Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Shell gaat banen schrappen bij raffinaderij Singapore

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Studentenrekening 10 november 2020 15:59
    quote:

    frankvl schreef op 10 november 2020 15:24:


    't is jammer, maar het wil maar niet lukken met alternatieve energie. Men gaat door met kolen, olie, gas en kernenergie. De rest is gedoemd te mislukken...


    Als ik dit soort wanhopige praat lees dan weet ik dat het tijd is om te kopen...
  2. barondehuile 10 november 2020 18:00
    quote:

    frankvl schreef op 10 november 2020 15:24:


    't is jammer, maar het wil maar niet lukken met alternatieve energie. Men gaat door met kolen, olie, gas en kernenergie. De rest is gedoemd te mislukken...


    Het zal ook nooit helemaal lukken met alternatieve energie. Het is a) gewoon te vervuilend om de assets (panelen, turbines)temaken b) de gebruikte zonenpanelen en wieken zijn nauwelijks recycleerbaar en dus zorgt dit voor een toekomstige afvalberg en c) bij de belangrijkste alternatieve energiebronnen, zoals panelen en turbines, zijn extra hulpmiddelen nodig, zoals bijv. batterijen en het probleem is dat daar zoveel zeldzame metalen voor nodig zijn en die zijn er simpel gezegd niet !!!!
    Tot nu toe zijn de groene linkse rakkers, die dus nog steeds het plukken van de zeldzame mineralen ondersteunen met hun weinig realistische hype, doch eens zullen ook zij inzien dat zon en wind het misschien maar voor 30-40% gaan redden.
    Dus fossiel blijft voorlopig nog, maar gezien de veel slechtere bijdrage van kolen, zullen de kolen centrales op niet al te lange termijn worden vervangen gaan worden door gas. Ook olie wordt op den duur voor een belangrijk deel vervangen door gas, omdat we toch naar elektrisch rijden zullen gaan (opgewekt met beetje alternatief en verder veel gas en op termijn kernenergie).
    Het zal langzaam maar zeker voor de samenleving duidelijk worden.
  3. @monkeytail 10 november 2020 18:03
    quote:

    frankvl schreef op 10 november 2020 15:24:


    't is jammer, maar het wil maar niet lukken met alternatieve energie. Men gaat door met kolen, olie, gas en kernenergie. De rest is gedoemd te mislukken...


    Is vooral nergens op gebaseerd. Als je de berichten volgt wat betreft investeringen (Australië gaf gisteren nog een bericht uit dat er gigantisch wordt ingezet op groene waterstof) dan is olie over niet al te lange tijd een brandstof voor de achtergebleven gebiedsdelen van de wereld. Net als met Covid-19, het is in begin onzichtbaar maar ineens slaat het toe. Let maar op, de Tesla is nog maar een voorlopertje.
  4. forum rang 6 Knight V 11 november 2020 07:43
    Het is al lang bekend.

    We leven in een consumptie maatschappij.

    Nieuwe ontwikkelingen moeten eerst geconsumeerd worden.

    Eerst elektrisch rijden totdat hele wereld miljarden geinvesteerd hebben.

    Vervolgens komen wij erachter dat het niks opleverd.

    Dan gaan wij weer over op waterstof of kernfusie.

    Fossiele brandstof blijft omdat dat nu een energie is waar 7 miljard mensen behoefte aan hebben.

    Het is niet de energie waar de wereld kapot aangaat maar als je van 3 naar 7 miljard bevolking groeit dan is het de overbevolking wat een ramp is.

    Moeten terug naar 3 miljard en zal de wereld er vrolijker uitzien.
    7 miljard is krankzinnig voor woorden. NL is gegroeid van 12 naar 17 Miljoen mensen.

    Dan moet je niet verbaasd zijn als vervuiling is toegenomen en kun je de industrie niet altijd de schuld geven.

  5. Knurrebröt_67 11 november 2020 11:34
    Recyclen van panelen: www.tudelft.nl/delft-integraal/articl...

    Gewoon goed mogelijk, economisch nog niet rendabel maar dat komt vanzelf de meesten hebben ook nog zo'n 20 jaar te gaan.

    Windmolens recyclen is ook goed mogelijk, gewoon ontmantelen net als bij schepen en vliegtuigen niks bijzonders aan.

    Elektriciteit opwekken gaat een nog veel grotere vlucht nemen en zal direkt worden gebruikt of om waterstof te maken. Er zijn vele proeven met succes gaande en het is een kwestie van doorontwikkelen en uitrollen. Wisselstroom gaat vervangen worden door gelijkstroom daardoor zullen er minder omzet verliezen zijn. Gelijkstroom wordt de toekomst. Vergt aanpassingen maar goed te doen

    Dat is geen links gezeur maar de realiteit die op ons afkomt. Zolang fossiel (ook biomassa!) sneller opgestookt wordt dan het nodig heeft om te ontstaan is het gewoon niet toekomstvast, daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben.

    Shell lijkt keuzes te maken in de richting zoals hierboven omschreven en dat is prima. Ze hadden het alleen eerder moeten doen denk ik.
  6. Banana 12 november 2020 10:38
    Helemaal mee eens met Knight V wat betreft de bevolingsgroei.
    Deze groei is de echte boosdoener, niet alleen veroorzaakt het veel mileuproblemen maar ook teveel bevolking en te weinig goed opgeleide mensen, dat zorgt voor onrust en fanatiekelingen.
    Als er huizen worden gebouwd, weerkaatst het beton zonlicht en wordt het warmer behalve dan dat het woud wordt omgekapt. Meer mensen betekent meer koelkasten, auto’s en meer CO2 uitstoot.
    Bevolkingsgroei in bepaalde landen is exponentieel. Nigeria en Indonesia bijvoorbeeld, daar is de bevolkingsgroei erg toegenomen, in 50 jaar 5 of 6 maal toegenomen.
    Hulp aan deze landen zouden moeten gedaan worden met steub voor geboortebeperking .
    Altijd vitten op fossiele energie terwijl de echte boosdoener toename van bevolking is.
  7. mishal 12 november 2020 11:25
    quote:

    Noyby schreef op 10 november 2020 21:10:


    Kom op mensen. Stoppen met elektrisch rijden!!!! we moeten deze mensen wel aan het werk houden!

    Until now, the green leftists who, with their unrealistic hype, still endorse the picking of the rare minerals, yet one day they too can see that sun and wind can only make it 30-40%.
    So fossil fuels will remain for the time being, but considering the much worse contribution of coal, in the not too long term, coal-fired power plants will be replaced with gas. In the long run, oil will also be largely replaced by gas because we are going to turn to electric driving anyway (generated with a little alternative and a lot of gas and long-term nuclear energy).
    It is going to become apparent to society slowly but gradually.
    canadaprimemarketing.com
11 Posts
|Omhoog ↑