Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Blik beleggers gericht op PostNL en Boskalis

Reacties

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. JBL_0123 28 februari 2021 16:49
    quote:

    Jemoetwat schreef op 28 februari 2021 16:36:


    2 mooie bedrijven met dito outlook. Beiden hebben wel al een behoorlijke koerssprong achter de rug, maar +5% morgen is zeker mogelijk.

    Ik ben zelf long in PostNL maar zou er ook niet van schrikken mocht het -5% doen. De beurs is soms eens irrationeel
  2. forum rang 6 Rowi62 28 februari 2021 17:58
    Dé vitamine maker van de wereld Perrigo (oa Davitamon) morgen cijfers in de USA. Aandeel is afgezakt en kan zomaar knallen als de cijfers meevallen.

    De IEX25 staat overigens al weer 2% hoger en dus zal het verlies van vrijdag weer weg zijn. Kan die koersen (ADR's niet vinden. Ligt aan mij. )
  3. forum rang 5 Jalen 28 februari 2021 20:09
    quote:

    wiegveld schreef op 28 februari 2021 19:38:


    Gaat om vraag hoe Post NL 2021 ziet.
    Beetje als Ahold. Vergelijken met 2019 of 2020.? Zal vast minder worden dan 2020, maar hoeveel %?


    Als je er geen verstand van hebt, kun je beter niks zeggen. Het genormaliseerde EBIT voor 2021 wordt door PostNL nog hoger in geschat dan 2020. Het wordt dus beter dan in 2020, de vraag is idd hoeveel procent.
  4. forum rang 5 Jalen 28 februari 2021 21:43
    quote:

    wiegveld schreef op 28 februari 2021 20:23:


    Ik baseer me o.a. Hierop. PostNL ziet deel als eenmalig in 2020
    www.businessinsider.nl/postnl-pakkett...


    Het stuk eindigt met onderstaande zin:

    Het bedrijf rekent voor 2021 op een genormaliseerde operationele winst die hoger is dan in 2020, als je het eenmalige Covid 19-effect van 55 miljoen euro van afgelopen jaar niet meerekent.

    Wat voor aandeelhouders van belang is, want het dividend wordt gebaseerd op de genormaliseerde EBIT, en die wordt dus hoger in 2021.
  5. forum rang 4 an12 28 februari 2021 21:52
    quote:

    Rowi62 schreef op 28 februari 2021 17:58:


    Dé vitamine maker van de wereld Perrigo (oa Davitamon) morgen cijfers in de USA. Aandeel is afgezakt en kan zomaar knallen als de cijfers meevallen.

    De IEX25 staat overigens al weer 2% hoger en dus zal het verlies van vrijdag weer weg zijn. Kan die koersen (ADR's niet vinden. Ligt aan mij. )


    Waar staat dat dan?
  6. forum rang 6 Rowi62 28 februari 2021 22:55
    quote:

    an12 schreef op 28 februari 2021 21:52:


    [...]
    Waar staat dat dan?


    Op de one.iex pagina staat de stand van de 25 IEX fondsen nu. Net onder de AEX stand.

    Daar staat +0,38% achter en vrijdag was -1,99% maar ik zie nu dat de 0,38% al de stijging is dus niet van -1,99% naar + 0,38%. Excuus. NY is dus iets gestegen tov vrijdag.
  7. Erieperie 28 februari 2021 23:13
    quote:

    wiegveld schreef op 28 februari 2021 21:49:


    Ja als je 55 miljoen NIET meerekent.
    Zo kan ik het ook. Het is dus 55 miljoen lager.

    Maar de interessante vraag is of covid in 2021 erger blijft dat door PostNL verwacht, of dat mensen online blijvender omarmen dan ze denken.


    Nogmaals: de genormaliseerde winst, gaat het om. Die ligt hoger.
  8. forum rang 5 Daexter 28 februari 2021 23:13
    quote:

    Jalen schreef op 28 februari 2021 20:09:


    [...]

    Als je er geen verstand van hebt, kun je beter niks zeggen. Het genormaliseerde EBIT voor 2021 wordt door PostNL nog hoger in geschat dan 2020. Het wordt dus beter dan in 2020, de vraag is idd hoeveel procent.


    Ik zit ook long, maar Post Nl - zo is in het verleden meermaals gebleken- is niet zo goed in het inschatten van haar omzetten en marges die ze gaan maken.

    Het is de afgelopen 6 maanden erg hard gegaan met de koers, dus het zal mij niet verbazen als de koers al ver op de muziek vooruit is gelopen.
  9. forum rang 6 aandeeltje! 28 februari 2021 23:39
    quote:

    Daexter schreef op 28 februari 2021 23:13:


    [...]

    Ik zit ook long, maar Post Nl - zo is in het verleden meermaals gebleken- is niet zo goed in het inschatten van haar omzetten en marges die ze gaan maken.

    Het is de afgelopen 6 maanden erg hard gegaan met de koers, dus het zal mij niet verbazen als de koers al ver op de muziek vooruit is gelopen.

    Dat is de koers zeer zeker.
15 Posts
|Omhoog ↑