Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Air France-KLM overweegt aanschaf Boeing MAX-toestellen

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 havik of duif 30 november 2020 16:02
    Trek de stekker uit KLM er zullen meer dan genoeg maatschappijen op Schiphol vliegen. Je moet Schiphol zien als een opstap of overstap plaats voor reizigers en dan is er voldoende werk in op en rond Schiphol. Misschien is er wat minder onderhoud maar dat weegt niet op tegen die miljarden aan verliezen en het milieu en de enorme overlast die de omgeving ervaart.
    Er vliegt niemand minder omdat er geen KLM op het vliegtuig staat.
  2. forum rang 5 ramp 2017 30 november 2020 16:03
    Lijkt me goed plan ..... als je op faillissement af wil sturen .. maar ja was maar simpel geitenhoudertje met paar honderd geitjes op stal , nu houd ik wat aandelen ... wat die Amerikanen ook stock noemen , net als vee , maar nu hoef ik niet vroeg me bed uit om te voeren en te melken , en en vallen ook af en toe een paar weg ... en rendement ....
  3. Bullwish 30 november 2020 16:41
    Bekijk het vanuit het oogpunt van een airline. Onderhandelingsstrategie.

    Dit is puur onderhandelingsstrategie. Je kan moeilijk vooraf zeggen dat je de ene (Boeing) uitsluit, want dan weet de ander (Airbus) dat je hun toestel echt heel graag wil hebben en dan geven ze je minder korting.

    Vlootverjonging betekent zuinigere toestellen. Dat bespaart brandstof en dus kosten. Tevens kan de overheid minder commentaar geven in het kader van het gelul over "duurzaamheid".

    Al met al zijn deze uitspraken dus niet erg spectaculair, maar zeer begrijpelijk.
  4. forum rang 5 FlashHenk 1 december 2020 09:26
    quote:

    havik of duif schreef op 30 november 2020 16:02:


    Trek de stekker uit KLM er zullen meer dan genoeg maatschappijen op Schiphol vliegen. Je moet Schiphol zien als een opstap of overstap plaats voor reizigers en dan is er voldoende werk in op en rond Schiphol. Misschien is er wat minder onderhoud maar dat weegt niet op tegen die miljarden aan verliezen en het milieu en de enorme overlast die de omgeving ervaart.
    Er vliegt niemand minder omdat er geen KLM op het vliegtuig staat.


    Het gaat om het netwerk met bestemmingen. Als je Amsterdam en Nederland als internationale speler wil positioneren heb je een luchthaven met veel bestemmingen nodig, en daarvoor helpt het enorm als je een nationale luchtvaartmaatschappij hebt die op veel bestemmingen vliegt. Als Schiohol alleen een uitvliegstation is voor zonvakanties met Easyjet komt er geen hoofdkantoor meer naar Amsterdam.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?