onderzoek naar de klachten achterkwam dat er een callcenter achter de belletjes zat, liet de provider het vervolgens bij een verwijzing naar het bel-me-nietregister.

De ACM vindt dat KPN verplicht is grondig te kijken naar anonieme telefoontjes door zijn klanten en terughoudender te zijn met het verstrekken van gegevens over de klager. Ook is doorverwijzen naar het bel-me-nietregister onvoldoende. KPN beweert in een reactie dat het net zo handelde als andere providers.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Hudige trend
KPN 70% zegt kopen 10 stemmen

Gerelateerd

KPN Koninklijke

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
BDP54
0
KPN is veel te gemakzuchtig. Het wordt tijd voor een wettelijke plicht om op verzoek van de abonnee bepaalde inkomende telefoongesprekken te blokkeren.
jeron
0
Zakelijk anoniem bellen is niet van deze tijd en zou per definitie verboden moeten zijn. Zet dan een algemeen hoofdnummer van het callcenter of bedrijf neer.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Gesponsorde links